Dapur Tanpa Sempadan...

Rabu, 18 Mei 2011

Header Blog Pilihan Malam ini ..

 

image

 http://www.penulissenja.com/

BLOGGER LELAKI vs BLOGGER PEREMPUAN #2

 

kredit pada NADYA

Segmen hari ini yang mana soalannya berbunyi ..

" SETUJUKAH ANDA BAHAWA WANG HANTARAN PERKAHWINAN DISEDIAKAN 100% OLEH PIHAK PENGANTIN LELAKI ? "

Mari kita baca pendapat mereka .. hehehehe ...

 

  • Sambung jap lagi...

    Blog Pilihan BEN ASHAARI #1

     

    imagehttp://jiejahgorjes.blogspot.com/

    Camana aku pilih ? Aku pilih mereka yang rajin skodeng blog aku .. hehehe.... Tqqq...

    Jgn lupa !! Klik SINI

    Makasih yaaa .... 

    Tutup blog ..

     

    DSC_0274 Gara-gara blogspot wat hal kebelakangan ini ... maka aku turunkan 90% peralatan besi aku mengadap tv... hehehe... mari bersenam sambil tengok tv... tutup blog seketika .. hehehe.. dalam setengah jam gitu jer ..

    Update blog ? Bila ada idea .. hehehehe.. sambil sambil la.. lagi pon sasaran ari ni dah lepas pon..target 3.5K uv kebelakangan ni memandangkan pasaran blog agak hambar kebelakangan ni ..

    Tak pe tak pe... ada panas , ada sejuk ... Ramadhan menjelang nanti .. tau la betapa panasnya.. hehehe .. i likeeee.... teringat puasa tahun lepas bersama sama rakan blogger ... hehehehe... weeeeee...

    Tapi syukur ..ada yang memberansangkan

    Nak awek ? Buat la blog !

     

    Mudah .. tak susah .. hahahahha... Zaman aku dulu , kalau nak ..eh sat... zaman aku aku dulu ? Hurm.. cam zaman dinosour jer aku hidup dulu yer ?? hahaha..

    Maksud aku nun penghujung tahun 90an tu haa... Mirc dan YM adalah port paling mudah nak mengusha awek ... Nak dapat yang menepati citarasa tu , mmg berjanggut la.. hahahha... Ye la , bila mintak gambar , nun bagi gambar masa dia anggun.. Bila jumpa , tu diaaa... dah jadi anggur .. hahaha.. jahat 

    Ok ok.. skang ni lak.. kalau nak awek cun atau menepati selera , tak susah daahhh .. buat je blog .. pacak la muka situ.. haaa..keluarkan 'identiti' ... pasti ada menarik hati... tunggu je si dia datang tapi jangan lari sbb ... haaa... nak tau buat la dulu.. hahaha..

    Aku bukanlah la mengajar tapi inilah hakikat sebenar... sekarang ni kalau nak cari jodoh , segalanya di hujung jari.. berapa ramai dah bertemu jodoh di dunia maya ni ??? Ramai wooooo .. contoh ?? mana contoh ???? sapa ???? lallalalala....

    Pengguna BLOGSPOT kecoh !

     

    Kecoh weh !! help help .. tolong tolong !! apa neh ?? apa neh ?? neno neno neno ... tulun.. tulun... yenadeiii ... amma appaa... Lie how maaa... aiyaakkk ...

    Aparaa.... semua bahasa masuk.. hahaha.. tapi tak betui.. hahaha... Ok ok.. korang perasan tak ? Ke aku je perasan ? Ye aku perasan aku hensem.. ok ? hahahha.. takde maknanyaa.. Korang perasan punya laaa kan ? Korang kan suka I FOLLOW U punya .. hahaha.. sama la kitaa.. dont worry laa.. I CONFIRM FOLLOW U punya laahh ..pastu I UNFOLLOW U .. hahaha .. I FOOL U .. HAHAHA..

    OK ok.. dah dah .. memain lak dia .. tu haaa.. korang perasan kan widget kesayangan kita tu dah hilang .. haahhaha. .. ni la dia... Ramai blogger terkepoh sebentar..

    imageTu .. nampak tak ruang kosong tu.. busuk busuk ari ni aku dh rugi 100 follower .. Ni mendatangkan kemarahan aku ni ... Rugi la bisnis gini ! Tak leh blah...

    Hahaha... adeh.. rugi ke ? Boleh la skit .. camana nak cecah 20 ribu FOLLOWER kalau gini ?? Hehehe.. cool laaa.. kasi ice ice baby la skittt... asik mau hangin satu badan jer ..

    Tak pe.. kita tunggu sampai malam karang.. kalau tak keluar balik widget kesayangan kita tuuuuu ... Kita mogok besar besaran ! Jangan update dalam sejam !! Sejam dah la... lebih lebih , kita lak rugi kan ?

    Hehehe.. widget oh widget ...

    Blog Pilihan BEN ASHAARI malam ni ..

     

    Ala... asik pomot blog orang jer.. aku pomot blog aku gak laar kali nih eh ? heheheh ... ada entri best peee ..

    " Ku tak tahu mengapa.. tiba-tiba sahaja .. di dalam hati ini .. sering rindu padamu ... "

    Hurm.. lirik lagu Spring yang sering berkumdang dalam benak aku ni.. Sememangnya aku adalah pengemar lagi jiwang karat Spring , IKLIM dan banyak lagi kumpulan rock kapak.. Heheheh.. Nak wat camana kan ? Dah membesar dengan lagu begitu ..

    Lagu jiwang gini mmg best layan bila memula bercinta monyet ... atau cinta beruk ke.. atau apa saja laa... janji mengkhayalkan ..Kira kalau keretapi lalu sebelah pon wa tatak pelasan punya la looo ... Janji wa ala ingat sama wa punya kekasih hati ! "

    image

    Hehe.. ok peee blog ni ? hahaha .. mai la klik sini lak... www.santaibenashaari.com

    Blogger LELAKI vs Blogger PEREMPUAN

    Memula , bagi mereka yang join Soalan Gegar 1000 Blog tadi tu diminta rujuk kembali senarai pemenang .. ini kerana aku buat kesilapan mengenai pemenang tadi .. Tq .. Masalah kekeliruan harga ..

    OK... sekarang mengenai segmen hari ini yang mana soalannya berbunyi ..

    " SETUJUKAH ANDA BAHAWA WANG HANTARAN PERKAHWINAN DISEDIAKAN 100% OLEH PIHAK PENGANTIN LELAKI ? "

    Mari kita baca pendapat mereka .. hehehehe ...

    http://www.herstoriie.com/2011/05/blogger-lelaki-vs-blogger-perempuan.html

    http://nurafiqahazhar.blogspot.com/2011/05/blogger-lelaki-vs-blogger-perempuan.html

    http://ryushychomya88.blogspot.com/2011/05/blogger-lelaki-vs-blogger-perempuan.html

    http://uncle-syaf.blogspot.com/2011/05/blogger-lelaki-vs-blogger-perempuan.html

    http://illustrasiaku.blogspot.com/2011/05/blogger-lelaki-vs-blogger-perempuan.html

    http://cheksunnyboomboom.blogspot.com/2011/05/blogger-lelaki-vs-blogger-perempuan.html

    http://uncle-syaf.blogspot.com/2011/05/blogger-lelaki-vs-blogger-perempuan.html

    http://akueddie.com/2011/05/18/blogger-lelaki-vs-blogger-perempuan/

    http://www.prince91.com/2011/05/prince-blogger-lelaki-vs-blogger.html

    http://missbbydua.blogspot.com/2011/05/blogger-lelaki-vs-blogger-perempuan.html

    OK.. kita baca skit skit dulu ek.. nanti sambung lagi.. kang semua aku letak , korang gak pening kepala .. hehehe ...

    Pemenang Soalan GEGAR 1000 BLOG #4

     

    * ada bantahan rasmi dibuat dan mmg aku tersilap.. jawapan adalah RM27 ...  maaf yer ... dapat promote tadi sat ok la kan ? hehehe ..

     

    Hadiah domain selama setahun yang ditaja oleh iHOSTERZ , jatuh kepadaaaaaaaaaa... tadaaaa...

    http://illustrasiaku.blogspot.com

    5 pemenang saguhati yakni disenaraikan di sini ialah ..

    http://www.herstoriie.com

    http://mencaribelog.blogspot.com

    http://cahayatermashyur.blogspot.com

    http://hidupdaku.blogspot.com

    http://syuesyada.blogspot.com

    Tak pe.. esok ada lagi .. Tinggal 2 domain untuk diberikan.. hehehe .... Kesilapan adalah amat dikesali ... nanti banje makan eh.. hehe..

    SEGMEN : BLOGGER LELAKI vs BLOGGGER PEREMPUAN

     

    Yearghh.. satu segmen mudah .. hanya memerlukan pendapat LELAKI dan PEREMPUAN ... jeng jeng jeng .. Hanya 5 pendapat lelaki dan perempuan akan disenaraikan ..

    Pendapat yang disenaraikan akan dipilih berdasarkan logik dan penggunaan bahasa yang lembut.. eceh.. kira guna akal la bila bagi komen tu haa.. tamo marah marah .. ok ?

    OK ? Kita mulakan sekarang .. jeng jeng jeng ... Soalannya bertulis begini ...

    " SETUJUKAH ANDA BAHAWA WANG HANTARAN PERKAHWINAN DISEDIAKAN 100% OLEH PIHAK PENGANTIN LELAKI  ? "

    Heheheh .. Bagi ulasan anda tidak lebih dari 100 patah perkataan ... Setuju atau tidak .. terpulang pada anda .. berikan pendapatan anda.. hehehe ..

    Nak hantar ?  Silakan.. Tutup hari ni gak jam 6 petang ni.. Cara menghantarnya  , sila buat satu entri ..

    1. Letak header BEN ASHAARI blog
    2. Tajuk : BLOGGER LELAKI vs BLOGGER PEREMPUAN dan linkkan ke entri ini ..
    3. Jawab soalan tersebut , tidak lebih 100 patah perkataan ..
    4. Siap ? Tinggalkan url entri anda di ruangan komen ini ..  ;)

    Settle ? Sila klik SINI lak ...

    Soalan GEGAR 1000 BLOG : MAY 2011 #4:3

    Sebelum tu , apa kata undi aku dulu di SINI ..

    Ok, jom kita mulakan ...

    Hadiah : Domain untuk 1 selama setahun , pemenang paling tepat dan pantas .

    Penaja : iHosterz

    Sila rujuk pada di web penaja ...

    Soalan ketiga : Berapakah harga nama domain yang ditawarkan di kepada pembeli ?

    Siap ke tiga tiga soalan ? Bagus .. kalau belum , cepat cepat gegar mereka !

    Ok , untuk hantar jawapan , sila ikut langkah langkah berikut ..

    1) Sediakan satu entri khas dan letak header BEN ASHAARI blog

    2 ) Tajuk : GEGAR BLOG MEI 2011 #1 dan linkkan ke entri ini ...

    3 ) Pastekan url entri and berserta jawapan yang anda perolehi di ruangan komen..

    Contoh penghantaran jawapan :

    www.blog anda.com/ jawapan.html

    jawapan 1 ) url blog

    jawapan 2 ) url blog

    jawapan 3 ) harga

    Mudah bukan ?

    OK.. pemenang akan dipilih berdasarkan ketepatan jawapan dan kepantasan menghantar jawapan .. Pastikan penghantaran jawapan anda mengikut cara yang diajar kat atas tu ha.. okeh ?

    Sebarang bantahan tidak akan dilayan setelah pemenang diumumkan .. okeh ?

    Camana la LELAKI tak fikir nak kawin banyak !

     

    Salah sapa ? Dugaan !!! Mmg la dugaan wehh.... Kot ye pon , sama sama la tolong .. ni harap lelaki je dok beristighfar je , mana tahan ...  Lemah iman wooo ... sana sini dugaan .. Keluar rumah , dugaan ... dalam rumah , dugaan .. Tutup mata ? Dugaan gak .. langgar dinding !

    Pasang tv , dugaan .. Baca suratkhabar , dugaan .. Aku maksudkan ialah aktiviti harian lelaki la.. Dugaan memanjang .. Gamaknya si penyimbah asid tu tak tahan dugaan la kot ?? Huhu... Gurau jee...

    Tapi ada benarnya .. makin lama makin tinggi dugaan .. Makin ketat ketat pakaian 'mereka' tu ... Tang atas macam bungkus nangka .. tang bawah cam mayat dikapankan je.. ketat gitu..

    Jangan sampai satu tahap kena melompat cam pocong tu dah la yer.. Ye la, mana tidaknya .. dah terlalu ketat.. nak jalan pon susah.. Kena melompat la kan ?

    Yelah , ada yang tak ketat tapi tetap jadi sasaran mata nakal lelaki .. tapi cuba ingat kembali.. walau tak ketat pasti ada sesuatu yang menarik mata lelaki untuk melihatnya .. Pasti ada punya wa cakap lu ...

    Tak kesian ke kat lelaki ? Menderita wo batin ... hahahha.. kang bila bersuara nak kawin , korang kata pasal nafsu .. tapi korang gak yang membakar nafsu lelaki .. Takkan nak cari lelaki gak kot nak ajak kawin ? hahahaha..gila ke apa ?

    Jangan lupa.. klik SINI ...tqq..

    Blogspot akan ditutup ..

     

    Huru hara .. hahaha... ada baca tadi di blog sahabat.. hehe... masa tu kat klinik... dok sakit kepala yang teramat sangat .. bila jumpa doc... check segalanya .. takde pulak tekanan darah tinggi... normal ! Hurm... takkan kes terantuk kat besi masa kat gym kot ?? Pendarahan dalaman otak ??? Nehhh... biar betui !!

    Doc kasi dua jenis ubat.. satu tu dia kata untuk tahan sakit.. satu lagi tu , makan bila perlu jer... sangat kuat ubatnya ! Gulp... takut pulak aku dengar.. heheheh ...

    Lepas jumpa doc , terus aku balik Putrajaya.. Hurm... nak tengok jalanraya pon pedih je bijik mata.. doa harap sampai dengan selamat.. Dalam kepala tak sabar nak makan ubat n tidur ..

    Kes blogspot tu haa.. waktu aku baca tu , aku dah rasa cam .. apa lagi kes ngarut nih ? Takkan diorng nak tutup bisnis diorng neh ? Semata mata kegagalan maintenance ? neh... Pengguna blogspot juta juta satu dunia ... dia tutup , dia rugi besar la.. Sama cam kes FACEBOOK nak ditutup ari tu.. semua rumors jer.. mau kasi laris bisnis..

    Jadi , pendapat aku la kan ... adalah mustahil mereka nak tutup blogspot...tapi pasti mereka akan buat sesuatu , kan kan ... hehehe..  hurm... harapnya tidak la kan ? 

    Kalau asik semua nak membayar jer .. gamaknya pasni aku nak layan balik konda kondi je la... atau galah panjang.. sapa mau join ?

    Soalan GEGAR 1000 BLOG : MAY 2011 #4:2

     

    Sebelum tu , apa kata undi aku dulu di SINI ..

    Ok, jom kita mulakan ...

    Hadiah : Domain untuk 1 pemenang paling tepat dan pantas selama setahun . 

    Penaja : iHosterz

    Sila rujuk pada KUMPULAN 4 di SINI

    Soalan Kedua   : " SI MANIS DILA "

      Jawapan dalam bentuk url yg lengkap.

    Simpan dulu jawapan .. Tunggu sehingga soalan ke 3 ... Soalan 3 menyusul kemudian .. Terima kasih ..

    Jom shopping ...

    Hebatnya Al-Quran : Jika Kamu Berfikir

    Harga setiap unit (piece): RM18.00


    Hantar sebarang persoalan tentang produk ini

    Penulis : Mohd Shamil Mohd Yusof

    Kod Buku : MRBK1012

    Kod ISBN : 978-967-5426-08-7

    Harga : RM18.00, CP : 6


    Al Quran merupakan sumber utama bagi dimensi keilmuan dan sains adalah dimensi yang mengukuhkan dalam membuktikan apa yang dicatatkan di dalam kitab suci ini. Tidaklah terdapat sedikit pun pencanggahan serta kecelaruan di dalam al-Quran kerana ianya adalah kata-kata Allah SWT dan bukannya hasil tulisan manusia biasa. Al-Quran adalah penawar kepada penyakit manusia yang buta kerana ianya bukanlah bermaksud mereka tidak mampu melihat dengan mata dan tidak mampu mendengar dengan telinga, tetapi mereka buta dan tuli dengan hati mereka. Penyakit buta inilah yang perlu di sembuhkan dengan petanda-petanda yang sudah diterangkan dalam Al-Quran.

    Sains dipisahkan dengan roh, iaitu nilai spiritual yang tinggi. Bak kata pepatah 'Science is sign'. Sains adalah petanda! petanda apakah yang cuba dibawakan oelh sains kepada manusia hari ini? Bukankah sains itu sendiri tunduk kepada Sang Penciptanya? Bagaimana dengan kita?

    Harapan penulis kepada para pembaca, selepas membaca isi kandung buku ini, maka teruskanlah usaha mencari dan mengenali Maha Pencipta (AL-Khalik) dengan lebih baik. Penulis hanya berkongsi pengalaman, melontarkan pandangan dan idea supaya pembaca dapat menyambutnya dan meneruskan penerokaan ilmu. Hanya kepada Allah SWT penulis berharap agar penulisan ini dapat memberi manfaat serta hidayah kepada penulis dan juga pembaca, InsyaAllah.


    Bila Zina Menjadi Budaya

    Harga setiap unit (piece): RM19.90


    Hantar sebarang persoalan tentang produk ini

    Penulis : MOHD SYAMIL & ADRIANA BALQIS

    Kod Buku : MRBK1013

    Kod ISBN : 978-967-5426-18-6

    Harga : RM 19.90 , CP : 6


    Buku 'BILA ZINA MENJADI BUDAYA' ini cuba merungkai permasalahan yang berlaku di kalangan remaja hari ini dan berkongsi serta memberikan jalan penyelesaian yang terbaik bagi masalah sosial yang kian meruncing kini. banyak paparan di dada-dada akhbar suatu isu yang sedang hebat diperbincangkan, iaitu masalah sosial di kalangan remaja yang berleluasa dan amat meruncing setiap hari. Remaja generasi hari ini lebih cenderung atau terpaksa berdepan dengan perkembangan kemajuan dan teknologi yang semakin pesat membangun. Setiap waktu masyarakat didedahkan dengan masalah kronik yang melanda dunia, di antaranya adalah kes jenayah seperti samun, meragut, kes rogol, perzinaan, buang bayi, pembunuhan, lumba haram dan lain-lain lagi, yang mana semua ini melibatkan golongan remaja kita sendiri.

    Bertambah runcing lagi apabila masalah sosial ini membimbangkan golongan ibu bapa dan juga para pendidik yang terpaksa berhadapan dengan golongan tersebut. Antara masalah kronik yang melanda para remaja hari ini adlah seks bebas yang diasaskan oleh pergaulan bebas itu sendiri. Ini adalah menurut hasil kajian di seluruh dunia remaja cenderung terjerumus ke lembah seks bebas. Terdapat beberapa faktor yang telah dikenal pasti menyebabkan golongan remaja seperti ini lebih mudah terjerumus atau terlibat dengan penzinaan.


    Inspirasi Menuju Jalan Sempurna

    Harga setiap unit (piece): RM29.90


    Hantar sebarang persoalan tentang produk ini

    Penulis : ZAINUDIN HASHIM

    Kod Buku : MRBK1014

    Kod ISBN : 978-983-43575-0-4

    Harga : RM 29.90, CP : 10


    Mengajak para pendidik khususnya ibu bapa untuk merujuk kepada ayat-ayat al-Quran, sekali gus menghayati, menghafal serta melaksanakan apa yang difahami. Ia sarat dengan petunjuk-petunjuk yang relevan sepanjang zaman dan amat sesuai untuk ibu bapa, pendidik, pendakwah dan aktivis masyarakat yang berjiwa Islam dan mempunyai visi untuk melahirkan INSPIRASI MENUJU JALAN SEMPURNA – Menghimpun dan mengupas petunjuk-petunjuk al-Quran dalam menuju kesempurnaan hidup di dunia yang sementara. Satu pedoman yang amat berharga dalam memperkasa diri dengan nilai hidup yang mulia di sisi Allah SWT. Kupasannya begitu menarik, kerana ia secara langsung mengajak para pendidik khususnya ibu bapa untuk merujuk kepada ayat-ayat al-Quran, sekali gus menghayati, menghafal serta melaksanakan apa yang difahami. Ia sarat dengan petunjuk-petunjuk yang relevan sepanjang zaman dan amat sesuai untuk ibu bapa, pendidik, pendakwah dan aktivis masyarakat yang berjiwa Islam dan mempunyai visi untuk melahirkan tunas-tunas Islam yang sebati dengan al-Quran.


    Ratib Kekasih Allah

    Harga setiap unit (piece): RM21.00


    Hantar sebarang persoalan tentang produk ini

    Penulis : Ahmad Hasan Mohd Nazam

    Kod Buku : PTSB1021

    Kod ISBN : 978-967-366-023-0

    Harga : RM21.00, CP : 7


    Berzikir mendidik jiwa bagi kebahagiaan dan kesejahteraan.

    Tanpa zikir kepada Allah, manusia dikuasai syaitan. Hati mudah terpengaruh dengan bisikan syaitan sama ada secara sedar ataupun tidak, Allah berkata, "Syaitan menguasai dan mempengaruhi mereka menyebabkan mereka lupa mengingati ajaran dan amaran Allah." (surah al-Mujadalah ayat 19). Hanya dengan berzikir kepada Allah, manusia boleh mendapat perlindungan. Manusia perlu sedar, mereka adalah hamba Allah. Jika perlukan perlindungan Allah, maka awasi diri sendiri dan ingati Allah sebanyak-banyaknya. Betapa banyak musibah dan bahaya yang menunggu setiap hari, malah setiap masa kita terus membiarkan diri terdedah dengan bahaya dan dosa. Hanya dengan mengingati Allah, Dia menyelamatkan kita daripada semua mara bahaya.

    Ratib Kekasih Allah adalah himpunan wirid dan zikir yang selalu diamalkan oleh para kekasih Allah di kalangan para ulama dan wali Allah. Mengandungi terjemahan bagi menambah penghayatan, panduan dan kelebihan mengamal wirid-wirid yang dimuatkan. Turut disertakan CD audio bagi membantu pembaca mengikuti bacaan wirid pada setiap masa.

    Ahmad Hasan bin Mohd Nazam dilahirkan pada tahun 1974 di Parit Buntar, Perak Darul Ridzuan. Mendapat pendidikan menengah di Sekolah Menengah Kebangsaan Ugama al-Mashoor Pulau Pinang sebelum menyambung pengajian di peringkat IV Thanawi di Madrasah al-Khairiah al-Islamiah di Seberang Perai Selatan. Seeterusnya beliau melanjutkan pengajian di peringkat B.A Syariah dan Undang-undang di Universiti al-Azhar, Mesir. Di samping itu, beliau turut mengikuti pengajian secara tidak formal (talaqqi) dengan beberapa ulama di Mesir dan Syiria. Kini beliau menjawat jawatan sebagai editor di syarikat penerbitan di Shah Alam dan bergiat aktif dalam Persatuan Ulama Malaysia.


    Travelog Haji + VCD

    Harga setiap unit (piece): RM29.00


    Hantar sebarang persoalan tentang produk ini

    Penulis : Muhd Kamil Ibrahim

    Kod Buku : PTSB1026

    Kod ISBN : 978-967-366-026-1

    Harga : RM29.00, CP : 10


    Travelog Haji: Mengubah Sempadan Iman bukan semata-mata catatan pengembaraan insan yang menunaikan fardu haji yang merujuk pada kisah tempat, budaya, pengangkutan, makanan, minuman dan tempat-tempat menarik dan bersejarah. Ia adalah kisah perjalanan roh insan yang melangkaui kehidupan rutin manusia.

    Penulis melakarkan pelbagai persoalan asas dalam kehidupan seorang Muslim. Kepercayaan kepada Penciptanya, tetapi terdesak dengan kejahilan diri yang sememangnya dimiliki oleh jutaan masyarakat Islam yang lain menyebabkan dia mencari jawapan kepada persoalan yang merunsingkan. buku ini membawa pembaca mengenali diri sendiri dan bersedia melakukan perubahan besar dalam hidup mereka.

    Buku ini sesuai dibaca oleh semua lapisan masyakarat terutama mereka yang tercari-cari buku motivasi agama dan panduan ibadah yang ditulis secara santai dan bersahaja. Bagi mereka yang bakal dan berpengalaman menunaikan fardu haji mendapati buku ini mempunyai nilai yang tersendiri. Ia mempunyai kemampuan yang luar biasa.

    Muhd Kamil Ibrahim adalah Profesor Perakaunan di Universiti Teknologi MARA (UiTM). Beliau banyak menghasilkan karya seperti PhD: Kecil tapi Signifikan, Ibrahim Shah: Menyingkap Pengurusan Universiti, Motivasi Minda Pelajar, Pelajar Cemerlang dan Motivasi Remaja. Beliau juga menulis buku kepakaran seperti Value Relevance of Accounting Numbers, Financial Reporting in Malaysia danCorporate Social Responsibility in Malaysia. Buku popular beliau adalah Travelog Haji: Mengubah Sempadan Iman (2007) dan Travelog Dakwah: Meniti Hari Esok (2008) yang diterbitkan oleh PTS Islamika Sdn. Bhd. Lebih 400 rencana juga diterbitkan dalam pelbagai media massa.


    Jin Dan Hakikat Pengubatan

    Harga setiap unit (piece): RM34.90


    Hantar sebarang persoalan tentang produk ini

    Penulis : Dato' Hj Ismail Kamus

    Kod Katalog : TBBK1016

    Kod ISBN : 978-983-4070-92-6

    HARGA : RM 34.90, CP : 11


    Klik Sini untuk ke Buku Digital

    Banyak aktiviti dalam masyarakat kita yang dikaitkan dengan jin. Antaranya sihir, santau dan sesetengah perubatan tradisional yang menggunakan kaedah "menurun". Apakah hubung kait jin dengan kehidupan manusia?


    Soal Jawab Remeh - Temeh Tentang Solat Tapi Anda Malu Bertanya

    Harga setiap unit (piece): RM16.90


    Hantar sebarang persoalan tentang produk ini

    Penulis : Us. Mohammad Nidzam Abdul Kadir

    Kod Buku : TBBK1019

    Kod ISBN : 983-3494-43-9

    Harga : RM16.90, CP : 5


    Ibadah solat datang terus daripada Allah s.w.t. Ia mempunyai modul, teknik, rasional dan peraturan yang lengkap. Orang dewasa khususnya tentu malu untuk bertanya apa yang mereka tidak tahu atau ragu-ragu tentang solat kerana mungkin soalan itu dipandang remeh oleh kebanyakan orang. Maka buku ini disusun untuk memberi jawapan. Anda boleh membelinya dan secara senyap-senyap baca untuk melengkapkan ilmu pengetahuan anda tentang SOLAT!


    Soal Jawab Remeh-temeh Tentang Zakat

    Harga setiap unit (piece): RM16.90


    Hantar sebarang persoalan tentang produk ini

    Penulis : Mohammad Nidzam Abd. Kadir

    Kod Katalog : TBBK 1025

    Kos ISBN : 983-3494-60-9

    HARGA : RM16.90, CP : 5


    Klik Sini untuk ke Buku Digital

    Buku ini lain daripada yang lain. Ia menangani masalah remeh-temeh tentang za-kat. Soalan yang pelik-pelik juga diberi jawapan. Anta-ranya, Boleh tak guna duit zakat untuk kahwin? Peru-sahaan madu lebah kena zakat atau tidak? Boleh ke anak minta duit zakat da-ripada bapa yang kaya? Yang penting zakat mem-bersihkan harta anda. Allah s.w.t. memberi limpah kur-nia yang bertimbun-timbun supaya rezeki anda lebih murah. Cungkil rahsianya dalam buku ini!


    Panduan Membaca Yasin, Tahlil & Doa

    Harga setiap unit (piece): RM5.90


    Hantar sebarang persoalan tentang produk ini

    Penulis : Panduan Membaca Yasin, Tahlil & Doa

    Kod Buku : TBBK1036

    Kod ISBN : 978-983-3494-71-2

    Harga : RM5.90, CP : 2


    Turut mengandungi Himpunan :

    • Doa Yasin
    • Doa Tahlil Arwah
    • Doa Selamat
    • Doa Majlis Jamuan Ringkas
    • Doa Akhir Tahun
    • Doa Awal Tahun
    • Doa Malam Nifsu Syaaban

    Formula Solat Sempurna

    Harga setiap unit (piece): RM25.90


    Hantar sebarang persoalan tentang produk ini

    Penulis : Ust. Zaharuddin Abd. Rahman

    Kod Katalog : TBBK 1048

    Kos ISBN : 978-983-3494-98-9

    HARGA : RM25.90, CP : 8


    Klik Sini untuk ke Buku Digital

    FORMULA SOLAT SEMPURNA ini menjelaskan kepada pembaca dengan pendekatan mudah dan mantap berkenaan cara menunaikan solat secara lebih sempurna iaitu dengan menggabungkan sunat-sunat semasa solat bersama rukun dan syaratnya.

    Keistimewaan buku ini terletak pada kupasan ringkas dan padat hasil kajian mendalam daripada kitab-kitab turath silam dan kontemporari. Penulis membawakan nas-nas yang terbaik hasil ijtihad para ulama hadis silam dan semasa.

    Aspek ini menjadikan ia sebuah buku yang amat sesuai buat semua lapisan masyarakat dan latar belakang, hingga mereka yang mempunyai kefahaman Syariah yang minimum juga mampu memahami ulasan di dalam buku ini dengan baik. Demikian juga mereka yang khusus dalam ilmu Syariah juga diyakini akan mendapat sesuatu yang menarik daripada buku ini. Kandungan buku ini disusun dalam bentuk menarik mengikut kronologi pergerakan solat dan kemudian disusuli dengan nas-nas warid daripada Nabi s.a.w. Seterusnya huraian amat berguna berkaitan khusyuk, masalah dan punca kehilangannya dewasa ini.


    Soal Jawab Remeh-temeh Tentang Isu Semasa

    Harga setiap unit (piece): RM16.90


    Penulis : Siti Nor Bahyah Mahamood , Mohammad Nidzam Abdul Kadir

    Kod Katalog : TBBK 1051

    Kos ISBN : 978-983-3494-75-0

    HARGA : RM16.90, CP : 5


    Buku ini mengupas serba sedikit berkaitan sifat marah agar kita dapat menilai dan mengenali diri kita, sejauh mana sikap dan akhlak yang kita tonjolkan selama ini serta berusaha memperbaiki diri ke arah membentuk jiwa dan peribadi yang unggul. Lengkapilah diri kita dengan ilmu dalam menangani sifat marah daripada buku ini.

    Apa yang anda inginkan dari sebuah online book store,buku motivasi,pendidikan,novel atau berunsur keagamaan atau nasihat.Semua yang anda inginkan ada disini,jadi jom layari url ini http://orderbookonline.blogspot.com untuk mendapatkan maklumat lanjut serta membuat tempahan.

    Soalan GEGAR 1000 BLOG : MAY 2011 #4:1

     

    Pemenang Soalan #3 masih belum diketahui memandangkan blogspot belum restore komen komen tu haa... kalau ada nanti aku umumkan.. kalau takde , ampun maaf dari aku..  :)

    Kita teruskan dengan soalan ke 4.. kali ni kalau ada je pemenang , terus umum.. huhu.. kalau tak ,takut jadi cam tu gak .. merbahayakan kesihatan ..

    Sebelum tu , apa kata undi aku dulu di SINI ..

    Ok, jom kita mulakan ...

    Hadiah : Domain untuk 1 pemenang paling tepat dan pantas selama setahun . 

    Penaja : iHosterz

    Sila rujuk pada KUMPULAN 4 di SINI

    Soalan Pertama   :

    image

     Milik siapakah header ini ? Jawapan dalam bentuk url yg lengkap.

    Simpan dulu jawapan .. Tunggu sehingga soalan ke 3 ... Soalan 3 menyusul kemudian .. Terima kasih ..

    Sebelum makan pagi ..

     

    Hurm.... salam.. selamat pagi ...tinggal lagi 24 hari sebelum segalanya selesai untuk peringkat pertama .. hehehe.. pastu TOP 3 .. pergh.. mmg 'menyakitkan jiwa' betul ! hahahaha..

    Yelah , macam kategori BLOGGER OF THE YEAR .. Yang dah join ada lebih 500 buah blog dan aku di kedudukan no 2 .. tak ke itu satu 'penghormatan' ? Ok la kan ?

    Berbaloi ? Mmg berbaloi la... salah seorang rakan kita , Mat Gebu akan ditemuramah di ERA.FM gara gara pertandingan ini .. haaa.. tu laa.. sapa kata tak menarikkan ?

    Menurut dia , ramai lagi blogger akan ditemuramah.. aku ? Tak menaruh harapan pon .. Cuma sekarang apa yang harap ialah mengekalkan kedudukan aku ni sehingga tarikh tutup tu nanti..

    Jadi ? Apa yang aku harap .. hehehe.. cam biasa arrr.. sebelum korang g turun makan tu , sudi sudilah mengundi aku yer ... jgn aku dah tercicir baru pakat nak mengejar balik kedudukan tu.. tak terkejar nanti.. hehehe ..

    Pada yang sudi tu , aku terhutang budi la.. Jutaan terima kasih kerana sudi meluangkan masa membaca dan mengundi aku.. Undian ini perlu dilakukan setiap hari.. Tak pe , tak pe.. aku akan ingatkan korang yer .. heheheh..

    Klik SINI untuk mengundi .. Dan klik SINI untuk lihat kedudukan terkini ..

    Sapa kata blogging tak berbaloi ?

    Hehehe... macam macam dapat wooo bila kita berjaya membuka mata banyak pihak ! Haaa... Ramai dok fikir berblog hanya akan dapat duit serta kepuasan diri ..

    Sebenarnya banyak lagi boleh dapat woo .. Contoh ? Ada blogger yang dijemput memberi ceramah di majlis majlis rasmi .. Ada blogger dapat jadi pelakon.. Haaa... sapa ?? aku pon tak tau.. tapi insyaAllah.. heheh.. eh.. Ada ada.. Hanis Zalikha tu haa..

    Lagi ?? Terbaru... jeng jeng... jiran aku tuu haaa.. suaranya akan berkumndang di corong radio anda nanti !! hahahaha.. tak percaya ? silalah percaya ... hehehhe...

    Bagi rakan blogger kita ni , satu demi satu kejayaan dia dalam dunia blogging menjelma... Selepas ni , tak tau laaa apa lagi .. gamaknya akan diundang untuk punya rancangan sendiri ? hehehhe.. sapa tau kan ? InsyaAllah.. rezeki ..

    Oh ya.. nak tau sapa ? Hehehe.. g la lawat blog ni.. ala.. korang kenal punya .. hehehe ... Apa pon buat blogger tersebut , jgn mengelabah nanti yer .. hehehe.. sambil pegang telefon nanti , jangan lupa sudi di dapur !

    Meh klik SINI

    Related Posts with Thumbnails

    Peringatan



    Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

    Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

    Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

    Terima Kasih ..

    BEN ASHAARI