Dapur Tanpa Sempadan...

Jumaat, 8 Julai 2011

Haih.. BERSIH punya pasal !

 

Tak pasal pasal aku kena kensel projek esok .. Bikin kecoh betul laa... Yelah , nak keluar dari KL boleh , nak masuk balik nanti ? Tak pasal pasal tidur dalam kereta sbb jammed .. Hurm.. Segala kemungkinan kena pk ..

Jadi apa projek ? Nampak gayanya tengok bunga je la kat Putrajaya nieh... huhu... Yang aku peliknya , apahal si KJ pon menyibuk ? Bukan ke dah cukup dengan polis dah ada ? Adeh.. kalut betul laaa.. Yang ada pon dah kalut , hang p tambah kalut pasai pa ?? Ni pon ada agenda tersendiri gak neh..

Esok semua warga KL , duduk diam diam kat rumah la yer.. Dengar cerita roadblock merata rata.. bila dah gitu punya roadblock , sah sah jammed punyaa ...

Mungkin ada yang kata kebaikkan dari perhimpunan ni ... Mmg betul ada jika kena cara .. Tapi kalau tak kena cara ? Ya, akan ada pihak yang cuba cetuskan huru hara dan pasti akan menuding jari pada pihak bertentangan .. Kan lebih baik dari berlaku gitu dari huru hara berlaku kan ?

Entahlah .. diam kena .. bising pon kena.. Yang pasti , kita sesama kita sendiri bertelagah .. Sapa rugi nanti dan sapa yang untung ?

Iklan sat boleh ?

 

image image

Ada banyak lagi .. cepat cepat..  Meh SINI ..

Ruang iklan juga dibuka bagi sapa sapa yang berminat... sila email pada saya yer ... benashaari@yahoo.com ..tqqq...

Bercuti ke Teluk Intan ..

 

1, 2, 3 , 4 , 5 .. 5 orang jeee baca entri ni ?? Hahaha.. "Yolah , sapa nak baca entri ko g bercuti , Ben oiiii !! " . Best lagi baca entri gossip artis.. panas gitu.. hahaha..

Lantak la kan .. ini blog adalah jurnal kehidupan aku .. Cerita aku.. rasa hati aku .. Mau baca atau tidak , terpulang .. nak best punya cerita pasal artis , beli je majalah artis ' buah buahan tempatan tu '.. alang alang nak bergossip tu , cuci mata tengok artis berbikini ..

Ke Teluk Intan , mmg best.. panoramanya mmg mendamaikan .. apatah lagi dengan sawah bendang .. tali air yang membolehkan sapa kaki pancing memancing anak dara ikan darat kat situ .. hehe.. udang ? ada kot... hehee..

Aku pernah wat cerita tu dulu.. sewaktu mula berblog.. Baca dah ? Hehehehe.. Kalau belum , meh klik SINI ... Panjang kan ? Hehe.. dulu entri aku mmg ala ala tesis gitu.. tapi selepas terantuk pintu LRT , aku tersedar diri ... hehehe..

Tujuan g bercuti ? Mau rileks skit ... malas nak layan karenah ibu kota yang sampai bila bila takkan puas ! Grr....

Artis popular ditangkap khalwat bersama VVIP !

 

imageHik ! Hik ! Hik ! Anda tertipu !!

Aku kata dahhhh .. Bukan tak kata...  Kalau artikal  agama , yang masuk .. hampehhh ....Leh kira ngan jari ...

Macam ari tu haa.. aku kuar  entri pasal Puasa .. seolah olah teror dah ... kang ada yang dok tanya balik , korek hidung batal tak ? Telan air liur batal tak ? tak baca niat puasa , sah puasa tak ? dan sebagainya...

Tapi bila bab artis ... mengigil jari jemari nak klik !! Haih... bawak bawak la berubah skit perangai tu.. hahahaha... aku cakap pon , untuk diri aku gak.. kan ? Hehehe..

Selamat hari raya.. maaf zahir dan batin yer .. Yolah , takkan tunggu raya baru nak mintak maaf kan ?

Header Blog Pilihan ..

image

http://engkusofea.blogspot.com/

Blogger sejati ? Gulp ... Apakah ?

 

Memula kita baca pendapat mereka , APAKAH ITU BLOGGER ?

Dan apakah itu ' BLOG ' ?

  • blog - An online journal, published frequently (often daily). Readers can post comments on each journal entry. Some blogs gain a wide readership, such as this one: http://blogs.law.harvard.edu/philg/. The term blog is a shortening of weblog. - philip.greenspun.com/seia/glossary
  • blog - is a short form of “web log”. Log means a diary or journal, usually a notebook where you write regular reports of what you did or thought. - eslblogs.englishclub.com/blog/help/vocabulary/

Ok , mudah kan ? Boleh faham kan ? Jadi apakah itu blogger sejati bagi aku ? Waah.. rileks.. ni pendapat aku jer.. Masing masing ada pendapat tersendiri.. Tak perlu nak caci maki atau kritik kaw kaw punya di hari Jumaat ini ..

Bagi aku , blogger sejati tu adalah blogger  yang benar benar menulis aktiviti hariannya dan berkongsi dengan rakan pembacanya .. Tulisannya adalah jujur dan asli ..  Berinfomasi serta memberi manfaat pada pembacanya ..Bila memberi pandangan pada rakan blogger lain , pandangannya adalah ikhlas dan tidak punya agenda lain demi untuk kebaikkan bersama .. 

Apakah aku ini blogger sejati ? Aku masih belum layak dikatakan blogger sejati ... InsyaAllah , aku akan berusaha keras untuk menjadi seorang blogger sejati .. Aku akan logkan segala aktiviti aku tanpa perlu lagi mempromosinya ..

Siap dan publish... tu adalah sasaran aku ... InsyaAllah ..

Blog Pilihan Hari Ini ...

 

image

Mengingatkan aku pada zaman sekolah dulu.. hehehe ...

http://makcikkantin.blogspot.com/

" Aku bengang giler dengan blog kau .. !! "

 

Baru saja abis berborak dengan sorang rakan blogger ni .. Hurm.. Dia menyatakan rasa tidak puashatinya dengan blogger blogger yang menggunakan cara mudah untuk mendapatkan trafik palsu ..

Yelah , aku faham maksud dia.. Blogger lain berusaha keras untuk mendapatkan trafik sedangkan dia menggunakan teknik yang mana orang lain pon tau tapi tak sampai hati nak guna untuk menipu pengiklan atau orang lain ..

Gini je la .. Contoh , berdirinya depan kita 2 orang lelaki .. Seorang lelaki yang genius dan baru saja membuka syarikat dan berjaya mengaut keuntungan berjuta juta ringgit dan di sebelah dia ada seorang lelaki yang baru saja membunuh seorang pengawal keselamatan untuk merompak bank dan berjaya mendapat duit berjuta ringgit ..

Sapa yang kita nak tengok dan jadikan contoh pada kehidupan kita ?? Kedua-duanya kita jadikan contoh dan pengajaran dalam kehidupan kita .. Kita boleh gunakan jugak segala pengalaman itu dalam resepi blogging kita ..

Gunakan kreativiti , usaha dalam menaikkan blog kita .. Kalau guna cara pintas dengan menjatuhkan orang lain , membunuh maruah blogger lain , apakah yang berlaku pada hati kita ? Hari ni kita ketawa gembira .. esok lusa ? Saat keinsafan tiba , kita perlu mencari dan memohon maaf pada mereka yang kita telah lakukan kesalahan tersebut.. Bayangkan jika si dia itu tidak lagi kita ketemui.. Bagaimana nak mohon ampun ? Pada Allah , mudah.. sesama insan ?

" Ya , Datuk Chong Wei .. saya faham bebenor ! "

 

Mungkin pemergian saya kali ini lebih untuk mendapatkan penyesuaian bagi Sukan Olimpik nanti... Saya anggap macam penyertaan saya dalam Siri Super dan saya harap rakyat Malaysia faham,” katanya.

Go Lee Chong Wei ... go !! Buat yang terbaik untuk menjadikan diri anda antara lagenda badminton dunia .. Buktikan anda lebih layak bergelar lagenda dunia yang patut dikenang sepanjang zaman ..

Terbaca di akhbar harian online , Chong Wei bakal beraksi dalam kejohanan yang mana dia tak pernah memenanginya langsung selain Olimpik iaitu Kejohanan Dunia yang mana akan berlangsung di London pada 8-14 Ogos ini ..

Buat masa ini dia menyatakan keyakinannya yang tinggi untuk berdepan apa saja .. tapi kalah atau menang tu , tak kisah la.. yang penting " GUA TAK TAKUT !! " .. kan Chong Wei kan ! Bagus.. semangat gini patut ada dalam semua atlit negara kita .. " Wa tatak takut lu laaa !! " .. hehehe ..

Dengan menyandang gelaran no 1 dunia selama 35 bulan , aku yakin Chong Wei akan ke final nanti seterusnya mampu menjulang buat kali pertama kejohanan yang menjadi idamannya selama ini .. Pastu , OLIMPIK lak !! Baru la leh gantung raket dengan tenang .. kan kan ? Lengkap segala pialanya .. Perghhh.. bangga siuttt... bukan senang nak senang !!

Kami bersama mu , Datuk Lee Chong Wei ! Kalah atau menang , anda dah buktikan MALAYSIA BOLEH ! Tunggu pasukan bolasepak negara lak layak ke Piala Dunia .. harap menjadi kenyataan sebelum aku tutup mata.. hehee...Insyaallah ...Banyak dah abis duit rakyat ni... pelaburan dh dibuat, keuntungan lom nampak neh... kan kan ?

Sumber : SINI

" Selesa giler sekarang .. ! "

 

Sejak aku mula aktif 100% dengan blog , aktiviti di gym agak terkeluar dari jadual aku.. Ini berpunca dari badan yang agak letih kerana lewat tidur selalu ..

Pengorbanan ? Aku kena pilih salah satu buat masa sekarang .. Antara masa depan dengan minat  tapi nampaknya dua dua aku minat dan bermakna aku kena pilih masa depan ..

Bahagiakan masa ? Mmg pon ,.. Skang ni aku cuma g gym 2 kali seminggu dan selebihnya aku berlari dalam rumah.. naik turun tangga 10 kali sekali harung dan terus wat senaman berat , pastu ulang semula... Pergh.. mmg sesak nafas gak .. tapi berbaloi ! Rasa segar gila badan bila peluh mencurah curah keluar ..

Disbbkan tu aku jarang bersenam , maka nafsu makan mula merajai aku .. Makan tak hengat punya .. hehee.. dan aku dah tak fit sangat.. Jalan dari lrt ke pejabat pon dah mengah .. hehehe.. tak leh blah !

Maka operasi bermula.. Sejak 3 hari lepas , aku mula amik pemakanan yang mengandungi serat seperti roti dan protein saja .. Aku cuba elakkan nasi .. Nasi membuatkan aku sangat kenyang dan malas !!

Operasi ini akan diteruskan sehingga selepas raya .. Aku perlu berusaha bersungguh sungguh .. 3 hari ni , aku rasa sangat selesa . Perut aku pon maintain kembali .. Tamo badan cam dulu dah tapi nak buat ala ala pelakon korea je.. ehehe..

Ala.. kasi la semangat !!!

"Tak berbaloi .. "

Entah dua tiga hari ni aku asyik terbayangkan muka arwah kawan sepejabat aku ..

Arwah yang aku kenali itu muda dari aku dan kitorang sama sama ada penyakit yg sama iaitu darah tinggi ..

Arwah seorg yg rajin .. menghormati dan sangat mengambil berat perihal rakan rakannya..

Bab kerja , mmg tip top .. sayangnya , kerana bisikan syaitan .. dia diftnah .. bukan dia seorang jer ..ramai lagi kena ...

Dan aku yakin stress itulah antara punca kesihatannya terganggu .. dan paling mwngecewakan aku ialah , pihak atasan langsung tidak mengunjungi arwah disaat terakhir hayatnya ..

Aku terfikir .. aku bermatian bekerja demi 'mereka' , tetapi jika sesuatu berlaku pada aku atau aku juga difitnah , apakah aku senasibnya ?

Apakah segala pujian yg dihamburkan kepada aku sebelum ini tidak mampu menjadi perisai untuk menolak segala fitnah tersebut ?

Manusia ..terlalu cepat menghakimi dan menjatuhkan hukuman.. hurm ..

Al-fatihah buat arwah ..
Published with Blogger-droid v1.7.2

" Elehh.. aku pon ada awek gak weh .. !! "

 

Cun ! Keje besar .. gaji besar .. Body ? Kalau tengok , sure meleleh air liur .. Yang perempuan kalau tengok sure jeles tahap gaban punya.. Tu baru aku cerita .. Kalau aku letak gambar ??

Tu baru awek no 1 .. awek no 2 , 3 dan seterusnya ?? Taste aku tinggi laa.. kena ikut ketinggian gak la.. lagi tinggi , lagi mabeles .. Well.. nak kata pe dah.. kena ikut level la kan ? I kan artis..

Aku ni kan .. kalau nak cerita bab awek ni , sampai 10x kali terbenam matahari pon tak abis.. Tu baru cerita pasal muka dia.. lom lagi harta dia .. eh.. harta bapak dia .. haaa.. jenuh woo nak cerita.. sahih pk aku ni kaki betina punya ...

Amacam ? ok tak cerita macam ni dalam blog ? Meluat je baca kan ? Cam aku sorang je ada awek.. orang lain pon ada gak.. Ni baru aku cerita .. kalau aku letak gambar ? siap tulis bakal isteri tapi tak tau nombor berapa , camana tu ?

Memang benar blog adalah milik kita.. tapi kalau boleh elakkan dari berlakunya fitnah dan mengata di belakang kita .. Kita adalah punca mereka berkata kata .. Mmg benar kita tak dapat tutup mulut mereka tapi kita boleh elakkan jika kita tau itu mampu mengundang dosa ...

Fikir fikirkan .. Blog mmg milik kita dan kita yang menentukan hala tujunya.. Ke arah syurga atau neraka ...

Related Posts with Thumbnails

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI