Antara hobi dan kegilaan ..

by - Rabu, Februari 01, 2012

 

Hobi , mmg menarik dibuat bila ada masa lapang .. Tapi bila dah terlalu taksub , mungkin memudaratkan malah mungkin mengorbankan sesuatu yang kita tak sangkakan seperti wang ringgit atau mereka yang tersayang !!!

Yup , aku baru layan movie yang aku download lakonan STEVE MARTIN ,JACK BLACK dan  OWEN WILSON .. Kenal ? Hehehe .. Semua hero peveret aku tuuu .. hehee..

image

Yup , THE BIG YEAR tajuk filem tu .. 

image

image

Filem komedi ringan ni mengisahkan 3 orang yg datang dari latar belakang yang berlainan tapi punya hobi yang sama iaitu meminati burung dan merancang untuk mencipta rekod mengumpul spesis burung dalam masa setahun !

Dan moral dari filem ini , biarlah hobi itu sekadar hobi dan jangan sampai memusnahkan diri dan keluarga !  Sangat menarik dan simple jalan ceritanya tapi cantik ! Wargkhh..

Aku sukaa burung !! Dulu bapak aku ada bela burung kelicap , murai batu , merbuk dan pastinya si tiung yang pandai bercakap ! Dia punya pasal , bapak aku dituduh gatal sebab PEEEWITTT  bila awek lalu ! Aku yang ajar burung tu ! Hahahah ..

Tapi kalau hobi dah boleh jadi pendapatan , apa salahnya .. Cuma kena bijak merancang jadual perjalanan kehidupan harian agar tiada yang berkecil hati ..

You May Also Like

6 comments

  1. Lawar gak burung tu, nama apa burung tu ek?

    BalasPadam
  2. suka bela ikan tapi bila dah mati rasa bersalah pulak...

    BalasPadam
  3. Kesian bapa BA, notty taw BA!
    neway, Apapun boleh jadik sumber pendapatan kalau dah mmg minat, plus rajin berusaha!Tapi, yes...jg smpi abaikan keluarga.

    BalasPadam
  4. Kalau bela burung memang tak minat & tak pandai, tapi pakcik aku memang minat betul, siap pandai macam mana nak pikat burung lagi

    BalasPadam
  5. Sebab tu org panggil nyawa-nyawa ikan kan Diyana Norman?

    BalasPadam
  6. as salam..
    ya~~ kena berpada2. kena bijaksana nak mentukan mana yang perlu..
    saya kurang pada burung. tapi suka ikan dan landskap dalam air. tengok ikan2 membesar dan pokok2 akuatik membesar buat saya gembira juga.

    (^^,)

    wahhh...ganasnya che ben. ajar burung bersiul gitu..hahaha..

    6__9

    BalasPadam