Dapur Tanpa Sempadan...

Sabtu, 3 September 2011

Kerana cinta , kita disini .. Kerana cinta juga kita pergi .. Cinta tidak semestinya bersatu tetapi kerana cintalah kita bertemu


Ah .. mereka mengeluh mengatakan kerana CINTAlah mereka merana .. Tapi pernahkah mereka mengeluh kerana CINTAlah mereka gembira ?  Perlukah mengeluh dikala merana ? Mengapa tidak memandang akan kebaikkan dikala perpisahan itu ?
Ah .. mereka menolak CINTA kerana takut kecewa .. Kecewa hadir kerana gagal  menghayati CINTA  kerana Allah .. CINTA kerana dunialah menyebabkan kita derita .. Derita kerana terlupa erti CINTA ..
Katakanlah: Jika kamu (benar-benar) mencintai Allah, ikutilah aku (Rasulullah s.a.w.), niscaya Allah mengasihi dan mengampuni dosa-dosamu. Allah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang.
(QS. Ali 'Imraan, 3:31)
Marilah kita kembali menyelak kembali dasar dasar CINTA kita .. Apakah yang kita CINTAi .. Kerana apakah kita diCINTAi ? Jika berjaya menemuinya , pasti bersinar kehidupan kita .. Pasti bererti nafas kita .. Pasti bererti mati kita nanti ...
CINTA yang penuh dugaan itulah CINTA .. CINTA bukan seperti makan aiskrim sebalik CINTA ibarat buah kelapa ..Tak kira muda , tak kira tua , tetap ada gunanya ..
CINTA tidak perlu ditolak sebaliknya CINTA perlu dijalan yang benar ..

Akhirnya doktor sahkan mengandung ... Aku ??

 

image

Tu diaaaaaaaaaaaaaaaaaa.... Akhirnyaa... mengandung dah 3 bulan aku ! Doktor merangkap wife aku , mengesahkan aku mengandungi lemak lemak terlarang akibat tidak menjaga pemakanan sejak berehat 2 bulan dari berblog akibat cedera di bahu .. Cedera ringan jer..

Kesan dari tu , makan tak hengat  !! Tapi ni adalah kesan biasa bagi mereka yang terlibat dalam bidang ni tak kira secara serius atau tidak .. 

Mula Isnin ni , aku nak mula diet serta puasa 6 pastu puasa sunat sehingga hujung tahun ni ... Nak tengok kesan dia.. Amacam ? Sapa mau follow ? Mudah jer ..

Pagi , tengahari , malam .. kita makan red beans dan telur setengah masak serta amik supplimet .. Dan jangan lupa bersenam sekali .. OK ? Sapa mau follow ???

Bila wife teringin..

Lama tak pekena ayam penyet .. hehe.. Bagus gak kalau wife dok teringin teringin ni .. leh makan macam macam ... Hehe..

Jadi , untuk menunaikan permintaan dia , maka singgahlah sat kat Ayam Penyek di Bandar Tasik Permaisuri , Cheras .. Sedapkah ? Itu sudah pasti ..

Jangan mintak makan gajah dah .. masak aku nanti .
Published with Blogger-droid v1.7.4

Operasi menyelamatkan orang ..

Perghhh.. dok belajar CPR ..Tak semudah yg disangka ..huhu.. tapi baik tau dari tak tau langsung kan ?

Nanti mlm cerita lagi eh...
Published with Blogger-droid v1.7.4

Bengkel Bantuan Kecemasan utk Blogger Malaysia.

Awal la pulak aku sampai .. dok bersin tak sudah sudah dua tiga hari ni .. tapi ilmu dan janji punya pasal , aku gegarkan diri ni gak..hehe..

Kul 11 kang baru mula..Lupa bawak bantal lak..
Published with Blogger-droid v1.7.4

Otai ??

Ini Abang Din .. Aktif dalam sukan bina badan secara amatur atau bahasa pasarnya suka-suka ..

