Dapur Tanpa Sempadan...

Jumaat, 23 September 2011

Camana nak kesan LELAKI curang ?

 

Wah.... Kang ada kata aku punya tajuk ganas tapi takde bukti saintifik.. Aparaa.. Takkan semua nak kena ada bukti saintifik ! Aku bagi Mykad dah la... Tu pun bukti gak ... kan kan ? Hehe.. guwau di malam hari ..

 

Ok .. berbalik pada isu kita pada entri kali ini .. Camana nak tau LELAKI itu curang ? LELAKI yer... bukan gay mahupun pondan .. Jauh sekali adik adik .. Mereka takkan curang sama perempuan punya sbb mereka takde selera tengok perempuan... Haaa... Yakah ? Yawww.. i dont knoww !  Tu kena tanya mereka sendiri ...

 

Mudah je... nak kesan LELAKI mula menipu sunat lebih lagi bila pasang angan-angan nikah dua ialah dengan melihat perubahan mendadak terhadap anda ..

 

Perubahan bagaimanakah ?

  1. Telefon bimbit ibarat bayang-bayangnya..Berkepit 24 jam dan tak de sapa boleh usik !
  2. Dari selekeh tetiba smart teramat terutama bila mula pakai perfume dan menyikat rambut. Kalau tetiba risaukan rambutnya yang semakin banyak gugur , tu pun satu hal gak ! Suruh je pakai kopiah !
  3. Duit mula tak cukup.. Mana nak cukup kan ? Ada banyak mulut nak suap !
  4. Mula overtime ... Tah ya tah tidak .. Sesekali kena jadi Johnny English !
  5. Panas baran ! kalau dulu ibarat kucing perangainya , skang ni ibarat  beruang kutub utara lagaknya ..

Sebenarnya ada banyak lagi.. tapi yang ni cukup popular dan mereka tak mampu menyoroknya.. MEREKA ??? MEREKA tu termasuk aku gak laa.. Hehehe ..

 

Camana nak settle ? Sekadar cadangan .. InsyaAllah ..

  1. Sesekali cuba pinjam handset pasangan anda tu .. Pastu masuk ke phonebook dia.. Buat buat tanya rakan rakan dia .. Kot tetiba ada senarai nombor telefon anggota polis di balai polis subang jaya atau paling tidak pun tetiba ada kawan keje kat Indah Water pulak .. Kena rajin check..
  2. Letakkan gambar kawin anda ( jika dah kawin ) dalam wallet suami anda .. Hari hari check.. Pastikan kedudukannya tidak berubah ..
  3. Jika berkemampuan , belikan cincin besar gedabak ! Tulis LAKI ORANG !
  4. Sering ingatkan pasangan anda yang mana , kematian tidak mengenal usia dan masa .. Jika nak buat dosa tu , cepat cepat bertaubat.. Dengan kita boleh sorok , dengan Allah ??
  5. Jika belum berkahwin , ajak kawin .. settle masalah ... Lepas kawin , sila ulang yang no 1 tu ..

Mudah bukan ? Hehehe.. mana ada mudah !! Ingat LELAKI ni kucing siam ke ??? Atau bagi la antivirus camana pon , esok datang virus lain !

Blogger seringkali dipersalahkan ..

 

Kebelakangan ini banyak pendedahan pendedahan terhadap ahli politik atau selebriti hiburan melalui blog .. Kesannya , blogger dikatakan suka memperbesarkan isu-isu panas ..kan ?

 

Kenapakah begitu ? Jeng jeng jeng .. Duluuuuuu kalu , kalu bengang sama itu individu ( ahli politik atau selebriti) , mana mau cerita ?? Mesti la lepak kat kedai mamak atau tepi padang bola.. Sekarang ni sudah maju !!! Sapa buat silap , maka zassssssssssss .... Ni makan dia !

 

Blogger bukan gila isu panas .. Majoriti blogger menggunakan blog sebagai tempat meluahkan pendapat masing masing .. Kemudian isu itu juga dibaca bersama rakan rakan yang lain dan berkongsi pendapat.. Haaa. ok pe ?? Amik la tauladan sekiranya isu tu isu negatif .. Ni tidak , kalau bab puji  jerrr nak melambung lambung ! Tapi kalau kritik ?? Tamo langsung baca.. Tak adil la kan.. Tapi yang suka caci maki tu mmg tak patut la.. Tu mmg spesis lepak kedai mamak guna basikal punya tu... Sori mamak , mamak tarak salah tapi itu orang juga salah ! Low class punya mentaliti !

 

Tak kira artis , ahli politik atau mana mana individu sekarang ni mmg mudah jadi sasaran .. Ini sepatutnya tak patut juga la kan .. Seolah olah nak mengaibkan ..Jika nak memberi pendapat atau pandangan , elakkan dari mengaibkan mereka ..Jangan sekadar tau mencaci maki tapi berilah pendapat juga ...

 

Blogger bukan wartawan .. Tapi blogger adalah pemerhati dunia masakini ... Disini juga blogger mewarwarkan keadaan dunia semasa , kebajikan rakan-rakan mahupun gossip gossip dalam kain artis yang sememangnya gilakan glamour ! 

 

Jaga-jaga.. ada blogger memerhatikan anda ... 10 dari rakyat malaysia sekarang ini , 8 orang pasti punya blog atau paling tidak pun punya FACEBOOK .. Paling mudah dan pantas menyebarkan berita samada sahih mahupun tidak .. Sendiri buat , sendiri tanggung dosa ....

Nak tahu camana lelaki takde teruna ?

 

Pergh.. Ada orang mencari tuuu...Sapakah yang nak cari lelaki takde teruna ni ?? Bakal mertua ? Bakal isteri ? Atau lelaki yang senget ? Haaa.... jangan tak tau , lelaki  teruna zaman ni sama gak cam anak dara .. Maklumlah , 'dunia dah penghujung usia'.

imageCamana nak tau lelaki sekarang ni masih ada teruna atau tidak yer ? Ops.. sebelum itu , nak tau la kan . Apakah perempuan zaman ni kisahkan pasangannya punya teruna atau tidak ??? Sila jawab dalam hati yer..

 

Camana nak kenal lelaki tu teruna atau tidak ? Sama seperti anak dara la kot.. Anak dara yang betul betul 'keluar dari peti sejuk' ni , amat pemalu bila berdepan dengan lelaki yang baru dikenali atau pun dah lama kenal..

 

Maksudnya , bila berbual atau bertentang mata , pergh.. dan dan laaa muka dia merah ! Haaa.. Nak cakap pon tak berani nak tentang mata .. Ai malu uuu .. Haaa...

 

Dari fizikal , ni susah nak cakap.. Kalau dah kawin , tau la kot nanti.. Kalau tetiba dia 'expert' semacam jeeee ... ahahaha.... Silalah garu kepala anda .. Hahahaha.. Ibarat dapat lesen.. Belajar berapa jam jer.. Sekali dapat kereta , tu diaaa !! F1 tuuu ... Betul tak ?

 

Kalau lelaki teruna atau takde teruna sekali nakkan anak dara yang betul-betul dara , pastinya anak dara nak yang lelaki yang betul betul teruna kan ? Ada ke zaman ni lelaki yang betul2 teruna ? Adaaa... G cari kat sekolah pondok tu.. Ramai wooo... Tu pon kalau kata terdedah lagi la.. hehehe ...

 

Buat yang dah takde teruna n dara cam aku ni , kita duduk diam diam je yer ... Hehehe.. Tak yah gatal nak g buat pembedahan plastik .. Pekena je 3 in 1 kacip fatimah ! Dara lagi pengalaman gitu ! Hahahah.. Maaff... kelucahan terlampau tapi inilah hakikatnya ... hehee..

 

Dara atau teruna , yang penting biarlah hati yang menentukan ..

Diana Amir Pakai Tudung Selepas Mimpi ..

image

Pagi tadi aku ada terbaca di sebuah kolum hiburan akhbar tempatan mengenai Diana Amir ni .. Dia agak tertanya-tanya mengapa Diana menutup aurat secara tiba-tiba ? Apakah kerana permintaan sapa sapa ??

 

Aku tak tertanya langsung. Allah kalau beri hidayahNya , sedang makan pon leh insaf ! Jadi , bagi aku adakalanya berlaku sesuatu peristiwa itu di luar jangkaan kita maka biarkan saja dan terima. Satu hari nanti , pasti akan ada jawapannya ..

 

Maka , alhamdulillah .. Diana Amir berkongsi dengan kita semua , mengapa dia menutup aurat ! Menurut Diana Amir menerusi Mstar ,

 

"Saya ambil keputusan ini kerana saya sudah beberapa kali sejak tiga bulan yang lalu diberi petanda dan mimpi buruk tentang hari kiamat.

"Dan mimpi-mimpi tersebut juga mengingatkan saya tentang kematian yang semakin hampir dan perkara itu sering membelenggu hidup saya beberapa bulan kebelakangan ini," .

"Saya tak tahu kenapa perkara itu berlaku kepada saya, mungkin Allah ingin memberi petunjuk dan saya menceritakan semuanya kepada seorang rakan.

"Namun selepas itu rakan saya yang berhijrah lebih awal daripada saya," katanya yang mula mengenakan tudung pada Isnin lalu.

Jelas Diana lagi, selepas berniat untuk berhijrah, dia beberapa kali bertemu dengan pelakon Irma Hasmie untuk mendapatkan pandangan dan sokongan.

"Saya tahu saya masih lemah terutamanya mengenai hal-hal agama, disebabkan itu saya ambil peluang untuk bertemu dengan Irma Hasmie untuk mendapatkan nasihat dia.

"Irma juga membawa saya berjumpa dengan Wardina Saffiyah untuk mendapatkan tunjuk ajar dan sokongan mereka," tuturnya.

Syukur pada Allah .. Bab rezeki tu , Diana .. Jangan risau .. Ini bumi Allah.. Rezeki di mana mana .. Jangan sangka dengan berlakon saja boleh dapat duit kan ? Banyakkan berdoa agar dimurahkan rezeki ... InsyaAllah ..

 

Gambar & info dari Mstar

Senarai kawasan perangkap laju ( speed trap) di lebuhraya Malaysia.

 

image

Pasni takde dah nampak pak polisi menyorok untuk tangkap mereka yang degil dengan memandu laju di atas jalanraya ! Nak laju laju , bawak beskal belakang rumah la tengok !! Eceh , aku pon sama gak laa.. hehhe..

Jom tengok kat mana mereka letak kamera speed trap ni .. hehehe..

 

Info : Dezaman

 

PLUS North Bound (ke Utara)

*Under a bridge at about 456km, Sg Buloh junction.

*Under a bridge at about 459km, Bukit Lanjan interchange.

*Under the overhead restaurant at Sg Buloh.

*Under the last bridge before Sg Besi toll at 309.2km.

*Under the bridge at 296.5km, Bangi junction.

*Under the newly constructed bridge at 289.0km, after Nilai North junction.

*Under the bridge at 286.5km, Nilai North junction.

 

PLUS South Bound (ke Selatan)

*Below signboard at about 454.6km and 455.2km, Sg Buloh layby.

*Under the bridge after Subang junction at 11.3km.

*Under the bridge at 22km, Bukit Lanjan junction.

*Under the bridge before Mint hotel, Sg Besi Toll. 80km/h only!

*Under the bridge at 302.8km, Kajang junction.

*About 1km south of Bangi junction, both south and north bound outer lanes

*At 296.5km and 297km, Bangi junction.

*Under the newly constructed bridge at 289.0km, before Nilai North junction.

*At 285.5km and 285.8km, Nilai North junction.

*On center divider at 251.8km and 253km after Senawang junction.

*After Alor Gajah junction at 213.9km, next to water theme park.

*Behind the right hand crash barrier at 198.4km.

 

Elite Central Link East/North Bound

*On left hand side at 4.8km after Batu Tiga/Shah Alam exit

*Under the overhead restaurant at USJ/Hicom junction about 8.5km. 90km/h zone!

*Below the bridge before USJ/Hicom junction at 10.5km.

 

Elite Central Link West/South Bound

*Under the overhead restaurant at USJ/Hicom junction about 8.5km. 90km/h zone!

*Below the bridge before USJ/Hicom junction at 10.5km.

*After exit from KLIA toll to the airport, below Jalan Pekeliling flyover.90km/h

 

NKVE East/North Bound

*300m before Jalan Duta toll, 60km/h!

*Behind crash barrier on the left when going towards Jalan Duta toll, at 24.9km, 80km/h!

*Below bridge at Damansara Junction, 17.5km

 

NKVE West/South Bound

*Behind crash barrier on the left when leaving Jalan Duta toll from KL, at 25.3km and 25.7km, 80km/h!

*From Jln Duta, below the bridge, 23km, 80km/h zone!

*From Jln Duta, at the underpass at Sg Buloh Y-junction, 22km.

*Behind crash barrier at Damansara Junction, 17.7km and 16.8km

*Below railway bridge at 11.2km

*Under the bridge at Shah Alam junction.

 

Kesas East Bound

*Under the bridge at 44.8km, downhill run after Puchong junction.

 

Kesas West Bound

*At Sg Besi side of East Bound Toll. Kuala LumpurCity

*Jalan Duta; below the flyover at the Damansara junction, 70km/h zone.

 

Klang

*Dual carriageway between Klang and Port Klang. Towards Klang direction, at about 13km mile stone. 70km/h only!

 

East Coast

*Road sign at Karak highway is inadequate especially at Y junction; if you are unfamilar, go slow.

*East bound, downhill run after Raub junction.

*Maran, 60km/h zone.

*Paya Bungor, 70km/h zone.

 

SPEED TRAPS IN JOHOR

South Bound

*Tangkak junction.

*Under the bridge after Yong Peng

North junction

*at 97.3km.

*Ayer Hitam junction.

*Sedenak junction.

 

SPEED TRAPS IN PERLIS, KEDAH AND PENANG

North Bound

*Around Ayer Hitam in 60km/h zone.

*Before Perwaja Steel.

*Sg Petani junction.

*Between Seberang Jaya junction and Sg Dua Toll.

*Penang Bridge at island end.Speed limit 80km/h.


South Bound

*PenangBridgeisland end. Speed limit 80km/h.

*About 2km before Juru Toll Speed limit 90km/h.

 

SPEED TRAPS IN PERAK

North Bound

*Under the bridge at 197.1km and 198.8km, afterKamunting Junction.

*Under the bridge at 204.3km, after KamuntingJunction.

*Under the bridge at 208km, before Kamunting Junction.

*Under the bridge at 214.8km, before Kamuntingjunction.

*Ipoh Vista Point at about 263km. Speed limit 80km/h.

*Under the bridge at 271km, Ipoh North Junction.

*Under the bridge at 274.4km, Ipoh South Junction.

*Under the bridge at 286.9km, Simpang Pulai Junction.

*Under the bridge at 296km, Gopeng Junction.

*Under the bridge at 352.6km, after Sungkai Junction.

*Under the bridge at 353km, Sungkai Junction.

*Under the bridge at 373km, Slim River Junction.

South Bound

*Under the bridge at 199km, before Kamunting junction.

*Under the bridge at 241.9km, at Kalau Kangsarjunction.

*Under the sign post at 296.1km, before GopengJunction.

*Under the bridge at 297km, at Gopeng Junction.

*Under the bridge at 300km, after Gopeng junction.

*Under the bridge at 308.6km, after Gopeng junction.

*Under the bridge at 372.6km, at SlimRiverjunction.

 

Pandu cermat , jiwa selamat !

Kenapalah ada manusia begini ??

 

Sedih.. Bila baca , sayu je hati .. Kenapalah tiada langsung hati perutnya ? Apakah dia fikir dia muda selamanya ? Dia tak fikirkan nasibnya di satu hari kelak ? Mungkin boleh ketawa hari ini .. Esok ?

 

" Dua remaja lelaki berusia 16 tahun dirantai, seorang warga emas berusia 68 tahun dibiarkan tidur dan tinggal bersama kira-kira 40 anjing, manakala sepasang suami isteri yang uzur dibiarkan berbaring atas katil dipenuhi najis.

Lebih menyedihkan apabila bilik tidur tiga lagi warga emas sudah usang dengan atap dan dinding bocor menyebabkan mereka basah dan kesejukan ketika hujan manakala lapan kanak-kanak berusia 10 hingga 14 tahun berhimpit dalam bilik tidur seluas kira-kira enam meter persegi. ". - HMETRO

 

Ni satu kes lagi ... budak 2 tahun pon dia nak rogol ! Astagfirullah al'azim... Apala yang dia nampak kat budak 2 tahun ni ??? Adoiii... Dok hisap puting botol lagi tuu ...

Haih.... entahlah .. Makin maju manusia , makin mundur akhlak .. Yelah , aku tauuu.. bukan semua ! Adeh...

Bila hati berdetik ..

Panas sungguh tengahari tadi .. Kalau g solat jumaat kat masjid biasa aku g , pasti pening kepala disebabkan keterikkannya. Bukan manja tapi sejak dah lewat 30an ni , terasa diri tak 'kebal' macam dulu dulu .. hehe..


Maka aku pun pakai spek itam untuk elakkan silau di mata aku ni .. Bila sampai kat masjid , pelik mengundang ... Tak ramai jemaah ari ni .. maka ada ruang kosong ..


Aku dah bawa sejadah sendiri untuk bersedia bersolat di kaki lima masjid dn di bawah keterikkan matahari..


Alhamdulillah, Allah dengar bisikan hati aku .. Minggu lepas , walaupun di kaki lima , dari panas tiba tiba mendung .. Dan hari ni , dpt solat bwh 'khemah' yg disediakan..


Gulp.... Hati-hati dengan bila berbicara dengan hati .. Jangan ingat takda sapa yg mendengarnya ...
Published with Blogger-droid v1.7.4

Kecil tapi ...power !!!

Netbook berjenama LENOVO ni dah. tak larat jatuh dah... Namun , rosak jauh sekali ..


Dah dua tahun aku gunakan dia sepenuhnya .. Bila ada HTC DESIRE HD ni baru dia byk rehat ..


Tunggu apa lagi ? Belilah LENOVO !! Peerghh... Lenovo kena bayar aku camni ! Tapi betul , tengok tepi netbook aku tu , takat pecah kat situ jer.. tak pecah di mulut atau pun perut.. Dasat kan ?
Published with Blogger-droid v1.7.4

Akan ku miliki hatimu itu .. (2:6)

Episod [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12][13][14][15][16] [17] [18] [19] [20] [21] [22] [23] [24] [25] [26][27][28][29][30] [31] [32] [33] [34] [35] [36] [37] [38] [39] [40][41][42][43][44] [45] [46] [47] [48] [49] [50] ..

Episod [2:1] [2:2] [2:3] [2:4]  [2:5] ..

 

Termenung ...

 

" Hurm ... kenapa dengan Adawiyah ? Kebelakangan ini asyik melarikan diri dari aku jer. Malam , bila aku call .. hp off.. Sms langsung tak dibalasnya. Kalau berterusan begini , baik putus je. Apa guna aku dengan dia kalau memasing dengan ego tersendiri."

 

"Hurm.. Wan pun sama. Sibuk gila kebelakangan ni .. Entah sibuk dengan awek baru atau sibuk dengan assigment , aku pun tak tau . Malas nak amik tau . Amik tau kang , kata aku jaga tepi kain orang. Susah betul manusia ni .Wat bodoh pon kena, amik berat pon kena. "

 

Skrin laptop direnung aku ..

 

" Anon.. sapa kau sebenarnya ..  Kenapalah tak dedahkan identiti kau ? Kan senang hidup kita.. Boleh jugak kita berkawan .. Leh pekena ice-blended mocha atau coklat ke .. kan ? Tapi kau belanja .. Hehe.. "

 

"Camana aku nak contact dia yer.. Apa pon aku tak tau pasal dia ... Hurm.. letih cam ni dok main sorok sorok.. Adawiyah dah tentu bukan anon.. Riana ? Jauh sekali.. "

 

Skrin telefon bimbit , aku pandang .. Terpapar sms terakhir yang baru aku baca..

 

" Ben , Esok i nak jumpa u boleh ? " ..

 

Ni lagi sorang.. Dulu beria nak putus.. Sekarang nak balik semula .. Takkan dah abis jantan atas dunia ni. Aku yang dicarinya .. Nak kata dah kaya , belum lagi.. Apalah yang dia nak sangat dari aku ..

 

Adawiyah , aku bagi kau sehari lagi. Jika kau membisu seribu bahasa , aku g cari kau kat rumah ..

 

-SAMBUNG-

Kenapa ada kita meringan bersolat ?

 

Rasa-rasa kenapa ? Ok..kalau kita memahami apa yang kita baca di dalam solat , rasa-rasanya berani tak nak pandang ringan bab solat ? Cuba tonton video ini .. 

Semoga menginsafkan kita..

Sekurang-kurangnya dia meninggal sewaktu sujud pada Allah ..

 

 

Nasib kita camana pulak ? Bagaimanakah nasib kita ketika menghadapi penghujung nafas kita ?

Bila Metallica dah tak laku ..

 

Apakah mereka terpaksa cari makan dengan bikin lagu dangdut ??

 

Adeh.. ni member aku la yang post kat group wall ! Bikin lawak tul laa... Tapi teror gak dia buat editing.. Hahaha... Sejibik !

Related Posts with Thumbnails

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI