Dapur Tanpa Sempadan...

Rabu, 14 September 2011

Apakah saya akan ke neraka kerana tidak menutup aurat ???

image"Kenapa kau sibuk sangat dengan rambut aku nih ??? Kau jeleskah ?? "

" Takde la.. dah kau tu kawan aku.. Dan kau berada di depan aku. Maka aku nak bagitau je la.. Tak tegur , aku dapat dosa.. Kira lepaslah tanggungjawab aku kan ?

" Eleh... kira aku masuk neraka la kalau tak menutup aurat ni ?? "

"Hiskhhh.. aku tak kata gitu pun.. Cuma perintah Allah wajib dilaksanakan.. Tak buat , berdosa hukumnya.. Tu saja.. Bab syurga neraka tu , milik Allah.. Cuma ada perjanjian dosa dan pahala.. Setiap perbuatan ada balasannya .. "

"Abis tu , yang tutup aurat tu .. ingat baik sangat ke ??? Pakai ketat ketat.. pastu g dating pegang tangan.. Haaa.. Camana tuu ??? "

" Tu pon berdosa gak.. Masih tidak mengikut perintah Allah.. Kenapa nak pandang mereka yang begitu ? Kenapa tak pandang mereka yang benar-benar ikut perintah Allah ? "

" Abis tu .. kau tu baik sangat kee ??? "

" Kalau aku buat sesuatu yang kau rasa aku melanggar perintah Allah , maka tegurlah aku.. Kau dan aku ,sama saja... Kita kan kawan .. Kalau bukan kawan tegur kawan , kita nak tunggu sapa lagi untuk menegur ? Bukankah kawan itu tugasnya menjaga kawannya ? Bukan sekadar bergelak ketawa saja .. kan kan ?

" Hurm... "

"Dan katakanlah kepada perempuan-perempuan yang beriman supaya menyekat pandangan mereka (daripada memandang yang haram), dan memelihara kehormatan (kemaluan) mereka, dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka kecuali yang zahir daripadanya, dan hendaklah mereka menutup belahan leher baju mereka dengan tudung kepala mereka, dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka melainkan kepada suami merekaĆ¢€¦..” sehingga akhir terjemahan ayat ini. "
- Surah al-Nur : 31

Hadith yang diriwayatkan oleh Abu Hurairah Radhiallahu ‘anhu,
Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wasallam bersabda:
Maksudnya: “Ada dua golongan ahli neraka yang belum pernah aku (Nabi Muhammad Shallallahu ‘alaihi wasallam) melihatnya, iaitu; kaum lelaki memegang cemeti seperti ekor sapi yang mereka gunakan untuk memukul orang lain, dan wanita–wanita yang berpakaian tetapi mereka (sebenarnya) bertelanjang (pakaian tiada menutup aurat kepala dan badan sebagaimana yang diperintahkan oleh agama), yang berjalan melagak menggoyangkan bahu, kepala mereka seperti bonggol unta yang condong. Mereka tidak boleh masuk syurga, bahkan tidak boleh menghidu baunya, padahal bau syurga itu sebenarnya dapat dihidu dari jarak sekian, sekian (yang cukup jauh).”
(Hadits riwayat Muslim)

Camana kau boleh hidup dengan wajah sebegitu rupa yer ?

 

image

" Psst.. kawan .. nak tanya boleh ? Camana kau boleh hidup di dunia ini dengan wajah yang kurang kacak tersebut ? "

" Oh .. mudah saja.. Kalau nak hidup di dunia ini , gunakan akal dan bukannya wajah.. Akal makin digunakan , makin tajam serta luas lagi daya pemikiran. Manakala wajah , makin digunakan makin layu dan makin hilang serinya..

" Oh.. kiranya kau ni punya akal tajam la yer ?? "

" Tidak jugak.. Kata- kata tu aku amik dari dari buku jer.. "

Akan ku miliki hatimu itu .. (29)

Episod [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14] [15] [16] [17] [18] [19] [20] [21] [22] [23] [24] [25] [26] [27] [28] [29] ..

 

" Assalamualaikum Ada .. " . Aku menyapanya di Facebook.

 

10 minit kemudian baru dia membalasnya. Sempat jugak aku pergi bancuh milo memandangkan pasti akan lama berborak dengannya secara maya. Rindukah aku ?

 

"Waalaikumsalam En.Ben.".Dijawabnya ringkas.

 

"Haish.. ringkas gitu je ??? Encik ?? Apa mimpi dia berincik incik dengan aku ni ??? Adeh.. ". Tergaru-garu kepala sebentar.Memang tabiat aku. Entah berapa banyak rambut gugur pun aku tak pasti.

 

"Lewat online ? Sibuk ke hari ni ? Eh , sihat ke Ada ? ". Dengan pantas aku menaip.Saja ambil berat la kononnya padahal soalannya utamanya yang pertama itu.

 

"Alhamdulillah.. sihat jer. Ben camana ? Ada entri baru di blog ke ? Lama tak masuk baca .. hehe..". Adawiyah membalas mesej aku di Facebook.

 

"Wahh... lama tak masuk ? Anonymous pun lama gak tak komen ?? Apakah mereka ada hubungkait ?? Jeng jeng jeng... ". Aku mula suspek , bak kata Saiful Apek.

 

"Blog ok ok je.. Sehari satu entri je.. Bukan ada idea sangat nak update banyak kali dalam masa sehari. Kita bukan otai pon.. hehehe.. Haa... tak jawab pon soalan Ben ? Nape lewat online ? ". Geram. Tak dapat jawapan dari tadi. Dah la tu, balas lambat !

 

" Oh .. Ada keluar dengan Wan tadi.. Wan tak bagitau ke ? Wan ajak Ada teman dia ke Times Square. Nak cari buku katanya. Dia kata Ben sibuk dengan Riana. Jadi dia taknak ganggu la.. Jadi Ada , oke je la.. Tak lama pon , dalam kul 8 tadi , Wan hantar balik.Sempat jugak la dia jumpa mak ayah Ada. Ben makan dah ? ". Adawiyah menjawab manakala aku terbeliak biji mata membacanya !

 

"Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaannnnnnnnnnnnnn !!!!! ". Hati aku menjerit kuat !!!

 

"Wan Kembong ke ? ". Aku tanya sekali lagi bagi memastikan jawapannya adalah seperti yang aku nampak tadi .

 

"Wan Kembong kawan baik Ben tu la... sapa lagi... ". Ada menjawab ringkas.

 

Mengapa duniaku tiba-tiba jadi kelam ????

 

-SAMBUNG-

Akan ku milik hatimu itu .. (28)

Episod [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14] [15] [16] [17] [18] [19] [20] [21] [22] [23] [24] [25] [26] [27] [28] ..

 

"Entahlah Riana. Bukan mudah nak membuka pintu hati untuk menerima kehadiran cinta yang baru. Takut dikecewakan lagi. Sungguhpun itulah satu pertarungan. Kalah atau menang , belakang cerita. Yang penting menyahut cabaran. Masalahnya , nak menyahut cabaran tu yang susah. ".

Balas sms aku. Rasanya abis jugak prepaid aku malam ni.

 

" Pergh.. tak sampai 10 saat dah balas ? Nampak sangat tengah sunyi.. Nape tak layan si Wan ?? ". Hati aku berbisik sambil membalas sms Riana

 

" Cuba korek rahsia nampak ? Hehe..Gurau je.. Ada la sorang yang Ben berkenan tapi dia pulak tak berkenan kat Ben. Maklumlah , kita ni bukan ada rupa sangat sampai ada orang nak pandang kita kan ? Hehehe... "

Aku balas kembali smsnya. Selepas itu aku hantar sms pada Wan . Bertanyakan di mana dia berada dan apa yang sedang dilakukannya.

 

" Hahaha.. Adawiyah ?? Takkanlah dia nakkan Ben .. haha.. Dia tu kan ramai peminat di Facebook. Tak pe la , Ben senang begitu. Biarlah segalanya rahsia dan hati ini saja mengetahuinya.. Jika sampai masanya , maka terbuka dengan sendirinya pintu hati ini.. Hampir dah nak terbuka ni .. Pasni nak sambung update blog .. Itulah kekasih hati Ben ..Hahaha..Bye , Wsalam.. "

Sms dihantar kembali kepada Riana. Dan itulah sms terakhir. Manakala dari Wan , hampeh ! Sahih dating. Entah bila nak insaf pon tak tau .

 

"Eh... Adawiyah online ! ". Tiba-tiba hati aku kembali ceria. Lewatnya dia online.

Maaf ! Huduh benar rupamu itu !

 

image

 

" Waahh.. tak sangka rupamu begitu huduh ! "

" Oh.. kamu sedang mengata aku atau Pencipta wajahku ini ? "

" Maafkan aku .. tapi bagaimana kamu boleh dapat isteri yang cantik ? "

" Mungkin rupa ku ini buruk tapi tak seburuk hati mu itu .. "

" Aku balik dululah.. Insaf... "

Segmen CERPEN : Akan ku miliki hatimu itu ..

 

Yearghh... Segmen mudah .. Korang tak perlu buat entri langsung .. hehehe ... Okeh ? Bagi mereka yang dah ikuti  cerpen AKAN KU MILIKI HATIMU ITU  , pasti mudah .. tapi belum tentu tau !! Hehehe..

Apakah ?? Mula mula , sila hayati cerpen ni dahulu ..

Episod [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14] [15] [16] [17] [18] [19] [20] [21] [22] [23] [24] [25] [26] [27] ..

 

Dah baca ?? Ok .. mudah jer .. Jika korang pengarah drama , siapakah pelakon yang sesuai untuk korang bagi watak-watak tersebut ??  Hehehe .. Tinggalkan jawapan di ruang komen beserta url blog korang .. Tu jeee.. Tak payah buat entri pon..

Contoh : Riana : Azean Irdawaty , Ben : Jalaludin Hasan , Wan Kembong : Rosyam Noor dan Adawiyah : Norlia Ramli.

Mudah je kan ? Mari kita tengok sapa punya pilihan paling best .. Dan jangan lupa klik LIKE ...

" Awat menangis tu ?? "

 

image

" Oh .. kenapa menangis tu dik ?? "

" Saya frust bang ... ditinggalkan pergi kerana dia ada perempuan lain .. Huwaaa... "

" Owh.. tak pe... Biar gagal bercinta dari gagal bersolat ! "

" Gulp.. baiklah bang... "

" Korang nampak tak ??? "

 

image

" Apa yang kau tengok tu ?? "

image

" Tuuu... nampak tak ?? "

 

image

" Maaaaanaa ?? Aku dah la rabun.. tak nampak ponn ?? "

 

image

" Aah laa... aku nampak !! "

 

image

" Kami pun nampak gak laaa ... Takuttt "

 

image

" Jangan risau .. Aku ada !! .. Manusia mmg begitu .. Biarkan mereka dengan dosa mereka ! "

Akan ku miliki hatimu itu .. (27)

Episod [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14] [15] [16] [17] [18] [19] [20] [21] [22] [23] [24] [25] [26] [27] ..

 

" Hurm.. pelik... Takde komen dari anonymous kali ni ? Dah tak berminat ke nak membacanya ?? hurm..  Adawiyah pon tak online.. Iskh.. takkan la ada kaitan kot ? ". Bisik hati kecil aku.

 

"Rasa cam tak sempurna lak malam ni.. Iskh.. Aku rindu kat komen anonymous kah ?? Aiseyman.. Kes nazak ni .. Adawiyah pon tak online .. takde geng nak chatting lak malam ni .. Tak pe la , aku update cam biasa je... Mana la tu kan ? Pikir positif !! ".

 

Tiba-tiba ..

 

" Opocotttt... terkujat den ni haaa... Hampeehh.. Sapa lak mesej aku nehh... ". Sambil mengangkat telefon bimbit , aku perhatikan nama pengirimnya .

 

" Hi Ben.". Dari Riana rupanya. " Nanti je la aku balas. Nak update blog sat..". Aku letak meletaknya kembali. Skrin laptop aku pandang. New post aku tekan.

 

Pelangi itu CINTA ..

Hadirmu seketika ..

Pergimu selamanya..

Membawa sejuta rasa ..

Bahagia walau duka ..

 

 

Pelangi itu CINTA ..

Walau seketika ..

Cukup bermakna .

Buat aku dan si dia ..

Di kala gundah gulana ..

 

Pelangi itu CINTA ..

Jika kembali ..

Aku menanti ..

Ingin berseri ..

Kembali..

- BEN ASHAARI 2011'

Khas buatmu , kekasihku ...

 

-SAMBUNG-

Karipap-Karipap Cinta lakonan Gambit , gagal ?

 

Terbaca tulisan kolumnis di Hmetro yang mana baru-baru ni dia bersama rakannya menonton filem Karipap-Karipap Cinta lakonan Gambit dan Melia yang diarahkan oleh Othman Hafsham.

Aku suka pengarah ni tapi sayangnya , negara kita ni kalau nak buat filem .. Kena guna pelakon yang auranya mmg power punyalah.. Kalau takat guna Gambit yang mana mungkin setakat pacak mukanya tu , susah gak nak laku..

Dikatakan Karipap-karipap Cinta ni adalah diadaptasi dari novel yang cukup laris .. Aku tak pasti la.. Penulis tu yang kata.. Mungkin aku yang tak tau .. Cuma kesilapannya adalah pemilihan pelakon.

Dari dulu , kita nampak dah contoh filem-filem tayang muka ni tak laku.. Banyak bukti dan contoh.. Nak petik kat sini , bahaya. Kang tak pasal pasal aku kena saman kata buat fitnah,

Di zaman ini , bagi aku .. aura pengarah saja tak cukup untuk melariskan sesebuah filem .. Mungkin pelakon saja pon tak cukup .. Yang penting adalah promosi yang bijak.. Kerjasama dari pelakon sewaktu promosi juga akan menguatkan lagi strategi pemasaran mereka ..

Eceh.. cakap pandai.. Tapi betul apa ?? Gambit dah terlalu banyak kontroversi di internet.. Bukan menyebabkan orang nak g tengok lakonan dia tapi makin menyampah .. Bukan aku kata la.. Aku tak kisah jer.. Mmg aku takkan pergi pon walapun  kasi tiket free ..

Gambit.. kena bijak pikat peminat awak... Contoh ada dah kan ? Jangan control macho sangat.. Ni filem Malaysia.. bukan filem Bollywood..

Sumber : Hmetro

Akan ku miliki hatimu itu .. (26)

Episod [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14] [15] [16] [17] [18] [19] [20] [21] [22] [23] [24] [25] [26] ..

 

"Kenapa Ben nak jumpa Riana ? Tak cukup lagi ke mainkan Riana ?? Ingatkan Ben ngan Wan adalah kawan dan teman yang jujur .. Tapi ?? Sampai hati korang !! ". Perlahan seolah-olah menahan sebak di dada.

 

"Hurm.. Memang salah Ben sebab subahat dengan Wan. Tapi percayalah , Wan mmg sukakan Riana ( dan Ben pon ! ). Mungkin sikap dia tu masih belum diubah. Riana sendiri tau Wan tu kaki perempuan sewaktu di sekolah kan ? Kenapa Riana mencuba nasib ? Tau sendiri balanya kan ? ". Aku cuba bermain psikologi dengannya. Part ni , biasanya aku memang bagus.Maklumlah , pengalaman.

 

"Betul ke Wan sukakan Riana ? ". Makin lembut kata-katanya. Tidak seperti mula tadi sewaktu aku menelefonnya untuk berjumpa di cafe.

 

"Kalau tak suka , takkan la Wan beria mintak Ben jumpa Riana ? ( Padahal tak pon. Aku kesian tengok mamat tu dok murung memanjang. ) .. ". Aku memandang wajah Riana. Senyum.

 

" Maafkan Ben yer.. Kita masih berkawan kan ? ". Senyum lagi seolah-olah nak pikat Riana lak lagak aku.

 

"Baiklah.. Ni peluang kedua. Kalau selepas ni Wan tipu Riana lagi , Riana takkan bagi peluang dah ! Ok ? ". Riana tengok muka aku. Senyum padahal bagi amaran. Kalau jadi polis trafik ni , sahih takde kereta kena saman.

 

"Nanti Ben bagitau Wan suruh ubah perangai buaya tembaga dia tu. Ben cuba ye ? ". Dalam hati aku , aku sendiri kurang yakin sebab tabiat dia tu umpama bayang-bayang dirinya. Dah melekat !

 

" Terima kasih Ben sbb sudi jelaskan pada Riana.. ". Kembali ceria di wajahnya.

 

" Takde apa yang perlu berterima kasih pon.. Eh , mana Adawiyah ? ". Aku tercari-cari wajahnya di sekitar cafe itu.

 

" Oh.. tadi Riana bagitau Ada yang Ana nak jumpa Ben kat cafe. Pastu dia kata dia nak balik terus. Tak sihat katanya.. Kenapa ? Rindu kat dia ke ? ". Riana berkerut dahi.

 

" Eh , takde la.. saja tanya...Kan korang berdua cam kembar siam. Kemana-mana berdua jer.. ". Aku nafikan padahal memang pun rindu. Dah berhari tak nampak muka dia .

 

" Tak pe la, nanti Ben cari dia di Facebook je yer.. Ben balik dulu yer .. Assalammualaikum... ". Terus aku berlalu dari situ. Hati aku tertanya-tanya .. " Cemburukah Ada ?? "

 

-SAMBUNG-

 

"

Akan ku miliki hatimu itu .. (25)

Episod [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14] [15] [16] [17] [18] [19] [20] [21] [22] [23] [24] [25] ..

 

" Hurm.. aku nak kata apa dah .. Kau sendiri yang cari pasal .. Dan tak pasal-pasal Riana tuduh aku subahat .. Nak salahkan dia pon tak boleh sbb memang aku subahat pon ngan kau ! Apa kata kau tackle ramai lagi awek awek supaya ramai lagi kena tipu ? Aku pon leh tolong kau.. Leh sama sama masuk neraka kan ? ". Geram terpancar diraut wajah aku.

 

" Sori la Ben. Aku dah try pujuk dia. Tak jalan. Aku tak sangka lak dia leh nampak aku dengan Rozita sewaktu nak keluar dari KLCC tu selepas kau call bagi amaran kat aku tu.. Haihhh... ". Wan menunduk sepi.

 

" Kau ni betul ke sayangkan Riana atau sekadar nak lengkapkan koleksi ? Kalau betul , kenapa kau buat begitu ? Pasang sana sini ? Ingat baik sangat ke mainkan perasaan perempuan ? Kau tu pon ada adik perempuan. Jangan lupa tang tu.. ". Aku mula 'pegang microfon'.

 

"Hurm... ". Wan diamkan diri..

 

" Kau betul-betul nakkan dia ke ? Kalau tak nak , aku amik kanggg...". Aku saja ugut Wan.

 

Sekadar melemparkan pandangan kosong pada aku .

 

"Entah.. Kau cerita je la yang benar pada dia .. Aku pun kesian kat dia. Dia tu budak baik. Lebih sesuai dengan kau kot.. ". Wan tersenyum.

 

" Amboi.. mudahnya .. Dah tak nak , baru bagi aku eh ? Haih.. Lelaki lelaki.. Tak pe la.. nanti aku bagitau dia .. Tu pon aku kena pujuk dia dulu.. Bab nak bercinta tu , aku tak pasti langsung. Hati aku ni masih tertutup. Suka tu mmg suka... Tapi bab bercinta tu.. Tu yang susah.. ". Kata aku sambul menepuk bahu Wan.

 

" Apa pon segalanya terserah pada Allah. Yang penting , belajar dan persahabatan kita. Bab awek tu , nanti nanti je la fikir.. ". Aku teruskan bicara aku.

 

" Nanti aku cuba cari Riana dan jelaskan pada dia .. Dan kau , tolong jangan kacau Riana dah. ok ? ". Aku pandang Wan.

 

Wan tersenyum kambing .

 

-SAMBUNG-

" Kiranya , aku patut takut la yer ?? "

image
" Woarggkkkhhhhh ... takut tak ?? Takut tak ??? "
" Tatoottt.. Tengok gigi sat ?? Nak kira berapa batang baru tumbuh "

Kalau dah dasar perangai gitu , maka biar saja !

image "
Bak kata orang , bila buat sesuatu tu , jangan diharap pembalasan dari mereka . Kelak kecewa kita nanti .. Bila memberi tu , lebih baik diamkan saja dari menunggu penghargaan sbbnya bukan semua reti nak membalasnya. Silap haribulan , caci maki pula pulangannya .
Bila orang memberi , bukan puji dinanti sebaliknya hargai... Bijak bijak mengawal diri agar tau mana satu yang berakal dan mana satu hilang akal ..
Panduan buat diri sendiri dan juga mereka yang ingin mengambil tahu.

Camana la artis Malaysia tak dikritik dengan teruknya ??

 

" Saya nafikan .. "

Memanjang nafikan jer.. Padahal satu dunia tahu apa yang berlaku .. Kenapa perlukan nafikan ? Takut ilang populariti ? Haishh... Mengarut betul laa..

Kalau dah bagus , tak kira kawin ke , cerai ke .. hensem ke .. tak ke.. cun ke.. tak ke... Memang tetap bagus ! Nak risau apa ? Kecualilah berlakon atas tiket pacak muka ! Part ni mmg patut risau sebab tak sampai 5 tahun , confirm ditukar dek pelakon baru punya .. Lagi mantap lagi tegang ! Padan muka !

Kalau dah perkara bagus , percepatkan .. Kenapa nak simpan ? Buat terhimpun dosa jer .. Kan ? Dah suka sama suka .. Masuk minang , nikah pastu ... pandai pandai la...

Kurangkan fitnah .. Tu kan lagi bagus ...

 

image

Bayangkan jika anda berpakaian seksi ..

 

 

image

Hampir 50% peratus lelaki akan  terjojol bijik matanya termasuk aku... Dosa  , dosa !!!  Bukan takat terjojol pastu mengumpat lagi dlm hati.. Double dosa !

Akan ku miliki hatimu itu .. (24)

Episod [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14] [15] [16] [17] [18] [19] [20] [21] [22] [23] [24]..

 

CINTA ,

Hadirmu seketika ..

Meninggalkan luka..

Parut yang terbina ..

Meninggalkan bisa ..

Selamanya ..

 

CINTA ,

Hadirmu seketika ..

Membawa gembira ..

Mengubat lara ..

Menghilangkan sengsara..

Selamanya ..

 

CINTA ,

Ada pasang dan surutnya ..

Begitu juga kita ..

Tidak selamanya muda ..

Tidak selamanya tua ..

Mati menjemput kita ..

Yang tinggal hanyalah CINTA ..

-BEN ASHAARI 2011'

 

" Siap !!  Apa pulak komen dia nanti .. Hehehe ... ". Aku tersenyum sendirian.

 

" Masa untuk tidur .. Entah apa pulak cerita hari esok . Yang gembira , tidur tersenyum.. Yang duka , bermimpi ngeri.. Huhu.. Aku ? Dapat jumpa Lisa Surihani dalam mimpi dah ler .. ". Mula lelapkan mata dan mengharapkan kehadiran esok membawa sejuta keindahan .

 

Tiba-tiba telefon bimbit aku bergetar.. Sms masuk ..

 

"Ben , kenapa tipu Ana ?? " .

 

Alamak ??? Takkan Wan kantoi dah kot ??? Panjang cerita kalau begini..

 

-SAMBUNG-

Akan ku miliki hatimu itu .. (23)

Episod [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14] [15] [16] [17] [18] [19] [20] [21] [22] [23]..

 

Benar kata orang .. " Cinta tidak semestinya bersatu tetapi kerana cintalah kita bertemu .. " .

 

Mungkin aku tidak dapat miliki hati Riana tetapi dapat mengenalinya serta berkawan , adalah sesuatu yang indah. Perwatakannya yang lembut , baik serta sopan malah periang orangnya , membuatkan aku rasa 'hidup' ketika berbicara dengannya.

 

Tetapi kenapa harus jatuh pada mereka yang mempersia-siakan cintanya ? Sungguh aku tidak berpuashati .Tapi itulah hakikat di dunia ini. Adakalanya sesuatu kejadian tidak mampu kita fahami sebaliknya menerimanya dengan hati terbuka dan satu hari nanti kita akan fahami juga .

 

" Hoiiii.. Mengelamunnnn ja keja haangg .. Tuu... Adawiyah dok panggil hang tuuu .." . Adik perempuan aku yang rock tapi penyayang tu menyergah aku dari belakang .. 

 

" Nasib baik aku tak ada penyakit jantung , kalau tak ?? Hilang dah sorang abang yang macho lagi kacak bergaya nih ! ". Aku sound kembali adik aku ..

 

"Pigiiirahhhh.... Takat macho tapi poket kosong tak guna gak ! ". Adik aku membalas.

 

Tersentak aku. Ada kebenarannya. Duit ! Zaman ini zaman materialistik. Segalanya adalah duit. Aku ditinggalkan dulu pun kerana duit . Dan aku kembali belajar pun kerana duit .

 

Aku renung skrin laptop. OFFLINE sudah Adawiyah. Sudah larut malam . Aku perlu update satu entri dan seterusnya tidur untuk ke kelas esok .

 

Kata-kata terakhirnya sebelum berundur tadi , " Hadirkan cinta dalam diri dan pastinya indah lagi berseri dari mengigit jari ! ", membuatkan aku terpukul .

 

Sungguhpun aku menyukai Riana tapi aku belum bersedia membuka pintu hati. Begitu juga dengan Adawiyah. Apakah kedua mereka itu lebih sesuai bersahabat denganku ?

 

Ah... sukar benar menilai cinta ...

 

-SAMBUNG-

Related Posts with Thumbnails

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI