Dapur Tanpa Sempadan...

Sabtu, 5 November 2011

Aku tak leh join korban esok !

 

image

Bab makan , okeh ! Tapi  nak tengok binatang tu disembelih , aku mmg tak boleh .. kesian jadinya .. Nak kill lipas dan ikan pon tak sampai hati , ni kan pulak yang besar dari diorang  ?

Dari dulu aku tak pernah join korban ni.. Hehe.. Daging korban pon aku jarang makan .. Yelah , bagi aku daging korban ni untuk fakir .. Jadi macam aku yang masih mampu beli , aku tak kisah sangat nak amik pon .. Bukan riak atau ego tapi biarlah mereka yang rasa lebih memerlukan saja mendapatnya.. Lagi pon aku ada darah tinggi… hehehe..

Jadi , esok lepas solat raya .. terus balik rumah je la.. Seperti biasa ! Tak tau la kalau ayah mertua aku paksa secara lembut aku g sekali ngan dia .. Huhuh.. Harapnya tidak la .. hehehe.. Nak layan sarkas kat tv.. Hahahaha..

Wallahualam.

Skit je lagi .. haahhaha …

 

image

19600 …

http://sigadis-naraomey.blogspot.com/

Proton guna enjin turbo !

 

image

PROTON Holdings Berhad (Proton) mengesahkan akan mengeluarkan model terbarunya yang dilengkapi enjin Campro 1.6 turbo tahun depan dan ketika ini produk berkenaan dikenali dengan kod P3-21A.

“Ia bukan model gantian atau kesinambungan kepada Persona. Ramai orang kaitkannya dengan Persona, tetapi bukan...tengok pun tidak nampak seperti Persona.

“Sebaliknya ia memang kereta baru dengan reka bentuk baru...tetapi namanya tidak boleh didedahkan dulu buat masa ini. Ia dalam proses dan setakat ini semuanya berjalan lancar,” kata Pengarah Urusan Proton, Datuk Seri Syed Zainal Abidin Syed Mohamed Tahir .

- Bharian

 

 

Hurm … Enjin turbo .. terbaboom la neh nanti .. Tapi  !!

 

image

Nak laju laju g mana kat Malaysia ni ??? Kira turbo tu wat eksesori je la eh ?

Terbaboooooo ..

Sapa yang patut beralah yer ?

 

image

Menurut mereka yang pernah ke luar negara , pejalan kaki adalah  lebih utama dari mereka yang memandu apabila bab bab melintas jalan . Maksudnya , pemandu kereta harus memberi keutamaan pada pejalan kaki .. Kan ? Betulkan aku jika silap yer..

Tetapi di Malaysia ni , pejalan kaki perlu berhati-hati 200% bila melintas jalan terutama di Kuala Lumpur dan sesetengah tempat . Namun begitu , ada satu tempat ni , pejalan kaki dia seolah olah kebal terhadap kereta !! Pemandu kereta perlu 200% berhati hati bila memandu di situ sbb mereka boleh melintas jalan pada bila bila masa saja ! Hehe .. Jangan tak tau yer ..

Kalau tak berhati-hati , terlanggar , korang  yang kena ! Tak kira tua , muda atau budak , maka sila berhati hati .. Aku pun pelik gak.. kalau ada ilmu kebal bab melintas ni , nak gak aku belajar !

Melayan pizza hut's di malam raya @ Kok Lanas , Kelantan.

Sempena harijadi ayah mertua baru baru ni , dia teringin nak makan pizza .. Jadi wife ngan aku g .. menapau ..

Sebelah ada KFC .. Aku lak teringin.. Hehe.. Lupa lak , bila dah semua turun , baru leh open table ..

Jemput.... N Selamat menyambut Aidiladha ..
Published with Blogger-droid v1.7.4

Banggakah kita sbg ibu bapa mereka ?

 

image

Heh .. mana satu hala tuju anak kita nanti ?? Yang manakah yang akan membanggakan kita sebagai ibu bapa mereka ??

 

image

Erk … jgn tengok aku .. kita fikir sendiri eh ? Terpulang pada diri sendiri ekk ..  Kalau korang berbangga , ok la.. Tak kisah pon .. Masing masing punya acuan kan ?

Rileks dulu .. Tak tua lagi !

 

image

Well … like omputih cakap la kan .. Selagi tak nampak malaikat maut , selagi tu CHILL BEBEH !!

Nampak kalu ?? Cili lebihhhh bang !!

Jom Fikir | Solat

 

image

Solat yg sempurna akan membentuk keperibadian kita . Kenapakah ada yang menunaikan solat tapi masih tercari cari rentak  dalam kehidupan ini ? Cuba kita fikir kembali ..

Aku keliru !! Keliruu !!

Nak lalu ikut pintu atau ???
Published with Blogger-droid v1.7.4

Mau orderkah ini semua ?

Hehehe.. macam macam ada termasuk baju tidur budak tecik laki n pompuan pong ada neh ... Ba

Ni jual dr rumah ke rumah je ni.. lom laie nak jual online ... Hehe..
Published with Blogger-droid v1.7.4

Jom Fikir | Bila blogger bersengketa

 

 

blogger

Rasa-rasa berbaloi tak bila kita sesama kita bertelagah tapi tak memberi sebarang keuntungan pon pada kita kecuali untuk jangka masa pendek je !

Sikap pemandu kita

Kat Ketereh .. Bila sesak begini , boleh nampak sikap pemandu tak kira jantina yg tak tahu guna lampu signal yg ada di kereta ..

Yang penting , diri sendiri lepas !
Published with Blogger-droid v1.7.4

Jom Nasihat | Buat mereka yang nak balik kampung

 

Aku baru diberitahu oleh mak mertua aku yang anak  kenalannya baru saja mati akibat kemalangan jalanraya pagi tadi di area Kelantan. Menurutnya kereta tu dipercayai terbabas .. Waktu subuh gitu .. Aku rasa mesti mengantuk tu ..

Jadi buat rakan-rakan yang akan pulang beraya sempena Aidiladha ni , sila berhati-hati .. Ingat , anda nak pulang beraya korban .. Jangan anda pulak yang terkorban ! Aku bukannya doa tapi ingatkan korang tu jer ..

image

Ngantuk kalu , sila berenti dan tidur sekejap .. Ingat mereka yang ada disisi kita tu .. OK ?

SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA buat semua rakan rakan pembaca dan juga blogger .

Jom Fikir | Diam saja

 

image

Ada perkara yang kita tak tau , maka lebih baik kita diamkan saja dari meninggalkan komen yang akan menghiris hati orang lain ..  Jangan terlalu cepat menilai dari luaran sedangkan kita sebenarnya memberi komen berdasarkan pengalaman orang lain .

Dalam erti kata lain , jangan perbodohkan diri sendiri !

ANUGERAH Skrin 2011 (ASK2011)

image

Tidak membina langsung anugerah ni dan ramai pulak  artis yang takde baju nak pakai akibat baju baju yg ada  dah bdihantar ke dobi yang terletak di Bangkok ..


Aku tgk jap jap jer ..Try nak cari apa yang best sangat anugerah ni .. Akhirnya , bagi aku ianya cuma satu karnival cuci mata jer .. Yang best pasti lelaki .. kan kan ?


Pemenang ?? Neh…  yang aku tau , semua menang berfesyen .. Nak jadi ala ala Hollywood tapi terlupa yang diorang tu berbaloi dengan apa yang mereka buat .. Kita ?? Harap glem je ?


Yang mana nak jadi artis tu , fikir la semula .. Baik mengalir airmata bila anak kita digelar al-hafiz  dari pelakon popular ..

Dunia dunia ..
Related Posts with Thumbnails

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI