Dapur Tanpa Sempadan...

Ahad, 6 November 2011

Boleh ke ‘Asal Buat ‘ ?

 

Tak buat langsung

 

image

 

Asal buat dah ..

 

image

 

 

Yang betul-betul buat

image

 

 

Aku taknak wanita Islam menjadi bahan tontonan atau bahan cuci mata golongan lelaki .. Maka sebab itulah aku berkali kali update entri begini. Bukan niat merendahkan mereka tetapi memberitahu dan mengajak kita semua termasuk aku mahupun ahli keluarga aku sama sama berfikir .. Di manakah maruah kita sebenarnya ?

 

image

Kalau bukan aku sebagai lelaki beragama Islam yang memberitahu , takkan nak tunggu mereka yang bukan Islam untuk menegur ? Malu mereka nanti kalau kena tegur dek mereka .. kan ?

Apa kaitan Mia Sara pulak ?

 

 

image

 

“ Abang , bangun bangun !!  Kenapa jerit-jerit ni ?? “

 

“ Ahhh.. Mia Sara ! “

 

3 jam kemudian ..

 

“ Abang mimpi apa tadi ??   “

 

“ Mimpi apa lak  ??  “

 

“ Siap bukak mata pastu sebut Mia Sara .. Sebelum tu siap baca 3 Qul kuat kuat macam kena rasuk lak ! “

 

“ Erk.. Kuat ke ??? Rasanya bilik sebelah dengar tak  ?? “

 

“ Maunya takk ! Silap silap orang orang ingat masuk waktu Subuh dah ! Yelah , siap ada qamat lagi !! “

 

“ Alamak.. betul ke ?? Takkan abang ngingau gitu sekali kot ?? Aiseyman.. Tapi Mia Sara tu ada ceritanya dalam mimpi tadi.. Tak ingat pulak !”

 

“ Haih… ni mesti gara gara blog ! “

 

Klik > http://blin.gd/4cp0

Pakaian wanita muslimah ?

 

 

 

image

Gulp !

 

image

Ah… leganya !!

 

Jom menang RM2,000 .. Klik http://blin.gd/4cp0

Kenapa aku tapis komen ?

 

image

Ada pembaca kata aku takut menerima kritikan terutama dari anonymous .. Kalau aku takut terima kritikan , kenapa yang mengkritik tu takut dedahkan dirinya ?

Kedua , baca komen diatas yang aku amik di satu artikal yahoo yang bertajuk Doa Lisa Surihani dimakbulkan .. Bayangkan jika komen tak dipantau dan dilepaskan begitu saja lalu ada yang meninggalkan komen yang boleh menimbulkan provokasi seperti diatas ..

Maaf , aku bukan gila nak pembaca meninggalkan komen.. Biar trafik rendah tapi pembaca aku tidak meninggalkan blog aku ini dengan perasaan yang geram serta panas membara ..

Tak suka kalu , komenlah dengan berhemah. Kita semua berakal dan beragama . Jadi gunakan dengan bijaksana.

 

 

Jom menang RM2,000 .. Klik http://blin.gd/4cp0

SubhanAllah–Lautan Manusia

 

image

Umat Islam seluruh dunia mula membanjiri Padang Arafah bermula selepas gelincir matahari Zohor di Mekah, Sabtu. Wukuf bermula 9 Zulhijah bersamaan 5 November berlansung selama lima hari. Kelihatan lautan umat membanjiri Jabal Rahmah dekat Arafah.

Foto BERNAMA

Related Posts with Thumbnails

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI