Dapur Tanpa Sempadan...

Khamis, 1 September 2011

Dulu dan Sekarang ...

 

 DSC_0001

Tu duluuuuuuuuuuuuuuuuuu...... Dulu laaa.. Dulu lagu ni laaa..

DSC_0002

Ni sekarang .. hehehe.. Malu aiii .. tapi tak pe... pasni mula balik kerja keras ... heheh.. bukan sbb nak jaga badan tapi nak jaga kesihatan ...  :) Niat ke betul.. kan kan ?

"Jangan pandang hina aku .. "


Sungguhpun 'aku' ini cuma tong sampah tapi 'aku' dah jauh lebih berjasa dari manusia yg hanya pandai mengotorkan dunia ini ..
Published with Blogger-droid v1.7.4

Ulang Tahun ke 2 BENASHAARI.COM

 

" Bang , tak nak buat blog ke ? Diorang buat blog dapat duit tau ? "

Ingat lagi kata kata wife aku .. Tapi aku pandang enteng je pertanyaan dia .. Begitu juga pertanyaan dari seorang kawan rapat aku ..

Malas la... tu yang keluar dari mulut aku.. Aku malas nak pegang keyboard dan nak berpolitik di dunia maya ni .. Aku rela lepak di FB dengan bermadah pujangga di situ ..

"Bang , buatkan saya blog boleh ? "

Argh. malasnyaaa.. Nak buat blog mudah jer .. Dah tu nak kasi orang kenal blog kita camana ? Aku tanya wife dan dia mengelengkan kepala ...

" Hurm.. tak pe la.. saya pon buat gak la.. nak kongsi dengan rakan FB ,perjalanan kita ke  Kelantan .. Leh masukkan gambar sekali kan ? "

Hurm... Alhamdulillah .. bulan ni ,masuk tahun ke 2 aku berblog dan bergelar pujangga .. Apa yang aku dapat dengan berblog ? Syukur , Alhamdulillah.. aku berjaya buktikan pada wife aku mampu buat apa yang aku inginkan ..

"Mula mula kita pasang angan-angan ...kemudian kita kena usaha ... pastu berjuang habis habisan .. barulah kita tawakal ...  "

" Ohh.... kita mampu merancang .. Terima sajalah "

Malam tadi ..

" Abang .. Esok g Melaka mau ? Apek pon nak g ni .. " 

Aku terima sms dari adik perempuan aku .. Semua dah kensel nak g Pulau Pinang .. Beraya je kat Kl ni .. 

" Ok jer .. "  Aku bagi jawapan kat adik aku melalui sms  setelah tanya kat wife ...

" Diorg ajak tidur kat sana sekali .. Ok ? Aku tanya kat wife .. 

" Tak kisah ... dapat g bercuti .. " Wife bagi jawapan .. 


Pagi tadi ... 

" Abang .. tak jadi p .. Abah sakit perut " 

Tertulis di atas hp Nokia murah aku ... Hurm.. Cam biasa .. Hehe...

" Kesiannya .. "

" Jom g ziarah Pakcik Ali ... " . Aku ajak adik aku dan suami dia ... Wife , tak larat dah.. Asyik muntah jer .. Hehehe..  Tujuan aku nak g ziarah tu sbb dapat tau yang kaki dia dipotong akibat kencing manis , baru baru ni .. Pakcik tu ibarat ayah kepada aku .. Tatak sombong punya wooo dia tu .. 

"Assalamualaikum ... " Aku dan mereka pergi akhirnya setelah pulang dari beraya di Desa Melawati .. 

"Wsalam ... " Muncul seorang lelaki tua yang sangat kurus  tanpa kaki kanannya dengan menolak kerusi yang punya roda ..

"Kesiannya .. " Bisik hati aku .. Dulu segak bergaya orangnya .. Sekejap sungguh masa berlalu ... 

" Eh , Sal.. Masuklah .. " Aku tersenyum... Tak sangka masih ingat lagi dia dan isterinya walaupun dah hampir 10 tahun aku tak beraya ke rumah mereka .. 

" Lama dah ke pakcik ? " Aku memulakan perbualan ... Dan dia terus bercerita sedikit demi sedikit .. Dan aku ,  timbul  keinsafan .. Kebelakangan ini aku tak jaga sangat pemakanan aku .. Bab gula , lemak .. hancus ! Main belasah jer .. 

"Balik dulu ya pakcik .. makcik .. " Bersalaman dan kitorang pon minta diri .. Longlai je langkah kitorang mengenangkan ayah aku yang di rumah tu punya penyakit yang sama seperti pakcik Ali ... hurm...
Related Posts with Thumbnails

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI