Group di FACEBOOK galak Murtad !

by - Jumaat, Februari 17, 2012

 

Apakah benar kita cintakan agama kita ? Kembali melihat diri kita. Dan bagaimana mereka memperkotak katikkan kita ini disebabkan kejahilan kita sendiri . Apakah ini yang kita nak ? Kita kata kita ini penganut Islam tetapi apakah kita buat seperti mana yang dituntut?

Lihatlah mereka yang telah hilang peganganya lalu mengarut melalut dan merepek ! Tak tau nak percaya apa dah ..

image

Mereka nak tengok wanita Islam berbogel ! Kalau nak tutup aurat , lebih baik duduk rumah ! Itu yang buat mereka gembira . Suka tengok kita , orang Islam ini jadi mengarut dan langgar hukum hakam agama sendiri . Di manakah anda ??

image

Hurm.. dimana keimanan kita ? Jangan tunggu hari tua untuk berubah. Tutup mata dan bayangkan anda dikapankan sekarang ini. Dan bakal dikuburkan seorang diri …

 

image

Mereka dah hilang kepercayaan pada agama mereka ..  Nak ikut mereka gak ke ? Istighfar dan bawa mengucap. Sama sama kita kembali ke jalan Allah .. Kita doakan mereka , agar diberi hidayah dan kita kena tunjuk contoh , buat mereka .

Kawan kawan .. tegurlah kawan kawan kita jika ada yang tak betul. Biarlah dicaci maki dari melihat mereka melakukan dosa . Inilah dugaan dan ujian kita sebelum kita mati .. Kita akan mati ! Apakah bekalan kita nanti ?

Hurm ..

image

Tak guna nak marah kat mereka sedangkan ada di antara kita sendiri pon melakukannya .. Tegurlah kawan kawan kita secara baik .. Lafaz bismillah dan niatkan pada Allah sebelum menegur. InsyaAllah ..

You May Also Like

28 comments

  1. aduhai.. mengucap panjang bila baca... memang dah ramai yang murtad gunakan fb sebagai medium untuk berbahas... nauzubillah..

    moga mereka sempat bertaubat!!!

    BalasPadam
  2. ni sume kes mak bapak tak ajar anak la ni. mak bapak tonggang arak..tak hantar anak g skolah agama..anak jadi camtu tak faham agama..bersepah orang mcm ni.

    buktinya, boleh kira pakai jari bape orang saje budak skang yg pndai baca al-quran. kawan saya pakai tudung labuh..umur dah dekat 30 tapi mintak saya ajar dia baca tulisan jawi??? ex-unimate saya pulak mengaku tak hafal surah al-ikhlas (surah paling senang)?? apatah lagi surah2 lain. orang kpg sy kawin ngan mat salleh, pakai baju pon dah mcm pamela anderson..apa bakal jadi kat anak dia nanti??

    saya tak kata saya baik, tapi saya nampak keadaan macam dah parah sgt je. camno ni abang bengggg...

    BalasPadam
  3. moga kita terhindar dr perbuatan & pemikiran seperti itu...

    BalasPadam
  4. sukar untuk menerima kenyataan yg ternyata umpama sengaja diada-adakan ini. Doakan mereka sedar dan kembali kejalan iman. Mohon doa kepada Allah untuk diri kita sendiri agar dijauhkan dari sifat jahat orang lain juga minta dijauhkan sifat jahat yang berada dalam diri kita sendiri ... amin

    BalasPadam
  5. hmm, tak tahu laa orang islam sekarang ni. bila tegur digelakkan kat kita. tapi kita pun sbg orang islam kena jaga jugak tingkah laku dan komen-2 kita. kadang-2 diorang judge dari situ. nak share boleh tak?

    BalasPadam
  6. Sedih ble tgk.. klo ye tak percaya, jgn la menghina camtu skali.. Sakit ati ble Nabi Muhammad S.A.W di caci mcm tu.. bkn baginda ade wt salah pape pn kt kaum murtad neyh..

    BalasPadam
  7. Astagfirullah al-azim...
    Sedihnyerr....Nabi Muhammad SAW mesti sedih & kecewa dengan Islam kita zaman skrang..

    BalasPadam
  8. Takut bile baca benda2 mcmni...
    Dunia da tua..da penat melayan kerenah manusia..tinggal tunggu masa je..kita yang masih didunia, sementara masih sempat, tingkatkan la amalan..amal maaruf nahi mungkar..

    BalasPadam
  9. sebenarnye dah ramai yang murtad n yg mempermainkan agama islam nih. Siap buat kelab murtad di FB..kuatkanlah keimanan kite supaya tak terpesong agama kite..dan doakan mereka supaya kembali ke pangkal jalan..:)

    BalasPadam
  10. orang2 yg tak pernah diuji Allah agaknye.kena hempap ngan isi bumi baru tau.huhu~ moga mereka kembali ke pangkal jalan.

    BalasPadam
  11. anak2 generasi zaman sekarang perlu lebih bimbingan..kadang2 mereka ni terikut kecanggihan zaman, kununnya ikut peredaran zaman, up to dated..

    saya ni pun masih lagi perlu bimbingan agama..huhu

    BalasPadam
  12. Astagfirullahalazim...sy dh mula tkut bila tgk isu mcm ni..sy takut Allah SWT akan turunkan azab utk kita semua..bru ni sy mimpi meteor sebesar KLCC jtuh ke bumi..batunya bulat & ada bara api..byk pulak tu..habis hncur semua..sy jgk pnh mmpi didtgi lelaki brjubah putih & wanita bertelekung meyeru spy beriman kpd Allah SWT & Rasul-Nya...mgkin ni slh stu pringatan utk kita..smoga kita semua dilindungi ALLAH SWT.

    BalasPadam
  13. Astaghfirullah... didikan kita pada anak2 membentuk mereka. lihatlah hasilnya... itu yg ditakutkan.

    BalasPadam
  14. Subhanallah.. Memang sedih melihat saudara yang telah terpesong daripada akidah sebenar.. Semoga suatu hari nanti mereka ini sedar dan diberikan hidayah.

    BalasPadam
  15. Semoga kita dilindungi olehNya..

    BalasPadam
  16. kepada Cik Oda Gelang, sy xsuka anda menyalahkan ibu bapa dalam hal ni..
    Ini sume bergantung pada individu 2 sendiri yg nk diri mereka jadi begitu... Kadang2 anak ustaz pon ade yg perangai camtu, jadi kite nk salahkan sape? ibu? bapa?

    BalasPadam
  17. Nau'zubillah... bukankah dia juga Islam? Ya Allah apa nak jadi dgn dunia ni!!!!!!! T_____T

    BalasPadam
  18. manusia makin lama makin alpa....makin menjadi-jadi...

    BalasPadam
  19. subhanallah..mengucap panjang baca...nama islam tapi mengutuk islam..moga dijauhkan dari semua perkara2 yang menyesatkan hidup..amin..

    BalasPadam
  20. Nauzubillah . . . sdih membce umat sndr mengutuk agama sndr :(

    BalasPadam
  21. Nauzubillah...semoga Allah memberi petunjuk & hidayah yang terbaik buat mereka!Dah jadi tanggungjawab kita as a Muslim to potray the best Examples to ppl like this.

    BalasPadam
  22. sekarang lah masanye untuk bangkitkan semangat juang !! . . . . bersedia untuk perang, . . . kalaulah peperangan betul-betul tercetus kat Malaysia ni, baru diorang nak kecut perut dan hormat kot, . . . .

    tapi malangnye, kite dah terlalu terbiase dengan keadaan selesa dan tak sanggup untuk alami kesusahan, . . . . . . .

    semangat pejuang terasa seolah-olah membakar dalam jiwa bile bace ayat-ayat melampau tu, . .

    semoga kita dikurniakan keberanian untuk berjihad, semoga generasi muda bersedia menjadi pejuang, . .


    pada masa yg sama mesti kawal hati dan perasan supaya tidak dikawal oleh kemarahan, . . . :)

    BalasPadam
  23. Tak tentu mereka ni islam kerana ramai yg menyamar guna nama islam tapi mereka orang kafir.baca jer scientific evidence dalam quran sudah cukup untik membuktikan yg quran itu dari tuhan.pasal dark matter yg baru scientist discover pun ada dalam quran..tu pasal mak salleh yg buat kajian ramai masuk islam.tu sebab islam mengalakkan kita cari ilmu yg berguna tapi melayu malas nak study so kuranglah ilmu dan kuranglah pegangan ugama

    BalasPadam