Dapur Tanpa Sempadan...

Rabu, 12 Oktober 2011

Dimana hatimu wahai suami ..

 

Tatkala bercinta ,

Malam umpama mencemburui ..

Siang umpama berlari ..

Segalanya manis belaka ..

 

Bila jabat tangan digoncangkan ,

Sah menjadi suami isteri ..

Kompang dipalu bertubi-tubi ..

Seolah tiada rasa ingin berhenti ..

Senyum manis dibibir tiada terperi ..

 

Sayangnya ,

Diharapkan panas sampai ke petang ..

Hujan di tengahari ..

Diharapkan munculnya pelangi ..

Rupanya petir menyambar bumi ..

 

Dulu si suami kata cinta ,

Rupanya dusta belaka ..

Baru beranak dua ..

Lupa sudah janji setia  ..

 

Dimana janjimu , wahai suami ..

Dulu janji di puncak mahligai ..

Baru tangga di daki ..

Kau sudah paling pergi ..

Memungkiri segala janji ..

 

Inikah kau katakan CINTA , wahai suami ?

Inikah yang janji segala janji ?

Inikah sumpah setia sampai ke mati ?

Bukan ku tak sedari ,

Cuma aku mengasihani ..

Peluang diberi , kau tolak ketepi..

 

Wahai suami ,

Pejabat kadi kita pergi ..

Aku tak ingin melihat wajahmu lagi ..

Pergilah kau dari sini ..

Aku boleh hidup tanpa kau disisi !

 

BEN ASHAARI .. khas buat mereka yang tidak mengenang budi !

Suci benar budak ni

 

Aku tak perasan memula .. Wife yang bagitau aku.. Kesian katanya tengok budak tu.. Aku tanya la budak mana... Dijawabnya salah seorang kakitangan KFC di situ..

Aku toleh. Hensem dan lembut sangat orangnya.. Badannya kurus dan agak bongkok sedikit. Pergerakkannya perlahan seolah olah malu dengan keadaan sekeliling.

Rasanya waktu dia berehat untuk makan malam. Selepas dia membasuh tangannya , dia kembali ke meja yang menempatkan makanannya.

Diangkat tangannya agak sama paras dengan mulutnya lalu membaca doa .. Agak panjang doanya.. Aku rasa adala dekat 2 minit .. Hanya untuk membaca doa makan !

Bukan kitorang je perasan tapi ada satu pasangan lagi perasan.. Yang menariknya, budak ni buat tak tau jer.. Selepas baca doa , dia capai nasi lalu baca bismillah .. Agak kuat suaranya ketika membacanya.. Dan makan tanpa hiraukan keadaan sekeliling. Perlahan je setiap suapannya..

Kesian tapi bagus orangnya.. Muka dia mmg kalau nak bergaduh dengannya takkan sampai hati.. Aku rasa berkat amalannya yang senantiasa berdoa menyebabkan orang kalau tengok jadi kasihan..

Semoga Allah murahkan rezekinya..

Aku cuma seorang blogger ~ #1

 

Segmen yang simple tapi ada sesuatu yang menarik... Apakah yang menarik ? Hehe.. Majoriti yang join kali ni adalah blogger baru .. Ramai dok tunggu kata mereka.. Tak pe la , sesekali bersegmen dengan rakan rakan blogger..

OK .. Yang ni kumpulan sehingga jam 6 petang .. Baki sehingga 10 malam tu , akan di update jam 11 lebih malam nanti. Jap lagi nak g Cheras lak.. tengok anak buah.. sian.. demam gitu.. Sepupu aku kat Penang tu pon dah masuk wad.. Teruk dengarnya demam dia.. Semoga cepat sembuh.. Nak g lawat pon jauh.. Tunggu aku balik Penang nanti..

Haa.. sementara tu , jom layan yang ni dulu.. G tengok kot kot blog korang menjadi idola mereka.. Sapa tau kan ? Hehehe..

Baki .. jap nanti pulak yer .. hehe ...

Skrip Ujibakat Pilih Kasih 3

 

image
Jom join blog SUHAN MOVIE

 

Bagi mereka yang berminat untuk mencuba nasib , 'test drive' skrip ni dulu sebelum turun ke ujibakat tu nanti.. Sila rujuk Jadual ujibakat PILIH KASIH 3 ini terlebih dahulu.

 

 

Skrip Ujibakat Pilih Kasih 3 (Fauziah Nawi)

Skrip 1.

Mat:

Terima kasihlah sebab Anna selalu berbelanja kat tempat saya.

Anna:

Apa sangatlah,lagi pun saya memang suka berbelanja disini,awak baik,tak berkira

Mat :

Tiap kali Anna beli ikan saya memang timbang lebih untuk Anna sorang saja.

Anna :

Awak memang baik hati,.isteri awak kak Mun pun baik sangat.Kak Mun suka makan laksa air tangan saya,3 kali seminggu kak Mun mesti datang makan laksa kat gerai saya.

Mat :

Tau,memang sedap, dapat rasa bagus juga…boleh saya bagi ikan setiap hari untuk Anna….bukan setakat ikan nak apa pun boleh mintak saje.

Anna :

Saya cuma minta satu saje.

Mat :

Bukan setakat satu banyak pun tak apa,mintaklah apa pun dengan senang hati saya beri

Anna punya pasal.

Anna:

Jangan hina saya jangan hina kak Mun isteri awak.

Mat :

Kata minta satu,itu dah dua….lagi pun ini bukan penghinaan…penghargaan untuk awak Anna…awak masih menawan…kak Mun tu pulak…kenalah sedar diri…tak pandai jaga diri…lagi pun kalau saya ketempat lain dia tak payah kerja lebih…kan itu namanya perihatin terhadap isteri… apalah nak berkira sangat Anna bukan nya anak dara dah janda dua kali…

Anna :

(Lempang Mat) Kurang ajar…kalau kau ajak aku kahwin dengan kau mungkin aku pertimbangkan…memang aku dua kali jadi janda tapi bukan maknanya aku ni kemaruk atau barang murahan sampai terpaksa melelong diri…kak Mun isteri kau yang setia dan ibu kepada anak anak kau tu sepatutnya tak kawin dengan manusia macam kau yang tak tau menghargai dan menjaga amanah yang Allah berikan pada kau.

image

 

Skrip 2.

Ramli:

Sampai bila aku harus menunggu jawapan kau Lina?

Lina:

Sabar….sabar itu separuh dari iman…

Ramli:

Aku tau tapi …aku dah tak larat lagi….aku hanya nak jumpa mak kau….aku tak mau dikata orang tak beradap…tak bersopan….kita orang Melayu beragama Islam….

Lina:

Selama ini kita tak pernah buat sesuatu yang diluar batasan….

Ramli:

Betul….tapi aku lelaki Lina…

Lina:

Maknanya kau tak beriman….

Ramli:

Jangan cakap pasal iman atau tak beriman….ini kali akhir aku nak cakap…Lina aku mencintai kau…aku mau mengambil kau sebagai isteri ku yang sah….aku nak jumpa mak kau untuk meminta persetujuan dan restunya.

Lina:

Tapi Ramli….

Ramli:

Aku tau…kau sebenarnya hanya nak mempermainkan perasaan aku saja….aku sedar siapa diri aku…aku tak kaya…tapi aku janji aku akan berusha untuk membahagiakan kau….

Lina:

Aku tak pernah fikirkan semua tu….tapi…bolehkah kau terima mak aku seperti kau menerima aku….mak aku tak ada sesiapa lagi dalam dunia ni…aku saja yang dia ada…bolehkah kau dan keluarga kau menerima aku dan mak aku….

Ramli:

Bila aku menerima kau Lina…mak kau adalah mak aku juga….aku lebih sanggup mati dari mengguris perasaan mak kau dan terlebih lagi kau belahan jiwa ku.

 

image

Skrip 3.

Yam:

Minumlah…kopi kosong …(pause) air berbuih tu tak sempat nak beli….

Jali:

Kau ingat aku mentekedarah air buih tu je….aku sakit kepala ni…

Yam:

Cakaplah…mari sini Yam picit…

Jali:

Hei bodoh…sakit kepala aku ni tak kan baik dengan picit….

Yam:

Kau jangan nak bodoh bodohkan aku…aku bukan bini kau tau…makan kau pun kadang aku yang bagi…

Jali:

Nasib baik hari ni aku cuma sakit kepala sebab Akob…kalau tak kau dah lama makan penampar aku .…

Yam:

Apa halnya dengan Akob….

Jali:

Dia dengan Saleh dah kebas ayam ayam aku….tak cukup itu kawasan aku pun dia dah masuk…

Yam:

Nak pening buat apa ….Yam kan ada…cakap je berapa ayam yang kau nak…pasal kawasan nanti Yam cakap dengan Pok Him…tau le dia mengajar Akob dengan Saleh…

Jali:

Ini yang aku sayang kau ….

Yam:

Sudahlah kau….jantan macam kau dah berlambak aku jumpa…sayang kau orang tu macam gulai tak cukup garam…macam nasi mentah tak bertanak….

image

 

Skrip 4.

Suami:

Masa nilah talipon kena potong….aduh…sakit sakit….

Isteri:

Sebelum sakit tak nak jaga….tanggong lah sendiri sekarang….

Suami:

Awak jangan nak panaskan hati saya lagi…nama saja isteri tapi langsung tak boleh nak tolong ringankan beban suami….

Isteri:

Apa yang saya tak buat untuk kita bang….cakap….segala benda saya yang nak fikir… mana termampu bang …

Suami:

Kalau macam tu diam boleh tak… jangan nak tambah beban aku….

Isteri:

Bang… masalahnya abang tak pernah peduli pun….cukup ke tak cukup duit yang abang bagi….pandai pandai sayalah….

Suami:

Awak nak berapa ribu…kalau macam tu kenapa kawin dengan saya…carilah orang kaya…

Isteri:

Saya ingat abang kaya…rupa nya…maafkan saya bang….buat apa abang nak marahkan talipon kena potong…TM dah bagi peringatan banyak kali….abang buat tak tau…buat dek je…Sila jelaskan bil anda untuk mengelakkan perkhidmatan anda tergendala….sikit punya baik ke TM tu…servis abang nak tapi abang tak nak bayar servis yang dah abang guna…

Suami:

Yang awak sokong sangat TM tu kenapa?

Isteri:

Mestilah bang TM dah bagi servis yang hebat…kalau cakap commercialnya…TM menghubungkan anda dimana saja anda berada… dahlah saya dah bayar bil tu…tunggulahlah dalam sejam lagi ke paling lama….paling kejap sekarang juga talipon tu bernyawa balik….

Suami:

Terima kasih isteri abang…terima kasih juga pada TM ...jadi penyelamat hidup kita.

Isteri:

TM tu sebagai alatnya bang…tapi kita kena beringat….jangan leka.

 

image

Skrip 5.

Kak Ton:

Kau ni Mat…asyik menyanyi kerja kau dah selesai?

Mat:

Alah kak Ton…tak kan nyanyi pun tak boleh…lagi pun apa sangatlah kerja kita ni…tukang sapu je…

Kak Ton:

Walau pun kita ni tukang sapu…itu pun kerja juga…amanah orang pada kita siap berbayar lagi….

Mat:

Berapa sangatlah taukeh kita tu bayar kita kak Ton…buat ala kadar janji tak Nampak sampah sudah…rajin pun bukan nya gaji kita boleh naik lagi…orang tak pandang pun…

Kak Ton:

Kau nak dipandang… senang…buat kerja dengan ikhlas…mesti orang nampak…tulah sekolah malas…dah tu nak complain gaji sikit. Nak gaji besar jadilah doctor ke…lawyer ke…jangan jadi tukang sapu….

Mat:

Sudahlah kak Ton…kak ton rajin pun kak ton tetap tukang sapu …

Kak Ton:

Aku sedar diri…aku tak nak bagi keluarga aku makan duit haram….

Mat:

Apa pulak haram…

Kak Ton:

Kau ponteng kerja….tak buat kerja…tapi cukup bulan terima gaji….itu haram namanya….

Mat:

Kak Ton saya sebenarnya teringin sangat nak jadi artis….

Kak Ton:

Setakat teringin tak cukup Mat… kena belajar…nak jadi tukang sapu pun kalau kau tak tau menyapu kau ingat kau boleh dapat kerja jadi tukang sapu…lu pikirlah sendiri bro…

Mat:

Amboi kak ton cakap macam orang ada degree je….

Kak Ton:

Mat…kau ada rupa…bakat aku tak tau…tapi kalau betul kau nak jadi artis…pergi masuk kelas…pergi jumpa sapa tu… Datuk Yusof Haslam…minta kerja dengan dia…itu pun kalau dia terima…tak maunya setakat berangan tapi kau tak usha …

Mat:

Betul juga kata kak Ton… tapi nak ke bang Datuk Yusof Haslam tu terima saya….

Kak Ton:

Kau tanya aku buat apa…tanyalah dia…tapi kau memang yakin ke kau ada bakat…

Mat:

Jangan cabar saya…saya akan jadi artis…tengoklah nanti kak Ton…

Kak Ton:

Kau usaha mesti dapat….sekarang ambik penyapu ni pergi sapu bilik sebelah tu…ini latihan pertama kau nak jadi artis…sapu semua rasa ego kau…baru kau jumpa Datuk Yusof Haslam…

Mat:

Baik puan Direktor….

 

image

 

Skrip 6.

Anak:

Mak ni kenapa? Tak boleh ke mak jadi macam mak orang lain….duduk rumah…ni asyik nak berjalan je kerja mak…mak dah tua…tak payahlah sibuk nak jual kerepek tu lagi…tak cukup ke duit yang anak anak bagi?.

Mak:

Nuar…mak dah terbiasa…mak tau kau orang adik beradik bagi duit…tapi mak nak cari duit sendiri…lagi pun bila mak keluar tu dapat juga mak ambil angin…

Anak:

Mak malukan kami orang mengata mak…kami adik beradik tak jaga mak…biarkan mak menjual kerepek lagi malu kami mak…

Mak:

Kau orang malu orang mengata atau kau orang malu sebab mak kau orang penjual kerepek…duit kerepek mak tulah yang membesarkan kau orang…menyekolahkan kau orang sampai kau orang berjaya…jadi orang hebat

Anak:

Mak sengaja nak memalukan kami…kami jadi anak derhaka bila mak menangis macam ni…tolonglah mak…

Mak:

Mak nak kau dengar Nuar….cakap pada adik adik kau…duit bukan segalanya…ada pernah kau orang tanya tentang mak…mak sunyi dirumah besar kau orang ni…mak tak berkawan…kau suami isteri balik dari kerja tak pernah kau sapa mak kau ni…adik adik kau tak pernah jengok pun mak kau yang tua ni…mak keluar jual kerepek tu bukan pasal duit…tapi dengan berjual tulah mak dapat jumpa kawan kawan mak…ada juga orang yang nak berbual dengan mak…mak tau kalian anggap mak ni beban kan…

Anak:

Mak…maafkan Nuar…maafkan isteri Nuar dan maafkan adik adik Nuar mak…kami tak langsung berniat buat mak rasa begitu…. Kami terlalu sibuk mengejar dunia sampai lupa dunia kami yang lebih besar …mak…maklah dunia kami…maklah segalanya buat kami…kalau tanpa mak doa mak…kami mungkin tak jadi hebat sekarang…

Mak:

Dahlah Nuar mak dah maafkan kamu semua… ingat mak ni dah tua…cepat terasa hati…entah berapa lama mak boleh hidup…mak sentiasa doakan anak anak mak zuriat mak….

 

Skrip oleh Hjh Fauziah Hj Nawi.

STEFANI EVENTS(SANGGAR TEATER FAUZIAH NAWI)

 

image

 

Skrip Ujibakat Pilih Kasih 3 (Hamzah Tahir)

SKRIP AUDITION HAMZAH TAHIR (SKRIP MONOLOG)

Skrip 1:
Berapa kali aku cakap, memang susah buat keputusan, ditelan mati mak, diluah mati bapak.  Aku dalam dilemma sekarang ni, tolonglah aku.. kuatkan keyakinan ini. Aku tak akan berpatah balik. Akan ku genggam bara ini hingga menjadi abu. Biar lautan api mesti aku renang, Tak akan aku berganjak lagi untuk memenuhi impianku. Aku dah bertekad biar putih tulang jangan putih mata..

Skrip 2:
Aku tak hairan apa orang lain nak cakap, mereka tak suka cara aku, terserah. Apa yang aku buat ni, adalah untuk masa depan aku, akan aku buktikan yang aku sememangnya patut berada di sini. Jangan kau pandang aku sekecil itu, Sehalus zarah pun aku tidak gentar..selagi aku terdaya aku akan terus melangkah, ini bukan rintihan..ini adalah pengorbanan...

Skrip 3:
Aku sebenarnya tak lah jatuh cinta pada dia. Buat masa ini aku nak dia jadi orang yang paling rapat dengan aku. Apa yang aku tertarik pada dia, cara dia bercakap, kata kata yang keluar dari mulut dia, segala gala yang dia lakukan, sangat mengembirakan aku..cinta ke tu? Tidak...itu bukan cinta, cinta perlu ada hati, cinta perlu ada rasa..Lama aku tak jumpa.. Susah betul nak jumpa cinta..perlukah aku percaya pada cinta semula...

Skrip 4:
Aku tak 'blame' siapa siapa pun. Dia datang aku tak jemput, dia berambus pun bukan aku yang halau.. Tapi kalau dia buat rumah ni macam rumah tumpangan, ikut suka dia siapa dia nak bawa masuk, bersepah sana sini...aku dah tak tahan lah..mujur dia faham sendiri, semalam dia dah keluar dari rumah ku tu....lega betul.
Lepas ni kalau ada sapa sapa nak duduk dengan aku, aku kena siasat betul betul...

Skrip 5:
Semalam aku dah suruh dia register unifi, unifi cepat sikit, Dapat tengok tv lagi, kalau nak cepat contact dan communication, kena ambik unifi, dah ramai orang ambik unifi..kita kena melangkah ke depan bukan terperuk kat rumah dan menyumpah line tak clear... Ni kan dah susah.Dah sebulan aku pakai unifi, laju dan cergas jadinya, semuanya info sangat pantas, tak payah nak berebut rebut dengan orang lain..tak percaya..cubalah!

Skrip 6:

Aku nampak macamana mak dan abah terhumban di tolak oleh perompak tu, masa tu aku kecil lagi, abah sempat suruh aku duduk dalam raga kain baju, abah kata, "duduk sini diam diam, jangan menjerit,  mak dan abah tak apa apa, tunggu sampai abah datang.." selain dari merompak seluruh harta kami, mereka bunuh mak dan abah...Aku rindu pada mak dan abah..aku rindu.. Aku tak sempat nak merasa kasih sayang sepenuhnya dari mereka berdua...

 

DSC_0130

" ANDA PELAKON YANG KAMI CARI ! "

SEMOGA BERJAYA !

Akan ku miliki hatimu itu .. (2:33 )

Bab 1 : [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14] [15][16] [17] [18] [19] [20] [21] [22] [23] [24] [25] [26] [27] [28] [29][30] [31] [32] [33] [34] [35] [36] [37] [38] [39] [40] [41] [42] [43][44] [45] [46] [47] [48] [49] [50] ..

Bab 2 : [2:1] [2:2] [2:3] [2:4] [2:5] [2:6] [2:7] [2:8] [2:9] [2:10] [2:11] [2:12] [2:13] [2:14] [2:15] [2:16] [2:17] [2:18] [2:19] [2:20] [2:21] [2:22] [2:23] [2:24] [2:25] [2:25] [2:26] [2:27] [2:28] [2:29] [2:30] [2:31] [2:32] ..

 

" Aahh.. pening , pening.. Kenapa la aku ni asyik ditimpa masalah bodoh ginih ?? Adoiiii .. Lepas satu , satu datang.. Ingatkan dah settle tapi lagi keruh ! ". Mengeluh aku .

 

Orang kata tak baik mengeluh tapi aku tak kisah dah dengan semua itu.

 

"Apa yang patut aku buat sekarang ? Hidup aku ni asyik nak pujuk orang je ke ? Haish.. letih la gini... Bosan bosan bosan ! ". Menghela nafas panjang aku.

 

Teringat kejadian tengahari tadi sewaktu di KLCC yang mana bila semua blogger mula tunjuk muka masing masing. Inilah kali pertama berjumpa dan berkenalan. Sebelum ini hanya membalas mesej atau chatting di FB mahupun di blog. Dan sekarang , semua di depan mata !

 

 

Aku , dengan menggunakan identiti kedua aku berharap tidak ada sesiapa mengenali aku. Dan mmg benar , takde sapa kenali aku.. Betapa leganya saat itu.

 

Tiba-tiba .....

 

"Abang.. inilah kawan blogger yang Sab cerita tadi ... Lama benar nak jumpa dia .. hehe.. ". Sabrina menegur aku yang ketika itu aku kusyuk membelek laptop aku.

 

Aku berpaling dan berdiri ..

 

" Hi Ben. Lama tak jumpa .. ". Tersenyum sambil memandang aku.

 

" Eh , tak kenalkan pon dah kenal korang ?? Wahh.. ". Sabrina kelihatan gembira manakala aku rasa dunia aku semakin hampir gelap !!

 

Aku nak pengsan !

 

-SAMBUNG-

 

Sabda Rasulullah SAW yang bermaksud:”Sesungguhnya orang mukmin akan menerima tekanan hidup kerana tidak ada satu bencana sama ada kerana terkena duri atau yang lebih besar, tidak juga ketakutan melainkan Allah akan mengangkat darjatnya satu darjat dan menghapuskan satu kesalahan dengan kesabarannya menghadapi bencana dan kesusahan tersebut.” -Riwayat al-Hakim

Jalan sekitar KL ditutup Sabtu dan Ahad ini

 

Beberapa laluan utama di sekitar ibu kota akan ditutup secara berperingkat sempena Acara Kayuhan Berbasikal OCBC pada Sabtu dan Ahad ini.

Polis Diraja Malaysia (PDRM) dalam satu kenyataan hari ini berkata, penutupan jalan sekitar Dataran Merdeka adalah dari 3 petang hingga tengah malam pada Sabtu manakala pada Ahad pula, jalan yang terbabit akan mula ditutup secara berperingkat mulai 6 pagi dan dibuka semula selepas semua peserta melalui jalan tersebut.Jalan tersebut ialah Jalan Raja (Dataran Merdeka) iaitu tempat bermula kayuhan, Jalan Parlimen, Jalan Sultan Salahuddin, Jalan Dato Onn, Jalan Tun Ismail, Jalan Putra, Jalan Raja Laut dan Jalan Ipoh.

Turut ditutup ialah Jalan Tuanku Abdul Rahman, Jalan Sultan Ismail, Jalan Ampang, Jalan P Ramlee, Jalan Raja Chulan, Jalan Tun Perak, Jalan Hang Lekiu dan Jalan Lebuh Pasar. - Bharian

..........................

 

Perghh... kebetulan la pulak ! Hahaha.. Sabtu ni pon aku terlibat dalam pertandingan mencari harta karun yang bakal bermula di Centre Market , anjuran Kementerian Pelancongan Malaysia.

Hahaha.. Lawak , aku join pon sekadar suka suka je.. Yelah , kenangan manis sebelum aku  bergelar blogger sepenuh masa. Heheh..

Prihatin sungguh laa blogger nih !

 

Saja je aku buat entri ni sebenarnya.. Nak tengok ada tak yang dapat tangkap maksud aku .. Ternyata ada ! Hahahaha...

image

Jadi sebagai ganjaran atas keprihatinan dia tu , maka dua buah blog terpilih untuk dipromosi ..

http://hikayatlily.blogspot.com/

 

Mesti tertanya ... Apa yang dia buat ?? Baca la kat entri Bila si kidal menulis ni haaa... hehehe ...

Dan sorang blogger lagi ! hahahaha... Baru terbaca komen dia... Aku pon nak promote gak la untuk korang berkenalan dengannya ..

 

image http://therainbowjourney.blogspot.com/

 

Seronok aku kerana pembaca- pembaca blog aku ini bukan 'kosong' ! Maka aku kena berhati-hati dengan setiap penulisan aku.. Bukan aku saja.. korang pon sama ! Kena hati-hati.. Huhuh..

Segmen : Aku cuma seorang blogger

 

Disebabkan ada yang dok mintak aku buat segmen , maka aku buat satu segmen yang ringkas je... Ok ? Segmen ni lebih pada berkenalan antara satu sama lain atau lebih tepat lagi , blogwalking sesama mereka . Aku ? Kalau sempat ...

Diingatkan , ini bukan segmen mencari trafik atau follower ! Kalau ada yang teringin nak dapat trafik tinggi , ini bukan salah satu caranya. OKeh ?

Untuk join.. Cam biasa , buat satu entri penyertaan.

  1. Letak header BEN ASHAARI.COM
  2. Tajuk : AKU CUMA SEORANG BLOGGER dan linkkan ke entri ini.
  3. Berikan sebab kenapa rakan blogger patut masuk blog korang ? Apakah keistimewaan blog korang dan beri 1  blog yang senantiasa memberi semangat pada korang untuk terus berblog.
  4. Tinggalkan url entri di ruangan komen.
  5. TUTUP 10 malam ini .
  6. Selesai.

Ok.. Peringatan , tiada penyenaraian entri dibuat yer .. Terima kasih.

Bila si kidal menulis

Ni tulisan aku ! Muhahaha... Sebulan sekali menulis .. Ni tulisan si kidal... Hehehe..

Orang kata org tangan kidal ni seni .. Senikah itu ? Hahaha..
Published with Blogger-droid v1.7.4

Alhamdulillah. Syukur padaMu , Ya Allah

 

image

Gambaran dari udara menunjukkan ratusan kereta di kilang kereta Honda yang terletak di ibu kota Ayutthaya, di tenggelami air ekoran banjir besar yang melanda Thailand sejak Ahad lalu. Banjir tersebut telah mengorbankan 500 orang setakat ini. Selain Thailand, negara jiran seperti Kemboja, Vietnam serta Filipina turut bencana yang serupa. - Mstar

 

Aku , di Putrajaya ni .. Bila panas terik , mengeluh kepanasan .. Bila hujan , mengadu kesejukkan .. Sedangkan mereka di sana , inginkan keselesaan yang aku nikmati sekarang.

Namun , berapa ramai sedarkah akan hakikat ini ? Kita dok sibuk mengeluh tak cukup itu ini sedangkan apa yang Allah beri lebih dari mencukupi sudah  tetapi berapa ramai yang mensyukurinya ?

Lelaki budiman semakin pupus ? Benarkah ?

 

Gentlemen kah  aku ?  ? Hahaha.. Aku tak budiman  100% tapi aku cuba menghormati wanita sebaik mungkin .. Aku kan ada mak , adik dan isteri .. Cuma kadang-kadang terikut perasaan skit..

Perghhh..Terus-terang aku kan ? Hahaha.. Apa kes nak menipu kan ? Teringat cita Nora Elena .. Sapa nama hero tu ?? Lupa pulak aku.. Sapa eh.. alaaaa.... Haa.. ingat dah.. Ben Tan ? Eh.. Seth Tan kan ? Hahahaha..  Tu contoh laki budiman ?

Menurut seorang wanita , "seorang lelaki budiman akan memastikan wanita berasa selesa dan selamat dengan kehadirannya. Seorang gentleman juga harus tahu berinteraksi dengan baik,".

Wahh... Dasatkan .. Bukan mudah nak jadi lelaki budiman.. Apa yang akan berlaku cumalah kepura-puraan jika dia sememangnya bukan punya sikap begitu .

Bagi aku , lelaki budiman ni sememangnya perlu belajar dari kecil menghormati orang lain atau perlu belajar merendah diri terlebih dahulu baru mampu jadi lelaki budiman.. Paling penting , jadi budiman pada diri sendiri baru mampu melakukannya pada wanita. 

Masalah sekarang , ramai lelaki cuba nak jadi gentlemen semata mata nak tunjuk macho.. kan kan ? Bila dah kawin ? Tu diaaa...

Dalam satu undian secara ringkas di sebuah fan page FB , dalam tempoh 16 minit saja dah dpat 112 LIKE .. hehehe ..image

Anda pula bagaimana ?

Pesanan buat si gadis bergelar blogger ...

 

image

Bila sebut anak dara ... Pasti kita terbayang mereka yang cantik , lembut , sopan walaupun kita tak tau sikap sebenar mereka. Kita fikir positif. Doakan yang baik baik buat mereka.

Anak dara yang punya blog ni , mempunyai pembaca atau pengikut tersendiri.. Apa yang mereka tulis , sedikit sebanyak memberi kesan pada mereka terutama pada mereka yang masih belum mampu  memproses hasil bacaan dengan baik ..

Ok , senang citer la kan .. Gunakan bahasa yang elok elok dalam blog walaupun dalam keadaan marah .. Jangan lupa , apa yang kita tulis itu melambangkan peribadi kita...

Faham kan ? Jadi , sebelum post entri tu .. fikirkan kembali..

" Aku perempuan.. sesuai atau tidak aku tulis begini ? Aku dapat dosa atau pahala jika mereka membacanya ? ".

Kenapa isu aku ni pada perempuan ? Aku rasa korang boleh fikir sendiri kan ? Hehehe ..

 

Bahasa jiwa bangsa

Entri Pilihan Hari ini

 

JANGAN Hidupkan Penghawa Dingin Sebaik Menaiki Kereta!: Harap dapat berkongsi dengan sahabat anda yang lain.


Bukalah tingkap terlebih dahulu sebaik memasuki kereta anda dan jangan sama sekali menghidupkan penghawa dingin. Berpandukan kepada kajian yang dijalankan, dashboard, sofa, pewangi udara menghasilkan Benzene, sejenis toksin yang menyebabkan kanser (carcinogen – ia dapat dikenalpasti melalui bau yang terhasil dari haba bahan plastik di dalam kereta).

Disamping menyebabkab kanser, ia juga bertindak sebagai racun bagi tulang, menyebabkan anemia dan mengurangkan sel darah putih. Tindakan ini jika dibiar berlarutan akan menyebabkan Leukemia, meningkatkan risiko menghadapi kanser di samping punca keguguran.

Lanjut > IAMNURIN

Rakyat Malaysia menangis kerana RAIN

 

Rain atau lebih dikenali Jung Ji-hoon , pelakon Korea  yang bakal menjalani perkhidmatan ketenteraan selama 2 tahun telah menyebabkan ratusan peminatnya menangis termasuk dari Malaysia ,di luar bandar raya ini (Seoul) semalam bagi mengucapkan selamat jalan kepadanya .

image

image

Pergh.. Dasat dasat.. Nasib baik aku kat Malaysia .. Kalau tak , aku pon ada kat celah celah ratusan peminat tuu.. Nak cari rakyat Malaysia.. Nak tanya kat dia ..

" Awat hang nangis cheq ??  Dia p masuk tentera jaa.. Bukan nak p berperang dengan Israel atau nak p Somalia pon .. "

Mesti dia jawab...

" I LOVE U RAINNNN .. I LOVE U RAINNN .. "

Takut dia cedera atau mati masa latihan ke ? Erk... Tak payah risaukan dia.. Jaga diri sendiri tu dulu.. Entah esok lusa kita mati dan dia tak nangis pon kat kita dan jauh sekali nak sedekahkan Al-Fatihah ..

 

BA : Menangis bila  saudara seagama bergaduh sesama sendiri kerana duniawi.

 

Sumber : Kosmo

Anak anda ketagihan Internet ?

 

Menurut akbbar Bharian pagi ni , 90 peratus kanak-kanak di Malaysia ketagihan internet . Kanak-kanak dan remaja di negara ini dilaporkan melayari internet pada purata 19 jam seminggu, sehingga menyebabkan mereka terdedah dengan pengalaman negatif menerusi penggunaan teknologi itu termasuk buli, penipuan identiti dan pornografi.

image Gambar hiasan

 

Jom tengok keyword yang mengarut tersesat ke blog aku yang mana pastinya di cari oleh mereka yang masih muda belaka.

Semalam punya eh ..

  1. gambar hot awek -Ni bukan Ujang punya kerja. Aku pasti sbb skang dia main line artis je.. kan Jang kan ?
  2. sex budak sekolah - Hurm .. Budak sekolah buat sex ? Adoi.. ibubapa sekalian , apa pendapat anda ?
  3. nak cari awek ajak main - Hurm.... hurm... ni salah satu kejayaan yahudi ..
  4. ben ahhari - yang ni ,mesti budak kecik ni ! Kot nak tulis nama ashaari tertaip ahhari pastu terlena terus depan laptop tu..
  5. aku kena main - aiyooo... boleh gitu lak ? dia cari diri dia sendiri ? Nampak ? Mesti tak tau guna internet lagi.. Takkan orang tua cam aku kot ? Kalau cam aku ni , mesti tulis nama sendiri punya.. kan kan ?

Bulan lepas punya lak ..

  1. lelaki gersang - Ini bukan hasil kreativiti budak tapi lelaki dewasa yang tersenget pemikirannya. Takkan perempuan kot ?
  2. bau seluar dalam perempuan - rasanya perempuan nak bau sendiri ke ??
  3. pulih dara - hurm.. ni sapa cari ni ? ehem.. budak atau kakak budak ? Kalau boleh , aku pon nak neh !
  4. cara ajak awek ringan - Hurm.. dari ringan pastu ajak main .. pastu ngandung .. pastu buang anak tu.. pastu buat lagi .. Hurm..
  5. main dengan gay - yang ni pon bermasalah gak .. haihhh..
  6. bontot akak - best ke tengok bontot akak tu ? Kentut busuk gak woiii
  7. tengok kakak kencing -adehh.. aku tengok kucing kencing pon dah mual.. aiyoooo...
  8. kata-kata untuk lelaki - ni mesti awek.. senang je.. PIIGIIIDAHHH !
  9. saiz kondom - try xxxl
  10. bertudung tapi nampak seluar dalam - hahahaha... nanti aku pakai eh...
  11. artis korea bogel - ehem.. sapa minat k-pop ?
  12. mat gebu biskut raya - ni pon lucah ke ? Hahahaha.. ni takde .. ni baik punya olang !

 

Wahai rakan pembaca sekali .. Cuba tengok muka anak anak anda .. Suci je kan ? Dulu muka aku cam tu gak ! Hahahahah.. Nak kata aku buat la tuuu .. Zaman aku , internet takde arrr... Dah bangka baru dapat layan internet ni..

Maksud aku , kena simpan sedikit rasa curiga dengan perbuatan anak kita tu.. Memang tak patut tapi demi masa depan dia ,TERPAKSA ..

Baik menangis sekarang dari menangis kemudian hari..

Kelab Taat Suami terbit buku seks

 

image Gambar : Bharian

Boleh jalankan serentak ? Pergh.... Pasni yang beli buku ni confirm suami yang kawin lebih dari satu . Tapi bila baca lagi , mmg akan mula tergaru-garu kepala.. 

" Apa kemenda nih ?? "

Cuba tengok gambar ni  ..Diambil dari muka buku belakang  tersebut . Pasti kenal eh ? Sahih tau dah apa kes.. Jadi , pihak berwajib ... sila silalah yer ...

Haihhhh.....

Koleksi gambar bersama rakan blogger di PILIH KASIH 3

 

image

DSC_0135

image

image

image

image

image

image

Related Posts with Thumbnails

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI