Dapur Tanpa Sempadan...

Rabu, 5 Oktober 2011

5 blog Pilihan Ben Ashaari malam ini

 

image

aKSARAfENDI

image 

farah baharin

image

Kesah Cik Zaza itu Kesah Aku....(✿◠‿◠)

 

image

BACEBLOGAKU DOT BLOGSPOT

 

image

::[ TiMbAHiJaU ]::

 

Terima kasih kerana sudi singgah ..

Akan ku miliki hatimu itu .. (2:24)

Bab 1 : [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14] [15][16] [17] [18] [19] [20] [21] [22] [23] [24] [25] [26] [27] [28] [29][30] [31] [32] [33] [34] [35] [36] [37] [38] [39] [40] [41] [42] [43][44] [45] [46] [47] [48] [49] [50] ..

Bab 2 : [2:1] [2:2] [2:3] [2:4] [2:5] [2:6] [2:7] [2:8] [2:9] [2:10] [2:11] [2:12] [2:13] [2:14] [2:15] [2:16] [2:17] [2:18] [2:19] [2:20] [2:21] [2:22] [2:23] ..

 

Kembali ke 'sekolah' ..

 

" Woii Wan ! ".

" Hehehe.. walaikumussalam... Amboi hang , makin segak nampak ! Ada awek baru ke ?? ".

" Ok la .. Lega kepala otak aku kat sana. Dapat rileks skit .. ".

" Huih.. sapa la nak kat aku ni.. Budak budak kampung aku tu mana nak pandang aku nih.. Lain la kau.. Berebut nak.. kan kan ? ".

" Iskh.. aku ikhlas ni. Haaa.. tutup cerita pasal tu.. Apa kes yang kau beria sampai nak turun ke kampung aku ari tu ? ".

" Hurm.. Adawiyah kan dengan aku takde apa dah.. Keluarga dia yang tak kasi kawan dengan aku. Dia pon menurut saja.. Apa lagi aku nak kata.. Jadi sekarang ni , aku membujang je la.. ".

" Sayang ? Kat dia ? Rindu tu mungkin ada.. Sayang tu mungkin lebih pada kawan la kot. Yelah, berapa lama sangat aku kawan dengan dia untuk sampai timbul perasaan sayang. Kau ingat sayang ni cam cendawan tumbuh lepas hujan ke ?? Matahari berlalu , hujang pon turun , cendawan pun membiak ? Gitu eh ? Aku bukan cam kau , kawan. Aku mungkin boleh kawan dengan mana mana perempuan tapi untuk bercinta atau menyayanginya , bukan mudah.".

" Hahahah.. Yelah.. Tu laa.. sapa suruh aku ceramah bab cinta.. Kan dah berair taik telinga kau ! ".

" Ala, tak pe la.. Mungkin jodoh aku dengan Adawiyah tu cuma kawan. Macam kau dengan Riana. Tak boleh paksa kan ? ".

" Erk.. Aku nampak cool? Cam ada awek baru ? Erk... Ada ke ? "

" Hahaha.. macam aku kata tadi .. Sapa la nak aku nih.. Anak orang miskin.. Sapa nak pandang kan ? Kena cari yang setaraf la.. ".

" Adoiii.. Kot ye nak tumbuk pon , jangan ka badan.. Cuba tumbuk kat tapak kasut aku ke.. Kan ok skit .. hehehe.. Dah dah .. jom g makan ... ".

" Hurm.. Diorang ada situ.. Yelah , wat selamba jer .. ".

 

-SAMBUNG-

Khairul Fahmi kena belajar dengan dia !

 

Bukan senang mau buat .. ketepatan , kawalan tenanga serta kekuatan mental perlu nak layan menda nih ..huhuh...  Dasat mamat neh ..

Mamat ni ,  Lassi Hurskainen ,penjaga gol UNC Asheville .

(Gambar) Istana Negara yang baru

 

Aku tak dibenarkan komen atau masuk campur tapi cantik laaaa... Suka suka aku update ...

image image image image image image image

image

Cantik kan ? Nak tengok lagi ? G tengok kat blog DezamanCottage

Nasib baik aku tak bayar cukai lagi .. Erk.. Dah ? Ke belum ? Ke dah ? Belum ? Tak layak ... gaji ciput..

SEPAHTU gantikan kumpulan SEPAH ?

 

image

Alamak ? Nampak sangat sapa problem neh ? Huhuh.. tak baik tuduh tuduh Ben !! Dosa tau !! Sori mamat .. Hehehe..

 

" Selepas membubarkan kumpulan Sepah pada Ogos lalu, Mohd Nadzri Zainal Abidin (Jep), 26, dan Shahmira Muhamad (Shuib), 27, menubuhkan kumpulan baru yang dinamakan Sepahtu pada September lalu tanpa Mohd Noor Murad (Mamat), 26.

Menurut Jep, mereka nekad memilih haluan untuk bergerak berdua tanpa Mamat atas alasan tertentu setelah beberapa kali memberi peluang kepada lelaki itu.

“Kami tidak mampu bertahan lagi untuk bekerjasama dalam satu kumpulan. Jadi, kami memilih untuk berpecah dan menubuhkan kumpulan baru, Sepahtu selepas ditawarkan oleh MW Entertainment Sdn Bhd milik penyanyi Mawi.

“Kami suka bekerja dengan orang yang menghargai karya seni, jadi sebab itu kami menerima tawaran ini,” katanya sewaktu sidang media ‘Sepahtu Bikin Album’ di Restoran Dapur Penyet, Maju Junction Mall, di sini, Selasa.

Menyentuh tentang nama Sepahtu, Jep berkata mereka terpaksa menggunakan nama baru memandangkan nama Sepah digunakan untuk mereka bertiga.

“Orang mengenali Sepah dianggotai oleh saya, Shuib dan Mamat. Jadi, Mamat menjadi sebahagian daripada Sepah. Jadi, tidak adil jika kami menggunakan nama tersebut.

“Sebab itu kami menggunakan nama baru iaitu Sepahtu yang berbunyi seperti sepatu atau kasut yang mana bergerak sepasang di kiri dan kanan,” ujarnya lagi.

Biarpun telah berpecah, hubungan mereka masih baik dan tidak memusuhi antara satu sama lain. Jep berkata mereka akan melaksanakan projek terakhir untuk Sepah iaitu filem “Sepah The Movie” yang akan menjalani penggambaran pada 17 Oktober ini.

“Disebabkan kami telah menandatangani kontrak untuk berlakon dalam filem itu, jadi kami masih perlu bekerjasama sebagai Sepah. Lagipun, kami tiada masalah untuk berlakon bersama-sama.

“Hubungan kami sebagai kawan masih ok tetapi apabila tiba tentang komitmen, kami tidak boleh bertolak-ansur lagi. Ikutkan tiada sesiapa yang menyingkir sesiapa, sebaliknya kami memang sudah tidak boleh bersama dan terpaksa berpecah,” ujar Jep.

Bagaimanapun, mereka tidak mungkin menerima kehadiran Mamat dalam kumpulan itu lagi andai kata lelaki itu mahu kembali dan mengubah tingkah lakunya. " - MSTAR

 

Cayalah ! Gud luck SEPAHTU dan Mamat , cuba la jadi SAMSUL Ghau Ghau.. Kalau berbakat , insyaAllah...

Inginkan lengan yang ...ehem... cantik ?

Tadi ada yg tanya.. aku tgk dah..sesuai la utk mereka yg nak miliki lengan yg caantikk..


Selamat bersenam...
Published with Blogger-droid v1.7.4

Inginkan punggung yg menawan?

Yearkghhh... Sehari 8 minit jeeee.. bukan susah pon .. layan je kat rumah ..n bagi yg dah kawin terutama perempuan , jangan kasi suami kacau... Lain pulak jadinya nanti .. kan kan ? Haaha..guwauu.. selamat bersenam ..

Aku kata dah... Macam macam adaaa..
Published with Blogger-droid v1.7.4

Nak miliki perut yg cantik , wahai cik abang ?

Ada org tanya aku camana nak perut cun ? Jom layan video ni .. Sehari 8 minit je buat.. hehe .

Aku pun dah kembali berworkout.. Tapi diingatkan , sila buat kardio dulu baru layan ni.. Barulah ngam !!
Published with Blogger-droid v1.7.4

Lagi jemputan diterima sebagai blogger

 

P1 

Memandangkan aku nak jadi full time blogger tahun depan , maka event begini aku kena pergi untuk mendapatkan 'network' di masa depan.. Kena kerja keras untuk berjaya ..

Blog adalah mediumnya.. Sapa tau kan ? Hehehe... Usaha tangga kejayaan.. InsyaAllah .. Yang penting , kena sedar diri dan jangan lupa daratan dan Allah !

Iphone 5 ? Maaf.. tarak !

 

image

Ramai tertunggu-tunggu iphone5 diumumkan.. Nak tengok camana dia punya rupa dan kelebihan .. Tapi hampaa.. Hampa kerana bukan iPhone5 yang diumumkan sebaliknya iPhone4 yang dipertingkatkan mutunya lagi dan dipanggil iPhone 4S .

Pembaharuan dalam versi iPhone 4S ialah pemprosesan yang lebih pantas, kelajuan kamera dan arahan suara seperti 'pembantu peribadi', tetapi ia bukannya telefon pintar generasi baru - iPhone 5 - seperti yang dinanti-nantikan.

iPhone 4S boleh didapati di pasaran Amerika Syarikat, Australia, Kanada, Perancis, Jerman, Jepun dan Britain bermula 14 Oktober ini.
Di Amerika Syarikat, iPhone 4S dijual pada harga mulai AS$199 untuk 16 gigabit manakala AS$399 untuk model 64 gigabit

Nasib baiklah aku bukan peminat gadget Apple.. hehehe... Jadi tak la frust sangat.. Tunggu HTC keluar yang terbaru lak selepas HTC Evo3D ... lalalalal...

Pembawakan budakkah aku ?

 

Orang kata , kalau isteri mengandung .. perangai si isteri jadi pelik atau suami tu .. Pelik , maksudnya tak pernah dibuat gitu.. Aku ??

image 

Kebelakangan ini , aku jadi 'bapak malas !' ... Nak ke sana sini , malas sungguh .... Nak duduk rumah je rasa.. Tidur tu tak la , tapi malas nak bergerak...

Tidur ? Aku susah nak tidur sbb masa berharga bagi aku.. Aku stop layan blog , kul 1 pagi .. Pastu baru tidur.. Lepas subuh tu , dah mula kerja walaupun hari cuti..

Teruk kan ? Tapi aku malas ! Hahahha...

 

Blog Pilihan : mokcik ni ha..!!

Nak pengsan hari-hari masuk RM100 tak henti-henti

E

"SAYA SUDAH MEMPEROLEHI RM60,700 DLM

MASA DUA BULAN

DENGAN BISNES TERULUNG TAHUN INI ! "

 

Makin berlambak pulak email-email macam ni masuk ke inbox aku .. Tu baru duit.. Part kapsul hebat diranjang laa.. Isteri sayang punya laa.. Adoiii.. Hebat bila makan ubat ! Tak makan ubat , kena sebat dek isteri ??  Haaa... isteri cari lain baru tauu !

Ni bisines 'jutawan segera ni ' satu hal lagi.. Kalau dah sampai RM70K sebulan, apa jadahnya sibuk dok mengemail orang ?? Bila nak join, ceritanya lain..

Pastu , tepuk dahi .. kena kencing .. Nak kaya punya hal .. Haih.. macam macam .. Buat la bisnes yang memberi manfaat pada orang lain.. Sapa tak nak kaya kan  ? Tapi kayalah dengan mengayakan orang lain !

Bila Najib dan Anwar ngeteh !

 

image

Amacam ? Diorang pun layan ngeteh gak.. Cuma tak main kedai mamak je la .. Hehehe..  ;)

Related Posts with Thumbnails

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI