Dapur Tanpa Sempadan...

Selasa, 18 Oktober 2011

Lagi blog pilihan BEN ASHAARI malam ini

 

Rina Fatin

Rina Fatin binti Alias..Seorang perempuan yang memilik sepasang anak mata besar..I am an employee and student at the same time..A daughter to a beloved parents & a sister of a greatest sibling.. ~Join dunia blog pada 14 Oktober 2011~ ^_^

 

Farhana Mazlan`s Life Storyy

Farhana Mazlan [FM] . 5belasan . snap . fashionista is me . button is my favoret . PMR candidate . studystudy . search me on fb farhana mazlan .

 

LOVELY

sape kenal, tau la..

 

Seindah Suria Cinta

"Always On tOp Of tHe WOrLd" TESL student, IPG ipoh^^ rather bored and innocent youngster, the only child of beloved parent, instead of teacher, Journalist pn ok.. lough my lungs out!

 

Cerita Si Gadiss... ^^

Juz call me jun for short. I'm juz a simple girl that loves to make friends. So, hye to all :) >nO fOe allowed. tq< ^^

 

Assalamualaikum

Salam Kasih...! Wanita & Kecantikan bagaikan Irama & Lagu. Wanita & Hijab bagaikan isi & kuku. Wanita & Kesempurnaan bagaikan aur dgn tebing maka Lahir lah 'Azuahouse' dari Wanita untuk Wanita.

 

MUHAMMAD YAMALUDDIN

seorang yang simple tetapi banyak kerenah..cox setiap benda baru sentiasa nak cuba..gemar bercerita tentang perasaan hati...gemar berkongsi pendapat. cerita mahupun benda2 yg boleh dikongsi..yg penting ikhlas..

 

Diary Rabak

manusia berkaki dua yang hidup di tengah bumi..

Adik , kalau nak maki sekali pon kena tau mana tua mana muda !

 

 

Dunia FB ni , dunia tanpa sempadan .. Bukan dapur mat gebu je tanpa sempadan. Maka  ingat ingat la sedikit bila nak ‘berbicara’ dengan seseorang ..

Bayangkan yer.. Kalau kita maki orang hari ni , esok lusa mak bapak kita lak kena maki .. Kita tak tau ni .. Apakah perasaan kita bila dapat tau mak bapak kita dimaki orang ?

Begitu juga perasaan orang lain .. Jangan la sesuka hati nak maki.. Bukannya orang tu tak boleh balas tapi malas..  Buat apa nak bergaduh ?

Yer , ini bukan isu tua muda tapi isu sikap. Kadang kadang , yang tua pon tak sedar diri. Dengan budak kecik nak bermaki hamun.. Tak guna nak bertekak ..

Jadi , sebelum nak maki orang , bayangkan diri sendiri atau adik beradik kita di maki.. Ingat , kalau tak kena kat kita … kena kat adik beradik kita atau keturunan kita nanti !

Dunia ni satu bulatan je dik ..  Esok lusa sapa tau untung nasib kita kan ?

FACEBOOK : Baca dulu baru komen

 

Majoriti blogger gemar ping atau promosi entri terkininya di FACEBOOK.. kan ? Mudah jer .. lagi pon ramai pembaca kat sana..kan kan ?

Tapi yang menyedihkan ialah , ada yang gemar komen tanpa membacanya terlebih dahulu.. Atau tak tau pun adalah artikal di blog ? Pandang positif. OK , mereka tak tau. Hehe..

Namun bagi mereka yang tahu itu adalah artikal dari blog , maka janganlah meninggalkan komen tanpa membacanya terlebih dahulu.. Nanti malu sendiri jer ..

Kalau nak komen sekali pon , gunakanlah bahasa yang lembut . Nak sinis , boleh tapi gunakan akal. Setiap komen adalah mencerminkan pemikiran anda ! Jadi janganlah membuka pekung anda sendiri !

image

Biar Betul!!!Anthony Joseph vs Tony Eusoff

 

Gulp … Erk .. Baca la sendiri .. Bab murtad ni jangan memain. Kalau takde bukti , bahaya. Berdosa fitnah ni.. Kalau ada bukti , maka biarlah pihak berwajib amik tindakan. Kalau ‘mereka’ ada bukti , buatlah laporan polis .. Senang cerita ..Jangan fitnah…

 

Artikal dari Gua

image

Isu pembabitan pelakon Tony Eusoff dalam sebuah grup bertajuk “Murtads in Malaysia and Singapore” di laman sosial Facebook diungkit semula. Isu tersebut mula disebut dalam Berita RTM pada 1 Syawal yang lalu.

Namun, isu itu dibangkitkan semula oleh pelayar Forum Cari dengan tajuk “Biar Betul!!!Anthony Joseph vs Tony Eusoff” semalam dengan memaparkan nama pemilik akaun Facebook iaitu Anthony Joseph sebagai salah seorang ahli grup tersebut.

Mengulas pembabitannya dalam grup tersebut seperti yang disiarkan stesen televisyen kerajaan itu, pelakon yang menggunakan nama pentas Tony Eusoff cukup terkilan dengan isu tersebut.

“Isunya di sini adalah etika kerja. Mereka sepatutnya menggunakan budi bicara mereka untuk bertanya sendiri kepada saya mengenai isu tersebut sebelum menyiarkan berita tersebut. Memang saya agak sedih kerana selama ini hubungan saya dengan RTM amat baik dan tidak salah sekiranya mereka bertanya sendiri pada saya. Penyiaran berita tersebut telah memberikan persepsi buruk masyarakat terhadap saya,” jelas Tony yang telah berbincang dengan pihak pengurusannya, Aquila Emas mengenai isu tersebut.

Ekoran nama pentasnya yang berbunyi keMelayuan, Tony telah dituduh sebagai salah seorang yang telah murtad dan turut terlibat menyokong pergerakan memurtadkan orang Islam di negara ini dan di Singapura. Pelbagai komen berbentuk cercaan telah dilontarkan oleh mereka yang melayari forum tersebut.

Tambah Tony lagi, namanya itu diberikan oleh seorang produser berstatus Hajjah sewaktu mula melibatkan diri dalam bidang lakonan di televisyen.

“Saya menerima baik nama Tony Eusoff dan saya yakin nama itu cukup sesuai dengan saya. Apabila nama pentas saya dijadikan isu untuk dipertikaikan agama saya, saya tidak mahu mengambil berat isu tersebut kerana pegangan agama setiap individu adalah hak masing-masing dan bukannya untuk orang lain menjadi hakim dan berlaku seperti Tuhan atau sebaliknya,” tambah Tony lagi yang kini sedang sibuk berlakon dalam teater muzikal The Secret Life of Nora di Istana Budaya yang dipentaskan hingga 22 Oktober ini.

Tidak gentar dengan persepsi masyarakat terhadapnya, Tony yakin dia mengambil jalan yang terbaik dengan tidak mengendahkan pelbagai tuduhan dan kejian yang dilontarkan menerusi Forum Cari.

“Persepsi yang diberikan oleh masyarakat lebih-lebih lagi komen yang diutarakan menerusi Forum Cari memang ada implikasinya pada diri saya. Namun saya sedar, sebagai artis kita adalah hak milik masyarakat dan tidak semua orang akan menyukai kita.

“Setakat ini belum lagi tergerak di hati saya untuk membela diri saya di situ dan tiada gunanya saya melakukannya. Saya malas nak ambil kisah pandangan mereka. Biarlah mereka, sekiranya mereka mahu terus menjatuhkan hukuman. Itulah mentaliti mereka yang lebih gemar bersembunyi di sebalik nama samaran di forum tersebut.” Jelas Tony panjang lebar.

Kerajaan patut timbang lanjut perkhidmatan penjawat awam berstatus kontrak

 

Aik ?? Baru sedar ke ? Patutnya masuk sekali masa budget ari tu ..

Penjawat awam berstatus kontrak ni bukan sekadar buat kerja perkeranian tetapi yang tugasan yang penting penting pon mereka terlibat sama .

Apa salahnya mereka dipanggil untuk temuduga dahulu tapi biarlah memenuhi syarat perkhidmatan.. Ni tak panggil langsung seolah macam tak nak bagi peluang jer.. Tak best la kan ?

Kalau GSTT boleh diberi pulang untuk jadi guru tetap mengapa tidak penjawat awam kontrak ni kan ?

Mereka ni dah dilatih atau berpengetahuan mengenai selok belok satu satu kementerian malah ada yang bagus ! Kalau ditamatkan perkhidmatan , sayanglah pengalaman mereka ni .. Sia sia gitu je.. Kalau dapat keje swasta lainlah.. Kalau tak ? Bukan senang tau nak mintak swasta atau pun nak buat bisnis sendiri..

Maka kalau boleh , kerajaan pertimbangkanlah.. Sian weh.. Bukan skit tapi beribu-ribu… Bayangkan setiap mereka ni pegang rahsia kementerian .. ;P

 

Cuepacs mohon kerajaan timbang lanjut perkhidmatan penjawat awam berstatus kontrak

Kongres Kesatuan Pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs) memohon kerajaan mempertimbang untuk melanjutkan perkhidmatan penjawat awam berstatus kontrak yang akan ditamatkan perkhidmatan pada 31 Disember ini.


Presidennya, Datuk Omar Osman, berkata pihaknya menerima banyak aduan daripada penjawat awam di jabatan, agensi dan badan berkanun berstatus kontrak yang diberikan surat tidak dilanjutkan perkhidmatan mereka.

"Cuepacs akan menghantar surat secara rasmi kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak bagi memohon jasa baik beliau untuk melanjutkan kontrak pekerja berkenaan sekurang-kurangnya dalam tempoh dua tahun lagi," katanya selepas menyampaikan taklimat isu semasa di Universiti Malaysia Pahang (UMP) di sini, hari ini.

Beliau berkata, tempoh berkenaan bagi membolehkan penjawat awam berkenaan yang kebanyakannya daripada kumpulan pengurusan dan profesional memohon perjawatan tetap atau mencari pekerjaan lain bagi meneruskan kehidupan.


Katanya, kerajaan seboleh-bolehnya diminta agar menyerap penjawat awam berstatus kontrak terbabit untuk memenuhi jawatan kosong yang wujud dalam perkhidmatan awam ketika ini.


"Ada antara mereka yang berkhidmat selama 15 tahun dan kalau ditamatkan begitu saja, sudah pasti akan menyusahkan kehidupan mereka yang mempunyai pelbagai bebanan dan tanggungan," katanya.


Omar berkata, terdapat kira-kira 45,000 pekerja berstatus kontrak pada masa ini, namun beliau difahamkan bukan kesemua mereka tidak dilanjutkan kontrak pada hujung tahun ini.


Sementara itu, beliau mengingatkan para graduan agar tidak berasa bimbang berhubung had umur persaraan yang dinaikkan daripada 58 kepada 60 tahun kerana ia tidak akan menjejaskan peluang pekerjaan dalam sektor awam.


Katanya, bukan kesemua penjawat awam akan berkhidmat sehingga usia 60 tahun dan hanya mereka yang mempunyai kesihatan serta masih mampu menyumbang idea dan inovasi bakal diberikan keutamaan. - BHARIAN

Kesian la pulak kat Pian Cecupak

 

image

Mereka boleh berkata apa sahaja kerana itu hak mereka. Tetapi saya terkilan dan kecewa dengan apa  yang berlaku. Ia membuatkan saya tertekan sehingga menjejaskan kesihatan. Terus-terang saya katakan, selepas Aida menuduh saya syok sendiri dan mahukan publisiti murahan, saya tidak boleh tidur dan hilang selera makan kerana tidak mampu berfikir dengan baik. Bahkan, saya juga berasa sangat sedih kerana saya dan keluarga Aida memang rapat,” ulas Pian apabila diminta mengulas tentang dakwaan model sambilan, Aida Hazira Ahmad Razman yang mengatakan Pian syok sendiri apabila ingin berkahwin dengannya.

Jelas Pian lagi, dia juga telah memohon maaf kepada keluarga Aida setelah bapa tiri model sambilan itu, Datuk Mohd Rozi Md Jamil menuntutnya berbuat demikian. Jelas Pian, dia tidak mahu mengeruhkan keadaan dan atas sebab itulah dia tidak punya masalah untuk memohon maaf.

“Situasi yang sebenar hanya saya dan Aida yang tahu. Kami sudah lama berkenalan iaitu kira-kira lima tahun lalu. Namun, dalam tempoh itu kami pernah terputus hubungan selama dua tahun kerana masing-masing sibuk dengan kerja. Namun, baru-baru ini Aida menghubungi saya semula dan kami bertemu di majlis perkahwinan rakan kami yang diadakan di Restoran Seri Melayu.

Hubungan saya dan Aida tidak ada masalah sehinggalah timbul isu perkahwinan ini. Tidak dinafikan saya mempunyai perasaan terhadap dia. Walaupun kami tidak pernah berbincang tentang status hubungan kami, tetapi saya dapat rasa ada sesuatu di antara kami. Apabila Aida kata saya syok sendiri dan cuba cari publisiti murahan, saya memang tidak boleh terima. Saya tidak tidak perlukan cerita-cerita begini untuk menaikkan nama saya. Walau apa pun, saya tabah dengan dugaan ini dan saya ucapkan terima kasih banyak kepada keluarga dan rakan-rakan yang memberi sokongan,” ujar Pian lagi.

Buang kolagen untuk buat umrah

Sementara itu, Pian juga berkongsi cerita tentang keputusannya membuang kolagen di wajah setelah beberapa tahun menggunakannya. Jelas pelawak ini keputusan itu dibuat setelah dia berhajat untuk menunaikan umrah.

“Selepas berhajat untuk buat umrah, saya ada berjumpa dengan seorang ustaz dan dia ada berpesan supaya saya membuang mana yang boleh. Setelah berfikir semasak-masaknya, saya nekad membuang semua kolagen di muka. Setakat ini saya sudah buat lima kali suntikan untuk keluarkan kolagen ini dan Insyaallah suntikan kali keenam nanti, semuanya dapat dikeluarkan.

Proses keluarkan kolagen ini memang sakit sebab terasa sampai ke tulang hidung, tetapi saya tidak kisah kerana saya mahukan bentuk wajah yang asal. Selain itu, saya buat ini untuk anak-anak saya juga. Mereka sudah makin membesar dan saya tidak mahu mereka berasa malu dengan penampilan ayah mereka,” luah Pian.

-GUA

10 blog Pilihan BEN ASHAARI hari ini

 

Blog-blog dipilih berdasarkan FOLLOWER terkini dan blogger yang meninggalkan komen (logik dan menarik) . Namun begitu pemilihannya dilakukan secara rawak. Bagi yang tak terpilih , rajin rajin singgah. Terima kasih.

 

Komen

Kisah Farah Alias

Syafiq Elf

iTu iNi SaNa SiNi....AkU

pink bubblegum princess

nOra Auliyya

~:::::SEdAR:::::...

LittlegurlPunyeB...

Chempaka Sari

.: eka kaka :.

Its W.H.Y. Not 'Y'..

 

FOLLOWER

i my me mine

RID Z ONE

 

Ada lagi nanti yer.. hehe… slow la pulak netbook neh ! Macam suruh beli lain jeeeer … Grrr…

Blog Pilihan BEN ASHAARI

 

image

Antara entrinya ialah Dunia sebelum dan selepas inovasi oleh Steve Jobs .. Tu kena tengok sendiri la apa ceritanya .. Hehehe .. Jom , klik ; http://tengokni.com

 

Ben : Mesti korang nak tau kenapa aku pilih dia ? Buat pengetahuan korang , blog ni milik kawan aku. Haa.. Di kala aku susah dulu , dia la bagi lubang untuk ‘bernafas’ seketika .. Kira aku terhutang budi pada dia …

Masa nak mula berblog pon , dia antara banyak bagi sokongan pada aku .. hehe .. Kawan kawan tamo lawan ! Buat baik di balas baik .. Tu prinsip aku.. Tapi sekali buat taik , sampai mati aku ingat !

Marah betul bang ?

 

image

Hahaha… Zaman skang ni , tak semestinya ‘kena g kerja’ dah.. Celik tidur je , terus on laptop dan duit pon mula masuk .. G kerja ni , untuk mereka makan gaji saja.. Tak pe la , janji halal kan ?

Cuma apa yang aku nak kata ialah .. Rezeki Allah ada di mana mana.. Kita kena pandai gali je .. Jangan gali atas periuk nasi orang lain dah la .. Tu berdosa !

WANITA | Tipu daya lelaki yang bukan lelaki

 

image Gambar Hiasan

 

Lelaki .. Ada dua jenis .. Pertama , ingat dosa.. Dan kedua taknak ingat dosa ..

Yelahh, aku tau laaa.. perempuan pun gitu.. Sekarang ni , aku cerita pasal lelaki sbb aku lelaki dan tau selok belok lelaki camana .. Okeh ? Aiyooo ..

Perempuan oiii .. Lelaki ni , sebelum dapat korang terutamanya di awal perkenalannya memanglah dasat sekali ! Korang tak suruh pegangkan payung pon diorang sanggup pegang walaupun warna pink ! Sanggup wehh ..

Lepas kawin ? Tu tanya akak akak korang tu… Berapa % lelaki yang masih romantik selepas kawin dan aku pon tergolong gak dalam peratusan yang sedikit tu.. Hahahahha.. hampehh..

Lelaki yang bukan lelaki ni  ramai skang ni .. Punya agenda tersendiri. Kalau belum nikah , ada yang plan nak kekah korang dulu .. Tapi ada gak perempuan yang mangkuk sanggup di kekah sbb tak nak kehilangan lelaki dia tu .. Ini namanya bangang.. Maaf yer.. Bahasa kasar .. Lebih baik kasar dari kelar anak sendiri !

Haih.. Perempuan perempuan.. Lelaki ni mmg dah mudah ikut telunjuk syaitan.. Walaupun bukan semua tapi jumlahnya besar dik oiii .. Kalau dah ikutkan ‘nasihat’ syaitan tu , maka lelaki amat mudah memujuk rayu perempuan. Perempuan yang lagi mudah tergoda dek hasutan syaitan , ibarat magnet .. terus melekat !

Kalau dapat ala ala Raihan atau Rabbani tu , syukur la korang.. terus ajak nikah tau.. Ni kalau dapat ala ala hollywood tu  , cukur je laaa yer !

Ada yang lelaki tak tunjuk belangnya sebelum kawin. Tapi lepas kawin , belang tarungnya keluar ! Abissss laaa.. Ni berlaku kalau pasangannya banyak duit ! Maka sedikit demi sedikit dia kikis .. Silap silap bini dia pon dia jual !

Hati hatilah.. Rupa tu penting tapi dalaman tu lagi penting.. Dunia semakin ke penghujung dan manusia semakin mundur ke belakang…

Kalau anggap jalan raya litar perlumbaan.

 

image Sumber : Bharian

 

Pandu laju , pastu ikut rapat ! Agaknya dah cukup bagus pemandu di Malaysia ni ? Dengan jalanraya yang ada ok ada tidak , pastu anggap semua jalanraya macam litar lumba ?

Kesannya ? Tengok sendiri dalam gambar tu dan bayangkan kita berada tersepit di situ jugak.

Entah bila nak sedar diri pon tak tau !

Gunakan O.T.A.K lain kali.

 

image

Menurut sumber dari fan page LIKE , ni akibat dari bermain bowling tak bukak cincin tu haa ..

Ramai pandang ringan bab keselamatan sewaktu bersukan ni .. Rasa macam dah cukup jaga abis dah ! Lain kali , sebelum nak buat sesuatu… bayangkan JIKA IANYA BERLAKU !! SANGGUPKAH MENGHADAPINYA NANTI ?

Orang kata sapa sangka semua ini boleh berlaku kan ? Orang kata , lain kali guna O.T.A.K !

Kelar perut anak sendiri

 

image

Hanya kerana teman lelaki tidak mahu menerima anak luar nikah dalam kandungannya, seorang pelajar berusia 16 tahun mengelar bayi perempuan baru dilahirkannya sehingga mati dan perut terburai di bilik asrama sekolahnya - Hmetro

 

Hurm… ni semua akibat salah sendiri ! Ikut nafsu .. ikut bisikan syaitan… Ni la jadinya .. Masa buat , sedap ! Perghhh.. Sedaaapppp je dapat dosa .. Ala , dapat dosa je kan ? Bukan apa apa pon..

Dosa pahala tak nampak akibatnya sekarang … Tunggu akhirat nanti…  Haish…

Baru umur 16 tahun tu , dah jadi pembunuh. Kejam pulak tu.. Astagfirullah al a’zim.. Budak laki tu pon mmg patut kena amik tindakan gak .. Bagi aku dia tu pon dah dikira bersalah atas kematian bayi tu..

Bila nak ikut nafsu , fikir la baik dan buruk dik oii. Sedap 5 minit .. Balanya nanti , tiada terhitung masanya !

Kenapa blog tak ‘bergerak ke depan mahupun ke belakang ?’

 

Berblog ada dua … Satu suka suka.. satu lagi serius.. Kalau suka suka , tiada masalah…

Dan kalau serius ? Boleh cuba pendekatan yang diamalkan oleh mendiang Steve Jobs.

7 prinsip kejayaan Steve Jobs :

  1. Do what you love.
  2. Put a dent in the universe
  3. Kick start your brain
  4. Sell dreams, not products
  5. Say no to 1,000 things.
  6. Create insanely great experiences.
  7. Master the message.

Lanjut : FORBES

 

Dlm apa jua yang kita buat , kita perlu strategi.Kalau main hentam keromo , maka kejayaan amat jauh sekali. Perlu berusaha dan perlu punya impian.

Jauhi sikap hasad dan tingkatkan semangat. Jadikan kejayaan orang lain sebagai satu ransangan untuk berjaya bersama mereka .

Ingat , blog ibarat sebuah kedai runcit. Kalau meniaga sekadar menghabiskan modal dan masa , maka hiasilah kedai anda. Kalau ingin meningkat maju , apakah ingin sekadar di tahap itu ?

Fikir-fikirkan .

Kenapa aku tak nak masak ikan bawal 3 rasa !

 

image

Ini bukan ikan bawal masak 3 rasa tapi aku tak tau apa rasa ! Gambar ni milik akak kesayangan den di dunia maya neh ! Eceh.. skandal jugak aku ngan Mat Gebu nanti ! Hahahaha… Namanya kak UMMI ZAIHADI dengan blognya yg sering keluar di radio Kuantan iaitu , www.ummizaihadi-homesweethome.blogspot.com . Panjang wehh.. Korang jangan bagi nama anak korang panjang panjang.. Susah aku nak lafaz nanti ! Hahahha ..

Lari isu lak .. Gini ceritanya .. Mat Gebu suruh aku masak ikan bawal  memandangkan aku punya pengalaman pertama bersama ikan bawal .. hehe..

Bukan apa , aku ni mmg lahir dari keturunan yang pandai memasak dan juga menderhakakan resepi .  Tak caya ? Tanya bapak aku ! Haa.. pernah dia suruh aku buat nasi goreng ! Aku pun buat la.. dia suruh tumis bawang .. Aku kata la … pe kelas nak tumis tumis.. Ni Chef Ben turun ke dapur ! Nasib baik aku tak kenal Mat Gebu masa tu ! Kalau tak Dapur Tanpa Sempadan dia , confirm pasang grill ! Tak kasi aku masuk !

Bila aku dah buat dua pinggan nasi goreng ( satu aku punya dan satu lagi ayah aku punya. Mak aku tak nak sbb dia tak yakin akan kesedapan masakan aku ! ).  Siaaappp !! Menyelerakan sampai ke jiran tetangga ! Siap aku dengar orang menjerit !!

“ Oiiiii.. tu nak masak nasi goreng ke nak bakar rumaah ??? “

Power tak power laa masakan aku !! Bila ayah aku rasa , perghhh… dia bagi kat mak aku .. Korang tau apa dia kata ???

“ Hang p masak satu lagi .. Sedap la pulak ! “

Aku jawab..

“ Lupa la mak resepi apa tadi buh.. main sauk je apa ada kat dapur n dalam peti ais.. “

Aku kalau buat nasi goreng untuk 2 orang , telur confirm abis 5-6 biji punya ! Hehehe.. Sbb tu aku dilarang masuk ke dapur kecuali untuk tutup api gas saja.

Sebab tu la aku tak nak masak ikan bawal tiga rasa.. Sedangkan ikan bawal pun takut dgn aku ! Haaa.. tak caya g baca kat entri atas tu.. Yang berwarna merah !

Heh ! Kalau tak , aku juara MASTERCHEF MALAYSIA atau CHEF SELEBRITI tauuuuu !

Wanita : Untung nasib selepas perkahwinan


image
( nampak sangat tak sabar pengantin lelaki neh ! )

“ Aku terima nikahnya ….. “ 
Bila saksi kata sah , dunia seolah tiada penghuni lagi dah.. Macam nak lari bogel ngan si isteri tu haaa !! Ibaratnya laa.. Yelah , kononnya best gilaa dpt hidup bersama .. 

Yeker ??? Apa yang buat best giler ??? Part tiap tiap malam tu ke ? Atau part makan bersuap ? Atau g shopping bersama sama sambil berpegangan tangan ( 1 tahun pertama je.. tahun berikutnya pegang plastik beg punya ) ..

Kalau dapat pasangan yang benar benar bertanggungjawab, bersyukurlah anda pada Allah .. Kalau tak ??? Bayangkan bila anda mengandung … 

“Abang .. sayang teringin nak makan .. “ 

Kalaulah suami tu jenis penyayang .. maka jawapannya , “Sayang nak makan apa ? Sebutkan je.. Jangan nak makan KLCC dah la  “.

Tapi kalau dapat suami jenis hardcore (  kononnya la ) maka jawapannya , “  Apa kau ni ? Tak sudah sudah melantak jee.. tuuu perut dah boroi pun nak melantak lagi ?? “. 

Yang tu mmg spesis bangang. Pandai buat tapi bangang nak amik tau ! Tapi ada satu lagi spesis yang pandai buat tapi bila nak melayan karenah isteri mengandung … dia punya malas , Tuhan saja yang tahu ! 

Percayalah.. Wujud semua ni.. Malah siap biarkan isteri terkontang kanting laa g mencari makan untuk memenuhi seleranya.. Suami ? G lepak ngan kawan !

Maka .. berhati-hati memilih calon suami.. Sebelum dapat , ceritanya Romeo and Juliet.. Lepas dapat , KL GANGSTER la jawabnya..  

Jangan terlalu ikut sangat perasaan cinta tu .. Cinta membutakan mata hati jika tidak ditafsir dengan betul. Cinta akan memusnahkan hidup jika tersalah jalan. Masa berkawan tu lah kena tau segalanya. 

Kalau ada yang dah naik tangan sebelum kawin , maka jangan harap dia boleh turun tangan selepas kawin ! Peratusanya , amat sedikit sangat ! 

Maka , jangan impikan istana kebahagiaan jika bernikah dengan lelaki yang awal awal lagi tidak kenal erti tanggungjawab serta amanah ! Jauh sekali romantik. Ahaks..

Bercintalah kerana Allah .. Bernikahlah kerana Allah .. Berbahagialah kerana Allah ..
Related Posts with Thumbnails

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI