Dapur Tanpa Sempadan...

Ahad, 31 Julai 2011

" Mati ? Ala.. nanti nanti je la aku mati.. boleh eh ? Lom sampai seru lagi ni ! "

image" Rileks dulu .. "

" Muda lagi nak mati .. kan ? Nanti nanti dah tua , baru la mati ek .. lom terasa nak taubat lagi ni .. ok ? "

"Loh .. pasal lak kata cam tu ? "

" Erk... kalau nak tutup aurat pon , tunggu seru.. nak solat pon tunggu seru .. mati pon leh tunggu seru gak kan ? "

" Hurm ... "

Masa menunggu kitakah ? Kita ni sapa eh sebenarnya ? Hamba duniakah ? Atau .. hamba Allah ?

" Yer , betul.. korang bebas berkarya .. "

Berdasarkan komen rakan di entri INI , aku akui bahawa dalam dunia blog ni ramai berkarya .. Macam macam bentuk entri ada .. Sememangnya bebas meluahkan pendapat masing masing ..

Aku pon begitu .. Sesungguhnya aku amat mengagumi bakat masing masing .. Tapi kita ni ada agama .. kita ni ada adat .. Bebas tetap bebas tapi ada batasan .. kan ?

Nak tulis pasal percintaan , bagi aku boleh.. tapi elakkan elak pic pic yang boleh mendatangkan fitnah .. Aku cakap ni sebagai seorang abang dan juga seorang sahabat .. Bukan menegur , bukan mengajar cuma bagitau jer .. Nak ikut atau tidak , terpulang ..

Bukan apa , majoriti pembaca blog aku ni perempuan .. Perempuan ni , bila bercinta .. maaf cakap , terlupa dunia .. Lelaki pulak , bijak amik kesempatan .. Yang tergadai bodi , perempuan .. Yang ilang dara , perempuan .. Lelaki kisah ilang teruna ? Tak kan ? Ada perempuan kisah lelaki ada teruna atau tak ? Tak kisah kan ? Lelaki kisah perempuan ada dara ? Cer fikir ...

Berbalik pada blog.. Kalau nak cerita kisah percintaan , cuba jgn selitkan gambar .. Cerita jer .. Biar itu rahsia korang .. Cerita yang simple dan simpan yang lengkap itu dalam ingatan kita .. Atau buat satu blog private .. Yang lengkap , dalam tu ..

Aku pon teringin nak cerita kisah cinta aku dalam blog .. Tapi aku risau , haters akan mencari silap aku di situ.. Sama gak cam korang .. Bayangkan satu hari nanti , korang putus cinta .. Perghh... aku tak dapat bayangkan haters mengutuk kaw kaw punya .. Kalau hati kering , ok.. kalau spesis basah ? Mau terjun bangunan sbb malu woo ..

Bagi aku , jika aku ingin meluahkan kisah cinta aku , aku akan karangkan dalam bentuk puisi .. Biar aku saja yang memahaminya .. Kerana kenangan itu adalah milik aku ..

Dan paling penting , si dia itu .. hanya aku saja boleh melihatnya .. Biar aku saja mengenalinya .. Jangan lupa , sebaiknya elakkan fitnah ..

Contoh dah ada .. buka mata .. Apa pon , terpulang pada korang sendiri .. :)

Kalau bukan dari sekarang membatasinya .. bila lagi ?

" Bro , saya undi anda !! "

 

image

Yeargh.... smart logo ni .. Haaa.. korang lak camana ? Aku perlukan pertolongan korang .. Jom undi kawan kita ni ... boleh ? Jom ...

http://logokoko.blogspot.com/

" Psstt.. cik akak .. tolong saya boleh ? Butakan saja mata saya ni .. "

 

" Tak sanggup dah tengok anak dara , mak dara atau nenek dara berpakaian ketat ketat ni.. Rasa cam nak kawin 4 .. pastu cerai.. kawin lagi.. Bukan pe , berkobar kobar nafsu ni.. Tak tahan tengok weh.. Tengok tu nak.. tengok ni nak .. mana boleh.. Bisa meletup jantung ni.. Semua menjilat bibir nehhh !! "

Nak salahkan sapa bila nafsu lelaki ni cam nafsu kuda ? Kalau kata lelaki gatal , gatalnya kenapa ? Puncanya dari mana ? Kalau kata jangan tengok , maka banganglah si yang berkata itu .. Free depan mata .. Sama sama kaut dosa .. Yang tayang free tu , dapat dosa .. Yang cuci mata tu pon dapat dosa ..

image

Tolonglah.. bukan untuk Ramadhan saja .. Bukan untuk hormat bulan Ramadhan .. tapi hormatlah maruah diri , hormatlah agama .. dan paling penting , tuntutan agama Islam .. Arahan mutlak dari Allah S.W.T dan Rasullullah S.A.W

imageSerius cakap , korang lagi jelita bila begini .. lagi sejuk hati cam ni .. Lagi tergoda begini .. Lagi nak buat isteri esok hari !! 

Selamat menyambut Ramadhan Al Mubarak .. Ampun maaf dari aku jika terkasar bahasa dan tersilap kata ..

Gambar : SINI

"Kau buat blog sebab nak cerita kisah percintaan korang eh ? "

" Wargkhh .. aku sukaa banget !!! Cun woo awek ko.. mana tau nanti putus ,aku leh ngorat awek ko lak .. Bekas pon bekas la .. janji cun ! "


Dalam blog , tayang muka bf/gf .. My baby .. My bebeh .. My luv .. Myvi .. dan banyak lagi laaa ...

Aku bukan tak suka ... Suka jer.. dah blog korang.. buat je la apa pon .. Fitnah ,umpat semua tanggung sendiri la kan ..

Dlm blog percintaan ni umpama novel .. Bezanya antara realiti dan fantasi .. Yang bestnya ,siap pacak muka kekasih yg masih bersekolah menengah ..

" Babyyyy .. i miss uuuuu "

Bak kata member aku , 'kencing pon masih bercabang' dh citer pasal rindu ?? Kalu aku kata, makan pon mak bapak tanggung , dh bicara soal cinta .. Belajarlah bercinta dengan ilmu dulu ...nanti nanti lebih bijak bercinta dengan manusia sbb lebih menghargai kasih sayang sbb berilmu ..

Bagi aku la kan , nak cerita tu lantak korang la .. malu tanggung sendiri .. kawin belum tentu tapi satu malaya dah tau .. sbb tu byk blog tutup bila putus cinta .. Frust dan malu punya pasal ..

Hurm ... Makin byk blog dok cerita kisah percintaan mereka .. cam best tapi serius , tak best .. aku guna perkataan sopan je nih ..

"Sapa suruh masuk baca ???? "

Dah 'kau' bukak untuk makluman ramai maka, aku masuk baca ler .. Bila meluat baca, akan terdetik dlm hati yg nakal ini ;

" Kalau diorg putus, aku gelakkan diorg .. "

Bukankah itu satu doa ? Nak doa yg baik baik ? Kalau dah dok merapu meraban , aku tak pasti akan keluar doa yg baik sbb meluat baca..

Wallahualam ... Blog kita cara kita , cerita kita .. Saham akhirat kita ..
Published with Blogger-droid v1.7.2

"Patut la asyik tak cukup duit !! "

" Mak aihhh .. ramainya orang kat Sogo neh !! "

Esok puasa .. Hari ni shopping dah pakaian .. Alasan , Ramadhan nanti tak yah shopping dah kan ? Tak la terbabas puasa tu nanti ..hehe.. yelah , dgn penat .. godaan ..kan kan ?

Bijak pengurusan pusat membeli belah tu .. masa hujung bulan la buat jualan murah ( padahal , tiap bulan jualan murah ) ..

Yang berpusu pusu , aku nampak ramai org melayu .. Murah betul la kot .. hurm .. byk benor duit diorang .. Aku seluk poket .. hurm .. duit ni utk sepanjang Ramadhan .. Aku cuba berjimat sebaik mungkin .. Elak dr membeli yg tak penting ..

Hurm .. Ramadhan patutnya kita berjimat tapi aku rasa ramai lagi sangap .. Masuk Syawal, ramai garu kepala .. Hujung tahun,

" Bossssss , bonus takde ker ?? Anak nak sekolah nanti nehh "

Kata duit takde tapi belanja kalahkan kalahkan jutawan ... Hurm ..
Published with Blogger-droid v1.7.2

Jom blogwalking blog yang kreatif ..

 

Semalam aku ada buat segmen .. mencari blog-blog yang kreatif dalam bercerita .. Maka ada lebih 100 blog menghantar entri mereka .. Aku buntu mencari jawapannya ... Korang rasa mana yang kreatif ?

  1. http://azlinamuhammad.blogspot.com/2011/07/ben-ashaari-dan-blogger.html
  2. http://fakryphoto.blogspot.com/2011/07/ben-ashaari-nak-tengok-gambar.html
  3. http://purnamalie.blogspot.com/2011/07/ben-ashaari-ngeng-erk.html
  4. http://genkcorner.blogspot.com/2011/07/ben-ashaari-hang-out-bersama-patua-dan.html
  5. http://pheromonstash.blogspot.com/2011/07/ben-ashaari-gambar-ini-ada-ceritanya.html
  6. http://ytazzispeaks.blogspot.com/2011/07/segmen-ben-ashaari-dan-gambar.html
  7. http://missina08.blogspot.com/2011/07/missina-vs-ben-ashaari.html
  8. http://mawarseri.blogspot.com/2011/07/mencuba-nasib-segmen-ben-ashaari-n.html
  9. http://mehmetwie.blogspot.com/2011/07/ben-ashaari-ajak-jenguk-blog.html
  10. http://nukilanrasahatiku.blogspot.com/2011/07/bersantai-bersama-ben-ashaari-di-malam.html
  11. http://shahimarzone.blogspot.com/2011/07/ben-ashaari-jom-tengok-sini.html

Sambungan di SINI

Sengaja nak bagi korang menangis ..

 

Aku penah hidup susah walaupun aku ada keluarga...aku penah rasa tak berduit...tak bekerja...dan paling teruk sekali aku pernah rasa terhina...seumpama aku ini sampah dimata 'mereka' ...

Aku tau..ramai yang hidup melarat ..lebih teruk dari aku...aku tau semua tu...tapi aku merasa apa yang mereka rasa ...aku rasa apa yang aku rasa dan aku nak korang tau apa yang aku rasa...dan berharap satu hari nanti bila sampai masa korang pulak , korang dah bersedia...

Tapi setiap pengalaman aku rasakan tu , sangat-sangat bermakna bagi aku...dan aku bersyukur padaNya memberikan pengalaman itu pada aku..Baru aku sedar betapa susahnya kehidupan ini yang mana sebelum ini , hanya perlu meminta pada ibubapa..bila tiba masanya...tau betapa peritnya bila memberi dari meminta...

Dari menganggur beberapa tahun , kemudian dapat kerja , gaji tak seberapa..tolak sana sini ..cukup makan untuk seminggu...nak keje ada 3 minggu...tengok kawan-kawan bermewah sana sini...beli itu ini...aku ? telan air liur je ..sebelum aku menganggur , pekerjaan aku dah tip top...masa tu , aku tak beringat langsung ! seolah aku kerja tu sampai mati !! ...ermm..

Bila kita diatas , ramai terlupa ketika di bawah ...bagi aku ...bila kat bawah ni , menyedarkan kita betapa agungnya kuasa Allah...betapa Allah senantiasa mendengar doa kita ...sesusah susah kita , ramai lagi yang lebih susah dari kita..
Penah aku menangis ... menangis sebenar-benar menangis...memohon belas dari Allah..agar aku dimurahkan rezeki..ketika itu aku mmg tak tahan lagi melihat pandangan sinis dari orang...bukan aku tak cari kerja..puas belek paper..tanya kawan-kawan..ermm..
Alhamdulillah...ada seorang kawan menanyakan pada aku...aku berminat tak nak jd guru sementara..gaji tak la lumayan mana pun...aku nak ! walaupun aku pening nak pk , boleh ke aku nak mengajar tanpa ilmu ni..ermmm....alhamdulillah...interview ngan GB lepas...so aku diterima ...ermmm...

Kerjaya sebagai guru ni , 2 tahun aku nampak...ada yang jujur nak jadi pendidik dan ada sekadar 'asal ada kerja' ...ermmm..kecewa aku gak ....paling teruk...politik ! antara guru nak jatuh sesama sendiri...mmg kat tempat lain pun ada , tapi ! ni GURU !! ada ilmu didada...bagi nasihat kat anak murid , tak hengat...tapi diri sendiri ? ermm..ok ..ni bukan topik aku nak cerita ..

Gaji aku sebagai guru sandaran ni ...langsung tak cukup....jauh berkali ganda gaji aku semasa aku keje dulu..mmg jgn dibandingkan ..tau sangat..tapi aku nak bagitau bahawa , dengan gaji inilah aku hidup berjimat cermat..dengan gaji ini jugak la aku still ulur kat mak bapak aku walaupun pada tengah bulan kena pinjam semula..

Pada masa yang sama , member aku ada cadang kat aku..buat bisnis kat pasar malam memandangkan kitorng mengajar sampai kul 6 lebeh je...jual ringtone...member aku tu offer kat aku sebab aku berpengetahuan bab it ni..so , aku terima la...

Meniaga kat pasar malam ?? perghh..tak terpikir aku sebelum ni...malu memula gak..segan ...tapi bila dah ramai orang datang...dah ilang segan ..tapi bila bab $$ , ok la..dapat gak duit belanja ari ari....disamping duit aku g gym...camana pun , aku tetap g gym...lama dah tu...bayangkan sekarang ni aku dah masuk 8-9 tahun g gym..tempat yang sama...haaa..Apa pun aku amat berterima kasih kepada sahabat aku tersebut..Kalau tak kerana dia , aku tak mungkin mengerti kesusahan seorang peniaga pasar malam..

Aku sedar ...nak cari duit bukannya mudah..susah..kesedaran tu membuatkan aku , bila ada duit , jgn la kita kedekut..kita boleh keluarkan duit untuk membeli sesuatu yang mewah....tapi bila kita nak bersedekah ? kita berkira ? atau paling tidak pun , bila nak bersedekah , kena ada publisti...kena ada wartawan...ermm...entahlah ...

Aku teringat...dua tahun lepas...sewaktu bulan ramadhan...ketika tu , aku mmg nazak la...duit ada dalam rm50 jek...duit tu pun aku dapat dari claim apa tah..tak ingat...kira aku pk lepas la untuk minggu tu...untuk g gym n tambang harian...
Otw balik tu , ada satu orang ni tegur aku...secara baik..pakaian kemas...muka ala ala prof gitu..hahaha....dia tanya aku samada aku keje kat sini ke tak ? aku jawab ye...sebenarnya aku tau dah apa dia nak..tapi aku aku nak dengar dulu..

Dia kata dia mengajar di salah sebuah kolej dia sekitar Cheras...ditunjukan pas mengajar dia kat aku..pastu dia cita la..dia datang kat pwtc tu ngan tunang dia...dia dok kat Shah Alam..tah macam mana , diorng bertengkar...ermm.sekali tunang dia bengang , terus blah gitu jer..tunang dia blah bawak keta dia..kunci umah , wallet semua kat tunang dia..so laki ni takde duit nak balik..

Aku tgok jam..dah lewat ni...ada gak aku berbuka dalam lrt kang..aku tanya la laki ni...jadi apa yang boleh saya bantu...walaupun aku tau apa sebenarnya dia nak...

Dia cakap , dia nak pinjam duit kat aku...esok lusa dia ganti balik...dia minta no telefon aku...lengkap la..ngan alamat pejabat...pastu dia bagi aku no tel dia ...

Aku tanya dia ...Encik nak pinjam berapa ni ? dia tanya aku ...aku ada berapa ? aku kata la aku ada dalam rm50...seketul...dia kata kalau boleh nak pinjam dalam rm30..nak naik terus teksi balik ke shah alam ...aku kata , nape tak naik komuter je ? dia kata dah lewat nak berbuka ni...ermm...aku terpikir..kalau lewat , buka je la dalam komuter...tapi aku malas nak bersoal jawap ngan dia...

Aku cakap kat dia..sebentar..saya kena pecahkan duit ni dulu ...aku g beli prepaid rm10..pastu aku bagi rm30..baki kat aku..ada rm10..huhu..camana aku nak survive ni..ermm..tak pe la ..dah orang tengah susah..aku tlg je la..walau pun aku tau risiko aku tuu..

Selepas laki tu mengucapkan berbanyak terima kasih , dia blah dari situ..ermm...aku terpk...tak pe la...rezeki aku , rezeki kau gak la..mungkin Allah nak aku berkongsi ngan laki ni kot..takpe la..aku redha...

Selepas berbuka , aku ceritakan peristiwa tadi tu pada parents aku..aku tau , aku akan dikatakan bodoh sebab percayakan lelaki tu...aku kata semula..mmg nampak cam penipu tapi kalau sebenarnya benar , camana ? tak ke kesian ? apa pun , aku tunggu minggu ni...adakah benar lelaki tu akan menelefon aku untuk membayarnya semula walaupun aku percaya, takkan punya lelaki tu nak bayar...

Keesokkan hari nya...sampai berakhirnya hari itu , takde panggilan langsung...ermm..aku percaya yang aku kena tipu...tak pe la...biar je la..aku halalkan....

Selang sehari dari kejadian tu...ada seorang kawan lama call aku...dia cakap dia nak bayar hutang aku....hutang yang mana aku sendiri dah tak ingat...ada la dalam RM500 ! ...huhu...dalam dalam dok pk mana aku nak korek duit , tiba-tiba rezeki datang mengolek ! haa...berisi balik kantung aku...alhamdulillah...

Tu antara kejadian - kejadian yang berlaku pada aku ...sejak tu aku percaya , jgnlah kita lokek dengan wang ringgit kita...ada lebih , apa salahnya kita bersedekah..dari membazir tak tentu hala...kita ceriakan orang , insyaAllah Allah ceriakan kita..

Mmg kita juga perlu simpan sedikit wang untuk simpanan hari tua tapi jgn la sampai kita kedekut nak bersedekah....
Apa sekali pun bagi aku...ni pendapat aku dan pengalaman aku ...kita beri hari ini ...Allah akan membalasnya kemudian hari..insyaAllah...yang penting , hati kena ikhlas... ;)

ben : sori ek..ayat tunggang langgang skit..ni adalah antara entri terawal sewaktu mula blogging...so kelam kabut..nak cepat..ikut apa je hati kata..terus je taip..bila baca balik..adeh..

" Woi.. lu tak cacat lagi laa... Orang cacat pon tak tau apa itu putus asa !! "

 

" Aku kecewa sangat .. puas aku cari kerja.. satu pon tak sangkut ! "

 

Apa ?? Jadi pam attendent ? Ingat bangla ke ?? Apa kelas ! Belajar tinggi tinggi , pastu kerja kat situ ?? Arghh.. gila laaa.. Baik aku duk rumah dari keje macam tu.. wat jatuh standard ..

HAKIKAT YANG KITA TAK TAU - Ingat Mat Bangla tu takat sekolah rendah ? Tak pikir ke diorng datang tu camana ? Dengan semangat untuk terus hidup .. dengan ilmu di dada .. mereka sanggup merentas lautan untuk mendapatkan RM 1 !!! Sedangkan kita ?? Tunggu RM1000 baru nak keluar rumah ?

Haaa??? Meniaga nasi lemak ? Gila ke apa ? Orang tua je la boleh meniaga nasi lemak tu.. lagi pon mana ada dah orang makan nasi lemak pagi pagi skang ni.. ORang makan burger dah !

HAKIKAT YANG KITA TAK TAU - Nabi Muhammad s.a.w galakkan kita berniaga .. Rezeki dari titik peluh tu lebih bermakna .. Orang yang kata seperti diatas tu adalah orang yang celik mata di waktu tengahari .. Hilang rezeki di awal pagi ...

Bisnis sendiri ? Ala.. bankrupt nanti ,susah la.. lagi pon susah la nak meniaga ni .. Kalau ada modal pon , nak meniaga apa.. Tunggu je la.. dah email banyak syarikat .. nanti nanti ada la keje tu ..

HAKIKAT YANG KITA TAK TAU - Terlalu mendengar 'dongeng' zaman berzaman yang mana menyebabkan kita jadi takut untuk memulakan sesuatu ..

 

Sebenarnya kan , tujuan kita dihantar ke sekolah dari kecil hinggalah besar adalah untuk berpijak di bumi yang nyata..  Dengan kederat serta ilmu yang ada , mengapa tidak diusahakan sesuatu seperti mana bangsa cina yang lebih gemar berniaga dari makan gaji dengan orang ?

Hidup adalah satu perjudian .. Kena , kaya .. Tak kena , tak bermakna gagal dalam hidup kan ? Dan jangan lupa ... kita hanya hidup sekali ... Apakah makna kehidupan ini jika tiada cabaran  ?

" Bila budak kecik tau malu !! "

 

" Alamak... ada orang datang .. "

Zaassss ... laju dia berlari mendapatkan tudungnya .. terus dia pakai .. Baju lengan pendeknya tadi , di sarungkan dengan jaket yang kebetulan ada berhampiran dengannya ... Malu kata dia kalau ada lelaki tengok ..

Tergamam aku ..

Baru darjah 6 tapi dia dah tau malu ... Semoga dia terus malu sehingga dia dikebumikan nanti ...

"Jangan cepat putus asa , sahabat ! "

 

"Hari ni , aku kat atas.. esok lusa .. sapa tau kan ? "

Benar... satu ketika dulu , aku pernah di bawah .. serius sahabatku ..  Aku pernah berada di tempat kau dulu .. Mungkin aku tak seteruk kau tapi aku memahami situasi kau tu ..

Sahabat , nikmat Allah ni ada macam macam .. Jangan sangka hanya dengan tiada pekerjaan , sesungguhnya telah DIA tarik segala nikmatNya .. Atau kita belum punya kerja , kita tidak merasa lagi akan kenikmatan hidup ..

Jangan fikir begitu sahabat .. Sesungguhnya Allah memberi kesempurnaan yang tidak mungkin orang lain nikmati .. Mungkin kesempurnaan yang kita inginkan itu tidak kita rasakan tapi tahukan betapa ada manusia inginkan kedudukan kita ini ?

Tadi , sewaktu aku memberhentikan kereta di kawasan rehat dan aku pergi membersihkan diri.. Aku terlihat dua orang lelaki.. Tinggi .. dari belakang nampak segak begitu .. Seorang berkacamata hitam dan bertopi. .dan sorang lagi berpakaian biasa ..

Aku perhatikan yang berkaca mata hitam.. Dia berjalan dengan meletakkan tangannya di bahu seorang lagi rakan lelakinya .. Hurm.. Aku perhatikan mukanya .. Terus aku mengucap panjang .. Walaupun tidak jelas , tapi aku rasa jika dia membuka cermin matanya dan topinya pasti , kita tak sanggup melihatnya ! Itu saja yang boleh aku katakan .. Lantas aku mengucapkan syukur kepada Allah .. Tempohari aku baru mengeluh kerana sebijik jerawat naik di dagu aku.. Hanya sebijik !! Sedangkan apa yang aku lihat tadi , sangat sangat .. hurm... cukup disitu ..

Kawan , aku pernah menganggur selama beberapa tahun .. Tahukah orang sekeliling aku memandang aku bagaimana ? Tahukah setiap malam aku merintih merayu memohon dimurahkan rezeki dari Allah ? Aku malu berdepan dengan masyarakat .. Mereka memandang aku seperti penyangak .. Kutu ..

Dan alhamdulillah .. Aku dimurahkan rezeki ... Ada kerja.. Ada pendapatan sampingan.. Dan paling penting , aku dikurniakan isteri yang cukup memahami kehidupan aku ini .. Berganda rezeki aku .. Serius kawan .. Namun begitu , masyarakat tetap memandang aku sinis kerana masih belum ada zuriat .. Semua itu aku tolak tepi ..
Jika ajal aku tanpa waris , maka aku terima .. Sesungguhnya , nikmatNya pada aku sudah terlalu banyak .. Aku sendiri sudah malu ... DiberiNya lebih dari apa yang aku pinta .. tapi apa yang aku berikan sebagai tanda aku syukur kepadaNYA ???

Kawan .. sebelum kita mengeluh mengatakan betapa tidak adilnya Tuhan , kita perhatikan hidup kita semula .. Apakah yang tidak kena sebenarnya ? Apakah kita melakukan kemungkaran ? Apakah kita tidak ikut segala kata-kataNya ??

Fikirkan semula sebelum kita mengangkat kedua tapak tangan dan merintih bertaubat serta memohon keberkatan hidup ...

SELAMAT HARIJADI !!

 

" Wah !! Makin tua korang .. hahahaha .. "

Selamat harijadi buat mereka berdua .. Semoga panjang umur dan dimurahkan rezeki buat mereka berdua ini ..

imagehttp://cikali.blogspot.com/

Kalau nak tau , dia ni antara yang paling awal jadi ' anak buah' aku dalam dunia blog ni ... heeh.. termasuk minah kat bawah ni ... hehehe..

image

 

http://www.sunahsukasakura.com/ ( sapa bagi nama blog ni eh ? )

Related Posts with Thumbnails

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI