Bila aku ‘ racun’ jiran !

 

Balik dari gym tadi , jiran aku yg juga seorang guru dari jauh dah tersenyum dan bertanya khabar . Selepas aku parking dan kunci kereta , aku pergi ke arah dia yg sedang melepak di depan rumah dia .

Macam macam cerita ada la dibualkan. Kemudian datang seorang lagi jiran yg bertugas sebagai pegawai pertanian . Topik perbualan berkisarkan hal hal biasa sehinggalah aku bertanyakan satu soalan .

Hari tu diorang pergi ke Low Yatt Plaza untuk cari laptop .. Aku tanya la dah beli ke belum ? Tak sempat kata cikgu tu sbb kedai dah nak tutup masa tu .. Aku tanya laptop camana mereka cari ? Tak tau lagi kata mereka .. Aku syorkan mereka ultrabook ! Muhahah ..

Aku tanya sapa nak ? Tuuu , jiran satu lagi tu .. Pegawai Agama kat Jakim tu .. Dia nak g Mesir  nanti. Aku rasa nak sambung belajar la tu . Kebetulan ustaz tu keluar dari rumah untuk ke surau . Dia pon datang ke arah kitorang setelah cikgu tu panggil ..

Cikgu tu kata kat ustaz tu , yg aku syorkan ultrabook. Apa kemenda tu lak , tanya dia . Aku letih nak menjelaskan .. Aku suruh tunggu jap .. Aku g amik kat dalam rumah .. Hahah .. Promosi weh !

Bila aku bawak keluar , mereka pegang .. cam tak percaya lak keringannya dan kenipisannya. Tapi yg pasti dia terpikat sehingga mintak aku jual kat dia ultrabook aku tu ..

Dan aku jual je la kat dia .. RM1 ribu jer .. Haa … acah je  ! Rilek arr .. terbeliak terus bijik mata tu.. hhaha .. Tamo jual woo .. ni adalah hasil titik peluh aku sebagai blogger .. Kenangan ..

Hehe.. dia berminat nak g tgk kat kedai nanti.. Huhuh.. Dasat gak jarum aku kan ? Hahaha ..

4 ulasan:

  1. fuhh..! terkejut bila bro ckp jual seribu...ingtkan btul2 jual...

    kalau nak jual,sy beli 2 ribu..boleh..?

    hehehe..tp sy tahu, syg o nk jual kan.. :)

    BalasPadam
  2. salam...

    kalaulah suatu hari nanti....hehehe....nak beli jugak... skrg ni nak kumpul duit beli HTC lu..hehehe..

    BalasPadam
  3. seb bek.. terkejut nk jual seribu haha..
    promot jgn x promot

    BalasPadam
  4. Kalau betul tadi seribu , saya pun nak . hehe

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi. Tidak terkait dengan mana mana parti politik walaupun ada artikal berbaur politik secara ringan. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog iaitu, Ben Ashaari. Saya tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli , sengaja atau tidak sengaja. Amaran dah diberikan. Sapa suruh tak baca !

Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah bila ada maklumat tambahan yang punya bukti atau fakta yang lebih sahih.

Jika ada sebarang pertanyaan atau penambahbaikan , boleh hubungi saya melalui email.

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI

Blogger Sejak 2009


Dikuasakan oleh Blogger.