Dapur Tanpa Sempadan...

Rabu, 28 September 2011

Apakah yang akan anda buat bila boring ??

image

image

image

Jangan buat kes jenayah dah la yer !! Buat la apa pon asalkan tak berdosa .. Buat pahala lagi bagus eh ..

Akan ku miliki hatimu itu .. (2:13)


Hanya tinggal aku dan Sabrina .. Lisa meninggalkan kami untuk ke dapur.


" Lama dah buat blog ? ".


" Baru je. Tu pun sebab dok rajin baca satu blog tu. Jadi timbul minat juga nak mencuba.. ".


" Wah , best ke ? Dok tulis apa dalam tu ? ". 


"Biasa biasa je bang. Kisah aktiviti harian. Kadang-kadang ada tulis sajak. ".


" Owh.. Mesti ramai pembaca ni kan ? Yelah , kalau dah cun gini ... Letak kat header tu , perghhh..  confirm berduyun tiba punyalah ! Kan kan ? " .


" Iskh.. tak letak muka pon. Letak header kosong je.. Widget follower tu pon tak letak. Saja saja je .. ".


" Ler.. gitu pulak ?  Tapi kalau dah minat , nak kata apa.. Apa url blog Sabrina ? ".


" Eh.. tak yah la.. malu laa.. Tak pe tak pe... nanti nanti je Sab bagi eh .. Abang takde blog ? ".


" Abang ? Blog ? Iskh... nak menulis pon tak reti. Ni pulak nak berblog .. Tapi rajin baca blog ada la.. Oh ya , Sabrina ada blog feveret  ? " 


" Ada ..banyak .. tapi yang paling suka , blog yang cerita pasal agama , teladan. Bab gossip ni , boring.. Tah hapa hapa cerita dia .. Haaa paling suka blog yang ada tips masakan ".


" Antaranya ? ".


" Blog apa tu.. Dapur  Tanpa Sempadan dan Dr.Maza.. Cuma jadi silent reader je.. Segan nak komen komen ni.. "


" Owh.. sama la ngan abang..  Bila nak balik Shah Alam ? ". 


" Eh ? Abang baca blog masakan gak ke ? Hehehe .. Minggu depan baru balik . Plan nak pergi perjumpaan blogger kat KL nanti.. Tu yang nak balik awal tu .. Abang ? "


" Hah ??? Perjumpaan ? Yang kat PWTC tu nanti ? "


" Aah.. Mana abang tau ?? " 


" Erk... "

-SAMBUNG-

FCUK EM !!!

 

Boleh tak  aku mencaci maki dalam entri ini ? Sebenarnya niat aku hanya nak membuka pekung apa yang berlaku dalam negara ini seperti mana seorang pengarah muda lagi berbakat besar dalam caci maki diangkat martabatnya sebagai rakyat yang serba boleh !

 

Tak sesuai kan ??? Kita rakyat Malaysia , mana sesuai nak caci maki sesama kita .. Kalau duduk berdua kat kedai mamak tu , lain cerita la.. Ni caci pas tu letak kat internet.. Kasi semua orang tengok.. Sesuaikah ??

 

Ada yang kata , ada isi dalam filemnya .. Seperti KL GENGSTER , HANTU BONCENG , semua filem filem itu punya teladan.. Dah tengok AKU TAK BODOH ?? G tengok filem tuu ... Kat Youtube pun ada ..

 

Bagi aku mudah jer .. Caci maki bukan budaya orang Malaysia ! Kalau dia benar benar insaf , maka dia perlu berhati-hati dengan setiap tutur kata dia .. Jangan lupa , dia sekarang juga seperti selebriti yang lain di Malaysia . Kalau dulu sekarang mat vlog , mungkin lagi boleh diterima tapi sekarang dah jadi pengarah terkenal di Malaysia !!! Peeewittt.. Korang kenal ? Aku kenal sekali tu je ..

 

Mungkin ada yang sokong apa yang dia buat .. Silakan .. Tiada halangan .. Tapi jangan pulak nak caci maki aku kerana aku tak sokong .. Dia caci maki penulis kolumn Utusan melalui Youtube untuk menyampaikan 'perasaannya' maka ini adalah perasaan aku .. Tanpa maki hamun pon ..

 

Pihak atasan pon , kalau takat nak tengok anak watan negara ni berbakat , tuuuu .. berlambak kat MMU , UITM dan banyak lagi IPT yang ada bakat bakat cam tu.. Confirm boleh buat filem ROJAK ke .. PASEMBOQ kee... PUTU MAYAM kee.. kalau takat nak bukak pekung kerajaan .. Ramai berminat !

 

Haish...

 

Blog Pilihan : Nini Hartini

Kenapa aku tak nak tengok NASI LEMAK 2.0

 

Sebab apa eh ???  Yang pertama , aku tak suka orang yang terang terang memaki hamun pastu mintak maaf sesuka hati walaupun dah lepas .. Cerita lama jangan dibangkitkan ?  Jangan lupa , walaupun dah basi , parut masih ada ! 

 

Dalam youtube baru ni pon dok maki walaupun ditapis.. Ingat budak sekolah tak tau ke apa yang dia cakap tu ??? Kata 1Malaysia.. guna bahasa yang elok la.. Cikgu kat sekolah ajar gitu ? Bila guna Youtube , satu dunia tengok .. Ini cara nak ajar peminat berbahasa ?

 

Kedua .. Cakap serupa bikin .. Kata 1Malaysia .. Muda lagi.. Bahasa melayu tunggang langgang !! Bikin malu ! Kasi masuk sekolah balik , kasi belajar bahasa melayu , baru kasi tackle penonton Melayu untuk tonton filem berbahasa Melayu ..

 

Ketiga ? Dua cukup dah .. Serius ! Aku meluat tengok muka dia masa keluar kat media sebab kes dia .. Suka suka hati dia kutuk pastu mintak maaf.. Pastu jumpa PM , settle .. Terbit filem , suruh orang g tengok ?? WEhhh .. aku rela tengok Si Mr Bean tu 120 kali dari tengok ko punya filem .. Kasi free pon tamo.. Download ? Wat rosak laptop aku jer ..

 

Sori Bro Afdlin Sauki.. Aku pelik camana bro leh berlakon dalam filem dia ... Sori beb .. Aku spesis Melayu tak mudah lupa .. Memaafkan mungkin , melupakan tidak sama sekali !!

 

Aku bukan anti mana mana bangsa .. Tapi bila orang perlekehkan bangsa dan agama aku secara terang-terangan , dan bukan sekali dua .. Maaf .. LU YANG SAMPAH MASYARAKAT !

 

Rujukan : DezamanCottage

Akan ku miliki hatimu itu .. ( 2:12)

E : [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14] [15][16] [17] [18] [19] [20] [21] [22] [23] [24] [25] [26] [27] [28] [29][30] [31] [32] [33] [34] [35] [36] [37] [38] [39] [40] [41] [42] [43][44] [45] [46] [47] [48] [49] [50] ..

E:  [2:1] [2:2] [2:3] [2:4] [2:5] [2:6] [2:7] [2:8] [2:9] [2:10] [2:11] ..

 

 

" Hi bang Bani .." . Sabrina tegur.

 

Gedebuk !!! Aku jatuh pengsan !!

 

Nasib baik ianya cuma angan-anganku ..

 

" Hey ! Jawab laa.. Mengelamun lak dia !! .. ". Lisa cubit lengan aku.. Cubit punya la kuat ??? Baik hammer je kepala aku !!

 

" Hi Sab .." . Senyum dilemparkan ..

 

" MasyaAllah budak comot nih ! Dulu... selekeh dan tembam.. Skang ??? Riana pon selamat tinggal !! Nasib baik si Wan Kembong tu tak de .. Kalau ada ??? ". Bisik kecil hatiku .

 

" Hoooiii .. " Lisa sergah aku dari belakang !

 

Hampeh ! Terkejut aku ..

 

" Nah .. No telefon Sabrina. Dia bagi abang tadi. Segan nak mintak kan ??? elelelele.. Tau !! ". Lisa suakan telefon bimbit dia .

 

" Hehehe.. Nursabrina Mohd Ali ".  Tersengih cam baru menang loteri !

 

" Tunggu apa lagi ??? Catit laa .. Oh bang .. Sab ada blog gak tau ! ". Lisa kenyitkan mata..

 

" Tauuuu.. " .

 

-SAMBUNG.-

Boeing 787 - Akhirnya mendarat di Jepun

 

" Kapal terbang Boeing 787 pertama mendarat di Tokyo hari ini sekali gus diikuti pelancaran syarikat penerbangan All Nippon Airways (ANA) yang membuat persiapan untuk memulakan penerbangan komersial pertamanya.

 


Kapal terbang itu berlepas dari Everett, Washington pagi semalam dan menggembirakan pekerja selepas lewat tiga tahun bagi menyiapkan pesawat baru berkenaan ke dalam pasaran." - Bharian

 

image

image

image

Er.. macam ni kah  rupa dalaman kapal terbang ni ? Gulp..

 

"Syarikat penerbangan itu menempah lebih 800 pesawat yang mampu menyaingi Airbus A350."

Amaran keras buat budak sekolah !!

 

Amboi amboiiii ... sesedap tekak jeeee ek ?? Eh , sat.. bukan semua budak sekolah yer .. Ni khas buat mereka yang salahguna FB ni .. Aku rasa patut la Facebook ni kuatkuasakan undang-undang.. Budak sekolah nak online FB sila masukkan No surat beranak mak  ! Haaa.. Baru padan mukaa .. Nak online , kena panggil mak ..

 

Bukan apa .. Ada satu kes ni .. kawan aku , di FB .. Budak ni dah la eh.. sat.. Sesuka hati aku jeee cerita dalam ni .. Hahahhaah.. Kang aku lak kena saman .. Aku ringkaskan je eh ??

 

Kot ya pon marahkan seseorang , tolong jangan kaitkan dengan orang lain .. Dan satu lagi , tak payah la nak APA CELUP APA CELUP tu .. Ikut perangai yahudi tuu .. 

 

Tak puashati kat sekolah , g settle ngan cikgu.. Kalau tak puashati gak , jumpa mak ayah .. Ni dok main memaki hamun kat wall orang pastu kaitkan dengan mak ayah .. Kang mak ayah panggil geng , kasi maki kat wall , baru aiskrim Wall .. Sampai kiamat tak abis  !

 

Adoi .. penat tul ngan bebudak sekarang .. Bila dah terlebih bijak , tak nak gunakan kebijaksanaan tu .. Disalahgunakan lagi ada laaa !! haish.. tamo kata lelebih .. Aku nanti pon ada anak ! No Astro Astro ! No Internet !! Bukak kitab tu !!! Panggil Ustaz Jiji mai rumah.. kasi ajar skit !!

 

Blog Pilihan : gadis hitam manis

Seorang lagi kenalan , mangsa ilmu hitam meninggal dunia .


Innalillahiwainnailaihirojiun ..

Sms yang baru aku terima dari adik aku . Kawan kitorang ( satu taman ) baru saja meninggal dunia . Punca , kata doktor barah otak .. Muda lagi arwah. Baru umur 30.

Kelmarin, sebelum aku pergi ke perasmian album Dato' Siti tu , ada aku borak dengan kawan baiknya yang mana dia dah pergi ziarah pada Sabtu lepas.

Katanya , waktu dia pergi tu , dah koma.. Menurut suaminya , takde tanda sakit apa apa pun pada isterinya kecuali sengal-sengal badan. Pernah dibawa berubat dengan pakar traditional tapi tak jalan. 'Kuat menda' tu lagi ..

Astagfirullah al'azim .. Kesiannya .. Teringat kat arwah kawan aku.. Kes yang sama .. Tiba-tiba pengsan .. Pun doktor kata barah otak .. Padahal ok je selama berkawan tu ..

Menurut kawan baiknya lagi , mereka dah minta bantuan dari sebuah organisasi yang berteraskan agama tapi penuh jadual. Nun bulan 12 baru free .. Iskh.. takkan sampai gitu sekali kot ?

Setelah aku korek korek , hurm... tak mustahil ada kes dengki di tempat suaminya bekerja .. Agaknya tersasar , dan terkena isterinya ..  Wallahualam..

Al-Fatihah.. Semoga rohnya dicucuri rahmat ..

Akan ku miliki hatimu itu .. (2:11)


New Post
Bukan semudah itu , sayang ..
Hati ini melupakan dikau ..
Bukan pintaku kita begini ..
Sudah jodoh ditentukan Ilahi .. 


Bukan semudah itu , sayang ..
Kau pergi meninggalkan aku ..
Aku tunduk sepi kehilanganmu ..
Namun segala terubat biarpun berparut .. 


Bukan semudah itu , sayang ..
Untuk mengembalikan cinta di hati ini ..
Mengenggam rindu bertahta di sanubari ..
Agar hati ini kembali berani .. 


Pergilah sayang , pergilah kasih ..
Aku terima ketentuan ini ..
Andai takdir kita di satu hari nanti ..
Pasti kita kembali bersatu hati .. 


Publish 


...............................
" Ah.. lega... Lama tak update blog .. Hurm..  Sabrina .. Dulu selekeh jee kau .. Main kawin kawin pun , aku pk banyak kali nak bersanding dengan kau .. Cuba suruh sekarang ??? Muhahahha .. "
.

Tergelak sendirian aku .. 


" Haaa... tu gelak tuuu , mesti ingat kat Sab ! Amboiii .. Miang mai dahhh ! Dulu juai mahaii .. Skang ??? ". Jerit sepupu aku dari meja makan . 


" Aaahh.. Diam kaaauuuu .. ".  Kantoi aku ! 


Laptop , aku tutup dan simpan kembali ke dalam beg. Bangun dan mengelamun di depan pintu rumah kampung arwah atuk aku .. Sejuk udara malam ..


" Hurm... Sampai bila aku nak lari ?? Bukan aku menolak cinta.. Tapi bukan jodoh aku .. Sapa tamo bercinta kan ? ".



-SAMBUNG-

Bila aku berdiri di PINK CARPET SIMPLYSITI ..

 

image Muka control malu .. Nasib baik reti malu .. kan ?

 

Yewwww... serius huduh.. hahaha.. Sebenarnya aku malu nak bergambar kat situ sbb banyak mata dok memandang ke arah pink carpet tu.. Tapi untuk jadikan kenangan , apa salahnya ..

 

Beg dan kamera serta hp aku , adalah wajib berada disisi aku .. Wah , kalaulah aku tulis Al-Quran sekali kan bagus .. Sayangnya takde lak kan ? huhu..

 

Gambar ni ehsan dari kawan blogger , Jejai yang ada tulis skit pasal gambar ni .. Eceh.. Amboiii.. Artis la konon .. Chaittt.. tak layak la bro ! Retis ? Jauh sekali .. Biarlah aku ini dengan dunia ku yakni seorang blogger .. kan kan ?

 

Sumber Gambar : Teratakarmo

Akan ku miliki hatimu itu .. (2:10)






" Tak ke mana mana.. Aku cuma balik kampung jer .. ".



" Saja .. Malas nak bagitau sapa sapa .. Nak rehatkan kepala otak selepas exam ari tu .. Jadi balik untuk tenangkan perasaan dan mental aku nih.. ".


" Sapa pon aku tak bagitau. Parents aku ? Aku dah pesan. Kalau sapa sapa tanya , cakap je aku g bertapa kat gua batu belah batu bertangkup tu .. Mesti diam punya .. ".


" Adawiyah ? Kenapa dengan dia ? Aku dengan dia dah tak de apa apa.. Riana ? Ada gak sesekali dia call aku .. Saja berborak.. Kau dah putus dengan Riana kan ? Pasal apa ? ".


" Tu laa.. dia tu budak kampung .. Mana sesuai dengan kau yang gemarkan awek berskirt .. Pantang nampak cun , semua nak sapu.. Orang cam kau ni la kasi tercalar reputasi lelaki baik cam aku ni , tau tak ! " .


" Hahaha.. Yelaahh .. Tengok la nanti.. Tunggu aku balik KL nanti.. Aku nak lepak sini dalam 2-3 hari lagi ..".



Telefon bimbit aku dimatikan.Mengeluh panjang. Kecewa benarnya ? Tapi perasaan aku cuma suka je pada Adawiyah .. Iskh.. aku keliru benar dengan perasaan aku ni.. Ke aku kesunyian sebenarnya ni ?? 



Sayang jugak si Wan tu pada aku .. Meluat meluat aku kat dia , amik berat jugak dia kat aku .. Kawan kan ? Sampai bila bila takkan putus persahabatan. Ternyata kehadiran wanita pon tak mengugat persahabatan kami..



" Eh... tu macam aku kenal je ?? Wah... dah besar panjang rupanya dia ?? ". Aku terlepas cakap. 



" Tu bukan anak Pak Li yang dulu dok main ngan kita masa kecik dulu ? " . Soalan yang aku ajukan pada sepupu aku yang kebetulan ada kat sebelah aku .



" Aah..Balik cuti gak la tu .. Skang studi kat UITM Shah Alam. Awat ? Comel kan ? Tau daaahhh .. ".Sepupu aku sengih.


Aku tersengih. 


 " Alamak.. dia mai sini. Abang lari dulu la no .. Segan tengok awek cun nih .. " . Aku bangkit .


" Segan taik kucing ! Dulu dok beria main kawin kawin .. La ni segan ??? Abang jangan lari ! Berhari dah dia dok cari abang .. Bila mai , abang keluar .. La ni , toksah wat kelam kalibut .. Dok diam diam sini. Tangan tu letak atas peha. Diam !". Lisa beri arahan pada aku.


Terkedu ..

-SAMBUNG-

" Akak , saya nak suami akak boleh ?? ".

 

Kata-kata ini anda , wahai isteri yang dicintai oleh para suami , anda takkan dengar dari mulut seorang lelaki yang senget nafsunya tetapi dari seorang anak gadis yang berstatus dara yang tergilakan suami anda ..

 

Kenapa anak gadis masa kini boleh jatuh hati pada suami orang ? Jeng jeng jeng .. Jangan tengok akuuu.. aku tak tau apa apa .. Tapi inilah realiti kehidupan kita .. kan kan ?

 

Mereka akan kata , kalau tepuk sebelah tangan .. masakan berbunyi kan ? Yang mula mengangkat tangan pastinya lelaki yang dah tak de teruna tu kan ? Tapi yang menjawab tu laaa yang salah ! Haaa... Hahaha.. Panas panas panasssss ... Takde la , aku memain je.. Ini bukan isu salah sapa ..

 

Nak elakkan perkara begini amatlah susah .. Kecuali hukum hudud dilaksanakan di negara ini ? Sapa berani buat maksiat ? Siapa berani berzina ? Tapi bagaimana pula dengan poligami ? Jeng jeng jeng ?

 

Lari tajuk plak .. Menurut anak gadis masakini , lelaki lelaki yang dah beruban di janggut tapi tak sedar diri ini , punya satu kelebihan yang takde pada lelaki yang belum bernikah ( teruna ?) .Apakah kelebihan itu ? Menurut mereka ( nama dirahsiakan atas sebab-sebab keselamatan ) , lelaki berstatus suami orang ni , ada aura tang AYAT tuuuu .. Bab duit , diorng tak kisah sangat .. bukan sebab stabil ke apa tapi AYAT !! Kena ayat baekk punyaa , longlaiii...

 

Wahai anak gadis masakini , janganlah kamu menghancurkan hati sesama kaummu.. Tidakkah kamu kasihan ? Aku tauu.. korang tak kisah punya kan ? Janji hati puas !! Kan kan ?

 

Sewaktu berbisik dengan syaitan tu , cuba ingat kembali gambar ini.. Kalau bagi ayat , mungkin tak boleh nak bayangkan kan ?

imageSekadar gambar hiasan . Tiada kaitan dengan agama.

Cuma bayangkan jika kehangatan api neraka ketika dibakar kelak !  Dosa tau menghancur hati seorang wanita yang lain ..

 

Cuba elakkan dari melayan laki orang cam aku ni .. Jangan layan ! Bila diorng datang ngorat , sila cakap padanya , " Pakcik dah solat ? Alhamdulillah.. Perbanyakkan amalan .. Kubur dah memanggil tu.. Pasni giliran saya pulak .. Cuma kita tak tau sapa pergi dulu je .. Ok , pakcik ? ".

 

Dunia cuma pinjaman..  Akhirat yang kekal..

 

Blog Pilihan : hetty affida

Surat rasmi dalam lorat Terengganu

image Sumber - Facebook member ..

Nasib baik takde kacuk style KL GENGSTER ...  

Pembetulan .. Salah ambe..

Jangan rasuah bertambah sudah la yer !

 

Pasni anggota trafik warden DBKL juga boleh menyaman sehingga RM150 bagi setiap saman termasuk kesalahan menghentikan kenderaan di garisan kuning dan tidak mematuhi isyarat lalu lintas...

 

Menarik bukan ? Yearghh.. Menarik siutt.. Harapnya , ada amanah , jujur dan tiada unsur kroni la bila saman menyaman ni .. Kang jumpa adik beradik , tak jadi saman la pulak kan ?

 

Bab kroni ni la kan .. maaf cakap la yer .. Harap ada pihak amik tau la sikit .. Nak keje kat DBKL ni , kena ada kroni eh ? Sbb bila nak isi borang tu , siap tanya ada kenalan tak dalam ni .. Bukan cerita kosong yer , hakikat .. Sama gak cam nak keje  kat Petronas.. Kena ada orang dalam atau sedara mara , senang nak dapat.. kalau tak ??

 

Apa la nak jadi ngan Malaysia ni yer ? Semua kena kroni .. Bila tak maju , salahkan rakyat.. Pentadbiran camana ? Eceh.. aku bunyi cam ahli politik pulak.. Tapi inilah hakikatnya ..

 

Sila sila buka mata sebelum piliharanraya .. Jangan asik pandang kat pendalaman .. Kalau aku , nun di bandar ni paling penting.. Sbb apa yer ? Anak-anak pendalaman dah berada di bandar .. Bila nampak 'masalah' sebenar , dibawa balik isu ni ke kampung .. Fikir-fikirkan ye ahli politik ..

Berita Terkini : Letupan di pusat membeli-belah di Subang Jaya

 

" Empat cedera , menurut Berita Harian Online. Satu letupan kuat di pusat membeli-belah Empire Shopping Gallery , dekat Subang Jaya , awal pagi tadi menyebabkan 4 orang cedera setakat ini .

 

Berlaku pada 3.40 oagi tadi menyebabkan kerosakan teruk di beberapa premis termasuk rangkaian cafe terkenal dengan bumbung dan kaca  beberapa premis lain runtuh dan pecah .. "

 

image

 

Wah... dasat .. Apa kes pon tak tau eh ? Tapi kalau pepagi buta gini punya letupan , pasti bukan perbuatan khianat.. Kot ada buat maintenance ke.. atau buat keje keje dalam tu .. Hehe.. memandai je aku .. Ok , cik bomba , sila teruskan kerja anda ..

CUEPACS oh CUEPACS ..

 

Aku tak tau la kot kakitangan sementara mahupun kontrak ni  termasuk 'dilindungi' oleh CUEPACS ataupun tidak .. Tapi kalaulah 'YA' , apakah nasib kakitangan yang aku katakan diatas itu pada perbentangan bajet 2012 nanti ?

 

Apa yang diperjuangkan oleh CUEPACS masa ni ialah BONUS 2 BULAN dan TINGKATKAN UMUR PERSARAAN.. Umur persaraan ni , umur diorang ke ? Sampai bila nak keje ? Yang nak masuk keje ni camana yer ?? Yang nak naik pangkat isi kekosongan camana pula yer ?

 

Maaf cakap la yer .. Mungkin aku tak tau .. Tapi apa yang aku tau , CUEPACS  ni kena la turun padang gak .. Tengok di sektor awam sekarang ni .. Yang isi tempat tempat kosong ni , adalah kakitangan kontrak .. Jangan perlecehkan kakitangan kontrak..  Mereka yang kontrak ni , 'boleh kena terajang keluar' bila bila masa je.. Bila tak diperlukan , maka tamat kontrak tanpa sebarang penghargaan langsung ! Begitu ke ??? Kalau yang tetap ? Oh ya , lupa ..itulah kelebihan penjawat awam tetap .. kan ?

 

Aku bukanlah cemburu atau nak sangat .. Aku kesian kat adik-adik aku kat pejabat aku dan juga mereka yang dah berkhidmat di sektor awam ni.. Mereka tugas kadang-kadang melebihi dari yang tetap .. Apa cer ?? Ada sapa sapa pandang akan pengorbanan mereka ??  Apa ??? Gaji dah dibayar ?? Kira tugas kontrak ni membantu yang tetap je la yer ? Yang tetap ni tugasnya dah cukup membebankan eh ?? Benarkah ???

 

Maaf yer kawan-kawan yang tetap ni.. Aku bukan cemburu .. Tapi keadilan perlu sama rata .. Mereka yang kontrak ni pun , kena maki .. Kena marah dek orang awam.. Mereka semasa dimaki hamun dek orang awam , sedikit pon mereka tak kata ;

 

" Eh , jangan maki kami.. kami cuma kontrak .. Kami tak dihantar mengikuti sebarang kursus seperti yang tetap pon ! " ..

 

Mereka terima seadanya dan membuat laporan pada pegawai atasan.. Mereka diamkan saja .. Asalkan mereka terus bekerja sehingga bila pon tak tau la ..

 

Kenapa tak mintak swasta ?? Camana la nak mintak swasta .. Ada kekosongan ? Cuba fikir yer .. Kerajaan nak pakar-pakar berada dalam sektor awam .. Ingat mereka yang kontrak ni masuk ke sektor awam ni lepasan SPM ke ?? 90%  mereka punya degree atau master .. SPA kena la bagi kelonggaran sedikit .. Buat panggilan khas .. Ni berkhidmat bertahun-tahun , tak dipandang langsung akan pengalaman mereka.. Pastu dengan pengalaman begitu , suruh keje ngan swasta ? Bila swasta naik , sibuk nak tarik masuk gov ! Apa cerita ni ??  Contoh ada banyak ..

 

CUEPACS .. Bukak la mata !!! Meluat asik perjuangkan perkara yang sama setiap tahun !! Pikir bonus je memanjang ! Setiap tahun kos sara hidup mmg akan meningkat punya la.. Takkan itu je perjuangan anda ??

 

Sekali lagi , maaf buat yang terasa .. Bagi yang tak terasa tu , aku tau korang buat keje dengan penuh amanah .. Aku ? Lama dah ilang semangat .. Setiap tahun menanti dengan sabar .. Apa yang aku dapat , setiap tahun berita duka.. Dari sebuah unit yang besar , akhirnya tunggu aku je nak 'bersara' ... Tu pun bakal diberi penghargaan dengan sebuah senyuman berbanding yang tetap ..

 

Menarik bukan ? Berkhidmat untuk kerajaan .. Hurm... Duit rakyat gak tu .. Lupa eh ?

 

CUEPACS = Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Di Dalam Perkhidmatan Awam atau Congress of Union of Employees in the Public And Civil Services .

 

Blog Pilihan : KaK LimAh Si SupiR

Agaknya Harimau Malaya kena ada skill macam ni jugak kot ?

Amacam ? Ok tak kalau ada skill gini ?
Published with Blogger-droid v1.7.4

Bintang sensasi internet meninggal dunia ..

 

 

Beliau menjadi terkenal kerana menjaringkan gol sewaktu mengambil penalti , dengan menggunakan tumitnya ! Saksikan sendiri youtube diatas.

 

Malangnya beliau terlibat dalam kemalangan kelmarin sejurus pulang dari latihan bolasepak .. Theyab Awana , pemain UAE , yang menjadi sensasi kerana jaringannya itu sewaktu perlawanan persahabatan menentang Lebanon , baru berusia 21 tahun. Dijadualkan dia bersama pasukannya akan menentang Korea Selatan pada Oktober nanti ..

 

Dah sampai ajal.. Popular atas dunia.. Kita camana ? - Yahoo

 

Blog Pilihan :Eyazz

Related Posts with Thumbnails

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI