Dapur Tanpa Sempadan...

Rabu, 25 Januari 2012

Gurau tak kena gaya !

 

IMAG0338

Cari pasal dan dapat dah pasal tu eh .. Adoi .. Memang naya betul laa .. Boleh dia tipu bapak dia yang dia kena culik padahal dia dok bergembira dengan teman lelaki dia ?

Apa punya jenis anak gitu eh ? Sampai hati biar ayah dia dalam keadaan begitu ? Haih … Dia ingat ni perkara main main ? Adooi.. gamaknya satu hari nanti anak dia buat gitu , camana la pulak perasaan dia ?

Bayangkan gini eh .. Abis belajar ni , g kerja sapu sampah .. Gaji ,bawah 1k .. Dapat duit , bagi kat orang tua.. Bayar sana sini .. Dan baki tu baru simpan setelah ditolak segala-galanya.. Kemudian duit simpanan selama bebarapa tahun kerja tu , beli sebuah kereta baru .. Kemudian , kasi kawan kawan pinjam atau mintak diorang calarkan ..  Camana perasaan tu ? Tu baru skit tau . Takkan sama punya tapi dia punya pedih , perghhh ….

Begitulah rasanya jika sesuatu yang kita sayang terancam atau dilukai … Pandang ringan betul perasaan orang lain .. Haih ..

Sumber : Kosmo

13 komen :

Zhyzhy Chin berkata... [Reply to comment]

Tak sangka, mak bapak hantar anak pergi sekolah supaya nak jadi pandai. tapi ada juga yang kekal nak jadi bodoh -.-

dyabunga berkata... [Reply to comment]

kesian mak bapa dia..punye risau kt dyatp dia boleh gembira ngn bf dia.. tak hirau lansung perasaan mak bapa dia..

Zamani berkata... [Reply to comment]

tak patut sungguh.. isk3

:: Cik Nur :: berkata... [Reply to comment]

kalau cik nur bgurau gitu dgn abah, blik kompom kena pat lima nam lempang..!

YaYaNsMuM berkata... [Reply to comment]

Allah tu maha adil, kalau dia nak bagi balasan kat dunia nie, Dia bagi cash je taw!nak2 dua insan yang doa mereka tiada hijab di sisi Allah!

Dieyna berkata... [Reply to comment]

Nasi lemak buah bidara
sayang selasih ambe turutkan
buang emak buang saudara
Kerana kasih ambe turutkan...

sesuai sangat dah rasenya, pantun lama ni ngan situasi di atas...:)

Clara berkata... [Reply to comment]

Apa punya anak lah.. gurau gtu sekali.. Kne culik btol2 bru taw..

CIK JATT berkata... [Reply to comment]

terbaca gak citer ni kat paper. sedih baca cerita2 macam ni, apa la nak jadik dengan dunia sekarang nih. macam ni jenis anak pun ada

Scarlett O'Hara berkata... [Reply to comment]

Budak2 generasi Y memang cam tu kot.Tak tau beza gurau dan benda serious!

Prince berkata... [Reply to comment]

Agak2 le bergurau pun..iskhh iskhh, tak patot :)

Nurul Faizah berkata... [Reply to comment]

Zaman sekrg nie memcm bole jd kekadg kite pikir mcm x logik tp tu laa yg sebenarnye berlaku..anyway empunya blog mintak kebenaran link blog nie sy taruk kat page sy yer..bru nak jd blogger nie huhu..jum exchange2 link..

Mak Usu berkata... [Reply to comment]

uish.. blh plak dia buat ayah dia macam tu.. aduh2..

Bilik Hijau berkata... [Reply to comment]

budak2 dulu tipu mak bapak mintak duit nak beli buku, pensel pembaris dan sebagainya walhal utk beli rokok dan jalan2 lepak ... semakin lama semakin 'maju' taktik bebudak sekarang ...

Related Posts with Thumbnails

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI