Dapur Tanpa Sempadan...

Sabtu, 14 Mei 2011

Blog Pilihan sempena HARI GURU |1

 

image

http://www.syahjehan78.blogspot.com/

Blog baru tapi 'lama' yang gempak !

 

Antara sedutan dari entrinya .. heheheh ...

Contoh, mi goreng, dalam resipi kata letak taugeh, anda tak makan taugeh, boleh lah kita gantikan dengan hirisan kobis, tak salah kan... persepsi orang kita, bila sebut derhaka je terus mind set mereka kata "ishhh dosaaa tuu"...huhu, silalah baca ayat tu sampai habis dulu, baru boleh kata baik buruknya. Memasak ni pada dasarnya asas sahaja, kita yang menentukan hasil satu2 resipi itu...jadi mat pesan, tak payah lah terikat 100% dengan resipi yang kita baca, versatile dan permudahkan...berfikir dengan lebih kreatif...tapi perlulah releven dengan resipi yang kita akan buat tuu...

Seterusnya ... meh klik SINI .. jOM G berkenalan ...

Terima kasih Cikgu ..

 

Tq PA

Segmen khas buat mereka yang bergelar guru dan juga menghargai jasa jasa guru ...

Senarai berikutnya ...

24. http://selendanqburuk.blogspot.com/2011/05/ben-ashaari-ucap-selamat-hari-guru.html
25. http://safwankun.blogspot.com/2011/05/ben-ashaari-ucap-selamat-hari-guru.html
26. http://www.abgshah.com/2011/05/ben-ashaari-ucap-selamat-hari-guru.html
27. http://adzahaiqal.blogspot.com/2011/05/segmen-uncle-ben-ben-ashaari-ucap.html
28. http://solomolo.blogspot.com/2011/05/ben-ashaari-ucap-selamat-hari-guru.html
29. http://violencexx.blogspot.com/2011/05/ben-ashaari-ucap-selamat-hari-guru.html
30. http://diyaedhayaa.blogspot.com/2011/05/ben-ashaari-ucap-selamat-hari-guru.html
31. http://kringg.blogspot.com/2011/05/ben-ashaari-ucap-selamat-hari-guru.html
32. http://white-plain-me.blogspot.com/2011/05/ben-ashaari-ucap-selamat-hari-guru.html
33. http://ctsweet111.blogspot.com/2011/05/segmen-selamat-hari-guru-cikgu.html
34. http://azizulhakim91.blogspot.com/2011/05/ben-ashaari-ucap-selamat-hari-guru.html
35. http://abuhanif186.blogspot.com/2011/05/ben-ashaari-ucap-selamat-hari-guru.html
36. http://rabiatul-adawiyahcute.blogspot.com/2011/05/ben-ashaari-ucap-selamat-hari-guru.html
37. http://expire-date.blogspot.com/2011/05/ben-ashaari-ucap-selamat-hari-guru.html
38. http://wannurulsyafawati.blogspot.com/2011/05/ben-ashaari-ucap-selamat-hari-guru.html
39. http://pondoksiti.blogspot.com/2011/05/ben-ashaari-ucap-selamat-hari-guru.html
40. http://puingcinta.blogspot.com/2011/05/ben-ashaari-ucap-selamat-hari-guru.html
41. http://peahlabu.blogspot.com/2011/05/ben-ashaari-ucap-selamat-hari-guru.html
42. http://www.broframestone.com/2011/05/bro-framestone-ucap-selamat-hari-guru/
43. http://masturazakaria.blogspot.com/2011/05/ben-ashaari-ucap-selamat-hari-guru.html
44.  http://citationlife.blogspot.com/2011/05/ben-ashaari-ucap-selamat-hari-guru.html
45.  http://pearl-jade86.blogspot.com/2011/05/ben-ashaari-ucap-selamat-hari-guru.html
46. http://aida4eva.blogspot.com/2011/05/ben-ashaari-ucap-selamat-hari-guru.html

Bila dah bujang

Ginilah nasib bila dah kembali 'bujang' .. bukan tak nak masak tapi malas nak kemas dapur...

Bukan alasan...aku kalau dah start mengemas ,satu rumah aku kemas...siap buat renovation lagi..tu aku malas...

Satu lagi...bila aku masak, resepi yg aku buat mesti jadi lain...contoh la kan..nak buat nasi goreng pataya..tau tau jadi mee bandung.. cuba fikirkan betapa kreatifnya aku ini..

Kesimpulan...baik aku g makan kat kedai jer... hehe..jimat gas..jimat air..jimat tenaga dan jimat kredit..kang 5 minit sekali aku call mat gebu !
Published with Blogger-droid v1.6.8

Guru.. kaulah pelita yang menerangi hidupku..

 

Pergh.. ye ke? Ye..semulia mulia guru adalah guru yang mengorbankan diri mereka untuk kejayaan anak anak murid mereka ..

Jom baca kisah rakan rakan kita ni ...

http://wacanaku2009.blogspot.com/2011/05/ben-ashaari-ucap-selamat-hari-guru.html

http://nurazizahyahaya.blogspot.com/2011/05/ben-ashaari-ucap-selamat-hari-guru.html

 http://gadisarawakcorner.blogspot.com/2011/05/ben-ashaari-ucap-selamat-hari-guru.html

http://akhmalariff.blogspot.com/2011/05/ben-ashaari-ucap-selamat-hari-guru.html

http://islandofdim.blogspot.com/2011/05/ben-ashaari-ucap-selamat-hari-guru.html

http://ikwanharis.blogspot.com/2011/05/segmen-happy-teacher-days-by-abg-ben.html

http://gen2merah.blogspot.com/2011/05/segmen-ben-ashaari-ucap-selamat-hari.html

http://salina91.blogspot.com/2011/05/ben-ashaari-ucap-selamat-hari-guru.html

http://zarul90soul.blogspot.com/2011/05/ben-ashaari-ucap-selamat-hari-guru.html

PRIEST

FxCam_1305366970715

Hehe... kesempatan 'bujang' selama beberapa minggu ni aku amik dengan menonton wayang di depan rumah ,Alamanda.. hehehe.. tak jauh pon ... 5 minit sampai ..

Hari ni , aku layan movie PRIEST ..

imageMemula member aku kata best.. aku tak baca pon sinopsis dia .. terus 'on' je projek tu.. hehehe.. bila dah mula , baru tau pasal apa cerita tu ...

Cerita tu pasal perang antara manusia dengan pontianak .. haaa.. bagi mereka yang gemar cerita cerita gini , mmg layan la... Aku pulak , hehehe.. mmg layan cerita gini..

Dari mula sampai abis , mmg suspen jer .. Adegan pertarungan pon mmg best ... Puashati ? Yup.. jauh puashati dari tengok KONGSI .. heheh... Bintang ? Aku bagi 4 bintang ... Maaf , bukan anti filem melayu... Mak Limah balik kampung , aku puashati sangat.. nak banding dengan kongsi , aku rela ulang taayang tengok mak limah balik kampung atau tengok je maharaja lawak ...  ;)

Sapa kaki membaca ??

 

Siri 8 : Ana Manisnya

Harga setiap unit (piece): RM10.90


Penulis : Nur Shamsiah On

Kod Buku : AMBK1117

Kod ISBN : 978-967-5401-02-2

Harga : RM10.90 , CP : 3


Hidup ini penuh dengan kemanisan lebih-lebih lagi dengan adanya madu keimanan. Jika sesuatu musibah menimpa, jangan dikorbankan kemanisan itu. Kelak, tiada satu pun yang tertinggal untuk kita meskipun sepahnya.

Apalah agaknya ibu sedang buat di kampung, ya? Ana merindui ibu dan juga kampung halaman. Ana juga merindui masakan ibu. Ana sungguh seronok semasa dapat mempelajari cara-cara membuat kuih daripada ibu. Tidak sia-sia rupanya Ana belajar membuat kuih dari ibu semasa cuti sekolah yang lepas. Pulut inti yang ibu tunjuk ajarkan hari itu telah Ana laksanakan dengan baik semasa jualan amal tempoh hari. Ibu tentu akan berasa bangga jika melihat kuih pulut inti Ana laris dijual! Ibu , Ana berjanji akan sematkan segala yang telah diajar oleh ibu dalam hati Ana buat selama-lamanya.

 

 

 

 

Aduhai Si Tempang

Harga setiap unit (piece): RM8.90


Penulis : Norhadani

Kod Buku : AMBK1118

Kod ISBN : 978-967-5401-04-6

Harga : RM8.90 , CP :3


Kemalangan jalanraya telah menjadikan Zulkarnain tempang dan yatim piatu. Bersama datuk dan neneknya,  Zulkarnain diasuh menjadi seorang budak yang baik dan penyabar meskipun kecacatan itu dijadikan bahan ejekan Bazli dan kawan-kawannya. Kehadiran Nurul Ain telah mendorong Zulkarnain agar terus menguatkan semangatnya. Kebakaran rumah Bazli akhirnya berjaya mengubah persepsi Bazli dan kawan-kawannya terhadap Zulkarnain. Apakah yang telah

                                         Zulkarnain lakukan?


Menggapai Bintang

Harga setiap unit (piece): RM8.90


Hantar sebarang persoalan tentang produk ini

Penulis : Norhadani

Kod Buku : AMBK1119

Kod ISBN : 978-967-5401-05-3

Harga : RM8.90 , CP :3


Anita seorang kanak-kanak yang bijak. Akibat demam panas yang teruk, dan pemergian kakak tersayang, Anita berubah menjadi seorang pelajar yang lembab dan mudah hilang tumpuan . Disebabkan itu, dia sering dimarahi guru dan diejek oleh Salmah dan Wani. Kemunculans eorang guru muda yang mirip seperti arwah kakaknya telah memberi harapan baru kepada Anita. Cikgu Norhayati telah menyuntik semangat baru kepada Anita sehingga dia mampu menerima cabaran daripada Salmah dan Wani. Apakah rahsia yang dimiliki Cikgu Norhayati sehingga dia mampu mengembalikan semangat Anita.


Percayalah…Aku Dah Insaf

Harga setiap unit (piece): RM8.90


Hantar sebarang persoalan tentang produk ini

Penulis : Norhadani

Kod Buku : AMBK1120

Kod ISBN : 978-967-5401-30-5

Harga : RM8.90 , CP :3


Selepas ibu dan ayahnya meninggal dunia, Pak Nik dan Mak Nik bertanggungjawab menjaga Aiman. Pada awalnya, Aiman merupakan seorang anak yang baik tetapi sejak dia berkawan dengan Ramzi dan kawan-kawannya, watak, perangai dan kelakuannya berubah. Namun, satu peristiwa telah menyebabkan dia berasa kesal dan insaf. Aiman cuba berubah untuk menjadi seoang budak yang baik, malangnya tindakan itu jadi bahan ejekan, tohmahan dan sindiran kawan-kawan termasuklah orang kampungnya sendiri. Apakah Aiman akan kekal tegar dengan keinsafannya? Adakah kehadiran Ramzi berjaya mengugat kekesalannya sehingga dia kembali kepada sikap lamanya?


Rajawali FC - Komik

Harga setiap unit (piece): RM5.90


Hantar sebarang persoalan tentang produk ini

Penulis : Lantzen & Zaiman

Kod Buku : AMBK1122

Kod ISBN : 978-967-5267-37-6

Harga : RM5.90 , CP : 2


Wira dan kawan-kawan minat dalam sukan bola sepak. Mereka bercita-cita menjadi pemimpin profesional dan disegani ramai suatu hari nanti. Mereka bergabung dan menubuhkan satu pasukan yang diberi nama Rajawali FC dan Abang Adam selaku jurlatih. Mampukah mereka muncul sebagai pasukan yang terhandal, terunggul dan terbaik. Ikutilah cabaran Rajawali FC dalam menggapai misi mereka.


Satria Bulan Bintang - Komik

Harga setiap unit (piece): RM5.90


Hantar sebarang persoalan tentang produk ini

Penulis : Lantzen

Kod Buku : AMBK1123

Kod ISBN : 978-967-5267-39-0

Harga : RM5.90 , CP : 2


Misi Satria Bulan Bintang membanteras kejahatan. Cerita bermula dengan kehidupan makhluk di bandar Khilaf di planet Khauser. Ketuanya telah menghantar wakilnya ke bumi di kota rafflesia untuk mencari seorang manusia yang boleh diamanahkan untuk menjaga keamanan di bumi.

Ares, seorang artis bebas telah dipilihuntuk memikul tanggungjawab ini. Ares diberi sebentuk cincin hikmat dan apabila memakainya dia boleh bertukar menjadi atria bulan bintang (Pembawa Misi Keamanan ). Mampukah Ares memikul tanggungjawab tersebut. Ikutilah cerita Satria Bulan Bintang ini untuk mengetahui kesudahannya.


Pada Suatu Hari - Komik

Harga setiap unit (piece): RM5.90


Hantar sebarang persoalan tentang produk ini

Penulis : Ja'a

Kod Buku : AMBK1124

Kod ISBN : 978-967-5267-38-3

Harga : RM5.90 , CP : 2


PADA SUATU HARI apa yang ada di luar sana? Buku ini menghimpunkan kisah-kisah yang sering dialami oleh seseorang sepanjang kehidupannya. Ada kisah sedih, gembira, lucu, seram dan pelbagai lagi. Sebuah sketsa kehidupan untuk dikongsi bersama.


Evolusi Satria Bulan Bintang - Komik

Harga setiap unit (piece): RM5.90


Hantar sebarang persoalan tentang produk ini

Penulis : Lantzen

Kod Buku : AMBK1126

Kod ISBN : 978-967-5401-34-3

Harga : RM5.90 , CP : 2


Satria Bulan Bintang adalah seorang manusia yang dipilih dalam kalangan penduduk bumi untuk menjaga keamanan di Kota Rafflesia. Antara ramai-ramai penduduk yang ada , Haris diamanahkan untuk memikul tanggungjawab ini. Misinya cuma satu iaitu membanteras  kejahatan. Pelbagai cabaran terpaksa ditempuh dalam usaha menyelamatkan Kota Rafflesia daripada penjenayah. Musuh-musuh Satria Bulan Bintang adalah makhluk Planet Khauser. Mereka datang untuk membuat huru-hara dan menjadikan bumi ini kucar-kacir. Saksikanlah pertarungan hebat yang berlaku antara Satria Bulan Bintang menentang musuh-musuhnya.


Generasi Rajawali FC - Komik

Harga setiap unit (piece): RM5.90


Hantar sebarang persoalan tentang produk ini

Penulis : Lantzen & Zaiman

Kod Buku : AMBK1127

Kod ISBN : 978-967-5401-35-0

Harga : RM5.90 ,CP : 2


Pasukan Rajawali FC ditubuhkan oleh Abang Adamyang bertindak selaku jurulatih dan dianggotai oleh Bart, Jr. dan kawan-kawannya. Mereka amat meminati permainan bola sepak dan bercita-cita ingin menjadi pemain bola sepak yang profesianal. Pelbagai aksi dan gelagat terjadi sepanjang latihan pasukan Rajawali FC berlangsung. Mereka diuji oleh semangat setia kawan dalam menjadi satu pasukan yang kuat. Saksikanlah bagaimana mereka menempuhi semua rintangan itu.


Bomoh Sakti Rajawali

Harga setiap unit (piece): RM10.00


Hantar sebarang persoalan tentang produk ini

Penulis : Yaser M. Akhir

Kod Buku : TBBK1146

Kod ISBN : 978-967-5102-77-6

Harga : RM10.00 , CP : 3


Trio Detektif ini ialah siri novel penyiasatan kanak-kanak tentang tiga orang sahabat yang memiliki kepakaran dan kelebihan masing-masing dan sangat berminat untuk menjadi penyiasat iaitu Kasya, Willy dan Dave. Adik-adik akan belajar pelbagai teknik penyiasatan dan mendedahkan kepada adik-adik pelbagai pengetahuan dan maklumat tentang dunia jenayah termasuk:

  • Bagaimana menghindarkan diri daripada terjebak dengan jenayah.
  • Bertindak dengan bijak dan pantas.
  • Cepat membuat keputusan.

Kaedah untuk menyelamatkan diri daripada gagal dalam penyiasatan


Kilang Biskut

Harga setiap unit (piece): RM10.00


Hantar sebarang persoalan tentang produk ini

Penulis : Yaser M. Akhir

Kod Buku : TBBK1147

Kod ISBN : 978-967-5102-78-3

Harga : RM10.00 , CP : 3


Trio Detektif ini ialah siri novel penyiasatan kanak-kanak tentang tiga orang sahabat yang memiliki kepakaran dan kelebihan masing-masing dan sangat berminat untuk menjadi penyiasat iaitu Kasya, Willy dan Dave. Adik-adik akan belajar pelbagai teknik penyiasatan dan mendedahkan kepada adik-adik pelbagai pengetahuan dan maklumat tentang dunia jenayah termasuk:

  • Bagaimana menghindarkan diri daripada terjebak dengan jenayah.
  • Bertindak dengan bijak dan pantas.
  • Cepat membuat keputusan.

Kaedah untuk menyelamatkan diri daripada gagal dalam penyiasatan.


Kasih Tiada Noktah

Harga setiap unit (piece): RM12.00


Hantar sebarang persoalan tentang produk ini

Penulis : Nazzam Nazri

Kod Buku : TBBK1151

Kod ISBN : 978-967-5102-82-0

Harga : RM12.00 , CP : 4


Himpunan cerpen-cerpen daripada penulis baru Nazzam Nazri, yang menampilkan cerita yang ringkas untuk anak-anak dan remaja. Koleksi cerpen ini menampilkan jalan cerita kehidupan. Ikuti asam garam kehidupan yang diceritakan dalam buku koleksi cerpen-cerpen ini.

Tajuk cerpen-cerpen yang menarik di dalam:

• Kenangan Terpalit Kasih Tiada Noktah

• Dulu Lain… Sekarang Dah Lain

• Kerana Baju Itu

• Lumrah Dunia

• Mama… Pesananmu Kujunjung Kasih

• Oh Mama… Oh Papa…

• Pasang Badan

• Penangan Tok Ali

• Kerana Kerjaya Ayahku

• Putus Cinta Boleh Kurus

Apa yang anda inginkan dari sebuah online book store,buku motivasi,pendidikan,novel atau berunsur keagamaan atau nasihat.Semua yang anda inginkan ada disini,jadi jom layari url ini http://orderbookonline.blogspot.com untuk mendapatkan maklumat lanjut serta membuat tempahan.

Selamat Hari Guru , Cikgu ..

 

Segmen Khas sempena HARI GURU dari rakan rakan blogger .. hehehe ... Mereka yang dah buat list adalah seperti berikut ... jeng jeng jeng ..

http://jayjamilul.blogspot.com/2011/05/ben-ashaari-ucap-selamat-hari-guru.html

http://www.sunahsukasakura.com/2011/05/ben-ashaari-ucap-selamat-hari-guru.html

http://hariskaito.blogspot.com/2011/05/ben-ashaari-ucap-selamat-hari-guru.html

http://syafizaalexa.blogspot.com/2011/05/ben-ashaari-ucap-selamat-hari-guru.html

http://fendy1302.blogspot.com/2011/05/ben-ashaari-ucap-selamat-hari-guru.html

http://esmeda.blogspot.com/2011/05/ben-ashaari-ucap-selamat-hari-guru.html

http://sayangku-lover.blogspot.com/2011/05/ben-ashaari-ucap-selamat-hari-guru.html

http://areyougudgirl.blogspot.com/2011/05/ben-ashaari-ucap-selamat-hari-guru.html

http://roziana81.blogspot.com/2011/05/ben-ashaari-ucap-selamat-hari-guru.html

http://eqybal14.blogspot.com/2011/05/ben-ashaari-ucap-selamat-hari-guru.html

http://jahidihsaili.blogspot.com/2011/05/ben-ashaari-ucap-selamat-hari-guru.html

http://simanis-cadburylady.blogspot.com/2011/05/ben-ashaari-ucap-selamat-hari-guru.html

http://intizhar-kalamhati.blogspot.com/2011/05/ben-ashaari-ucap-selamat-hari-guru.html

http://nurizzatulazmira.blogspot.com/2011/05/ben-ashaari-ucap-selamat-hari-guru.html

sambung lagi nanti.. hehehe ..

Adoi .. bikin panas la lu !!

Haih.. kelam kabut aku aih.. ingatkan nak tutup dah ... tak sangka lama lagi.. adoiii... bikin panas tul laaa ... beria ria laaa aku berkempen ingatkan dah dekat tarikh tutup .. huhu..

Rupa-rupanya.. nun ada sebulan lebih lagi haaaa.. adoiiii .. ni buat aku ilang mood nak berkempen dah ... nanti diorg kata aku tergila gila lak nak menang .. hahahaha..

Tergila tu tak la.. tapi kalau boleh , nak la kan .. mana la tauu.. kot kot rezeki kawan kawan .. leh la buat belanja kat mamak ke.. kan kan ?

20 Jun baru tutup penyertaan DIGI WWWOW tu ha.. ada ramai antara kawan kita dah tarik diri.. heehe.. ada yang tunggu aku tarik diri gak ke ?

Tamo tamo .. tokah putus asa.. dah jauh dah ni.. jangan persiakan ... go BEN go !! heheheh.. terima kasih kerana sudi menngundi saya .. hehehe ...

http://www.wwwow.my/Detail.aspx?cd=220411091630655

LEPAK BERSAMA SAHABAT BLOGGER MAIN LAYANG-LAYANG

 

Ni aku petik dari FB jek .. hehehe ..

"KALI NI KITA BUAT AKTIVITI OUTDOOR PULAK. BOLEH LEPAK DAN BERKENAL-KENALAN ANTARA BLOGGER DAN BOLEH JUGAK MAIN LAYANG-LAYANG MASA BESAR-BESAR NI. BESAR-BESAR NI KORANG TAKNAK MAIN LELAYANG KAN? KALI NI KITA MAIN OK? TEMPAT DEKAT TAMAN TASIK METROPOLITAN, BERMULA PADA JAM 3 PETANG. PADA AHAD NI. NI PLAN LAST MINIT. UNTUK MAKLUMAN ADY BUDIKA AKAN SPONSOR AIR KOTAK UNTUK KITA. "

Time

Sunday, May 15 · 2:30pm - 5:30pm


Location

TAMAN TASIK METROPOLITAN


SAPA-SAPE YANG TAK TAU BLEH KLIK MAP > SINI

Nak tau dengan lebih lanjut , tanya kat >

Sahabat Blogger, Ady Budika, Amal Espraza

SEGMEN : SELAMAT HARI GURU , CIKGU ..

 

" Jika anda rasa saya layak untuk kategori DIGI WWWOW - BLOGGER OF THE YEAR  , sila klik SINI undi saya .. Terima kasih .. "

 

Sebuah segmen khas sempena HARI GURU 2011 , buat mereka yang bergelar GURU tanpa kira kecil atau besar , awam atau swasta ... Sebagai menghargai jasa jasa mereka atau mengenang segala kepahitan dan juga manisnya sewaktu mereka bergelar guru ..

Jika untuk join segmen ini , sila buat satu entri..

  1. Letak header BEN ASHAARI BLOG ..
  2. Tajuk : BEN ASHAARI UCAP SELAMAT HARI GURU dan linkkan ke entri ini ...
  3. Dimanakah anda belajar dulu .. sekolah rendah , menengah kemudian menyambungkan pelajaran di ... Tahun jangan lupa yer ..
  4. Cikgu yang anda masih ingat sampai sekarang , dan mengapa ..
  5. Ceritakan segala kenangan anda sebagai seorang guru ..

Sudah ? Tinggalkan link anda di ruangan komen entri ini ...

Didik pembaca dan pengomen ..

 

Kita tulis .. diorng baca ... pahala dapat , bila bermanfaat .. Dosa dapat bila ... haa.. tu korang tau la kan .. bila apa kan ? Mudah je sebenarnya kan ?

Bila diorng suka , diorng komen.. bila tak suka diorg komen gak.. tapi bila betul betul tak suka , diorg kritik.. Lagi tak suka, diorng kutuk kaw kaw punya ..

Betul dah tu.. cuma ada yang tak kena ... Mungkin ada yang tak kisah ... sbb takkan cacatkan hati mereka .. Tapi terfikirkah mereka, bagaimana pula perasaan pembaca yang lain ? Sanggupkah mereka melihat pembaca mereka tercalar hati semata mata nak jaga satu komen dari pengomen yang tak tau identitinya ..

Tak tau identitinya ?? Ya .. aku maksudkan anonymous yang cukup gemar mengkritik dan mengutuk .. Bukan semua tapi segelintir.. Namun disebabkan segelintir inilah ramai blogger tak sukakan anonymous..

Aku boleh ignore semua tu.. lantak la .. janji trafik masuk.. tapi camana pula dengan hati pembaca aku yang lain ? Bayangkan la yer .. kalau 'mereka' boleh buat kat sini dengan jayanya , pasti mereka akan buat di tempat lain ..

Sebenarnya secara tidak langsung , kita bagi mereka lesen besar untuk meluahkan pendapat mereka namun perlukah kita biarkan pendapat yang penuh dengan kata kata yang kurang manis itu di baca oleh pembaca yang lain ?

Jika kita adakan satu tapisan , sekurangnya mereka sedar mereka dipantau .. dan jika berminat untuk mengomen , silalah gunakan bahasa yang diajar dalam agama ... yakni sopan dan jagailah hati dan perasaan orang lain ..

Jika kita biarkan semata mata nak dapat trafik .. maka sendiri fikir.. gamaknya blog sapakah itu ? sapa nak tanggung segala dosa tu ? Kita biarkan kata kata yang menyakitkan hati rakan pembaca yang lain hari ini.. esok ..lusa dan akan datang .. Seronok kutip trafik dan 'pahala' kan ?

Fikir fikirkan .. Biar rugi sekarang dari rugi akan datang ..

Nak bergurau tapi tak reti jaga perasaan ...

 

Hurm... pernah terjadi tak ? kadang kadang mmg ini yang berlaku kalau kita tidak waspada atau terlupa akibat terlalu seronok  bergurau ..

Main lepas cakap .. Mungkin kita rasa orang tu boleh terima .. tapi ada ke terfikir , camana lak kalau dia tak leh terima ? Mesti makan dalam punya kan ?

Selalu sangat kita bercakap ni , lebih pentingkan diri sendiri.. Tak kisah sangat perasaan orang lain.. " Tak suka ?? boleh blah.. ramai lagi yang nak kawan dengan aku .. "

Pastinya ramai berfikiran begitu.. Kononnya kawan mudah dicari.. lebih lagi dalam dunia internet ni.. Buat lawak skit .. dah ada kawan.. tunjuk gigi skit , ramai dah kawan .. tapi hakikatnya , apakah kawan tu sama cam kawan yang kita lukai hatinya tadi ?

Sebelum nak lepaskan kata kata .. cuba fikir sejenak.. " dia boleh terima ke tak yer ? " Letakkan keadaan kita ditempat dia .. Jauhi gurau yang melibatkan fizikal atau apa saja yang boleh menyentuh peribadi seseorang ..

Silap hari bulan , ada yang makan laptop ..

Salih oh Salih ..

 

Kalau abe Saleh Yakub ada blog , aku rasa semalam mesti jammed gila babas punya la.. sah sah server down punya ..jgn terbakar sudah .. hahaha..

Kenapa gitu ? Pastinya golongan cam aku ni berpusu pusu ke sana untuk mendapatkan tips tips penjagaan keharmonian rumahtangga.. Bukan satu rumahtangga tapi lebih dari tu.. heehhe .. takat sorang , ok je.. nak jaga 3 tu haaaa... mantop sehh ..

image

Satu golongan lagi , sah sah para wanita yang nak g bom si abe SY ni... Ye la.. diambiknya yang cun , muda .. awat tak amik yang janda ... yang susah .. jaga yang itu .. haaa.. yang cun , muda tu bagi aku la.. eh.. silap... bagi si teruna tu laa....

Tapi kan...Ramai perempuan muda , cun cam aku ni.. eh.. salah lagi.. cam korang tu , lebih sukakan laki yang matang ..dan majoritinya la kan , semua laki orang ..

image

Ye..ramai yang bujang matang tapi matang mereka belum melepasi tahap piawaian gadis gadis ini .. Eceh.. Betul atau tidak ... mereka je tau .. Yang aku tau , SY nak kawin lgi ! hahahahha ..

Ramai perempuan tersentap.. siap kata si Emi tu gila glamer la... itu la . ini la.. apa pon , Emi , bukan senang nak senang .. satu minggu , entah berapa hari abe SY tu balik rumah yer .. hehehe.. Tu raya nanti.. raya tahun ke berapa baru dapat turn kita yer..

Banyak faktor nak kena fikir ... apa pon , semoga bahagia bersama abe SY .. Lelaki cam SY ni mmg manis mulut wooo .. aku tak nafikan perempuan mudah terpesona dengan lelaki yang mudah tersenyum , pandai hiburkan hati , kelakar ... hidung mancung .. haaa...

Aku cam ada je ciri ciri tu... lalalala...

KONGSI dan THOR !

 

Hari ni aku tengok dua movie memandangkan segala urusan peribadi aku telah diselesaikan dengan jayanya .. alhamdulillah .. wife skang pon berehat di kampung halamannya dan aku pulak meneruskan kehidupan di PUTRAJAYA ..

image Memula aku layan KONGSI ... hurmmm aku leh kata cerita ni diselamatkan dek bro SAM jer.. kalau dia takde , cerita ni jadi hampeh ! tu jer ..

Kalau takde apa nak buat sangat , boleh la layan .. Tapi kalau nak layan movie ... aku tak rasa KONGSI berbaloi ... ramai mengeluh... huhu....

imageDan buat julung julung kalinya aku layan movie dalam 3D .. dulu aku ingat aku akan pening kepala .. rupanya aku tersilap ... TERSANGAT BESTNYA menonton filem terutamanya yang penuh dengan animasi .. dan THOR sangat sangat sangat best menontonnya ..

Hurm... cuma harga tiket untuk 3D ni mahal skit la .. cam tadi aku tengok , RM17 .. hehehe.. berbaloi ? Berbaloi sangat.. hehehe ...i likeee... tunggu TRANSFORMER untuk dilayan.. ke nak layan NUR KASIH dalam 3D ? Oh plsss...

Ini dipanggil..

Gambar hiasan..tapi aku amik sendiri sewaktu aku nak hantar wife ke KLIA di Erl , Putrajaya.. Perasan ke tak ?

Sikap pentingkan diri sendiri ni mmg selalu kita nampak di tempat tempat awam.. Sepatutnya kita sebagai pengguna kena peka dengan sekeliling kita .. tengok tengok la kiri kanan tu..hurm.. kot kot ada yg memerlukan lagi dari kita..

Ya,ternyata beg tu mmg milik dia.. hehe.
Published with Blogger-droid v1.6.8
Related Posts with Thumbnails

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI