Dilema pilih duda atau teruna sebagai calon suami ? - BEN ASHAARI

Dilema pilih duda atau teruna sebagai calon suami ?

 

image

Alahai .. apa nak pening lak kan ? Tengok bro kat bawah ni.. Berstatus ‘ dude ‘ tuuu .. Dapat gak anak dara comel loteh .. Ops ! Jangan kata la sbb harta yer .. Kalau sebab harta , aku rasa Lisa boleh cari lagi masyuk punya lelaki kan ?  Ini cinta woo.. Cinta tak mengenal status .. Kan kan ? Fikir kan yang positif la .. Nanti kena kat batang hidung kita atau keturunan kita , baru ada akai !

image

Duda ni ada satu kelebihan tau ! Yer , bukan semua tapi majoritinya duda ni dah tau bagaimana nak layan bakal isterinya lebih lagi yang berstatus anak dara ! Pergh .. boleh cair woo hati bila duda ni berkata kata .. hahaha .. Camana aku tau ? Well .. hahaha ..

Kenapa mereka boleh dapat status duda tu , itu cerita lama. Pengalaman mengajar mereka erti kehidupan dan aku pasti  si duda ni sedar akan kesilapan dan bersedia untuk membina hidup baru dengan mereka yg telah kembali berjaya membuka pintu hati mereka untuk bercinta  !

Tak kira duda atau teruna , segalanya bergantung pada kematangan fikiran sebenarnya. Bukan faktor status mahupun umur tapi pengalaman hidup, kebijaksanaan mengendalikan masalah , serta punya kelembutan bila berkomunikasi. Faktor faktor begini amat penting bila berpasangan terutama dengan perempuan yang jauh muda dari lelaki. Bukan mudah !

Bagaimana pula dara atau janda ? Haaa .. tu isu lain . Yang penting , hati mau gembira dan bercintalah kerana Allah .. Duda atau teruna , bukan isunya ..

10 ulasan:

  1. Duda hotss. hakhak!
    nak teruna laaa.

    semuga duda n si dara bahagia. ngehngehngeh

    BalasPadam
  2. yg penting pilih la krn iman ;)

    BalasPadam
  3. duda dah konpem duda...anak teruna lom konpom teruna...ahaks...

    same la cam pempuan pun...baik pilih kerana Iman...terjamin dunia akhirat

    BalasPadam
  4. duda ke. truna ke tu semua jodohh .. kan

    BalasPadam
  5. saya pun dilema.mcm lah muda sgt lagilah nak memilih2 ni. Bukan soal harta, Tapi....hati. ok tutup cite.

    nak cite lain. saya ada jiran. muda lagi kot.18 tahun. sgt muda. soon dia nk kahwin dgn seorang duda 40-an. agak berharta lah. Tapi budak ni selalu keluar dgn lelaki2 lain. alah, budak lagi kan. Then dia kompang kat kawan2 dia kahwin pun bukan sebab cinta, Tapi sebab duda anak 3 tu banyak harta. tak pelah dik, bagi kau rasa pengalamn hidup ni banyak sikit. Bila buat keputusan tak berfikir panjang. Bila bercakap ikut sedap mulut je.

    BalasPadam
  6. Bercinta kerana Allah... Setuju!!!!!

    BalasPadam
  7. semua org ada sejarah silam...

    BalasPadam
  8. Pilih duda. Hehehe. Ya ya betul tu, bercinta kerana Allah :)

    BalasPadam
  9. syukur alhamdulillah..cikdee dpt anak teruna..ahahah.. but i belom kahwin u..ekek..ape pun abg ben..ape abg ben ckp cikdee setuju..cos statys bukan faktor utama.. yg penting pengalaman hidup.. kebijaksanaan mengendalikan masalah serta kelembutan beliau bila berkomunikasi..so overall..semua ne ade kat my fiancee..

    thats why la cikdee jatuh cinte..ahha
    CHOP!!!..

    BalasPadam

Dikuasakan oleh Blogger.