Umur dia lebih 40 dah.. Sungguhpun tak pernah masuk sebarang pertandingan tetapi pengalamannya dalam sukan ini tidak boleh dipandang ringan kerana dia seorang yg gemar bertanya dan mempelajari teknik teknik latihan yg betul ..

Aku sudah lebih 9 tahun dan dia lebih lama dari aku .. Walaupun badan aku lebih elok dari dia ( sowi abe ding ) , dia tetap aku hormati sebagai seorang abang dan juga old timer atau otai ..

Perlu ke nak berlagak ? Nun di luar sana , ramai lagi besar dan cantik tapi tetap merendah diri..

Published with Blogger-droid v1.7.4

Wajah wartawan Bernama yang ditembak di Somalia ..

 

imageNORAMFAIZUL BIN MOHD NOR - Berpengalaman luas dalam misi bantuan kemanusiaan bersama Kelab Putera 1Malaysia. dikenali dengan nama ZUL. Beliau seorang yang berpandangan tajam dan tidak mudah berpuas hati dengan hasil kerjanya.

Sumber - Perjalananazeezrahim 

Terkejut .. Tu je aku mampu katakan .. Mereka tahu akan risiko mereka bila ke sana ..Tapi demi tugas .. atas dasar keperimanusiaan  , mereka pergi juga .. Namun kita hanya mampu berdoa..  Selebihnya berserah kepada Allah ..

Semoga Allah mencucuri rahmat ke atas rohnya dan ditempatkan di kalangan mereka yang beriman .. Amin ..

Jurukamera BernamaTV terbunuh ditembak di Somalia

Kesian Gambit Saifullah ..

 

image

"Aduh ... cilaka punya batu ... kat sini jugak dia nak lepak ! Nah , amik kauuu.. G main jauh jauh.. " Batu itu dilemparkan jauh jauh ... Terpisah dengan rakan-rakannya .. Kat sana dia pasti ada kawan baru .. kan ? Yang memaki batu tu camana pula ? Dia maki sapa sebenarnya ? Batu itu atau yang Pencipta batu  itu ?  Padahal dia berjalan tak pandang atas bawah .. kiri kanan .. Main menonong jeeer ..

Aku terbaca kisah Gambit Saifullah lagi .. Kesian betul .. Aku kalau boleh , tak nak masuk campur dah kisah kisah yang boleh menjana ribuan trafik ke blog .. Aku nak cerita pasal aku je skang ni.. Biar takde orang baca , janji aku puas .. Apa guna aku cerita pasal orang sedangkan ni blog aku kan ? Aku tersedar .. Mereka masuk untuk baca blog kita .. kisah kita .. cerita kita .. kan kan ?

Berbalik kisah Gambit .. Status di FB dia yang dikatakan memaki peminat dia tu mendapat liputan meluas.. Kita tak tau hujung pangkal dia tetapi dh buat bermacam andaian .

Gini je la yer .. Kita ni entah hidup esok lusa .. Kenapa nak cari pasal dengan orang lain ? Sepatutnya kita cari pahala dengan berbuat sesama spesis .. Selagi tidak melanggar undang-undang dan batasan agama , kita layan sebaiknya .. Kalau langgar pon , kita takde hak untuk amik tindakan selagi terbukti dia bersalah ..

Cuba fikir kenapa Gambit mengeluarkan kenyataan begitu di FBnya ? Aku rasa la kan , pasti ada yang dok provoke dia sehingga dia bengang abis ..

Dia manusia .. Ingatlah... Walaupun dia artis , dia tetap manusia .. Eric Cantona , pemain profesional pon leh terajang peminat .. Zinadine Zidane pon leh hantuk kepala dia kat pemain lain .. Mesti gara gara kena provoke ..

Bayangkan kalau kita yang kena ? Jangan ingat kita ni profesional , kita leh tahan.. Jangan cakap besar ... Allah uji kita nanti , baru tau.. Aku takut ada yang hantuk kepala kat dinding  je sbb tak tahan malu dek dimalukan oleh mereka yang tak kenal erti dosa pahala ni ..

Related Posts with Thumbnails

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI


  <