Dapur Tanpa Sempadan...

Rabu, 7 September 2011

Aku gila ! Gila serius !!

 

image

Serius sangattttt kreatif !! huwaaaa... aku tak mampu sekreatif ini !!

image imageNak tengok lagi ? Ada yang kata ni cermin.. hehehe .. Jom tengok camana mereka buat .. Jom klik SINI

Cuba teka .. apakah ini ??

 

image Amacam ?? Hehehe...  Nak lagi real ??

image

" Kan aku kata , jangan hisap dadah !! "

" Jangan !! "

" Apahal lak ! "

" Bahaya !! "

" Eh , suka hati aku laaa...  Ko pahal ! "

" Nanti ko jadi cam aku !! "

" Ala , aku boleh control la.. Aku bukan cam ko ! "


" Ko ni asal degil sangat ??? "

" Eh , ko betulkan la diri ko dulu baru tegur aku ! Sendiri tak betul ada hati nak tegur orang ! "

" Oklah.. Welcome to Hell ... Jangan kata aku tak tegur ko ! "


image

Semangat labah-labah !

 

image

Ada sekor labah labah ni , bersarang tinggi di dinding tangga rumah aku ni .. Dah berapa kali aku musnahkan sarang tu tapi aku tak bunuh dia ..

Kenapa tak bunuh dia ?  Iskh.. bukan merbahaya pon.. Sarang tu cuma semak jer  .. Kes terpaksa la.. tapi aku izinkan la dia buat sarang .. Kalau dah besar sangat , terpaksa la ..

Yang menariknya .. Dia tak pernah rasa bosan untuk buat yang baru ..  Menarik bukan ? Semangat gini patut ada pada kita .. Jatuh la camana pon , jangan sesekali patah semangat untuk bangkit kerana kita perlu bangkit !  Labah-labah yang sekecil itu pon punya semangat yang besar , kita yang besar ini pulak ?

Itu yang aku belajar dari si kecil tu .. tapi kalau yang bawah ni lak yang singgah , mau aja aku lari satu Malaysia !

image Yang ni , mmg berbisa okeh !!

Lagi kucing tampil memberi kenyataan ..

 

image

" Alooo .. kitoraang yang kecik ni , berani la buli .. tak kasi makan ... mentang mentang kitaorang MEOWWWWWWWW jer... berani la yer .. Cuba pakcik kitorang ni .. "

image

" Ada brani ??? "

Susulan kes dera kucing .. Peguam dilantik.

 

lawyer

KUALA LUMPUR : Persatuan Kucing-Kucing Bersatu Malaysia atau lebih dikenali  MEOW-MEOW , telah melantik seekor tupai kacukan untuk menyaman manusia manusia yang telah atau akan menganiaya binatang binatang peliharaan mereka . Ini termasuk dengan tidak memberi makan , menjentik telinga mahupun menjerkah pada binatang peliharaan mereka .

Di samping itu juga , persatuan itu juga mengugut akan mengadakan perarakan secara haram yang bermula dari Hutan Lipur Lintang hingga ke KLCC untuk menyampaikan petisyen mereka .

Antara kandungan di dalam petisyen itu adalah , denda yang tidak kurang RM 1 juta bagi tiap tiap binatang yang dianiaya atau sebat 5 kali bagi tiap kesalahan . Hukuman sekarang ini terlalu ringan berbanding penderitaan mereka .. Zahir dan batin !

Presiden Persatuan MEOW-MEOW berkata , " Kami tidak lagi mau menjadi deraan manusia di zaman ini ! Firaun pon takut dengan kami tau ! Kami dah cuba menjadi sekiut yang mungkin untuk manusia agar mereka senang hati ketika bermain dengan kami .. Tapi inikah balasannya ???  ".

Presiden tidak dapat menyambung lagi ucapannya kerana terlalu sedih .. Wartawan yang tulis berita ni pon sedih tau ! - BEUTER

Akan ku miliki hati mu itu .. ( 4 )

Sambung dari episod 3 

 

" Bosan ! Apa nak buat ni ? Oh... terlupa.. sejak aku kenal Riana tu , blog aku 'tergadai ' ! Tak ingat langsung nak update .. Hurm .. Aku rasa  aku nak logkan perasaan aku ni.. Harap harap pembaca aku tak dapat tangkap yang aku sedang 'angau' .. " . Membebel sorang diri aku ..

 

Satu nama yang terpahat di hati aku .. RIANA .. Takde kaitan dengan RIHANNA ..  Apakah dia ... Apakah dia ??? Oh ..

 

" Wah.. itu je yang mampu aku karang  di entri terbaru aku ??? Arghhhh .. masak !! Aku ketandusan idea .. Kenapa wajah dia dok bermain di mata aku sekarang ini ?? Apakah aku sudah jatuh cinta ?? Arghh.. Satu satunya perkara yang ingin aku hindari sekarang ialah jatuh cinta ! " . Membebel lagi aku ...

 

Masih aku ingat lagi kata kata itu yang membuatkan aku berhenti dari bercinta ...

"Sayang , jika benar kau cintakan aku ini maka tinggalkanlah aku ini .. Jika benar kau bencikan ku ini , maka ingatlah kembali saat manis kita .. Jangan ada benci dan dendam di hati kita .. Izinkan diri ini pergi buat selamanya ..."

 

Terlalu pahit untuk aku kenangkan ... Aku berhenti dari bercinta dan kembali memegang buku kerana inilah ! Aku dikeji dan dicaci kerana aku hanya seorang kerani cabuk !  Tak mengapalah .. Biarlah cinta itu menjadi kenangan buatku dan semangat ini menjadi kekuatan untuk aku buktikan bahawa aku juga mampu pakai handphone touch screen ! Eh, silap  .. menjadi manusia yang berjaya !

 

Kembali teringat kenangan semalam ..

 

" Wah , SAYANG ??  Dah ada boyfriend ke , Riana ? " . Wan Kembong kembali menghangatkan suasana ..

 

" Eh , tak laa.. SAYANG ni nama manja adik Ana .. Semua ahli keluarga panggil adik Ana tu SAYANG .. " Riana menjelaskan ..

 

" Apa ???????? Adik ????? Jadi ????  Aku ??? Ada peluanglah gini ?" . Hati ku kembali berbunga-bunga ..

 

" Oh .. adik.. kalau gini Wan ada peluang la nak ngorat Ana .. hehe " . Wan Kembong mula cari pasal sekali lagi ..

 

" Eh.. sila la kalau tak malu .. Haha.. Tak nak la.. Ana masuk sini untuk belajar.. Bercinta ? Nehi nehi nehi ! " . Riana tergelak ..

 

MasyaAllah ... camana la aku tak angau dengan budak sorang ni .. Gelak gitu pon leh nampak lagi ayu ... Ke memang aku ni dah angau ?

-SAMBUNG-

Akan ku miliki hati mu itu .. ( 3 )

 

Sambung dari episod 2

 

Riana .. masih terngiang-ngiang nama itu dibenaku ini .. Semanis orangnya .. Apakah sudah dimiliki hatinya itu ? Hurm.. Mustahil masih solo kalau dah secantik itu .. Ada harapankah aku ? Iskhh...

Jauh benar aku mengelamun .. Esok takde kelas... 3 hari cuti .. Ahh.. rindu pulak aku nak curi tengok wajah dia .. Menyesal tak mintak no telefon dia semalam .. Ni gara-gara si Wan Kembong yang potong stim aku semalam la ! Baru nak masuk jarum , dia pulak mencelah !! Arghhhh ...

 

" Ana , asal mana ? " . Wan Kembong memulakan perbualan sejurus saja dapat tempat duduk di cafe .

 

"Oh .. Ana lahir di KL tapi mak orang Kelantan dan ayah pulak kelahiran Pulau Pinang .. Kenapa ? Nampak cam orang mana Ana ni ? " . Ana menjawab pertanyaan Wan Kembong sambil membelek buku yang aku berikan pada dia tadi ..

 

Aku sepak kaki Wan Kembong sebagai isyarat , suruh beredar dari situ ! Tapi boleh dia buat tak tau je ??? Hadoii.. Tak de mood terus aku nak berborak.. Bukan apa , Wan Kembong ni suka benar mencelah perbualan. Jadi , rosak abis segala perbincangan sekiranya ada isu penting ..  dalam erti kata lainnya , aku sedang nak mengorat si Riana ni laa.. Kira isu penting gak la kan ??

 

" Wah , Kelantan campur Penang ? Patut la cun .. Wan mmg cari awek kelantan ni .. Hehehe.. Tak de la.. Gurau jer .. Ana nampak cam kacukan omputih jer ... Cam saya ni gak la .. hahaha.. " . Wan mula keluar ayat ayat cintanya ..

 

Aku ? Rasa mual cam perempuan mabuk mengandung tak tahan bau ketiak suaminya ! Adoi.. mau jeeeee aku cakap kat Riana yang si Wan ni kaki betina ! Tapi tak baik la pulak .. Hurm ..

 

"Eh , Beben .. Kenapa diam ?? " . Riana memandang aku sambil tersenyum ..

 

MasyaAllah ... Senyuman dia ... Hilang terus kemarahan aku ! Ke mana menghilang segala amarah aku tau ? Oh tidak ! Jangan hilangkan amarah aku itu .. Aku perlukannya .. Sungguh ayu sekali ... Sesekali dia membetulkan tudung dia .. Haih... anak sapa laaa ni .. Nasib baik laa aku masih ditanggung oleh mak bapak aku.. Kalau tak  ??? Sekarang jugak aku ajak kawin !

" Err.. Takde apa apa .. Tetiba sakit kepala dengar suara si Wan ni.. " . Aku pandang si Wan sambil menjelir lidah ..

 

Tiba-tiba telefon bimbit Riana berbunyi . Sempat aku menjeling hpnya .. "SAYANG" ... Apakah benar apa yang aku nampak itu atau hanya sandiwara sahaja ??? Oh tidak... luluh sudah hatiku ini.. Jantung aku berdengup kencang ..

 

-SAMBUNG-

Watak Human Torch dalam Fantastic 4 ditiru ?

 

image

Ni watak superhero , Human Torch dalam Fantastic 4 .. Gambar di bawah ni ... korang leh teka sendiri ..

image

Malangnya , tak cukup latihan lagi.. 'Terentung' pulang kaki dia tu.. huhu..

Bila pereka fesyen terkenal dah kehabisan idea !

 

image

Mula menyelongkar kampung kampung untuk mendapatkan idea terkini.. Fresh lagi tulen gitu... kan kan ?

Dilarang sama sekali letak tong berisi cat di dalam kereta anda !

 

Kenapakah ??? Jeng jeng jeng ...

Bila eksiden .. maka inilah kesannya ..

image

Kesian kan ? Kesiannn... Tak pasal pasal putih sekeluarga ..

Sumber : Eatliver

Kenapakah lelaki semakin kerap ke tandas ??

 

image

Gulp .... Kalau gini , gamaknya pasti tiada lagi lelaki kena batu karang .. Hahahaha...

"Bro ! Lu tolong sabarkan gua , boleh ?? "

image

"Ni sedara sapa neh ??? "

" Entahlah .. aku lama dah bengang tengok muka dia.. Boleh dia buat muka welfare kat sini ??? "

" Comel gak dia kan ? Agaknya ni mesti anak buangan ni.. Mata dia sama cam kita la.. Mesti dna pon sama .. Cuma dia mungkin mutan kot ? "

" Kutuk aku la tuuu .. "

Kes dera kucing mendapat liputan meluas !

 

kucing

Petknode .. bakal diserang dek kucing kucing seluruh dunia termasuk atok atok keturunan mereka , semua harimau .. harimau belang , harimau bintang , harimau malaya dan juga harimau hujan .. Grrr.. kurang ajar punya manusia !! Kena antar g somalia baru dia tau camana rasanya !

Gara-gara tersilap berkawan ..

 

image

Tu la dia.... tak pasal-pasal dah terconfius habitat sendiri .. patut kat tanah atau kat atas pokok ?

Masalah sarapan ..

Adoi .. ingatkan pindah ke bangunan baru ni , lagi mudah .. tapi ? Cafe pon tak bukak lagi .. Pakat g membeli kat bangunan Kementerian Pengajian Tinggi ..

Makanan yg dlm gmbr tu ditapau oleh wife tadi .. beli kat Precint Diplomatik ..

Tu baru nak makan pagi .. Tengahari lak ? Pakat keluar tapau kat kementerian sebelah ..

Aku part part beratur ni mmg malas gila .. mmg tak beli la jwbnya .. Sapa kata takde org malas nak makan ? Aku salah seorang darinya.. muhehe..
Published with Blogger-droid v1.7.4

Ini orang tak bleh keje sama kerajaan !!

Tau nape ??? Ular pon dia buat mcm cacing jer ! Bayangkn bos kalu nak marah dia nnti ??

Published with Blogger-droid v1.7.4
Related Posts with Thumbnails

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI