Dapur Tanpa Sempadan...

Khamis, 5 Januari 2012

Sori bebeh .. Bukak tekak aku !!!

" Aku tak leh makan tu .. tak leh makan ni .. "


Bila tanya kenapa ? Sebab tak biasa mkn dr kecik .. Atau bukan selera dia ..  Kalau takde selera tu lainlah , tp belum rasa lagi , dia dh kata bukan selera maka aku akan kata ..


" Ruginya .. "


Setiap masakan walaupun namanya sama tp ianya tetap unik .. Dan ianya bersifat peribadi !


Bg aku , satu kerugian kalau berada di tempat org tp tak menikmati masakan tempatan apatah lagi kalau dah depan mata ..


Dan makanlah hanya utk merasa .. Bukan melantak !


Published with Blogger-droid v2.0.2

25 komen :

pinky berkata... [Reply to comment]

betul gak....mkn tuk merasa...rugi jer sy pun sll mcm tu...terus ckp tak bukan nk rasa dulu...

Makwe Kintan berkata... [Reply to comment]

peh...kecur air liur...^__^

No Lan berkata... [Reply to comment]

waah...ni selere tekak No ni..lepas makan laksa makan ngan daun pudina tu sekali hehe..

No suka merasa, klo makanan yg jarang kira rasa lagi teruja nak rasa..

No Lan berkata... [Reply to comment]

ni peberet No..daun pudina tu sedap klo wat ulam..

No suka merasa..makanan yg belum dicuba lagi teruja nak rasa!..

Dylla Abas berkata... [Reply to comment]

asam laksa tu feberet sy bro..huhu :p

nur chahaya abadiey berkata... [Reply to comment]

btoll tue..aduhaii..sodapnya nampk.. :P

faizulosman berkata... [Reply to comment]

org tu mesti spesis cerewet...

smilenajah93 berkata... [Reply to comment]

wahhh ~~~ sedapnyaaaaa ~~ wohowww ! lapar pulok jadinyaa

Munnafendy berkata... [Reply to comment]

rugi jadi org kalau tak suka mkn.. :p

inilah aku berkata... [Reply to comment]

dah terasa kat tekak nie... nak sikit..

promote sikit ben.. sinopsis novel aku

http://kurasakukata.blogspot.com/2012/01/mengejar-kaki-pelangi-sinopsis.html

Marina berkata... [Reply to comment]

tekak tak boleh terima adik beradik kerang, dah cuber tapi tak mau...hee~

KuNanGKuNanG berkata... [Reply to comment]

btl tu, sape yg xnak cuba makanan baru2 rugi tau..jadila cam sy ni.xmemilih..he3..kalau skali try xsuka xpe la.cari makann lain lak..:)

Nalisa Syahira berkata... [Reply to comment]

biasa semua makan , janji sdp ,

:: Cik Nur :: berkata... [Reply to comment]

rugi sape xsuke tempoyak.. :)

Lydia Miza(Aidyl Azim) berkata... [Reply to comment]

saya byk jmp makanan org..tp main cuit2 rasa jelah..nnt rgi tak jmp lg pasni kan.makanan pelik2...haha.

itmeMawarPutih berkata... [Reply to comment]

eee... sedapnyer laksa tue. My fav. Btl tue. x salah mencuba klu da cuba, mmg x leh msuk xkan lah kita nak paksa idak...

Azura Mendezz berkata... [Reply to comment]

Sama la kita incik Ben..Cik Mendezz kalo bab2 makanan xde yg xmakan ke apa..
semua cuba dulu..komen kendian..
kalo sedap mkn lg..
kalo x sedap lepas tu xyah makan dh menu tu..
mmg rugi la sape yg xberani mencuba ni..
apa pon xbley! =p

Sunah Sakura berkata... [Reply to comment]

@pinky

bukak ke bukan papa benn?

widiea azira berkata... [Reply to comment]

sy mkn je pape yg org mkn..haha

alexa yussida berkata... [Reply to comment]

true enuff..mkn dlu br komen bole telan ker tak kn..rugi la kalo awl2 asek reject je ..

Nisa Greennnpanda berkata... [Reply to comment]

sy suke melantak, haha.. ^_^

Aina berkata... [Reply to comment]

makan la apapun selagi ada selera makan, semua tuh kan nikmat yg tuhan berikan, ^_*

haslinda berkata... [Reply to comment]

nyum2... sedap nye laksa tu... ptg2 mcm ni pekena laksa dgn cendol best jugak... :)

Cik Ana berkata... [Reply to comment]

kalau Cik Ana nie bukan setakat rasa , melantak dah tu haha kuat makan --'

Prince berkata... [Reply to comment]

Perghhh...nak cari laksa lah blk keja nih ",

Related Posts with Thumbnails

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI