Jom promosi blog anda di sini !!

by - Khamis, Januari 19, 2012

 

image

Apa kaitan tanda $$ dengan blog korang ? Jelaskan di ruangan entri mengikut logik korang dan pastikan tidak lebih 100 patah perkataan. Kemudian tinggalkan url blog korang sekali ..

Yang paling menarik , akan dipromote blognya malam ini .. Cepat.. segera !!  Terima kasih ..

You May Also Like

134 comments

  1. hohohoh.. xpaham sgt sebnrnyer.. gahhahaha...

    tp nk bg jugak link ni..
    http://ceritamory.blogspot.com/

    BalasPadam
  2. blog juga saya jadikan sebagai salah satu dari punca pendapatan. meskipun begitu, blogging akan tetap saya jadikan sebagai satu kerjaya dan hobi hanyalah sekadar picisan.

    walaupun diri tidak pernah puas dgn apa yang diraih namun d lubuk hati hati tetap bersyukur atas limpah rezeki-NYA.

    segalanya bermula dari bawah, sabar itu kuncinya. tq :)

    http://lifewifvanessa.blogspot.com/

    BalasPadam
  3. sorrii..i tak berapa faham la ben..**hikss**

    BalasPadam
  4. $$ vs blog? Ok saya dah join...


    http://www.jomkongsistory.com/2012/01/apa-kaitan-antara-dengan-blog-ben.html

    BalasPadam
  5. $$ bonus bagi si blogger yang bijak mengendalikan blog! biar $$ banyak atau sikit ia tetap menjadi punca buat si blogger untuk tersenyum riang disamping lebih gigih untuk karya yang riang.. errr?



    http://puncakparis.blogspot.com




    maceh ><

    BalasPadam
  6. $ kaitan nie dengan blog? dulu mula2 blog memang rasa nak berblog sebab benda nie $. tapi bila semakin lama dalam dunia blog sm rasa benda nie $ dh tak bermakna.. sebab bagi sm keseronokan blog yg semula jadi dan ikhlas lagi best. Sebab kita kalau menulis sesuatu dapat bg kesan kepada pembaca kita itu lebih baek..dan dapat memuaskan hati kita..sebab untuk hasilkan sesuatu penulisan yg baek lebih bernilai dari $..Kehebatan sesuatu penulisan tak boleh di beli dengan wang ringgit..

    BalasPadam
  7. Cik Ila join...

    http://zarryn.blogspot.com/2012/01/mampu-beli-choki-choki-je.html

    BalasPadam
  8. smx tinggal link..sebab nak kongsikan pendapat jew...:)

    BalasPadam
  9. kaitannya,bile saya ber blog saya dapat $$ (gaji),sebab time kerja je dapat update blog,tak kerja,tak dapat gaji,tak dapat ber blog dan tak dapat $$.. ^^,

    http://sweetctie.blogspot.com/

    BalasPadam
  10. kaitan tanda tersebut dengan blog ialah pendapatan.Pendapatan ini pulak terbahagi kepada dua iaitu pendapatan aktif dan pendapatan pasif.Bagi pendapat saya kebanyakan blogger menjadikan blog mereka sebagai medium untuk tambah pendapatan dengan mendaftar dengan syarikat pengiklanan.Bagi yang aktif pulak memang mereka bergantung kepada blog untuk pendapatan mereka.Contoh syarikat iklan bayar blogger untuk promo kan barangan mereka.Patu ada juga jadikan blog mereka sebagai tempat urusniaga seperti online shoping tempahan header dan sebagai nya.

    itu lah pendapat saya

    http://phatthegreat.blogspot.com/

    BalasPadam
  11. Ben,
    Bila nampak tanda $$ ni,
    Mata mula berpinar ceria,
    Siapa tak gembira dapat habuan camni,
    Terutama bila hanya menulis idea,

    Mula mula ingat blogging dapat $$ yang banyak,
    Iya la bila tengok blogger lain post entry berkepuk kepuk,
    Tapi sebenarnya memang boleh dapat $$ yang manyaakk,
    Tak percaya.. Tanya le mereka yang sedang bertepuk,

    Hakikatnya kalau nak berjaya mudah saja,
    Mesti mau tingkat daya usaha,
    Kalau duduk goyang kaki sahaja...Boleh juga..
    Dengan syarat tangan tu ligat mengupdate blog secara bijaksana!

    http://nurhafiz2009.blogspot.com

    BalasPadam
  12. Join...!!

    Mencari $$ sampingan di blog. Yang penting $$ datang dari sumber yang HALAL dan dari keikhlasan dan kejujuran setiap insan yang berkunjung ke blog. Percayalah, rezeki ALLAH ada di mana-mana. Sebagai manusia, kita hanya berdoa dan berusaha. ^__^



    http://cahayacita2.blogspot.com/

    BalasPadam
  13. saya suka blog abang ben , so nak join jugak .





    http://lyndapenang.blogspot.com/

    BalasPadam
  14. http://emasriee.blogspot.com/2012/01/abang-ben-nak-bagi-duit.html

    haa.. Mulan dah buat entry... sila baca k...

    BalasPadam
  15. $$ dengan blog??

    $$ dengan blog saye lebih kurang seperti isi dengan kuku.. ade org masuk blog n tekan advertisement, duet pon masyukk.. ;) the more, the merrier.. yeah! =D ... oleh itu.. $$ diibaratkan seperti pelengkap kepada blog.. luahkan perasaan pon dpt, share ilmu pon boleh.. duet pon masyuk... ;) rajin2 klik mengeklik! ;)

    http://ntira-mirmo.blogspot.com

    -nmirmo-

    BalasPadam
  16. kalau buat blog leh dpt duit syiokkk tu... saye belom lagi sampai tahap tu, dalam hati nak jugak

    http://mashimulamerapu.blogspot.com/

    BalasPadam
  17. dah lama tak join..nak join ah kali nie...

    http://ummip3.blogspot.com/2012/01/apa-kaitan-tanda-dengan-blog-saya.html

    BalasPadam
  18. dah join.............

    http://malaysiascore.blogspot.com/2012/01/ben-ashaari-jom-promosi-blog-anda-di.html

    BalasPadam
  19. Bismillahirrahmanirrahim ..
    Sila lah tgk ye Abg Ben

    http://chalobetey-shop.blogspot.com/2012/01/apa-kaitan-tanda-dengan-blog-kami.html

    BalasPadam
  20. salam semua,
    http://tanggadomino.blogspot.com/2012/01/gitu-ajela-dengan-blog.html

    BalasPadam
  21. Assalamualaikum Abg Ben . Saya comment di sini unutuk mempromote blog saya . Terima kasih sekiranya Abg Ben sudi mempromote blog saya . Thanks!

    http://kakionlineblogger.blogspot.com/

    BalasPadam
  22. Naz tak jadikan blog sebagai sumber $$, hnya berkongsi pendapat, review dan life saja. More to personal actually.Apapun, naz tetap letakkan iklan berbayar dari nuffnang dan Churp-churp.

    Tidak memaksa mana-mana pihak untuk klik banner2 dari nuffnang & churp churp tu..seperti yang dibuat oleh bbrapa blogger lain, siap cari 1 widget khas untuk memastikan setiap klik yg ditekan oleh para blogger terus masuk ke akaun iklan berbayar mereka. Cara yang naz rasa jijik.Ada sesetengah, siap buh kemain hebat jer tajuk...rupanya tu link ke churp2 mereka. Kalau yang bole nampak link takpe, ni menggunakan agen spt ady.fly untuk menyembunyikan link sebenar. Hampes jer rasa.

    Apapun, naz lebih suka mereka yang secara sihat berblogging sambil membuat $$, iaitu mereka2 yang membangunkan blog untuk para readers shopping dengan hujung jari. Hahhh...tu adalah pendekatan sebenarnya. Ada yang buat contest/GA..siap letakkn syarat bukan2, mereka yg join harus click button churp2 mreka. Geram, tapi itulah yang terjadi/dibuat oleh blogger2 skrg.

    Link blog : http://yslgalz213.blogspot.com/

    BalasPadam
  23. $$--> orang selalu kata nie simbol duit dan wang .. itu terpulang pada mereka ...tapi pada acik $$ bukan hanya simbol untuk nilai wang saje tapi boleh jagi nilai kasih sayang seperti sayang semuanya.. itu blog aciklah..kadang bosan bila di kaitkan $$ dengan blog ..kita berblog untuk berkongsi pendapat,memberi makluamt dan sebarkan ilmu..kita ikhlas apa yang kita buat akan di redhai ALLAH :)

    http://mywasabicinta.blogspot.com/

    BalasPadam
  24. apa kaitan $$ dengan blog saya ? first of all bloging nie mmg tiada kaitan dgn $$ tetapi alhamdullilah kerana hobi berblogging ini juga mampu bg $$, tapi still tujuan yg sama blog untuk brkongsi , bercerita . $$ kiranya bonus jika dapat . . tak dapat bukan rezeki jnjiap yg hndak di kongsi ttap di kongsi . bukan $$ yg ku cari . .


    http://snowthenrainbow.blogspot.com/

    BalasPadam
  25. Kaitan $$$ dengan blog? Duit tepi la. Lepas buat beli brg kehendak tanpa gunakan duit gaji. Sambil-sambil tu bleh sharing ilmu and apa jua yg sy tgk,dgr,rasa.. Dulu sikit pun tak tahu pasal $$ ngan blog tapi now da tahu da :)And bile ramai yg tahu n lihat boleh dpt $$ dgn blog maka setiap hari ramai blogger2 baru yg lahir.. Sekian..

    http://nanieybarnieylurviey.blogspot.com

    BalasPadam
  26. sekadar mencuba

    http://belogdaku.blogspot.com/2012/01/kaitan-tanda-dengan-blog.html

    BalasPadam
  27. apa kaitannya duit dan blog? hmm sekarangkan ada macam2 kewujudan syarikat yang nak tolong para blogger buat duit sambil blogging. Even banyak ke sikit pulangan yang bakal diperolehi tu, terserah dan terletak pada usaha blogger tu sendiri. Hmm.. rajin, banyaklah..tak rajin, kuranglah or tak dapat langsung. Plus,zaman sekarang kebanyakan blogger pasang niat untuk dapat duit je bila ada blog. Tapi semua tu takkan menjadi kalau kita asyik semata2 menunggu jumlah duit tu meningkat. Duit tak penting, yang penting, bentuk penulisan dan penyampaian yang betul dalam berblog tu paling utama.. ;p

    http://cintauntukkita.blogspot.com

    BalasPadam
  28. blog adalah tempat personal dan ianya boleh dijadikan sebagai sumber pendapatan seperti jualan online . melalui blog juga kita bolehh berkongsi ape-II pasal diri dan jualan . jualan pun berpandukan seperti yang zaman sekarang mahukan seperti pakaian , makanan dan sebagainya . sekarang juga makin ramai yang SIGN UP nak buat blog . so , kita boleh mempromosi kan blog jualan kita kepada blogger yang baru . $$ .

    http://natashaizzaty.blogspot.com/

    k tengkiuu baca :)

    BalasPadam
  29. $$ hanya lah pendapatan sampingan semasa kita berblogging ni..tak perlu terlalu taksub untuk mencari $$ jika pengisian blog tak seberapa..sebagai contoh dengan meletakkan advertisement yang tidak boleh ditutup yang memaksa readers untuk tekan ads tersebut sebelum membaca isi blog..bagi saya jika isi blog sudah cukup bagus, readers akan sentiasa berkunjung ke blog kita dan tanpa dipaksa akan tekan sedikit sebanyak ads anda..

    Sekian...tq..^^

    link: xamreenaxeer.blogspot.com

    BalasPadam
  30. Hanah tak jadikn blog sbgai $$. Blog ni just utk isi masa lapang, keluarkan pendapat, bantu orang lain, cuba keluarkan bakat yang ada macam teknik2 penceritaan, buat sajak . macam-macam lagilah. Saya still new lagi and harap abg ben boleh promote blog saya. haha.. this is my 2nd blog actually.Thank you!

    http://www.hanahrainbowgirl.blogspot.com/

    BalasPadam
  31. sekadar mencuba

    http://belogdaku.blogspot.com/2012/01/kaitan-tanda-dengan-blog.html

    BalasPadam
  32. $$ kepada blog acik adalah sayang semuanya. Sebab $$ bukan hanya untuk nilai wang tapi adalah untuk nilai kasih sayang. Kita berblog untuk sebarkan dakyah,infomasi dan ilmu. Jika berkaitan wang tu pastikan $$ yang kita buat dari sumber yg kita ketahui ...so x semestinya kita buat blog hanya untuk $$ ..yang penting keihlasan so fikir-fikirlah ..tepuk dada tanyalah iman :)

    http://mywasabicinta.blogspot.com/

    BalasPadam
  33. Assalamualaikum Bro Ben..

    Bila terlihat $$, siapalah yang tak kenal kan..bg sy kaitannya dgn blog sy adalah sbg PENAMBAH semangat untuk sy terus bergiat dlm dunia blogging & taklah pglibatan sy hanya menjadi kerja yg sia2..At least , ada juga income masuk sehari sekali or seminggu sekali or sebulan sekali ataupun setahun sekali...(^_^)

    BalasPadam
  34. $$ bukanlah matlamat utama berblog..pengisian dan perkongsian yg hendak disampai kepada masyarakat itu lbh diutamakn..namun disbbkn hasil dan karya yg tercipta maka rezeki dariNya bakal kita terima..

    http://kuahdalca.blogspot.com/

    BalasPadam
  35. Adanya blog adalah salah satu cara untuk menjana pendapatan sampingan mahapun tetap.. Blog banyak memberi peluang untuk kita dapatkan $$ disamping kita mengulas entri2 semasa mahupun personal.. Jadi walaupun mungkin niat kita sekadar untuk meluaskan penulisan dalam blog xsalah rasanya kita letak juga iklan2 yang bagi kita $$ perklik.. Bak kata, menyelam sambil minum air.. Join untung, xjoin xrugi apa2 pun kan... hihihi... Yang dah dapat $$ dari blog mungkin akan lebih puas hati kan.. Dan yang blm dpt macam Mak Usu ni...kita letak jer.. Mana tau ada rezeki, ada juga yang klik tu nanti..hihihi.. Tapi untuk yang buat blogshop online tu memang blog mereka hasilkan untuk $$..memang cara yang bagus juga...

    Sekadar pandangan diri.. :)

    http://sejutarasamakusu.blogspot.com/

    BalasPadam
  36. Berblog hanya kerana suka-suka
    tapi tak sangka ada jugak masuk $$$ walaupun tak disangka-sangka
    Jumlah yang kecil tak jadi masalah sebab saya menulis blog kerana minat
    kalau $$$ masyuk tu satu bonus la buat saya dan tak mustahil melalui blog saja kita boleh jana pendapatan.cuma sebagai blogger kita perlu bijak menarik minat pembaca supaya terus setia membaca blog kita.dari situ akan menambahkan lagi pendapatan kita melalui iklan.apa pun sebagai blogger kita perlu ikhlas dalam penulisan bukan semata-mata mencari $$$ dengan meletakkan syarat bermacam2 supaya pembaca klik button churp-churp mereka.menulis perlu dari hati, barulah $$$ yang kita dapat tu berkat...


    http://www.nraihana.blogspot.com

    BalasPadam
  37. opss..terlupa lak nak letak link saya;

    http://merpatipurple-kis.blogspot.com/

    BalasPadam
  38. x penah terpikir $ untuk berblogging
    juz suke2 ...tempat luahkan rase geram,sedih , n gumbira..:-)

    http://sinarsangmentari.blogspot.com/

    BalasPadam
  39. apa yer...for me, duit dengan saya memanglah tak boleh berenggang...
    tapi, kalau dgn blog saya ni memang jauh lah nak capai $$ tu..lagipun saya baru sahaja nak aktif berblog ni..kadang-kadang baca entry bloggers,semua teruja baru dapat cek, dapat duit apa lah kan...jadi, saya fikir kenapa saya tidak mencuba kan..kalau dapat duit itu satu bonus..lagipun menulis ni adalah terapi bagi saya untuk mencari diri saya yang dulu dan menjadi lebih berani untuk berkongsi rasa,idea serta ilmu

    http://errahnajwa.blogspot.com/

    BalasPadam
  40. Jawapan yg jujur & iklas :Aura tanda $$ dengan blog sy mmg kuat,kah kah kah..tujuan buat blog pon sebab kn tanda $$ ni gak..konon nk jana pendapatan lebih..pada sy tanda $$ ni la pembakar semangat nk berblogging, kot2 leh follow jd full time blogger cm Abg Ben..haha..(bermimpi biar sampai ke bintang)^^

    http://nuradila87.blogspot.com

    BalasPadam
  41. memula tak der kaitan
    pastu ada kaitan
    lama-lama lak dah tak berkaitan
    baru-baru ni jer kompem ada kaitan

    sinopsis dari entry ini

    http://bilajejarimamamenari.blogspot.com/2012/01/apa-kaitan-tanda-dengan-alrolr.html

    BalasPadam
  42. $$$$ Duit.Duit.Duit.Money.Money.Money $$$$

    - Mula-mula ada blog x pernah tau dengan berblog boleh buat duit.
    - Dah setahun ade blog baru kawan tanya kenapa x letak iklan dalam blog.
    -Orang click nnt dapat duit.
    -Mula-mula x percaya. Tapi buat jugak.
    - Fikir2 balik, alahai sape je nak dtg blog aku, nk click iklan tu.
    - Kalau sekali click 25sen berjanggut la nak tunggu boleh cash out kan.
    - Tapi tetap letak jugak.
    - Lama jugak biarkan je. Check2 memang dah ada pendapatan dalam akaun tu.
    - x banyak pun ade la rm 3.80.
    - geledah blog org tu org ni, tengok ade yg dah banyak.banyak.banyak kali cash out kan.
    - baru la kite termusahabah diri.. Sikit-sikit lama-lama jadi bukit..

    Kaitannya : ada blog, ada duit.
    :)

    sekadar komen 1sen terjumpa depan 7e.

    http://mystellamia.blogspot.com

    BalasPadam
  43. $$ tu tentu lah ada kaitan dengan blog saya. Sebab sebab sebab....$$ tu kan singkatan untuk Sunah Sakura... erk!

    rindunya nak bersegmen macam dulu2!

    nak bagi link gak...hahahah :p

    www.sunahsukasakura.com

    BalasPadam
  44. blog adalah cara mudah utk menyebarkan maklumat, dan maklumat pun selamat tersimpan. kalau tulis dalam buku, buku hilang. kalau dalam blog mungkin dah ramai org share, kalau blog kena hack pon boleh minta or tanya kengkawan yg share tu....

    tapi $$ kalau masuk bagus la. keseronokan utama apabila kita dapat kongsikan kan pengalaman kita.

    BalasPadam
  45. Apa kaitan tanda $$ dengan blog korang ?

    Kaitan $$ dengan blog nabila adalah satu pendapatan sampingan yang kite boleh dapat melalui blog.Tapi seeloknye janganlah kemaruk sangat nak buat duit sebab blogging.Fikirkan niat kite terlebih dahulu..

    $$ dari segi perniagaan online itu memang sudah biasa dilakukan bagi yang mahu berniaga secara online.

    $$ dari segi iklan-iklan seperti nuffnang/churpchurp/says.my contohnye memang sedang dikenali oleh sebilangan blogger.Tak salah kalau ingin mendapatkan pendapatan dari hasil tersebut,tapi janganlah sampai memaksa seseorang individu untuk klik iklan-iklan tersebut hanya kerana ingin hasil meningkat.Biarlah mereka klik dengan kerelaan mereka bukan kerana dipaksa..

    http://nabilamedan-taipmenaip.blogspot.com/

    BalasPadam
  46. Salam, ..
    nak cerita pasal blog dan $$ ni memang seronok. boleh dikatakan jugak punca utama nak buka blog is all about nak dapatkan $$.
    hah. dengan itu, banyaklah saya letak iklan dari nuff ke churp2 ke..harap2 adanya org klik.
    tapi, rupanya tak mudah.
    bukan semudah buka blog tu...
    bila fikir2 semula, kalau semata-mata nak kejar $$, saya lupa nk upgradekn penulisan2 saye. sibuk sgt kejarkan traffic bagai. ah.
    betul lah, kita kena bykkan bersabar smbil berstrategi utk capai sesuatu.
    skrg ni, banyak post artikel je. yg penting, apa yang kita cakap tu adalah utk peringatan bersama...
    smbil intai2 jugak cara otai2 blogger yang bkongsi tips promote blog utk upkan traffic..seterusnya mdtgkan $$.,insyaAllah. usaha kan tangga kejayaan..hehe. yang penting, tulis blog jaga etika, jaga maruah sebagai penulis yang bertanggungjawab.
    ok. sekian.. terima kasih ;)

    http://matapenaalsunan.blogspot.com/

    BalasPadam
  47. amboi... ramai nye orng...
    nak promote blog ..'' good terus kan..

    BalasPadam
  48. Saya Buat Blog ini khas untuk hasil karya novel saya diwaktu lapang. Kalau berminat bolehlah mengikuti perkembangannya

    http://kembalikanairmataitu.blogspot.com/

    BalasPadam
  49. Macam best jer..tyra nak join lah..
    http://tyrahanani.blogspot.com/

    BalasPadam
  50. ehehe..orang kata sambil menyelam minum air,sambil berblog kumpul duit..ehehe..err..agak simple :)

    http://pwencessyuyue.blogspot.com

    BalasPadam
  51. apa kaitan $$ dengan blog saya??dulu,saya tidak tahu pun bahawa blogging boleh mendapat $$ sampingan sehinggalah saya telah mendapat cek pertama dari nuffnang..apa yang saya luahkan dalam blog hanya berkisar peribadi,traffic juga tidak tinggi..namun apabila usia meningkat dewasa,saya mula menyedari tidak semua reader suka baca kisah peribadi,oleh itu saya hanya update blog mengikut "rentak masa"..bermula pada awal januari,saya mula menyertai contest yang menawarkan hadiah wang tunai yang lumayan..harapan saya adalah tuah menyebelahi saya walaupun $$ blogging tidak lumayan..itulah kaitan $$ dengan blog saya..

    link blog -> http://gadis999.onsugar.com/

    BalasPadam
  52. Blog saya ni tempat cari rezeki duit & rezeki silaturahim...

    http://balqisyiaschocshop.blogspot.com/

    BalasPadam
  53. ok!!i nak join segmen ni.

    ni entri saya, boleh tengok link ni

    http://diarinadiaa.blogspot.com/2012/01/apa-kaitan-tanda-dengan-blog-saya.html

    terima kasih!!!

    BalasPadam
  54. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  55. $ < --- semua orang tau ini simbul duit, betapa pentingnya $ ini berada dalam dompet kita hari-hari.
    2 tahun dahulu, anak perempuan ku pernah berkata “ Mama, kenapa tak buat saja satu blog dan tulis apa saja yang mama nak tulis dalam blog tu. Nanti saya letakkan Nuffnang di blog mama, dari situ kalau mama rajin mengupdate dan menulis, lebih lagi kalau mama dapat traffic flow yang tinggi, nanti nuffnang akan bayar mama.

    Sambil berblog, mendapat kawan maya, mama generate $ juga pada masa yang sama . Dua tahun sudah berlalu dan blog ku bermula December 2011 kerana waktu pencen sudah hampir dihujung perjalanan.

    http://deruombak.blogspot.com

    BalasPadam
  56. bro,dah siap dah entri duit dan blog ni..

    http://remajapower.blogspot.com/2012/01/blog-dan-duit.html

    BalasPadam
  57. mula berblog nak duit..pastu skrg... berblog sebab hobi sebab blog skrg xde la mdtgkan hasil pon lagi :)

    BalasPadam
  58. abc join, ;)

    http://akubersamacahya.blogspot.com/2012/01/dan-blog-abc-ada-kaitan.html

    BalasPadam
  59. Bloggin untuk suka2, blogging untuk popular, blogging untuk menghebahkan berita dan bermcm2 jenis blogging...

    apa yang penting hajat menyampai or sharing sesuatu tercapai..aku tidak fokuskan kepada $$$, ini kerana blogging untuk $$$ memerlukan idea yg tinggi...setakat nk blog copy paste...lupakan saja...

    blogging untuk borak2 n berkenalan dgn mereka dlm dunia cyber, its more better than blogging for $$$..yg tu bleh buat, but kena tgk la juga pages blog kita, tersangkut x if byk traffic kn...

    aku pn xtahu apa aku tulis...apa2 jela...hahahahhaa

    BalasPadam
  60. Assalamualaikum..
    salam ukhwah dari pulau boneo..

    Sebenarnya bagi pendapat saya sendiri,selain tempat untuk menyalurkan maklumat, blog juga merupakan satu kesempatan untuk seseorang menjalankan perniagaan selain menambah pendapatan. tetapi bagi saya, blog saya gunakan lebih kepada perkongsian maklumat dgn menyebarkan berita-berita terkini yang hangat untuk tatapan pembaca. walaupun pada blog sy terdapat iklan nuffnang dan churp-churp tetapi itu hanyala sy anggap sebagai sampingan dan setakat ini sy tak berapa serius dgn benda tu. alhamdulillah jika ada rezeki yang masuk menerusi iklan tu sy terima dgn terbuka dan begitu juga sebaliknya. buat masa ni sy cuma tumpuhkan kepada penyebaran maklumat sahaja. sekian

    http://akusijebat.blogspot.com/
    medan perkongsian maklumat

    BalasPadam
  61. bila dapat $$$$(gaji) bleh la bayar bil streamyx... bila bil dah bayar guna $$$$ boleh berblog... bila aktif berblog ramai lah pengikut... bila ramai pengikut banyaklah klik2.. bla byk lah klik2 banyak la $$$$ masyukkk.. hehe

    BalasPadam
  62. blog saya biasa2 je. tak pernah jana $$ dgn blog ni. hehe.. blog hanya untuk berkongsi pendapat n ilmu.. kalau dah jadi blogger femes mungkin dapat la buat $$ sampingan tapi kalau macam saya, hanya part-time blogger, $$ memang takde la masyuk.. hehe..

    oleh itu, silalah ke blog saya di http://shipofdream.blogspot.com/..

    sekian, terima kasih ;))

    BalasPadam
  63. kualiti penulisan yang baik mampu menarik minat org lain untuk baca blog kita , jadi gunakan kelebihan yang kita ada tu untuk menjana pendapatan , bagi saya bukan mudah untuk memperolehi $$ mcm tu je, perlu ada usaha , rajin . jangan mudah berputus asa . mungkin satu keuntungan bagi blogger yang dah dikenali ramai , tapi tu la kan , kita tak tahu mcm mana mereka berusaha keras untuk sampai ke tahap dikenali ramai itu .

    http://nalisasyahira.blogspot.com/

    BalasPadam
  64. join..

    Apa kaitan tanda $$ dengan blog korang ?

    Kadang-kadang berblog nie boleh buat pendapatan....Tapi saya tidak jadikan blog saya sebagai sumber $$ begitu....Blog saya hanya untuk tempat saya menghilangkan boring dan kongsi pendapat di antara blogger2 yg lain...Lagipun seronok ada kawan kat Alam maya nie..walaupun tidak mengenali mereka...Kalau Blogger Glamour Bolehlah jana pendapatan melalui berblog...hihihi

    http://hairuliza-anakku.blogspot.com/

    BalasPadam
  65. saya berblogging untuk menambah kawan dan berkongsi cerita, perjalanan hidup dan penyelamat jiwa di kala duka.

    Seronok dapat baca cerita dan menyekodeng kawan-2 yang selalunya saya tak kenal. Heehe ^^

    http://ilhamdarilangit.blogspot.com/

    BalasPadam
  66. hello ben!!dah join segmen u ni

    **baca jangan tak baca** hehe

    http://www.diarinadiaa.blogspot.com/2012/01/apa-kaitan-tanda-dengan-blog-saya.html

    TQ!!

    BalasPadam
  67. http://matahatycikmentega.blogspot.com/2012/01/ben-ashaari-apa-kaitan-dgn-blog.html

    wahh..nak promote jgk...:)

    BalasPadam
  68. Assalamualaikum,

    Saya menjalankan bisness online untuk menambahkan $$$ :) Alhamdulillah saya tidak perlu meninggalkan anak-anak dan suami untuk berniaga..hanya melalui blog saya mendapat customer..Alhamdulillah Allah S.W.T memudahkan segala urusan saya melallui internet..sekarang saya hanya perlu berusaha dirumah update blog terutamnya :) Alhamdulillah hasil pendapatan $$$ yang diperolehi melebihi gaji bulanan saya... :) BESTTT
    jom:
    http://www.mummyzarascottage.blogspot.com

    BalasPadam
  69. wow..best ni..nk join gak lak.promote blog hotz mumma ni..
    jgn segan2 folow blog hotz mumma..

    www.azrulin.blogspot.com..

    BalasPadam
  70. xpham sgt apa yg dibincagkan..cma nak tmbah rakan dlam blog je..frends baru sorang..hehe..dijemput melawat sya punya blog yang x seberapa ini..tq

    http://kerenggakomuniti.blogspot.com/

    BalasPadam
  71. $+$ = happy
    $-$ = sad

    blog+$ = happy(bila byk $ )+ sad ( bila $ takde)

    LOLOLOL :p

    http://issmyle.blogspot.com

    tenkiu-tenkiu :)

    BalasPadam
  72. kaitan blog dengan $$, memang berkait rapat, blog sebagai tapak untuk kita memaparkan iklan bagai sesuatu product atau jenama. $$ muncul bila blogger dibawar untuk tapak tersebut dalam kaedah bayaran yang berbeza mengikut sayarat yang telah ditetapkan oleh advertiser.

    BalasPadam
  73. takde kaitan...hihi
    letak link muleh?
    http://myextralovelylife.blogspot.com/

    BalasPadam
  74. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  75. kaitan $ dengan blog sy adalah,

    Sy mula bergiat cergas dlm blog bila muncul nye berita tentang Redmummy.com. Then, sy pon mula create blog untuk mendapat kan $$$$$ dr blogging,tp sy rasa mcm give up sekejap sbb tak dapat apa2 income. so selepas sy berblogging dan cari tips bagaimana nak earn $$$$ by blogging , sy pon mula bersemangat,Blog BEN ASHAARI adalah salah satu blog yg byk bg tips, lain-lain blog adalah kawan sy sendiri - madammondoq.com , shakiddo.com, eyriqazz.com dll.

    Alhamdulillah , kini $$$$ sy makin meningkat. Dapat la duit tambahan.

    :)

    http://afasz.blogspot.com

    BalasPadam
  76. ni dah macam blog nuffnang, komen terkreatif akan dapat tiket wayang free.. hehe

    ok.. ape kaitan antara $$ dgn blog.

    Mudah sahaja..

    wang dengan blog memang takdpat nak pisahkan bagi blog yang mempunyai trafik yang tinggi..

    secara tak langsung org akan datang dan ter klik iklan-iklan yang menarik maka hasil nya.. $$$$$ la..

    ok tu je kot. sudi2 la promote blog saya

    http://muazfaris.com

    BalasPadam
  77. saya tak pernah nak $ dengan berblogging. ikhlas hanya untuk menyampaikan maklumat. dan sekadar hobi..

    BalasPadam
  78. assalam abg ben...
    kaitan antara $$ dengan blog.
    actually saya pun tak tahu apa kaitannya sebab saya pun newbie lagi dalam dunia blogging ni tapi bila berblogging kita dapat share info.bila berblogging,$$ masuk.mungkin lebih semangat kot bagi blogger2 untuk teruskan memblogging sambil2 meluahkan bakat2 yang terpendam.mungkin dengan blogging juga dapat promote something yang orang lain mungkin takde..sebab tak adalah nanti ada yang cakap "apa yang ko dapat dengan berblogging tu,bukan dapat apa pun"...hee~ sekarang ni pun dah ada iklan nuffnang and churpchurp..alhamdulillah~ atleast adala jugak dwet poketkan? mungkin lambatla tapi tak apalahkan.atlest tak adala istilah "buang masa"..=)

    *sekadar share pendapat.maaf yer abg ben jika terkeluar tajuk...sy admire kat abg ben sangat2 sebab abg ben boleh berjaya seperti sekarang.alhamdulillah~ kalau tak keberatan,boleh abg ben share rahsia kejayaan abg ben? =)

    http://ceritasigadisleo.blogspot.com/

    BalasPadam
  79. $$= Duit

    Ramai yang sedia maklum dengan simbol yang saya rasa sememangnya femes di dunia ni. hehe..

    Ramai juga yang berblog kerana ingin mencari rezeki, tambah $$ thru nuffnang, tambah rakan MLM, dan lain-lain.

    Ramai juga yang tak tahu bila berblogging boleh dapat $$.

    Bagi saya, saya berblog ikhlas dari hati. Jika nuffnang tinggi, alhamdulillah. Jika tidak, its ok. No big probs. Blog saya itu saya wujudkan atas faktor kepuasan peribadi dan juga ingin menambah kenalan serta ilmu pengetahuan.

    So chill while blogging =)


    http://princessofhemp.blogspot.com/

    BalasPadam
  80. $$ dan blog??
    pada pendapat saya nilai $$ ni bukan sahaja bermaksud wang ringgit sahaja.
    ia lebih dari itu.
    maksudnya info atau maklumat yang berguna yang di sajikan untuk pembaca itu sendiri.
    kalau kita kira dari segi ini ia lebih bernilai bukan??
    kadang-kadang info yang diberikan itu menjadi sangat berguna pada pembaca yang betul-betul tidak tahu dan ilmu yang dikongsikan itu tiada nilainya kalau hendak dibandingkan dengan wang ringgit.
    dan 1 lagi nilai ukhuwah yang terjalin antara blogger juga boleh menggantikan simbol $$ ini..hehe..

    to Abg Ben : ini just pendapat dan apa yang terlintas dari saya ja lepas tengok simbol $$ kat blog Abg Ben.peace!!!;-)

    BalasPadam
  81. $$ di blog adalah sampingan untuk menambah daya saing bagi meningkatkan kreativiti juga mood blogging. Kita akan dapat merasakan jika kita berada di alamnya, semuanya perlukan $$ tapi itu bukan tujuan asalnya. Jika tidak berhasil dengan sukses tidak mengapa dan jika sebaliknya merupaka bonus bagi kita dan selepas itu ia akan melampaui hobi semata-mata.

    http://villakejora.blogspot.com

    BalasPadam
  82. Orang berblog, aku pon sama sibuk nk berblog. padahal bukan ader ape pon, sajer jer sukesuki. Sbb nti org tanya, kurang2 ade gak aku leh cakap pasal blog dr x tau pape. haha, yg penting family aku yg dok jauh dari aku dimelake leh baca blog aku untuk ilangkan rasa rindu coz aku kt perlis. jauh tue, hanya blog jer lah adik2 n family aku nk tau pkembangan aku n lepaskan rindu. so stakat duit$$ aku x bape nk heran sgt tp kalu da joki aku timo yo la. yg penting blog dpt jadikan aku lebih bersemangat nk jadi yg lebih baik mcm fatin suhana ker, fatin liyana ker. Selebihnya, atas diri masing-masing. Kalu x de blog da tentu abg ben pon den x kona. So kt situ abg ben da rugi lor.

    http://sunmatahariku.blogspot.com

    BalasPadam
  83. Tanda $$ kepada blog kami?
    Pada saya, $$ adalah tanda kepada kerajinan mencari isu-isu menarik untuk dipaparkan sebagai entri blog yang menarik dan lain daripada yang lain.. Entri yang menarik adalah tarikan kepada pembaca.. Kedua, tanda $$ ni boleh merujuk kepada kreativiti.. Jika blog kite kreatif, mesti blog kita akan sentiasa dikunjungi oleh blogger-blogger kerana sedap mata memandang dan mungkin userfriendly..

    Berikutan dengan perkara tu, baru la $$ memberi nilai kepada cara kite mengiklankan blog kepada pembaca di seluruh dunia.. Bukan senang untuk menarik pembaca ke blog jika tiada ciri diatas..

    Jika tiada ciri diatas, $$ tidak memberi makna..

    link Mr. E'raz Fadli: http://blueranger-theonlyone.blogspot.com/

    BalasPadam
  84. Nak cuba nasib la, mana tau rezki tahun baru kot..hehe

    http://kisah-liza.blogspot.com/2012/01/kaitan-dengan-blog.html

    BalasPadam
  85. saya buat blog unntuk kongsi kehidupan yang tak berapa indah ni sebagai memori yang dapat dikongsi bersama.Semoga memberi teladan kepada anda semua.Tiada yang lebih indah,jika kenangan itu masih terpahat kukuh di memori kita.

    http://nabm930627.blogspot.com

    BalasPadam
  86. Abg BA..,
    saya pun join !!.

    http://lady-milo.blogspot.com/2012/01/blog-aku-kaitannya-dengan.html

    BalasPadam
  87. hah mende nie $$ ade kena mengena ngan blog sebab dah bila dia buh iklan dalam blog tu , and dia suka blogwalking ke hape , blog dia pemes entry best ke hehe ramai org dtg so pihak iklan tersebut bagi ganjaran lah kat kite :D Disamping berblog goyang kaki kat rumah $$ nie on masyukkk ! heee

    BalasPadam
  88. http://antaraakudanblog.blogspot.com/

    BalasPadam
  89. $$ dengan blog saya memang belum ada sebarang kaitan mahupun ikatan lagi. Sebab letak iklan pun tak pernah ada earning. Isk kasihan blog saya umurnya baru sebulan lebih sikit, kira setahun jagung lah. Kalau jagung pun tak sempat nak tuai, $$ lagilah tak sempat nak kaut. Jadi, dipendekkan cerita, hubungan $$ dengan blog saya, macam lelaki berangankan wanita dalam mimpi (boleh mimpi sampai macam-macam yang 18sxxx tu) tapi di dunia nyata, nak usha pun tak berani. Doakan sajalah ada jodoh, dan kalau ada, jodohnya panjang...

    http://thehehslady.blogspot.com/

    BalasPadam
  90. Salam,abg ben :)

    Bagi pendapat saya $$ membawa significant yang sangat tinggi bagi saya.For me,$$ bermaksud blog saya mempunyai nilai yang tinggi. Dari pengisiannya, dari segi penulisannya.
    Saya selalu berharap melalui tulisan saya orang lain boleh belajar tentang nilai-nilai kehidupan.Saya menulis untuk mencari kekuatan, kerana melalui kekuatan saya dapat berusaha menghasilkan sesuatu yang hebat dengan izin-Nya, insyaallah :)

    BalasPadam
  91. blog akn menjadi sumber pendapatan kerana..blog adalah salah satu medium yg digunaka oleh masyarakat kni untuk mempromosikn sesuatu..blog bukan sahaja akan ditonton oleh mereka yang mengenali si penulis malah blog juga ditonton oleh semua orang..bayangkan jika sesuatu blog itu direka khas utuk menjual kuih dan temannyer seramai 300 orang dan 300 org tue mempunyai 300 orang lg teman..secara tidak langsung kuih yang tidak begitu dikenali akan terus dikenali..

    BalasPadam
  92. maaf lupe msok kn link..
    http://hijanahali.blogspot.com

    BalasPadam
  93. Bagi Mieya, blog merupakan diari online yang menghubungkan antara manusia dengan dunia luar. Semakin hari, semakin banyak blog baru yang wujud.

    Jadi tak menghairankan jika sejak kebelakangan ni, semakin ramai yang menggunakan blog untuk menjana pendapatan sampingan.

    YA, memang tak salah. Kita berblog sekadar memenuhi masa lapang. tapi lebih baik jika sesuatu yang kita luangkan itu membawa keuntungan kepada diri sendiri.

    Bak kata pepatah, sambil menyelam minum air. Sambil menjadikan berblogging sebagai hobi kita, sambil menjana sedikit pendapatan.


    http://budakshumort.blogspot.com/

    BalasPadam
  94. catatan dari kak ina KPL...

    http://diarihatiku1976.blogspot.com/2012/01/apa-kaitan-tanda-dengan-blog-korang.html

    BalasPadam
  95. Blog juga dapat menjana punca pendapatan sampingan seperti duit poket. Macam iklankan churp or nufnang ke. Buat tempahan malalui blog or etc.

    http://nurhumairasuhaimi.blogspot.com
    http://lovesfanfic.blogspot.com/

    BalasPadam
  96. $$$$ dr buat blog. .tahu tp da 2 tahun aktif dgn blog x nak pon hasil $$$$$ jd tolong la tunjuk ajar bonde cam mana nak +$$$$ dengan buat blog. . Tgk rakan2 berjaya + pendapatan dan x salahkan klu nak mencuba "Usaha tangga kejayaan" tp klu syok sendiri jew pon mana nak jd kan!!!!!

    $$$$$$ byk pon x guna klu ilmu x ade
    ilmu ade klu x dikongsi pon x guna kan kan kan
    jom share
    http://kumahuitu.blogspot.com

    BalasPadam
  97. logo duit dgn blog tak ada kena mengena bagi sy. hehe sbb sy xgenerate income from blog.. mungkin boleh buat entry tentang oengurusan duit ke, shopping ape ke, or boros lantak cam mana kat blog kn? share experience..

    Tak semestinya, blog dibuat untuk generate income. Tu dah salah okay!

    http://nurulshaida.blogspot.com/

    BalasPadam
  98. logo duit dgn blog tak ada kena mengena bagi sy. hehe sbb sy xgenerate income from blog.. mungkin boleh buat entry tentang oengurusan duit ke, shopping ape ke, or boros lantak cam mana kat blog kn? share experience..

    Tak semestinya, blog dibuat untuk generate income. Tu dah salah okay!

    http://nurulshaida.blogspot.com/

    BalasPadam
  99. haha...tak sedarlah dah terlebih 100 patah perkatan...klu abg ben rasa nak baca..bacalah...just utk berkongsi...

    http://cintaqasehsuci.blogspot.com/2012/01/kaitan-dengan-blog-qaseh.html

    BalasPadam
  100. Saya masih newbie yang terkedek-kedek untuk belajar ,dlam peroses nak buat tuto pertama ,tlong la promote ye .

    http://akugadizbloggerz.blogspot.com/
    http://cookiecaramello.blogspot.com/

    BalasPadam
  101. Free file share giving you the file that you can download it for free and without register. Furthermore there is no ads such as adf.ly and the other ads company that force you to wait. We just want to share the good with you all.
    Thank you.
    FREE FILE SHARE

    BalasPadam
  102. Assalamualaikum,

    Akak masih baru menulis dlm blog ni.Blog ini adalah pengalaman sebenar yg dilalui oleh akak sekeluarga.Bukan tujuan utk meminta simpati sekadar luahan hati.....

    Dulu kita sekadar menulis di diari, tapi akhir ke tong sampah apb berkulat dan lapok.Jadikan cerita ini sebagai renungan bersama.

    Tolong promote ye blog akak yg tak seberapa ini....

    http://suarahatidanceritaku.blogspot.com/

    BalasPadam
  103. blog ade lah tempat sy bercerita dan berkarya secara suke2. ini adalah platform utk sy kerana sy tdk mgkin akn jd sorg penulis di alam yg nyata. harap abg ben blh promote sy pny blog spya sy lg bersemangat utk meneruskannya :))

    http://karyakunukilanku.blogspot.com/

    BalasPadam
  104. ramai nya pomote blog..nk jugak..hihi
    http://missakmamalya.blogspot.com/

    BalasPadam
  105. assalammualaikum,
    moga tak terlepas train lagi. Harap-harap!Tak tahu sesuai atau tak menempek di sini, tapi belum cuba belum tahu. Kan?

    http://snemall.blogspot.com/2012/01/special-post-abg-ben-nak-tolong.html

    BalasPadam
  106. erm...awal2 berblogging saja nak kongsi ilmu dengan viewers...tapi sekarang bila dah kenal nuffnang baru terbayang pasal $$ bila dah berjaya cash out duit nuffnang tue yg buat lagi bersemangat nak berblogging

    BalasPadam
  107. bagi saya : ada kaitan ke blog saya dengan duit? tak kot. bagi saya la. saya buat blog sebab nak adakan tempat luahan perasaan, rasa hati. mungkin, tu je kot :D

    BalasPadam
  108. oppsss. lupe pulak..:)
    http://missattia.blogspot.com/

    BalasPadam
  109. promote malam ni je ke?

    saya nakkan selama2 lamanya~

    urm, mungkin bila trafik tinggi iklan kat tepi2 tu lagi ramai orang klik.

    BalasPadam
  110. blog saya http://nuruddinazrizulkifli.blogspot.com/

    BalasPadam
  111. Saya newbie just nk share kartun haahaha,blog u awesome, walaupon dh masuk umur 21 dh layak mengundi still tngok kartun, mmg name blog ni mediafiresoul n orang xgenerate money ngan mediafire..nk generate traffic pon susah sbb berjuta-juta pakai tag mediafire, tp saya just nk share pasal kartun yg saya tngok dari kecik sampai skarang..and blog ni dlm bahasa orang putih sbb yg tngok kartun kt internet mostly paham oputih nii..

    Ni la blog saya yg berumur 5hari..hahaha
    http://mediafiresoul.blogspot.com/

    BalasPadam
  112. blog menghasilkan $$$... jom walking di blog saya smbil dgr lagu2 hit tanpa henti dan dptkan buku serta sms percuma hanya di www.duniagiffarine.blogspot.com

    BalasPadam
  113. @soulsilverblog saya ni pulak baru 3 hari hahaahhaha www.duniagiffarine.blogspot.com
    dapatkan:
    buku PERCUMA
    sms PERCUMA
    hanya di sini

    BalasPadam
  114. salam ya...nice entry...mau tumpang ya..terima kasih..

    BalasPadam
  115. salam...nice entry...mau tumpang ya sini..terima kasih..

    http://kedainawwal.blogspot.com

    BalasPadam
  116. Salaam, maybe apa yang Ben maksudkan adalah kaitan blog dengan penjanaan $$, blog bukan sekadar berkongsi pengalaman, isu semasa, sesuatu yang baru tapi mampu menjana $$...pape pn bagi blog saya, saya banya uploadkan gambar yang saya lukis, mungkin boleh dikongsi dengan rakan...

    http://pikirdanlukis.blogspot.com

    BalasPadam
  117. ermm x berapa faham.. try baca byk kali.. maybe sbb mengantuk kot.. x pe esok sy baca lagi..

    http://sihatdenganbekam.blogspot.com/

    BalasPadam
  118. Assalamualaikum...
    Aku pon tak paham ben oii...
    http://comparedtonothing.blogspot.com/

    BalasPadam
  119. Assalammualaikum,

    Apa yang saya faham adalah kaitan simbol $ dengan blog saya adalah saya boleh buat $ daripada blog saya

    http://rahsiaduitfree.blogspot.com

    BalasPadam
  120. Hmm...rupa2nya berblogging boleh buat $$ Ajarilah aku...

    yolaboutique.blogspot.com

    BalasPadam
  121. Memanglah boleh menjana pendapatan

    http://agentopuphp.blogspot.com

    BalasPadam
  122. Memanglah boleh menjana pendapatan

    http://agentopuphp.blogspot.com

    BalasPadam
  123. Memanglah boleh menjana pendapatan

    http://agentopuphp.blogspot.com

    BalasPadam
  124. Bagi sesiapa yang ingin membeli produk untuk penjagaan kulit dan bentuk badan..boleh la tengok-tengok page n blog ni..

    http://perfumebranded2906.blogspot.com/

    BalasPadam
  125. sejujurnya susah betul nak dapat sale dr blogshop. dah try mcm2 tp susah nak dapat buktinya
    http//babyoyako.blogspot.com susah nak dapat visitors.
    huhu
    lemah sungguh seo dan promosi ni

    BalasPadam
  126. Assalamualaikum dan salam sejahtera semua! Mohon sokongan anda untuk Mioni Online Fashion Store.
    Menjual pakaian fesyen Korea, Jepun dan Taiwan pada harga yang amat rendah. Mohon sokongan kalian untuk sebarkan kepada rakan-rakan Facebook.
    Layari http://mionishop.blogspot.com/ dan https://www.facebook.com/mionishop untuk maklumat lebih lanjut. Terima kasih semua.

    BalasPadam
  127. saya rasa simbol itu menunjukkan bahawa berblogging jugak bole dapatkan sumber pendapatan. jadi dengan berblogging juga bukannya perkara sia sia .. di samping bertulis ia juga bagi kita keuntungan...

    http://hidupdiusiaremaja@blogspot.com

    BalasPadam
  128. Sambil berblog sambil buat pasif income walaupun aku tak buat apa-apa dengan syarat artikel aku ada kaitan dengan produk yang nak dipromotekan.

    BalasPadam