Alaa.. aku tak makan lagi hari ni !

by - Isnin, Februari 20, 2012

 

Pelik betul ! Ada orang , kalau tak makan tengahari dia punya semangat nak kerja down to 0 ! Tapi bila puasa , boleh pulak dia tahan kan ?

Nak lagi best , dia hidup mmg kena makan jer ! Bukan makan untuk hidup .. Kononnya nak menikmati anugerah Tuhan .. Yolah tuuu.. Kang umur baru berapa , dah ada macam macam penyakit ! Anak belum sempat putus susu , dah declare kencing manis.. Haa.. baru ada akai kan ?

Kalau tak makan seharian , tak leh hidup ke ? Mesti mau makan ? Peliknya , bila time nak makan tu lauk yang diambiknya seolah olah baru sampai dari planet Marikh ! Serupa tak pernah jumpa lauk bertahun !

Tapi .. cuba baca kisah lelaki Sweden ni lak  .. kat bawah ni laa cerita dia !

 

image

Seorang lelaki Sweden hidup dalam sebuah kereta yang ditimbus salji di sebatang jalan di dalam hutan selama dua bulan tanpa makan, kata polis dan media kelmarin.

Lelaki berusia 45 tahun dari selatan Sweden itu ditemui pada Jumaat lalu dan dia kelihatan sangat kurus dan terlalu lemah untuk bercakap beberapa patah perkataan.

Lelaki itu duduk di tempat duduk belakang di dalam beg tidur dan dia menyatakan telah berada di dalam kereta tersebut sejak 19 Disember tahun lalu. – Kosmo

2 bulan tuu..  Cool je kan ? Kita ? Sehari baru serupa setahun tak makan.. Siap ada merangkak lagi g kedai makan nak order tom yam seafood , ayam masak merah , sayur kailan ikan masin , telur bungkus 3 orang makan , ikan siakap masak stim dan tapau keow teow goreng !

You May Also Like

8 comments

  1. uhhhh buat saya rasa lapar dengan menu2 di atas

    BalasPadam
  2. memang dia pnjang umur dan kental..

    BalasPadam
  3. lapar baca ayat-ayat terakhir tu..hehe~~

    BalasPadam
  4. memang kuat semangat mamat tuh!

    BalasPadam
  5. bila tak makan, tkde mood nk buat keje..tp bila dah makan mengantuk plk T_T

    p/s - tqvm follow blog saya yg kelam2 suram.

    BalasPadam
  6. camnelah dia bole bertahan ye.mmg kuasa Allah,pjg umur dia.

    BalasPadam
  7. salam..

    kalu nk dibndingkn dgn hri puasa, memg boleh tahan sbb org2 disekeliling jgk puasa..tp kalu hri biasa nie..kalu x mkn memg rase something sbb org skeliling mpengruhi nafsu tue.

    papepon.. mkn larh mknn yg siht. :D

    BalasPadam