Dapur Tanpa Sempadan...

Selasa, 27 Disember 2011

Gua pun nak belajar guna DSLR !

 

image

“ Lu guna lens apa bro ? Gua baru sambar Nikon D70 ..  Ni baru belajar guna auto jer .. Flash lu rembat mana ? Sebijik cam aku punya yang ilang tu ! “

 

“ Alamak.. Erk.. Angry bird laa  “

Nak guna yang YUNA punya boleh tak ??

 

image

“ Apa boss !! Kasi la yang Libress tu .. Baru la best ! Dapat feel jadi cam Yuna sat ! Asyik asyik pampers jer .. Tu untuk budak-budak laaa “

“ Kau pelik tak ? “

 

 

image

“ Aku pelik betul tengok manusia ni.. Suka sangat laa main bola..  Pukul bola tu , pastu kejar ramai ramai..  Yang bagusnya , siap ada yang sampai bergaduh kerana sebijik bola ! Yang main bergaduh , yang tengok pon bergaduh ! Camana tu ??  “

 

“ Ah.. kau tak payah sibuk hal manusia .. Dah , jom sambung bertinju !!  “

 

“ Bosan la kau ni.. Asyik bertinju jer .. Sesekali mengumpat best apa ? “

 

“ Ceh .. nak mengumpat je keje .. Nak mengumpat , g jadi manusia ! Tu baru best ! “

 

“ Ada saja jawapan kau ! “

 

“ Lalalala …”

Benci bila kelam kabut !

Paling aku tak suka bila work out dlm keadaan kelam kabut ! Otak bersepah dok pk masalah !


Kesannya , tuuuu.. kan dah cederakan diri sendiri !! Haishh.. Dah la mlm ni nak bertolak ke Langkawi.. Drive lak tu .. hurm.. luka main futsal ari tu , kat lutut pon lom sembuh lagi .. Tambah ni lagi ..


Nasib baik skit je .. kena hati hati la gamaknya lain kali..


Published with Blogger-droid v2.0.2

Lagi isu gay ?

 

 

image

“ Yaaa.. aku terima lamaran kau !! Mari kita pergi berkahwin sekarang juga !! “

 

Cilanatt !! Baik kau turunkan aku sebelum aku bagi banana kick !! Kau ingat aku gay keee !!! Hampeh lhoooo .. “

Kesan dari ombak besar di Terengganu ?

 

image

“ Betul bang ! Sumpah !! Ombak besar kat Terengganu telah mencampakkan saya kat sini !!  “

“  Yelah , kamu asal mana ni ? “

“ Afrika , bang.. tapi saya bukan Mat Afrika ! “

“ Jauhnyaaa kamu tersadai yer .. “

“ Ginilah nasib gajah yang dianak tirikan selepas piala dunia ari tu .. “

Apakah ini akan menjadi fesyen 2012

 

Bila dah tak tau nak mekap camana lagi , gamaknya ala ala zombie la diorang bermekap nanti ! Pegh.. tak leh bayang kalau diorang mekap gini pastu g balai polis untuk buat laporan kehilangan Mykad !

 

image

Gambar ni diambil dalam satu pesta yang dipanggil Zombie Walk dimana  lebih 9,600 orang telah mengambil bahagian dan ianya telah menjadi satu rekod Guiness. Kat Mexico City.

Sungguh takde keje diorang kan ? Ok la tu kan dari pakai baju melayu , pastu nikah sesama jenis ! Grrr.. Baik suh jadi zombie je !

Kereta comel anda mungkin boleh jadi seperti itu..

 

 

image

Amacam ? Comel tak ? Kalau tak berhati-hati , jawabnya cium pokok la ! Haa.. Kejadian ni berlaku di India. Nasib baik pemandu dia tak kiok (mati laa ) . Ni bawah cam pelesit punya pasal la.. Haih..

Colombia lancar eskalator gergasi

 

image

image

image

EKSKALATOR yang pertama seumpamanya terbina menggantikan lebih daripada 350 tangga konkrit di kawasan penduduk daerah Comuna 13 Medellin, Colombia dirasmikan hari ini. Terdiri daripada enam bahagian dan akan memberi manfaat kepada 12 ribu pengguna tempatan – Bharian.

 

Huhu.. kalau kat Malaysia gini kan , makin ramai laaa rakyat Malaysia obes ! Skang ni pon dah bersepah termasuk aku ! Hahahah …

Tipu suami semata-mata nak berasmara Mat Bangladesh

 

Perghh… Tu diaa aiihhh .. Sampai nazak begitu sekali batin dia ! Haha.. Sanggup menipu suaminya utk melihat klon SRK .. huhu..

 

Seorang isteri sanggup menipu suaminya dengan menyatakan dia pulang ke kampung sempena cuti Krismas kelmarin, namun sebaliknya mengikut seorang lelaki warga Bangladesh untuk berasmara di sebuah hotel di Shahab Perdana sebelum dicekup berkhalwat.

Wanita berusia 49 tahun berasal dari Pulau Pinang dipercayai sudah mengenali pasangannya berusia 44 tahun itu yang bekerja di sebuah kilang di pulau berkenaan. “ – Hmetro.

 

 

Bayangkan eh.. Selepas menikmati keindahan berzina tersebut lalu baliklah kedua-dua cerpelai ke Pulau Pinang dan …  Zassss ….

 

image

 

Eksiden ! Pergh.. Aku tak tau laaaa nasib dia kat ‘sana’ kelak.. Tak leh nak bayang.. Aku sendiri pon mengigil takut bila membayangkannya.. Tak terbayang sebenarnya azabnya nanti !

 

Tetapi perbuatan dua makhluk asing tersebut berjaya dihidu oleh sepasukan anggota penguat kuasa Jabatan Agama Islam Kedah (Jaik) yang membuat pemeriksaan di hotel murah berkenaan . Kes ni berlaku di Alor Setar, Kedah.

Ketua Operasi Jaik, Mat Nasir Md Dali berkata, selepas pintu diketuk dan diberi salam, seorang wanita yang hanya berkemban kain batik membuka pintu terkejut sebelum merayu sambil meminta maaf berulang-kali ketika anggota mahu melakukan pemeriksaan.

 

“ Ampunkan kami , penunggu gua.. Ampunkan kami penunggu gua.. “. Tetiba aku teringat skrip filem Nujum Pak Belalang.. Heheh..

 

“Hasil soal siasat mendapati pasangan berkenaan bukan suami isteri kerana wanita terbabit mengaku lelaki itu hanya rakannya yang datang dari Pulau Pinang dan menyewa di bilik hotel untuk bertemu. “

Tak tau la nak kata apa dah .. Macam status aku di FB aku , SANTAI BEN ASHAARI yang aku tulis  .. Masalah sosial sekarang , LELAKI CARI PUTIH DAN YANG PEREMPUAN CARI HITAM.. Cer fikir sendiri ! Takde kaitan dengan warna kulit !

 

Gambar : Hmetro.

Bermulanya satu episod baru ..

 

 

IMAG1315

Tutup episod selama 5 tahun . Penuh dengan manis walaupun ada pahit .. Biar kenang yang manis .. Yg pahit tu , telan saja .. Hehehe..

Episod baru aku serentak dengan tahun baru .. Walaupun aku akan bergelar blogger sepenuh masa , tugas aku sama seperti kerja waktu pejabat , cuma kali ni aku bertugas di rumah dan mungkin juga luar..

Boleh ke ? Kenapa tak boleh ? Kenapa bangsa lain boleh ? Kenapa ada rakan rakan lain yg bergelar blogger sepenuh masa boleh je hidup ? Kita dah terlalu terikat dengan ,’ nak hidup mesti keja dengan orang ! ‘

Ya , betul .. Aku jumpa sesuatu yang aku impikan selama ini . InsyaAllah.. Aku perlu kerja dengan lebih keras lagi.. Dan jangan lupa , aku juga bakal bergelar Mr.Mama. Ada dua blog perlu aku uruskan .. Heheh..

Job pun ada yang dah mula masuk untuk tahun depan dengan dimulakan dengan projek bersama HONDA MALAYSIA .. Review kereta tuuu .. Amacam ? Blogger cam aku diberi tugas seperti itu.

image

Yup .. inilah dunia aku ! Hidup sekali saja dan aku akan manfaatkan dengan sepenuhnya ! InsyaAllah dan doakan aku semoga tercapai cita-cita dan menemui kejayaan yang aku idamkan ..

image

image

image

image

image

Tiru gaya awek posing neh !

 

image

Ada orang tegur asik sama je posing .. Ok , ni aku posing ala ala awek cun selalu posing .. Haa.. Bukan semua la.. Jadi , aku pon nak tiru la.. kot leh jadi cun ..

Serupa popeye da !!

Bila main angguk jer ..

Hakikat .. bila menikmati sesuatu tanpa ilmu , maka inilah kesannya.. Walaupun sekadar hiburan , tetap perlu tau apa kandungan mengenainya..


Published with Blogger-droid v2.0.2

Jika benar dia ingin memiliki hati ini ..

 

image

 

Jika si dia lafazkan CINTA , maka tanyalah dia , antara kekasih dan agamanya , yang manakah patut didahulukan ?

 

Jika si dia lafazkan RINDU , maka tanyalah dia , antara kekasih dan Al-Quran , mana satulah yang paling dia rindu ?

 

Jika si dia lafazkan  PENGORBANAN , maka tanyalah dia , antara kerjaya dan solat , mana satulah yang dia sanggup berkorban ?

 

Jika dia tidak berkata apa apa , maka dekatilah dia dengan kalimah La ilaha illallah Muhammadur Rasulullah … Sesungguhnya berCINTA kerana ALLAH itu lebih indah dari nafsu semata-mata.

Biar mati anak . Jangan mati adat ! Bagus budak ni !

 

 

image

 

Serius , aku mampu tersenyum jer.. Bukan apa , baju melayu tak tinggal tu.. Sayangnya agamanya pulak dibelakangkan .. Adoi ..

Mak bapak suruh g luar negara untuk tuntut ilmu.. Yang kau bawak balik menantu omputih tu pasai apa ?? Adoi … Kalau berlainan jenis tu , tak pe la gak .. Ni sama sama bermisai ! ARghhh .. Mesti comel anak diorang nanti kan ? Erk.. Sapa yang mengandung nanti ni ? Osom la nanti eh ..

Ni isu lelaki melayu kawin sama jantina di Greece .. Hurm.. Kesnya tak berapa aku tau tapi ada aku google dan baca mengenainya .. Hurm… Google la sendiri eh .. Hhehe..

“ Pahhhh.. Butang baju melayu abang mana ,pah ?? “

Sedih sebenarnya..

Related Posts with Thumbnails

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI