Dapur Tanpa Sempadan...

Isnin, 30 Mei 2011

Doa ku buat mereka ...

 

" hurm nie kisah mase arwah mak aku baru meniggal dulu la..biase la kan..baru ninggal..semua jadi celaru..ayah aku lak jenis pendiam sikit tau..ngan family arwah mak pon ayah aku xbnyk cakap..so bile mak dah xde ayah aku jadi segan segan sikit la ngan family mak..ape ape aktiviti ayah aku xna involve..ayah aku selalu bg alasan..keje lah ape lah..tp mmg xdinafikan..sejak mak aku pg..ayah aku jadi cam org hilang arah..ayah aku kan pendiam..so ape ape yg dye rase dye pendam and simpan dalam..so lepas mak aku xde..ayah aku selalu wat OT..keje Telekom kan..OT manjang..nie salah satu care ayah aku na elak dari dok umah and bersedih..aku tau ayah aku sedih..cume ayah aku xna tunjuk.."  sambung kat SINI

Terima kasih dan segmen ditutup ...

Gambar pernikahan SALEH YACOB dan Samihah Sheikh Ali ..

 

image

image

image

image

image

Gambar pernikahan Salih Yaccob dan Samihah Sheikh Ali .. Nak tengok lagi ? Klik SINAR.FM dan jangan lupa klik SINI juga yer ..

Tekanan jiwa dengan blog begini ..

 

Maaf la yer .. aku tau blog tu korang punya .. tapi kalau korang nak kasi blog korang tu ada pembaca yang senantiasa keluar masuk , korang kenalah ikut permintaan pasaran semasa ..

Lain la kalau korang buat blog tu cam rumah sendiri.. siap letak pagar .. nak masuk , sila scan gigi atau lidah .. tak pe la gak.. tapi ni terbentang luas untuk orang masuk ... Betul la kan ?

Tapi bila orang masuk .. tengok.. nak baca pon susah .. kiri kanan ada widget.. cursor pon automatik bertukar jadi transformer .. nak loading pon berat.. kiri kanan penuh dengan harta karun ... camana tu ?  Satu hal lagi bila suruh follow blog tu.. Nak klik follow pon susah haihhh.. cam suruh main teka teki lak dalam blog dia .. adehh

Hurm.. camana tu ? aku tak kisah sebenarnya.. blog korang.. lantak la kan.. sapa mau kisah .. tapi jgn la teriak kat mana mana kelab blogger bagitau takde sapa sudi singgah blog korang tu haaa.. nyampah aiii tauuu.. hahaha.. haa.. tengokkk.. tersasul sudah !

Yelah.. ikut suka korang la ... kan .. aku tak larat nak bagitau.. penat sehh.. Cuba cuba la tengok blog orang yang dah lama tu .. gamaknya ada nampak ke rambu ramba kat pintu masuk blog dia tu ??

Merekalah segalanya.. Doaku buat mereka ...

 

Terimbas kembali segala saat kita mencalarkan hati mereka .. dan kini kita semakin meningkat usia dan apakah kita kembali tercalar hati dek dengan perangai anak anak kita ? Wallahualam ..

Bacalah kisah mereka ..

"kami adik beradik tinggal berjauhan dengan mama papa..saat along bersuara untuk menetap di luar Malaysia pun mama dan papa cukup terkilan..namun ini hanya sementara..sebab setiap kali raya rumah papa dan mama tetap penuh dengan anak-anaknya..dan bila along melangkah keluar dari rumah, angah dan achik juga mengikut jejak yang sama..masing-masing berjauhan dengan rumah mama dan papa demi mencari rezeki..dan mama papa redha dengan ketentuan ini.."

sambungan .. SINI

Cerita yang lain ..

Hayatilah kisah mereka ...

Perlu ke caci maki blogger lain ?

 

Pelik ar sikap sesetengah blogger ni.. kot yer pon tak suka , boleh tak buat tak tau jer ? Jangan masuk atau baca blog blog yang 'korang' anti sangat tu .. biarkan je dia dengan cara dia ..

Ada rakan blogger tadi , ngadu kat aku .. dia kata ada satu blog ni , sejenis dengan dia .. takde keje lain. entri dia asik dok attack blog dia jer .. apa saja tulisannya , pasti akan dicari kesalahannya..

Adeh.. cam ni pon ada ? Kot yer pon teringin nak cari salah orang , berpada pada la skit .. jangan sampai kasi kawan tu terasa ke apa ke .. g je tegur elok elok kat ruang komen tu ha.. tak pon g cari kat FB ke apa .. bagitau .. ni g attack bertubi tubi , wat pe ? Dapat kepuasan eh bila tengok hati orang tercalar ? sapa dok bisik kat telinga tu eh ??

Kadang kadang aku pelik  dengan perangai manusia yang begini .. Kalau skit skit tu tak pe la.. tapi kalau asik memanjang je gitu , entah apa penyakit ada dalam hati dia ? Bawak bawak berubah la..

Satu nasihat aku lagi buat blogger yang sering kena attack.. tak perlu layan komen komen dari pengomen yang bukan komen .. Jangan semata mata nak tambah jumlah komen dengan berbuat demikian.. tak perlu berlagak cool dengan membiarkan komen tu dalam blog kita .. Mungkin kita tak kisah , tapi rakan lain yang membacanya ?

Fikir fikirkan ..

Alhamdulillah .. Doaku buat mereka bermula ...

 

Aku ingatkan.. takde yang nak join segmen ni sbb kisah benar neh !! bukan semua orang boleh ceritakan kisah mereka ... hurmm.. alhamdulillah.. ada yang sudi juga ..

Jom kita baca ringkasan cerita mereka ..

" Ada satu hari tu.. disebabkan tak tahan sangat dengan mulut sorang lelaki ni.. tanpa segan silu saya telah membelasah beliau.. ganas tu takde la sangat tapi   hampir pengsan tu ada la.. pastu kena la panggil dengan cikgu disiplin, budak laki tu pulak dah memang anak emas sekolah.. saya ni apa la sangat.. dapat surat jemputan dari sekolah dah berkali kali tapi saya sorok.. sehingga lah saya dibuang sekolah.. saya wat tatau je.. masa tu form 2 ".. sambungan SINI

Entri entri dari rakan yang lain ... Ada yang sampai mengalir air mata sewaktu menaip entri ni .. hurmmm.. kenapa ? Korang baca la sendiri ..

Segmen : Doaku buat mereka ..

- SEGMEN DI TUTUP -

Alhamdulillah... satu idea timbul untuk aku buat satu segmen ringkas ni ... Yelah , semalam aku ada buat satu entri sambil baring... tak leh tidur punya pasal disebabkan kepala dok ingatkan orang tua kat rumah ..

Sat.. iklan sat .. sebelum nak teruskan baca , aku mintak korang klik SINI dulu sebagai tanda sokongan pada blog aku ni ... Terima kasih atas kesudian korang tu ..

Ok.. kita teruskan segmen kita pada hari ini .. Segmen ini mengenai kita dengan kedua orang tua kita.. Ini bukan hari Bapa.. atau hari Ibu.. sekadar hari untuk mengenangi kenakalan kita kepada kedua ibu bapa kita dan semoga ianya menjadi pengajaran buat adik adik kita yang masih punya kedua ibu bapanya ...

Jom.. tak yah buang masa lagi ... skang buat satu entri ringkas.. Segmen ni terbuka buat semua yer ...

  1. Letak header ben ashaari blog ..
  2. Tajuk : DOA KU BUAT MEREKA dan linkkan ke entri ni ..
  3. Ceritakan satu kenangan yang anda amat kesali dimana anda pernah membuatkan hati kedua ibu bapa anda tercalar hatinya kerana perbuatan anda tu ... Ini sekadar satu pengajaran dan tauladan yang patut kita kongsikan bersama memandangkan skang ni cuti sekolah dan ramai adik adik kita dok membaca blog..
  4. Tiada had... tiada paksaan .. siap.. tinggalkan link url entri korang di ruangan komen entri ni ..

Tutup... malam ni.. jam berapa ? Eh ??? tengok sambutan .. hehehe... Tqqqq....

Bersenang senang dahulu .. bersusah susah kemudian ..

 

Ke susah susah dahulu baru senang senang kemudian ? heheheh.. kalau susah susah dahulu , baru nak senang kebanyakkan tu la yang lupa diri  !! Sbb apa , dia akan kata , dulu aku susah .. skang aku sudah senang .. Kalau sapa mau senang , silalah susah dahulu !! kan kan ? Haaaa...

Cam aku .. biar senang senang dulu.. kasi rasa nikmat dulu.. bila tiba masa kejatuhan , baru tau betapa ruginya saat masa senang tu .. Dengan itu , usaha perlu ada untuk kembali bangkit ... bangkit dari kejatuhan ...

Dan bila berada diatas , dia akan kenang segala pengalaman pahit manis dia dulu .. Jadi dia akan lebih berhati hati dan menghormati mereka tanpa kira pangkat mahupun darjat ..

Dalam dunia blog .. aku pernah naik .. aku pernah jatuh .. dan sesungguhnya skang ni aku sedang naik perlahan lahan .. Syukur , alhamdulillah...

Ranking Alexa aku pon semakin naik... semalam 195 dan hari ni dah 193 .. insyaAllah , jika aku terus usaha .. akan terus naik .. aku cuma mampu usaha.. selebihnya adalah hakNya .. kan ?

image

image

Untuk naik dlm ALEXA terutama ranking dalam MALAYSIA ni , bukan mudah .. banyak perkara kena jaga ..  skang ni dah 100 lebih .. sasaran.. nak dapat 150 dalam tempoh terdekat..

Untuk pengetahuan , awal tahun , ranking Alexa blog aku jatuh sehingga 400 lebih .. namun perancangan dan strategi dibuat .. Dan aku telah memecahkan rekod peribadi aku sendiri tahun lepas yang mana rekodnya adalah 210 ..

Hurm.. ada yang ingat , blog aku ni sekadar blog ngarut.. ok.. tak pe..aku tak salahkan mereka.. hak mereka nak fikir apa.. Sbb mmg lumrah manusia begitu.. nampak tang buruk terus komen.. tang baik pejamkan mata .. kan ?

Tapi aku berjaya buktikan .. dengan mengarut begini , ramai dapat manfaatnya .. Jangan tanya aku sapa sbb aku tak ingat sapa .. tapi biarlah tangan kiri tak tau kan ?

Usaha tangga kejayaan .. dan satu pinta aku ... klik SINI ..

Kegunaan FACEBOOK sebenarnya !!

 

Haih.. kebelakangan ini , FACEBOOK telah disalahgunakan .. dijadikan tempat memaki hamun.. tempat mengumpat .. tempat mengurat .. tempat menambah calon bini .. tempat maksiat .. tempat lepak tak berfaedah .. kan kan ?

Namun masih ada kegunaan FACEBOOK seperti menyebarkan dakwah  dan maklumat .. mencari kenalan yang lama ilang ...membuat amalan seperti kutipan derma ... dan banyak lagi..

Namun.. ada yang masih terlupa.. lebih lebih lagi bila kita punya ribuan rakan dalam akaun FB ni namun tidak digunakan sepenuhnya dengan betul ... dibiarkan 'berkarat' begitu jer .. Malah ada yang mejadikan FACEBOOK ni tempat tayang muka tanpa kebenaran suami , kekasih , isteri malah ibu bapa mereka .. kan kan ?

Sebenarnya .. tujuan FACEBOOK paling bagus .. antaranya ialah .. haaa.. yang ni mmg berbaloi sangat laa.. serius.. semua pihak happy punya.. takkan ada gaduh antara kita .. Tak perlu mengumpat.. tak perlu main game.. tak perlu caci maki.. cuma klik SINI jer ..

Berbaloi kan ? Aku kata dah...

Polisss !!!!! Help !!!

Erk ..berdiri dlm lrt walaupun ada tempat kosong..tak larat aku nak berebut ngan perempuan atau lelaki yg kurang upaya dan tidak sihat itu..

Berdiri aku di satu sudut itu..ada aircond..lega..hehe ..sejuk je la aku.. ruang pon luas..depan aku ada awek comel lak..ok..perfect !

Tetiba....erk..kat sebelah awek tu .. ada sorang laki .. gulp .. dia bawak beg dan aku ternampak seolah olah pedang dlm beg tu..

Oh tidak . Jgn ada yg nak amuk dalam lrt ni lak ...dulu pernah gak nyaris terbabit dlm kes amuk..ala..aku jadi penonton jer ..

Berbalik pada laki tadi ..haaa...aku amati pedang tu .. mana la tau..kot jadi apa apa ..aku perlu bertindak hero iaitu melarikan diri sejauh yang mungkin ... biarkan saja awek tu jadi penyelamat keadaan ..hehe ..

Bila aku baca betul betul .. ler ..costume budak rupanya...adeh ..tu la .. byk sangat tengok CSI aku neh .. tak pasal pasal kena mintak maaf ngan bro tu..tapi dlm hati je ler..

Adeh .. klik SINI boleh ?
Published with Blogger-droid v1.6.8

Ini baru berhati perut ..

Alhamdulillah ... dulu parking depan stsn erl tu , harga dia mencekik darah ..mmg leh tercekik la bila tengok harganya ..

Perubahan pada harga parking tu aku perasan sehari sebelum aku pergi ke Kelantan .. aku punya la dok pikiaq nak parking kereta selama 2 hari 2 malam tanpa gangguan.

Allah permudahkan urusan aku ..Alhamdulillah ... sedang dok pikiaq tu , aku ternampak satu notis di tengah jalan sewaktu nak g beli tiket erl ..

Buat pengetahuan korang , aku dari sekolah kaki baca notis kat white board .. diamalkan hingga sekarang ..hehe ..

Bila aku baca jer ...syukur .. aku dah dapat jawapan ..maka aku akan parking kereta ku itu di situ je memandangkan harganya yg murah sangat !

Kalau tak silap aku sebelum ni mmg mahal gila ! Nak tengok parking tu pon dah fikir berkali kali..haaa..disebabkan itulah , tempat parking berkenaan kosong dan ceria jer.. sapa rugi ?

Tapi tu dulu..skang penuh dah...ok la lain ? Dari takda baik ada kan ? Heehe...

Terima kasih atas keprihatinan pihak terbabit ... kalau dpt murah lagi , lagi comel .. ehee..sekadar mencuba..lalala..
Published with Blogger-droid v1.6.8

Teringat orang tua di malam hari..

Esok , keje ...lama sangat dah aku cuti ... ikut hati berenti jer ..hehe ..ok ok ..tu bukan topiknya .. Entah kenap sejak dari tadi aku dok teringatkan org tua aku .. hurm .. sian dia ..

Umur dah jangkau hampir 70 tahun.. sekali ganda dari aku rupanya...yeker 70 ? Ke lebih eh ? Aku spesis malas kira umur ..

Teringat dia yg tak reti penat tu membuatkan aku rasa sangat syahdu di mlm ni .. Entah terfikir bagaimana aku jika dia tiada lagi ...

Dulu , waktu aku kecik ..aku pernah berdoa..jika nak mati. , biarlah aku mati dulu ..aku tak sanggup hidup sebagai anak yatim piatu ...syukur , alhamdulillah ...sehingga hari ini aku masih menatap wajah mereka ..

Memikirkan hal tu ...terbayangkan rakan rakan pembaca di blog aku dan juga blogger ada yg bergelar yatim piatu..bagaimana mereka mengharungi segala kehidupan ini tanpa kasih sayang dari ibu bapa ..

Hurm... sejak dewasa ni ..aku tau erti perasaan seorg ayah pada anaknya walaupun aku tak da anak lagi ...

Hurm...bila kali terakhir korang lukakan hati mereka ? Hurm ..dah mintak maaf ?
Published with Blogger-droid v1.6.8

Tak sia sia jadi blogger ...

Alhamdulillah .. Terima kasih buat blogger aka anak murid terbaru aku , IRA kerana menyediakan list lengkap ini walaupun aku tak minta ... hehehe.. sifu nak mintak , segan.. mana tau bz dating ke apa kan .. hehehe ..

OK.. segmen REDAH BLOG BARU dah selesai ... list lengkap korang leh tengok kat SINI .. haaa.. ok ? Redah dan follow.. aku rasa 90% pasti akan follow korang balik.. ni khas buat mereka yang gemar follow memfollow.. aku bukan galakkan tapi mereka dah suka.. takkan nak marah lak kan ? haaa ..

Pagi tadi , aku terkejut bila melihat kedudukan aku di DIGI WWWOW tu.. jatuh kembali ke no 4.. agak emo sekejap .. yelah , FB aku ada berpuluh ribu rakan .. tapii yang undi ??? Sapa tak kecewa kan ?

Tapi setelah diberi semangat oleh rakan rakan blogger terutama rakan rakan yang baru kenal aku dan juga yang agak lama , semangat aku kembali segar .. Dan aku kembali merampas kedudukan tersebut ..

Dan aku juga dah buat analisa mengenai lawan aku di DIGI tu .. jurang undian.. aku dah tau berdasarkan .. ehem.. ada la aku wat camana kan .. tapi tak pe... seminggu akan datang ni , aku takkan berdiam diri dah ...

Apa pon , jutaan buat semua rakan rakan semua .. tak kira blogger ataupun bukan .. anda semua tetap dihati ini ... Dan satu lagi... sebelum korang nak tidur , aku pinta korang undi aku untuk esok lak .. boleh ? Tak susah pon.. seminit je .. ok ? Klik SINI ..Terima kasih...

Related Posts with Thumbnails

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI