Dapur Tanpa Sempadan...

Jumaat, 26 Ogos 2011

Terima kasih PDRM dan juga mereka ..

 

image

Jutaan terima kasih pada anggota serta pegawai POLIS DIRAJA MALAYSIA kerana terpaksa mengorbankan cuti mereka bagi memastikan kelancaran trafik di seluruh Malaysia .. Dan juga anggota polis yang bertugas untuk mencegah jenayah ..

Tidak lupa juga tentera yang bertugas menjaga sempadan , JPJ , petugas tol dan juga mereka yang tidak dapat bercuti bagi memastikan MALAYSIA teru 'hidup' ..

Selamat Hari Raya .. Maaf Zahir dan Batin .. Bertuah anda semua kerana berkorban untuk memastikan mereka dapat berhari raya .. Banyak pahala tuuu...

Cinta tak semestinya bersatu ..

 

image

Seorang wanita berusia 21 tahun dari Taman Kenangan, Sungai Karangan di sini bertindak lari dari rumah keluarganya untuk mengikut kekasihnya seorang lelaki Nepal pulang ke Kathmandu.

Wanita berkenaan, Norshahira Mohd Rasul, dipercayai keluar rumah sejak 22 Ogos lalu dengan alasan menemui seorang temannya di Sungai Petani. - BHARIAN

Betul.. cinta tak semestinya bersatu tapi kerana cintalah kita bertemu.. Hehehe.. Page baru yang aku baru buat di FACEBOOK untuk mereka yang suka dengan bermadah pujangga ..

Tapi , janganlah kerana tak dpt bersatu , maka buat keje gile ! Keje gila yang aku maksudkan tu , kawin lari .. Tu bangang namanya .. Ingat ingat la orang tua yang membesarkan kita tu..

Bayangkan dari dalam perut orang tua kita membelai kita .. tau tau bila besar , kawin lari  .. Pastu , bila dah tau kena tipu , baru nak teriak macam nak kasi runtuh gunung !

Nak kata padan muka , tak patut pulak.. Tapi bila buat kerja tu , tak nak pikir abis abis.. Kena la tau mana baik dan buruk.. Cinta cinta gak.. Tapi mak bapak tu kena la jaga ..

Kang menyesal tak sudah .. Haishh..

Maaf .. aku tak beli baju raya tahun ni ..

 

Ada kawan tanya aku ..

" Berapa pasang baju raya tahun ni , Ben ? "

" Tak beli.. Yang lama masih ada.. Baju menikah yang berharga beratus ringgit tu masih boleh dipakai malah cantik lagi .. "

Aku menjawab dengan selamba .. Asalkan cantik , kemas dan bergaya di pagi raya , sudah memadai bagi aku .. Menghidupkan pagi Aidilfitri dengan bermaafan sesama ahli keluarga itulah yang penting ..

Berpakaian cantik , biarlah berpada pada .. Mengapa perlu berhabisan semata mata untuk beraya ? Apakah tidak beraya jika tidak memiliki baju raya yang berpasang pasang ?

Apakah erti Aidilfitri bagi kita sebenarnya ? Mari kita baca kisah mereka sebagai pedoman buat kita semua ..

“Ketika orang lain sibuk mengadakan rumah terbuka sempena Aidilfitri, kami mengadakan kenduri tahlil untuk arwah,” kata Norbitah Arshad, 37, kakak Muhamad Nur Aiman, 16, yang terbunuh dalam kemalangan selepas motosikal ditunggangnya bertembung dengan motosikal lain di Jalan Kampung Kempadang, malam kelmarin." - HMETRO

Apakah kita tidak bersyukur ? Syukur hanya di mulut sajakah ? Kawan , setiap saat adalah nikmatNYA ... Hayatilah .. Mana tau inilah Aidilfitri kita yang terakhir ...

Nak rogolkah ? Boleh je.. (18 SG)

 

Sebelum nak rogol , jom layan gambar yang sangat menstimkan ini ..

imageimage

image

Terkini di Bharian - 14 rotan balasan rogol anak

Seorang buruh dijatuhkan hukuman 20 tahun penjara dan 14 sebatan oleh Mahkamah Sesyen di sini, semalam selepas mengaku salah atas tuduhan merogol anak kandungnya selepas mengikat mangsa berusia 10 tahun dengan tali rafia, bulan lalu.

"“Hukuman berat ini perlu dijadikan pengajaran bukan saja kepada tertuduh, malah kepada masyarakat pada umumnya. Tertuduh sepatutnya menjadi pelindung kepada anaknya dan bukannya melakukan perkara yang terkutuk dan menjijikkan seperti ini,” katan hakim...

G baca sendiri eh ...  Bagi yang hobinya merogol , cuba tukar ke bercucuk tanam .. Kalau malas bercucuk tanam , cuba pegang tasbih.. berzikir.. Tak susah.. Duduk dan berzikir je.. Mudah bukan?

Lagi produk diharamkan !

 

image

Berkuat kuasa hari ini, Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan mengharamkan pembekalan dan penjualan bebola agar-agar (seeds growing kits) yang banyak digunakan untuk tanaman pokok hiasan di dalam rumah.

Lanjut > Bharian ..

Haih.. macam macam... Perkara begini sepatutnya boleh difikirkan sendiri .. Janganlah leka.. Jangan dok fikirkan kecantikan sampai boleh mendatangkan kecelakaan .. Ingatlah yang tersayang..

Tak bersyukur punya manusia ..

 

" Aku malas la nak raya tahun ni ... "

" Apahalnya ? "

" Yelah , tahun tahun lepas baju raya aku ada lebih dari 5 pasang.. Tapi tahun ni ada 3 pasang je.. tak best tul la "

" Oh ye ker ? Kau puasa abis ke ? "

" Tak pon... aku kan perempuan.. "

" Owh.. terawih sampai skang , dapat buat semua ? "

" Kalau dah puasa pun ponteng , terawih apatah lagi .. Kau ni pon satu laa "

" Aah eh.. betul gak tu .. "

" Tak best kan ?

" Kau puasa tak abis.. Terawih pon cam tu gak ... Pastu tak reti nak bersyukur.. Sememangnya tak layak la beraya .. Aidilfitri ni adalah hari Kemenangan.. Kemenangan melawan nafsu  serakah selain dari menahan lapar dan dahaga.. Apa yang kau menang ? "

" Erk.. aku menang ... hurmmm.. aku abis duit banyak lagi ada la.. hurm.. "

" Kau duduk situ.. kau fikir semula.. Apakah kau akan bertemu lagi Ramadan yang akan datang ? Masa tu baru kau tau , satu hari di raya ibarat satu kenikmatan yang tak terhingga.. Dan pastinya waktu tu kau mohon pada Allah untuk kembali ke saat ini .. "

Dalam sihat , tak menjanjikan kesejahteraan..

Kalau tak insaf gak , tak tau laa.. Amik ikhtibar dari kejadian ini ..
Published with Blogger-droid v1.7.4

Perasan ke tak perasan ?

 

DSC_0487

Krisis air di Lembah Klang pada 2014 !

Tapi kita tetap membazirkan air.. Apa kata air yg dibazirkan itu di 'dermakan'  kepada mereka ?

image

Kebuluran di Somalia merebak ke dua lagi kawasan

Krisis kebuluran di Somalia dijangka akan merebak ke dua lagi kawasan di wilayah selatan di negara ini dengan berjuta-juta lagi orang menderita akibat kemarau teruk. - Utusan .

Apa salahnya kita derma sedikit .. Setakat duit makan untuk esok , kita dermakan pada mereka .. Yang penting , kita mainkan peranan kita sebagai manusia yang berperikemanusiaan ..

Jom baca entri ni pulak.. Moga ada keinsafan pada kita semua di malam ini ..Klik SINI ... InsyaAllah ..

Related Posts with Thumbnails

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI