Dapur Tanpa Sempadan...

Khamis, 23 Jun 2011

Bila Blogger amatur nak hack blog amatur lain ...

 

Yearghhh... cer baca .. haaa.... mesti tersengih punya.. hehehe ...

Senarai penuh blogger yang nak hack blog lain boleh di dapati di SINI ..

Alamak ... kantoi !!

 

Pergh... bila aku tengok awek awek kat FACEBOOK , mmg leh bergetar iman wooo .. Cun cun woooo .. Gulp .. Camana la abe S.Y. tak tergoda ngan anak dara zaman skang ni kan ..

Dalam FB aku pon ramai  anak dara yang mabeles , cun , jelita dan anggun gitu .. terutamanya yang bertudung litup .. Alhamdulillah .. sejuk je tengok ..

Tapi .. ni part mmg kantoi abis .. Tengah dok tengok satu satu gambar dia ..mmg memuji dalam hati laa.. tetiba ... jeng jeng jeng .. adoi... kekantoian gitu !

Dalam penuh gambar bertudung , ada pulak gmbar tak bertudung gitu .. Terserlah keayuan gambar dia tak menutup aurat .. Haaa.. ni mesti kes terlupa nak buang pic dia ni .. Haa... camana tu ?

Wahai anak dara yang cun cun belaka... semua ciptaan Allah cun belaka okeh ! Sila check balik gambar dalam fb korang tu.. mesti ada gambar yang tak patut ditunjukkan pada mereka yang tak sepatutnya melihat aurat korang tu haa..

Biar cun jelita dan beriman sepenuh hati kepada Allah s.w.t dan ikutilah sunah Muhammad s.a.w ... baru CUUNNNN...

Berminat nak kerja di sektor awam ?

 

image

Meh ... klik SINI .. Kasi tau kawan kawan yer ...  Tak pe, tak yah undi aku pon.. hahaha...

Senarai blog yang bakal dihack oleh blogger amatur !!

 

Terima kasih IRA .. Berikut adalah senarai blog blog yang mereka teringin hack .. Haaa... jgn tak tau...

Ini sekadar segmen saja ..gurau gurau gitu ... okeh :)

Best ke buat blog ni , wahai cik SUNAH ?

 

Sapa sunah ???  Si sunah ni pon boleh dikira anak buah aku gak laa... Kira kalau kerek kerek , leh je smackdown ... Sapa ? Bf dia ? Apa aku kesah ! Selagi lom nikah , sapa sapa leh kaco !! Bukan aku nak kacau la.. Tuuu.. si Ji... eh , tersasul lak ! 

Hahaha.. sori ek inck bazooka n sunah ... Guwau sat .. SUNAH dan ALIFF ada bagi pendapat tersendiri mengenai best ke tak best buat blog ni ..

Bagi aku la kan ... buat blog ni mmg best... tapi nak berblog ni haaa , satu masaelah ! Buat blog , semua orang boleh buat .. bukan susah pon kan ? Jiran sebelah aku yang dah beruban bulu hidung pon sibuk suruh aku buatkan blog untuk dia .. Katanya nak cerita pasal burung merbuk .. haaa... Eh ,sat... kalau cerita pasal burung merbuk  tu bapak aku ? Aiseyman.. Bapak aku ??? Grrr..

Ok...jawapan aku.. haaa... best ke ? Bagi aku , berblog ni mmg best .. Kalau nak dikira sakit hati dek mereka yang mengomen yang tah hapa tu , APEE PON TAK BOLEH !! Maka kita tak leh nak bergerak ke mana mana pon la.. Nak buat itu tak leh .. nak buat ni pon tak leh .. Dah tu ??  Duduk menyorok dalam rumah ? Keras la gitu weh !!

Mmg tensen kadang kadang .. Tapi kita kena amik positif dunia blog ni .. Cam makan la gak. Kita tau makan sambal belacan ni sedap .. Siap kalau ada ulam , perghhhhhhhhhhhhhhhh.. menangissss !! Tapi kita tau bala bencananya bila lepas makan sambal belacan tu kan ? Siap laaaa perut tuuu ... Tapi kalau makan berpada pada , ingat dunia .. InsyaAllah , ok je perut tu kan ?  Tapi kalau dah sedap , sah sah lupa dunia kan ? maka sendiri tanggung je la kan ? Tak susah pon ..

Cam aku ..ada segelintir blogger tak puashati dengan aku .. ada yang menyampah.. meluat .. bengang .. sakit hati. apa apa je laa.. Tak kisah lah.. tu perasaan diorng .. takkan aku nak kawal kan ? Yang rosaknya diorg gak kan ? Apa yang aku tau , aku jaga mereka yang jaga aku .. Kenapa nak amik kesah mereka yang cuba halau aku tu ? Bukannya mereka suap aku makan dari kecik kan ?

Haaaaa... Kesimpuan ... berblog ni menambahkan kenalan dan juga duit kocek ( jika kena gaya ) ... Nak jadi cam artis ? Boleh jer.. kasi popular .. pastu berdakwah la.. bukan tak boleh kan ? Sapa kata jadi artis ni teruk ? Kita tengok ramai je yang ok.. Tu Heliza Helmi ..ok je ? Wardina.. dari 0 dan skang dah ok ? Dan ramai lagi sebenarnya .. Yang kita nampak , yang popular giler tu jer.. Yang biasa biasa ni kan ramai ..

Kesimpulan .. Dalam apa jua bidang kita buat .. segalanya ada baik dan buruk .. Terpulang pada niat dan minat ... Yang penting , tidak langgar batasan agama dan juga undang undang .. kan kan ? Sakit hati fengan mereka yang kritik kita ? Baca entri INI

Jangan sunyikan blog anda ..

Aku pernah keluarkan tips ni satu tika dulu .. tapi tak pe la , memandangkan aku teringat kembali maka aku nak berkongsi dengan rakan rakan kita ...

Kita kadang kadang tak perasan dan tak sangka , blog kita ni bukan saja di baca oleh pembaca dari dalam negara tetapi dari luar negara pon ramai !

Waktu waktu mereka singgah , adalah waktu kita merehatkan diri .. tidur la maksud aku .. aiseyman.. baru nak berskema skit ayat aku .. dah tak faham ... huhhu..

Ok ok.. Apa yang patut kita buat ? Kalau kita nak mereka singgah ke blog kita , kita kena la g melawat mereka dulu kan... Berkawan dengan mereka ... Bertanya khabar.. seterusnya mereka akan kembali ke blog kita semula .

Dan jika blog kita ni menepati citarasanya , dia akan syorkan pada rakan rakan mereka di sana .. maklumlah , kita di malaysia.. bercerita tentang negara kita ni.. mesti diorg nak tau gak perkembangan di negara kita ni kan ?

Camana nak cari ? senang jer ... Mulakan di SINI .. Satu demi satu korang singgah dan bersahabatlah dengan mereka .. Tapi ingat , jangan sekadar tinggalkan jejak.. nanti mereka pon tinggalkan jejak gak.. Berkawanlah...

SEGMEN : TERINGIN NAK HACK BLOG ORANG !

hEHEHE... Satu segmen yang agak kejam ! hahaha... Saja je sebenarnya segmen ni ... Untuk release tensen sat ... Ok.. Atas permintaan segmen ni sampai malam la yer ... TUTUP 10 MALAM ini .. tengok tarikh yer ...

Segmen ni ada dua perasaan .. Satu perasaan nak hack blog blogger tu kerana suka .. dan satu lagi kerana geram ! Tapi kat kali ni , kita nak hack blog orang tu kerana suka dengan blog tu ... haaaa...amacam ? Hehehehe...

Caranya ... cam biasa ....

  1. Buat satu entri khas dan letakkan header BEN ASHAARI BLGO
  2. Tajuk ... AKU TERINGIN NAK HACK BLOG .. dan linkkan ke entri ini ..
  3. Sila beritahu , blog manakah yang anda teringin benar nak hack ? Kenapa anda memilih blog beliau ? Dan apakah pesanan yang ingin anda tinggalkan ke dalam blog tersebut ?
  4. Tu jer ... ehehe.. siap ? tinggalkan url entri anda di ruangan komen ini ..

Susah ? tak pon .. ni sekadar segmen suka suka jer.. Peringatan , ni bukan hack untuk merosakkan yer .. tapi sbb suka dengan blog tu jer ... ok ? Jangan langgar batasan lak yer ...

Singgah sat no ....

 

image image

Latest design at asteriskboutique. It is made of high quality Korea Lycra (Inner part) and Korea Chiffon Silk (Outer part). Also known as "Tudung Yuna". The outer (loose) part is sewn together with the inner part. It has soft awning like "Tudung Syria". Very lovely and adorable.

> http://www.asteriskboutique.com/

Blogger Pilihan #1

 

image

http://topimagine.blogspot.com/

Entri Pilihan ...

Sebagian besar orang memperoleh inspirasi dalam hidup mereka. Mungkin dari percakapan dengan seseorang yang dia hormati atau dari pengalaman yg dia tempuhi.... Apa pun bentuknya..., inspirasi ini..lebih cenderung membuatkan kita memandang kehidupan kita ini dari sudut pandangan yang baru ataupun.. pandangan yg berbeza dari sebelumnya..Mungkin.. kita tidak perasan akan perubahan ini..Tapi.. jikalau kita perhatikan bertul2.. kita telah berubah...

Itulah fitrah manusia..Apa yg aku nk ceritakan disini.. ialah.. tentang.. inspirasi aku .. mcam mana aku mendapat inspirasi dalam hidup aku ini?.. dan macam mana aku menggunakannya untuk mengubah hidup aku..?

Sambungan > SINI

Blogger Contoh ...

image

http://syazwancdm.blogspot.com/

Tersentak aku semalam ..

 

Aku terbaca satu artikal ni di sebuah blog yang mana aku rasa bukan milik rakyat Malaysia .. Tapi yang pasti sangat berinfomasi dan sejuk je hati bila membacanya ..

Ok.. aku petik sedikit kata-katanya di dalam entri tersebut ..

 

Seorang penyair mengatakan,

Aku berkata pada kalbuku saat didera rasa takutyang mengejutkan, “Bergembiralah, sebab kebanyakan hal yang kau takuti adalah dusta”

Artinya, manakala sebuah peristiwa terjadi pada diri Anda, atau Anda mendengar ramalan tentang suatu bencana, Anda tak perlu resah, cemas, dan bersedih. Sebab, berita-berita dan kemungkinan-kemungkinan itu tidaklah benar. Jika ada yang mampu mengubah takdir, pastilah akan mencarinya. Namun jika tidak, maka tinggal bagaimana takdir itu harus Anda sikapi.

{Dan, aku menyerahkan urusanku kepada Allah. Sesungguhnya, Allah Maha Melihat akan hamba-hamba-Nya. Maka, Allah memeliharanya dari kejahatan tipu daya mereka.} (QS. Al-Mu’min: 44-45)

Jangan Bersedih Menghadapi Kritikan dan Hinaan!

Sesungguhnya, Anda akan mendapatkan pahala dikarenakan kesabaran Anda menghadapi kritikan dan cercaan itu. Dan kritikan mereka itu, pada dasarnya pertanda bahwa Anda memiliki harga dan derajat. Sebab, manusia tak akan pernah menendang bangkai anjing dan orang-orang yang tak berharga pastilah tak akan pernah terkena sasaran pendengki. Artinya, manakala kritikan yang Anda terima semakin pedas, maka semakin tinggi pula harga Anda.

Seorang penyair mengatakan,

Niscaya terhadap orang-orang mulia itu selalu ada yang mendengki

dan tak kan kau jumpai orang-orang yang hina itu di dengki

Zuher mengatakan,

Mereka selalu didengki karena nikmat yang mereka miliki,

padahal Allah tak akan mencabut apa mereka dengkikan itu

Seorang penyair yang lain berkata,

Mereka tetap dengki padaku meski aku telah mati,

sungguh aneh diriku; kematianku pun mereka dengkikan

Penyair yang lain berkata,

Aku mengeluh karena kezaliman pemfitnah, dan tidaklah engkau dapatkan

manusia yang punya kemuliaan melainkan akan selalu diterpa kedengkian.

Bila Engkau manusia yang mulia, maka engkau kan selalu didengki.

Namun kala kau miskin tak berharga, mana mungkin ada yang mendengki.

Penyair lain berkata,

Jika seseorang berhasil menggapai puncak langit kemuliaan

maka musuhnya adalah bintang-bintang di langit kedengkian

la akan dilempar dengan busur-busur atas semua kebesarannya

meski apa yang mereka lakukan tidak akan sampai sasaran

Syahdan, ketika Nabi Musa a.s. memohon kepada Allah agar Dia menghentikan kejahatan mulut kaumnya, Allah berfirman, “Wahai Musa, Aku tidak lakukan itu untuk diri-Ku. Aku menciptakan dan memberi mereka rezeki, namun mereka justru mencela dan mengejek-Ku.”

Dalam sebuah hadits diriwayatkan bahwa Rasulullah bersabda, “Allah berfirman: “Anak Adam mencerca dan menghina-Ku padahal tidak seharusnya ini ia lakukan. Adapun cercaannya kepada-Ku adalah bahwa dia mencerca zaman, padahal Akulah zaman. Aku bolak-balikan malam dan siang sekehendak-Ku.

Sedangkan hinaannya kepada-Ku adalah ia mengatakan bahwa Aku memiliki sahabat wanita dan anak, padahal Aku tidak memiliki sahabat wanita dan anak.”

Anda tidak akan pernah dapat membungkam mulut manusia untuk tidak melakukan pelecehan terhadap kehormatan Anda. Meski demikian, Anda dapat melakukan kebaikan dan menghindari perkataan dan kritikan mereka.

Seorang penyair berkata,

Aku berjumpa dengan orang bodoh yang mencelaku

Kutinggalkan ia seraya berkata, “aku tidak peduli”

Penyair yang lain berkata,

Jika orang bodoh bicara, jangan kau timpali

sebab sebaik-baik jawaban baginya adalah diam seribu bahasa

Meski demikian, tak ada salahnya bila orang-orang yang bodoh itu sesekali dilawan dan ditantang. Atau katakan saja pada mereka,

Jika kebaikan yang tampak pada perbuatanku adalah dosa-dosa

maka katakanlah kepadaku, bagaimana aku harus meminta maaf

Sumber - SINI

Amacam ? Kita mungkin benar ada melakukan kesilapan dan kekurangan .. Adalah tugas kita juga untuk menegur dan menerima teguran itu jika boleh diterima pakai ...

Apa pon , sama sama kita tegur menegur tapi biarlah guna akal dan bukannya guna kaki !

Ular Kepala Dua ..

Salam ..selamat pagi ..

Aku keje ..wife mc .. Dia keje , aku cuti .. best ? Haha ... Ikut hati , aku pon nak mc gak .. mood keje , 0 !

Dulu bagi aku , opis tu rumah ke dua aku .. sabtu dan ahad pon aku g gak keje .. seronok je rasa .. bukan aku sorang je gitu... Malah rakan yg lain pon rasa cam tu ..

Tapi sejak dari tahun lepas , semua perasaan tu hilang .. sedikit demi sedikit perasaan ' berkorban demi negara' direntap dari aku ..

Bukan kerana mind set ke apa ...nak je aku ceritakan kat sini tapi tak boleh... Hurm ...

Salah sapa ? Malas nak tuding menuding ..nanti semua patah balik kat aku .. cuma apa yg aku leh katakan adalah ... aku cukup bosan dengan suasana di pejabat sekarang ..

Ular kepala dua ..aku yakin spesis ni banyak kat tempat kita mencari rezeki .. depan kita ,terlentok lentok bila bercakap.. mengedik kata org utara .. tapi bila belakang !!! Perghh.. dia punya patukkan ... Haih ..

Entahlah .. sebenarnya ular kepala dua ni pom wujud dlm dunia blog kita .. kat org ni dia komen begini ..kat org tu dia komen begitu ..

Pandai pandailah kita jaga diri yer ..

Wallahualam ...
Published with Blogger-droid v1.7.1

Pengunjung luar negara ...strategi menjadi !

 

Sewaktu korang baca entri ni , aku dah pon tidur .. hehehe... Sebenarnya aku nak tau sapakah pembaca blog aku yang berada di luar negara yang rajin benar masuk blog aku ni sewaktu aku dan rakyat malaysia sedang lena diulit mimpi ..

Statistik menunjukkan pada waktu awal pagi ada pembaca jugak .. Dan ianya bukan dari dalam negara .. bilangannya , mmg tinggi ... Bukan SEO ... tapi mereka mmg masuk untuk baca entri di blog aku .. Dan aku terharu...

image

image

image

Kalau korang sudi la kan ... tinggalkan link blog serta dari negara mana dan kalau boleh , sekali ngan asal usul korang di Malaysia.. Mana la tau kot kot ada kenalan yang kenal korang yang senantiasa baca blog aku ni kan ? Tinggalkan di ruang komen yer ..

Terima kasih ..

Mereka yang aku rindu ..

Tinggal aku seorang ... sekarang baru aku sedar betapa sunyinya aku di situ .. Hurm.. Perubahan yang harus aku terima .. aku terima kenyataan itu ..

Tak mengapalah .. lambat laun aku sendiri akan tinggalkan mereka .. Buat masa ini biarlah aku curahkan segala apa yang aku tau untuk mereka...

Aku tidak mahukan sebarang penghargaan ... selayaknya mereka yang 'tersingkir' itulah diberi penghormatan .. tetapi apakah mereka terima ? Semua tersingkir dengan penuh 'kehampaan' .. Dan meninggalkan aku untuk menanggung segala kehampaan itu dengan mengenang segala pahit manis sewaktu dulu ..

Mereka... masih cetek pengalaman hidup.. Tidak berpegang tiada lama tiadalah baru .. Hanya terasa diri cukup ilmu untuk mentadbir dunia ...

Mereka terlupa ... atau buta ? Tak mengapa... sampai masa mereka sedar .. mereka telah buang permata dengan mengutip kaca yang tiada nilai langsung...

178 ...173 = > 100 ??

 

image

Rileks laa.. jgn pening .. sasaran aku bawah 100 dalam tahun ni.. Mustahil ? Entah.. dulu aku tak sangka boleh capai cam skang ni kan ? Apatah lagi dalam senarai TOP 5 BLOGGER MELAYU di Malaysia .. haaa... Sapa sangka kan ?

image

Apa cerita esok ? aku pon tak tau .. hehehe.. aku usaha sebaik mungkin ... InsyaAllah ...

BLOG PILIHAN : KENALI MEREKA #5

 

Heheh.. mama rock !

image

" Mama , mana FB ? " .. Hehehe.. kejem guee...

http://mamafami.blogspot.com/

Cukup 5 blog masakan untuk korang kenali .. Jangan pandang remeh blog blog ini .. Trafik mereka mmg mabeles lebih lagi bila menjelang ramadhan .. Pergh...

Mat Gebu ?? Korang muak dah kalau aku dok promote dia .. hehehe .. Kan Mat kan ?

Related Posts with Thumbnails

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI