Dapur Tanpa Sempadan...

Jumaat, 30 September 2011

Akan ku miliki hatimu itu .. (2:19)


New Post

Ku renung pelangi itu ..
Warnanya menghiburkan ,
Jiwa kelam menjadi ceria ,
Walaupun seketika.



Ku renung ikan di kolam ..
Berenang bebas berpasangan ,
Walau tahu ajal menanti ,
Setiap detik sangat bererti.



Ku renung burung di dahan ..
Berkicauan mencari teman ,
Sepi walaupun bebas ,
Tiada guna jika sendirian.



Ku renung wajah ku di air tenang..
Aku tahu aku bukan sendirian,
5 kali sehari aku berteman ,
Setiap saat DIA diingatan ,
Hanya DIA saja mampu faham ,
erti CINTA yang seorang insan.


Publish



Telefon bimbit kembali aku pegang. Beberapa patah perkataan telah aku karang. Dan membalas kembali pesanan ringkas dari Wan Kembong tadi.


Aku tersenyum.

-SAMBUNG-

Tersembur air ! Khairul Fahmi didapati bersalah kerana merompak ??

 

Bila dibaca  dalam berita , bunyinya seperti  nama mamat bermata sepet ni ..

image

Tapi bila aku dengar dan tonton betul betul berita di TV1 tu , chaittttt... Pembaca berita tu yang salah !! Eceh .. padahal aku yang pekak ! Bukan KHAIRUL FAHMI tapi KHAIRU FAHMI bersama rakan rakannya didapati bersalah atas cubaan melanun ! Hahaha.. Merompak laa ..

 

" Seorang lelaki Indonesia bernama Uji Rashid dan lima rakannya yang cuba merompak sebuah kapal dagang di perairan Tanjung Piai, Pontian, 19 Sept lepas dihukum penjara 10 tahun dan empat sebatan oleh Mahkamah Sesyen di sini hari ini."   - AbgTeror

 

Terkejut ?? Aku lagi terkejut ! Dok belasah nasi kerabu tuu.. tercekik tulang terus ... Susah betul kalau nama dah popular ni.. Kang kalau korang dengar nama aku kena tangkap khalwat , tu bukan aku okeh !

 

Blog Pilihan : Ika Junus

"Kalau abang tidur rumah perempuan lain , camana ? "

 

image

" Abang kalau tidur , punya la kuat berdengkur !!! "

" Saja je abang berdengkur.. Sekurang-kurangnya awak tau saya ada di sisi awak .. Kalau saya berdengkur di sisi perempuan lain , camana ? "

" Grrr... miangggg !! "

 

Aidilfitri Sale : RM28 only ?? Klik SINI

Anak Chef Wan bakal bertunang

 

image

" Anak lelaki Datuk Redzuawan Ismail atau Chef Wan iaitu Mohd Nadzri, 30, mengesahkan keluarganya akan menghantar rombongan meminang pelakon Ana Dahlia, 28, di Taiping, Perak pada 5 Oktober depan.

Nadzri atau nama komersialnya Chef Riz berkata, dia telah menyampaikan hasratnya itu kepada Chef Wan pada bulan lalu dan permintaan itu telah direstui keluarga. " - MSTAR

 

 

Harap nanti lebih grand dari Norman n Memey bila bersanding . Rasanya takkan perlu penaja kan ? Ayah mampu bayar sendiri punya..

 

Wah.. aku dah jadi paparazzi lak eh ? Hehehe.. Sesekali layan.. 

 

 

 

Akan ku miliki hatimu itu .. (2:18)


" Camana eh ? .. Camana aku nak pujuk si Sabrina tu .. Hurm.. Takkan nak bagi sajak kot ? Bunga ?
Aiseyman ".


" Masalah betul la.. Kalau single , mmg best .. Tapi bila ada orang nak , masalah pulak yang aku kena tanggung .. Adoiii.. ".


" Ajak kuar g bandar esok ? Iskh.. Segan pulak aku.. Ajak sekali si Lisa ? Warghhh.. tak leh nak bermadah pujangga nanti ! Hahaha.. Adoi.. Hampeh tu laaa.. "


" Takkan nak pujuk melalui sms je ?  Susah nak yakinkan dia yang aku dengan Adawiyah takde apa apa .. Tapi dah mmg aku dengan dia takde apa apa.. Bukannya aku buat salah kan ? ".



Bermonolog sendirian aku.



" Haaaa... aku tauuu.. Ajak pergi perpustakaan atas alasan nak cari bahan rujukan ! Jeng jeng jeng .. Mesti ok punya tu.. Nanti dalam bas , boleh la aku jelaskan pada dia .. Haaa... Lisa ? Ahh... Mesti dia tak nak ikut punya sebab boring pergi perpustakaan .. Hehehehe... Yearghhhh .. cun cun .. ". 



Telefon bimbit HTC Desire HD ( tajaan khas novel ni ) , aku keluarkan. Baru je nak taip sms , tiba-tiba ada sms masuk .



Salam . Ben , esok aku dengan Adawiyah turun kampung kau. Saja jalan-jalan. Riana pun ada. 


" Hah ???? Diorang nak turun esok ??? Biar betul ??? Aik ? Riana ? Kata dah takde apa apa ??  Iskh , Wan ni.. betul la suka kasi aku pening kepala !  "


" Camana eh ? "


" Takkan aku nak usung diorang semua pergi perpustakaan tu ? Adawiyah pasti cemburu kalau tengok aku dengan Sabrina. Dan pasti Sabrina tak ikut punya . Wahh.. aku gila macam ni ! "


-SAMBUNG-

Kakitangan kerajaan bakal naik gaji sehingga 40% tapi ?

 

Pergh.. cayalaahhh... Kaya kayaaaa !! Pasni nak tukar kereta baru.. Perabut baru.. Bini baru  .. Laki baru .. Anak baru .. Semua baru laaa.. Apa yang boleh tukar , kasi tukaaarrrr...

 

Huh ! Banyak sangat ke 40% ?? Alhamdulillah ... Naik jugak kan dari tak naik ? Ok la tu... Rezeki penjawat awam yang tetap.. Yang kontrak ni , tak tau la apa cerita lagi kan ? Kena tunggu Bajet 2012 nanti ..

 

" Putrajaya dijangka memperkenalkan sistem saraan baru sektor awam, menggantikan Sistem Saraan Malaysia (SSM) — antara lain menawarkan skim gaji satu lapis atau peringkat — yang bakal membawa kenaikan gaji sehingga 40 peratus. " - Yahoo

 

Tapi kan.. dengar citer lain pulak , walaupun gaji pokok naik tapi elaun ditarik balik .. Hehe.. Yeke ?? Alahai.. Pusing pi pusing mai .. Entahlah... Bonus ada tak ? Hahahaha...

 

Blog Pilihan : NoOr FareEza HezrEen

 

 

"Baiklah.. Saya mengaku saya menikah lagi .."

 

 

image

" Cakap betul betul !! Abang kawin lagi kaaannn !! "

 

" Tak laa.. mana adaaa.. awak laa satu-satunya isteri sayaaa .. ".

 

" Saya tak percayaaa ! Abang kawin lagi kaannn.. Cakap la betul betul !! ".

 

" Iskhh.. mana adaa laaa... " .

 

" Cakap laaaa..... saya tak suka laaa orang tipu sayaaaa .. ".

 

" Yelaahhh.... saya kawin lagii.. ".

 

" Haaaa.. kan betul cakap saya !! Abang kawin lagi !! Huwaaa... Sampai hati abang kawin tak jemput sayaaaa .. eh.. Huwaaaaaa.. sampai hati abang tipu saayaaa... ".

 

" Abang cakap betul , awak tak percaya .. Bila abang tipu , awak percaya pulak .. Adooooiii .. Boleh gila aku macam .. Baik layan Wonderpets... "

 

Blog Pilihan : izzie izzam

Bila lif berbau busuk ..

 

Patut laa... dari awal aku masuk bangunan baru ni , ada satu lif yang baunya seperti orang buang hampas dia dalam tu... Perghh... Dasat eh ?

 

Sehingga sekarang , bau tu masih ada .. Aku dah syak mula mula tapi takde bukti lisan dari mereka yang mengetahui 'asal-usul' bangunan ni ... maka diamkan je la..

 

Ada kawan aku cerita , tang belah atas bangunan ni , lama dah kerasnya .. cuma takde kecohnya jer.. hehehe..diamkan saja ...kan kan ? Tapi cita lif ni , baru aku dengar tadi ..

 

Bila ditanya pada mereka yang 'menjaga' bangunan ni , mereka kata tu bau tikut mati.. Eceh.. Macam la aku tak tau bau tikus mati tu camana .. Bau dia ni ,busuk gila.. Nak bernafas pun pikir berkali-kali..

 

Akhirnya , terbocor jugak ... Rupanya ada kes kematian sewaktu pembinaan bangunan ni... Diorang kata bangla... Entah betul entah tidak , hanya Allah saja yang mengetahui.

 

Maka buat sementara ni , aku bau je la setiap kali masuk lif tu.. Dan confirm , mmg boleh pengsan kalau lama sangat dalam lif tu..

Bila Chef Wan pertikaikan persandingan Norman Hakim - Memey ..

 

Sori .. Isu artis pagi ni .. Hehe.. Aku cuma mampu geleng kepala jer .. Apa pun kebenarannya , tak perlulah dipertikaikan. Biarkan je la  Datuk oii.. Kita ni kalau nak mengorek lubang orang untuk mecari salah , semua orang ada pasti terduduk malu ... Kan ?

 

image

image

image

Sumber : feelfreetofly

 

 

Fikir-fikirkanlah bila mengeluarkan kenyataan .. Mungkin kita ni pandai tapi kalau kita tak terlibat sama , ada baiknya tutup je mulut dan gelak je sorang-sorang .

Kesian Norman Hakim dan Memey Suhaiza..

 

Kesian ... Tu je aku boleh katakan .. Sekarang ni mungkin ramai dok selak kain pengantin baru untuk mencari 'lubang' bagi membolehkan mereka dan syaitan ketawa beramai-ramai .. Kira boleh tepuk bahu sekali la..

 

Malah ada yang siap doa mereka cerai ! Apa gila tu ? Islamkah anda ?? Mendoakan keruntuhan rumahtangga orang lain ? Haishhh... Kenapa la begini ? Dulu , mereka kena tangkap khalwat .. ramai ketawa... Ok la kan ? Suka la kan ? Pastu kes dibawa ke mahkamah , ternyata mereka tidak bersalah tetapi ada yang tak puashati ! kan kan ? ( Rujuk Wajah Gembira Norman, Memey Selepas Dibebaskan ).

 

3 tahun mereka menanggung malu.. Bukan dia je , malah keluarga mereka. Dan mahkamah sahkan mereka tak bersalah. Selesai ! Kemudian mereka bernikah dan mendapat banyak penaja. Ramai tak puashati termasuk aku gak la.. Terus terang ni.. Tak puashati sebab siapakah mereka kan ? Tapi terima la hakikat bahawa itulah rezeki mereka !!! Dah begitu yang tersurat .. Selesai .. Kita masing masing ada bahagian .

 

Kenapa nak bising-bising ? Ni sampai ada seorang selebriti yang aku minat  kerana kreativiti dan bebelan dia , pun keluarkan kenyataan yang tak enak dibaca .. Haish... Biar je la ...

 

Angka yang berjuta-juta tu , betul atau salah .. mereka je yang tahu.. Mereka tipu , mereka dapat dosa .. Kalau tak suka , jangan amik tau ..

 

Bagi aku mudah jer... Kalau aku panggil tukang masak terkemuka dunia sekali pun datang suruh masak kenduri kat rumah aku , dia datang saja pun dah mahal.. tu belum dia mintak itu ini lagi.. haaa.. belum masak lagi tu !! Kalau dah masak ? Tak ke semua tu dikira kos ? Sponsor ke tak , semua tetap dikira kos.

 

Bab pakaian tu .. kita tengok asas dah la.. Diorang tu camana ? Memey tu muda lagi.. Mungkin belum sampai hidayah pada dia camana Wardina dah dapat hidayah ... Dulu Wardina pon seksi gak kan ? Tengok dalam Spanar Jaya dah la.. Tapi tuuuuuu duluuu.. Dia dah tutup buku lama.. kan ?

 

Kita doakan kebahagian mereka.. Kita pun sama sama mencari kebahagiaan.. Jangan terlampau mencari 'lubang' untuk jatuhkan maruah orang.. Skit skit dah la.. Ni kalau dah teruk sangat , cuba tengok diri sendiri tu .. Bagus sangat ke ??? Ni ada yang bercerita g umrah la.. haji la..tapi masih berseluar pendek.. Apa jadah tu ??

 

Kita mungkin bagus.. tapi jangan lupa , ada yang lebih bagus dari kita .. Ingat , kita asal dari tanah.. Ke tanah juga kita kembali.. Kau dan aku serupa.. Buat Norman dan Memey , selamat pengantin baru. Ampun maaf dari aku . Dan Abby , cepat kawin .. Kalau mamat tu tak nak kawin , cari yang lain.. Cari yang dapat membawa kita ke syurga Allah.

 

Senarai Klinik 1MALAYSIA

 

Hanya terdapat 3 hingga 4 klinik ini di setiap negeri. Klinik ini bertujuan memudahkan penjagaan kesihatan golongan miskin bandar di mana mereka, tidak lagi perlu berkenderaan ke Klinik-klinik Kesihatan yang jauhnya sehingga 10 kilometer dari rumah.

Klinik 1Malaysia dikendalikan oleh pembantu hospital (HA). Kerajaan membenarkan HA memberikan ubat bagi sakit yang ringan. Antaranya ialah demam, batuk dan menjalani pemeriksaan darah dan tahap kandungan gula. Bagaimanapun, Klinik ini dipantau oleh Jabatan Kesihatan bagi memastikan segala kemudahan dan bekalan ubat sentiasa mencukupi. Kes-kes yang di luar bidang perkhidmatan penolong pegawai perubatan atau kes-kes yang perlu dilihat oleh pegawai perubatan akan dirujuk ke klinik kesihatan atau hospital berdekatan.

 

OBJEKTIF KLINIK 1MALAYSIA

Menyediakan perkhidmatan rawatan perubatan ringan kepada penduduk setempat.

 

SKOP PERKHIDMATAN


-Perkhidmatan rawatan ringan seperti demam, batuk, selsema dan penyakit-penyakit ringan yang lain.

- Rawatan susulan kes pesakit kronik yang stabil dan terkawal seperti Diabetes, Darah Tinggi dan Asma.

- Prosedur rawatan ringan seperti mencuci luka dan membuka jahitan

- Membuat notifikasi bagi penyakit berjangkit seperti Demam Denggi.

- Khidmat Nasihat/Pendidikan kesihatan.

MASA OPERASI

  • Tujuh hari seminggu
  • 10.00 pagi hingga 10.00 malam (termasuk cuti sekolah atau perayaan)

BAYARAN

  • Warganegara -RM1
  • Bukan Warganegara - RM15
Senarai Lokasi Klinik 1 Malaysia

Berikut adalah senarai lokasi bagi Klinik 1Malaysia seluruh negara.

 

Senarai Klinik 1 Malaysia

PERLIS 

Klinik 1Malaysia Kangar, No 6 Grd Floor, Jalan Lintasan Kangar, Taman Pertiwi, Kangar, Perlis

 

KEDAH

Klinik 1Malaysia Bandar Puteri Jaya, No 41, Grd Floor, Jalan BPJ 1/1, Bandar Puteri Jaya, Sungai Petani,Kedah

Klinik 1Malaysia Taman Kota Kenari, No 208, Jalan Kota Kenari 3 shophouses, Taman Kota Kenari, Kulim,kedah

 

PULAU PINANG

Klinik 1Malaysia Jelutong, 116, Grd Floor, Jalan Jelutong,Pulau Pinang

Klinik 1Malaysia Teluk Air Tawar, No 6, Kedai 1 Tingkat, Lorong Teluk Air Tawar 14, Butterworth,Pulau Pinang

Klinik 1Malaysia Batu Kawan, No 19, Lorong Cempaka 1, Taman Cempaka, Batu Kawan, Seberang Perai Selatan,Pulau Pinang

Klinik 1Malaysia Sungai Ara: 2A1, Tkt Kenari 5, Taman Desa Ria, Sungai Ara, Bayan Lepas,Pulau Pinang

Klinik 1Malaysia Alma Jaya, No 38, Grd Floor, Lorong Alma Jaya 11, Taman Alma Jaya, Bukit Mertajam,Pulau Pinang

 

PERAK

Klinik 1Malaysia Teluk Intan, No 1, Taman Medan Maharaja, Jalan Kampung Banjar, Teluk Intan,Perak

Klinik 1Malaysia Bandar Seri Iskandar, No 32, Blok D, Bandar Seri Iskandar shophouses, Perak Tengah,Perak

Klinik 1Malaysia Aulong, No 51 dan 53, Jalan Medan Bersatu, Taman Medan Bersatu, Taiping,Perak

Klinik 1Malaysia Bercham, No 6A1 dan 10, Persiaran Medan Bercham 7, Pusat Bandar Bercham Timur, Ipoh,Perak

 

SELANGOR

Klinik 1Malaysia Lembah Subang, No 112 dan 113, Blok A, Taman Putra Damai, Lembah Subang, Petaling Jaya,Selangor

Klinik 1Malaysia Seri Setia, Community Hall, Jalan 230, Seksyen 51 A, Petaling Jaya]],Selangor

Klinik 1Malaysia Puchong Intan, Multipurpose Hall, Jalan 1, Puchong Intan, Batu 12, Puchong,Selangor

Klinik 1Malaysia Kota Kemuning, Sri Nevilia Hardcore Poor Housing Programme, Kota Kemuning, Shah Alam,Selangor

Klinik 1Malaysia Taman Samudera, Taman Samudera, Batu Caves,Selangor

 

KUALA LUMPUR

Klinik 1Malaysia Perkasa, B01, Blok B, Perkasa People’s Housing Programme, Jalan Nakhoda Yusof, Kampung Pandan,Kuala Lumpur

Klinik 1Malaysia Kerinchi, Lembah Pantai, B01 , Kuala Lumpur City Hall Quarters, Jalan Pantai Permai 1, off Jalan Pantai Dalam

Klinik 1Malaysia Taman Melati, Gombak Community Centre, Taman Melati,Kuala Lumpur

Klinik 1Malaysia Intan Baiduri, B005, PPR Intan Baiduri, Kepong Utara, Mukim Batu, Kepong,Kuala Lumpur

Klinik 1Malaysia Desa Rejang, Blok B00, PPR Desa Rejang, Setapak,Kuala Lumpur

 

NEGERI SEMBILAN

Klinik 1Malaysia Taman Rasah Jaya, No 3773 (Grd Floor), Jalan RJ611, Taman Rasah Jaya, Negeri Sembilan

Klinik 1Malaysia Taman Seremban Jaya, No 2294 (Grd Floor), Jalan SJ10/1, Taman Seremban Jaya, Negeri Sembilan

Klinik 1Malaysia Taman Semarak 2 Nilai, PT 5742 (Grd Floor), Jalan TS 2/1E, Taman Semarak, Nilai,Negeri Sembilan

 

MELAKA

Klinik 1Malaysia Taman Merdeka, Batu Berendam, No 39, Jalan M1, Batu Berendam,Melaka

Klinik 1Malaysia Bukit Katil, 17, Jalan IKS, Bukit Katil,Melaka

Klinik 1Malaysia Sri Pengkalan, Alor Gajah, KM 4615, Jalan Samarinda 2, Taman Samarinda, Pengkalan, Alor Gajah,Melaka

 

JOHOR

Klinik 1Malaysia Taman Megah Ria, No 15 dan 15A, Jalan Bayan 37/2, Taman Megah Ria, Masai, Johor

Klinik 1Malaysia Taman Manis, No 392, Jalan Manis 17, Taman Manis, Kelapa Sawit, Kulaijaya, Kulai,Johor

Klinik 1Malaysia Stulang Laut, Blok G, Sri Stulang 1 Flat, Bakar Batu, Johor Baru,Johor

Klinik 1Malaysia Bandar Sri Alam, Blok A, Sri Alam Flat, Masai, Johor Baru,Johor

Klinik 1Malaysia Taman Seri Lambak, JKKMB Hall, Taman Seri Lambak, Kluang,Johor

 

PAHANG

Klinik 1Malaysia Kempadang, No 2E, Lot 4629, Kampung Kempadang, Kuantan,Pahang

Klinik 1Malaysia Padang Jaya, Grd Floor, B32, Kampung Padang Jaya, off Jalan Sungai Lembing, Kuantan,Pahang

Klinik 1Malaysia Temerloh, No 12, Grd Floor Jalan Pak Sako 4, Bandar Sri Semantan, Temerloh,Pahang

 

TERENGGANU

Klinik 1Malaysia Bukit Payong, Marang, No 8216, Tkt Bawah, Permint shophouses, Bukit Payong, Marang,Terengganu

Klinik 1Malaysia Wakaf Baru, Kuala Terengganu, Lot PT30712, Wakaf Baru, Mukim Kuala Nerus, Kuala Terengganu,Terengganu

Klinik 1Malaysia Binjai, Kemaman, GM562, Lot 1190, Mukim Binjai, Kemaman,Terengganu

 

KELANTAN

Klinik 1Malaysia Sri Cemerlang, Lot 348, Jalan Sri Cemerlang, Seksyen 27, Kota Bharu,Kelantan

Klinik 1Malaysia Jelawat, Lot 34, Bandar Jelawat, Bachok,Kelantan

Klinik 1Malaysia Pengkalan Batu, Lot 633B, Kampung Pengkalan Batu Jalan Pasir Pekan, Pasir Mas,kelantan

 

SABAH

Klinik 1Malaysia Bandar Sri Indah Tawau, Lot 334, TB 15058, Batu 10, Jalan Apas, Tawau,Sabah

Klinik 1Malaysia Bundusan Square, Lot 67, Grd Floor, Blok H, Bundusan Square, Penampang,Sabah

Klinik 1Malaysia Sandakan, Lot 7A dan 7B, Grd Floor Blok B Bandar Leila, Jalan Leila, Sandakan,Sabah

Klinik 1Malaysia Kota Kinabalu, Lot 37, Grd Floor, Blok E, Fasa 2 Sulaiman Sentral, Kota Kinabalu,Sabah

 

SARAWAK

Klinik 1Malaysia Jalan Teku, Sibu, Lot 302, Blok 7, Teku Road, Sibu,Sarawak

Klinik 1Malaysia Matang Jaya, Lot 9746, Seksyen 65, KTLD Taman Lee Ling, Jalan Matang, Kuching,Sarawak

Klinik 1Malaysia Taman Tunku, Lot 2350, Blok 5, LLD Jalan Kuching, Taman Tunku, Miri,Sarawak

Klinik 1Malaysia Sungai Plan, S/L 517, Sungai Plan, Tanjung Kidurong, Bintulu,Sarawak

 

 

*Banyak lagi akan dibina.

Sumber : PMR

 

Apabila suami rogol isteri !

 

Iskh iskh iskh... dunia oh dunia ... Sampai gitu sekali eh ? Seorang suami merogol isterinya kerana degil ! Haaa.... Apa kes sebenarnya eh ?? Menurut Hmetro , "mangsa yang berusia 29 tahun diperlakukan sedemikian disebabkan kedegilannya yang berkeras untuk pergi ke jamuan makan malam anjuran pejabatnya biarpun ditegah suaminya.

Suami mangsa yang berusia 29 tahun tidak membenarkan mangsa pergi ke jamuan itu kerana mahu membawanya pulang ke rumah ibunya yang berhampiran rumah mereka bagi menghadiri majlis kenduri pada malam sama. ". -HMETRO

 

Wah.. ni kes isteri degil la eh ? Hurm..tak dinafikan makin ramai isteri di zaman ni keras kepala .. Kenapa boleh jadi begini ? Ini pendapat aku je yer .. Wanita zaman ini yang punya kerjaya profesonal  dan berdidikan yang tinggi , mmg akan ada yang berlagak skit. Kawal rumahtangga.. Suami ? Hehe... kena dengar cakap si isteri pulak.. Bukan semua yer .. Ada yang bagus.. Yang bagus ni , bagus !

 

Sabda Rasulullah s.a.w ; "Apabila seorang wanita menjaga solat lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadan), menjaga kemaluannya dan taat kepada suaminya, maka ketika berada di akhirat dikatakan kepadanya: Masuklah engkau ke dalam syurga dari pintu mana saja yang engkau sukai". (riwayat Ahmad 1/191, Shahihul Jami’ no. 660, 661)

 

Hurm... Perkara mudah , sengaja disusahkan.. Haih.. Suami isteri kena bertolak ansur.. Tak kira la sapa bergaji besar sekali pun kan ? Kena la bijak berbincang. Dulu masa bercinta , boleh saja semua .. Tapi bila dah kawin ?

 

 

 

 

 

Akan ku miliki hatimu itu .. (2:17)


" Adawiyah ?  Kawan abang kat kolej .. "


" Serius ? Hurm.. Dulu pernah serius jap tapi tak sesuai. Pipit mana boleh terbang sama enggang .. "


" Aah.. Mak dia .. Takat abang anak pemandu teksi ni , mana sesuai nak kawin anak Datuk cam dia tu.. Abang sedar diri .. Tak pe la , dah mmg nasib abang gitu.. Susah nak lekat jodoh.. "


" Sabrina ? Nape ngan dia ? "


" Suka kat abang ? Iskh , Lisa .. toksah memain boleh ? Orang cam dia tu , bergaduh lelaki nak tau ! Lagi pon abang ni mana sesuai dengan dia ... "



" Hurm.. tengok la nanti..  Esok jer abang sms dia.  "



Malas nak layan borak dengan Lisa. Ada jer nak kenakan aku. Iskh...


Aku capai laptop aku . Macam biasa, ruangan komen menjadi keutamaan aku . Menunggu komen. Tapi tiada . Mengeluh panjang aku.  


" Takkan rindu kat anonymous kot ? ". 


Aku refresh buat kali terakhir sebelum aku update blog.


Takde juga. Kecewa. Teringatkan Sabrina , sedikit sebanyak kecewa aku itu terubat sedikit . Dan sms dari Adawiyah membuatkan aku perlu memujuk Sabrina nanti ! Apakah ayat yang perlu aku bagi ? 


Oh lelaki.. Ayat adalah kekuasaan dikau !

Kereta LEGO paling besar di dunia !

 

Kot ? Ada ke kereta LEGO lagi besar dari ni ?? Hehehe.. Dibuat dari 380 ribu ketulan LEGO .. Teringat kecik kecik dulu.. Layan LEGO....

 

image

image

image

image

image

image 

image

image

image

Perghhh.. Dasat !!

Bila aku tak berbaju !

 

imageHahaha.. serius !!  Aku ketawa gile bila tengok pic ni ! Gambar ni lepas aku selesai menduduki SPM .. Kurus eh ? hahaha.. Gelap ? Serius ! Hahahaha.. Kalau kata aku ni  anak David Arumugam Alleycat pon orang caya punya laa...

 

Best part .. Aku dari dulu mmg suka warna terang .. Dulu aku suka warna hijau daun pisang ala ala jaket keselamatan .. Tujuannya , elak dari dilanggar kereta ! Hahahaha.. Sekarang aku suka oren. Apa gila pon aku tak tau ..

 

Masa ni camping kat Pulau Pangkor. Tahun 1993 .. hehehe.. tak tercemar langsung pantai dia masa ni.. Ada sekali tu nampak minah salleh  berbogel , mau terkeluar bijik mata diorg masa tu .. hahahaha...

 

Kenangan .. Sekarang kalau nak ajak camping , masing masing dah beranak pinak.. huhuh..  Camping paling cool ! Nak makan , g kedai makan .. Bukannya masak pun.. Hahahaha..

Related Posts with Thumbnails

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI