Ho ! Ho ! Ho ! Very ‘dengeles lhooo ‘ ..

by - Jumaat, Februari 10, 2012

 

Hahahaha .. bahayaa ! bahayaa !! Kenapa ? Cuba korang tengok apa yang mereka google bab aku ni ! Aiyoo ..

image

Haahaha .. Sapa carik nehhh !! Gay kah ? Atau .. hehe .. Atau .. hehehe.. sapa haaa .. habaq maiii !!  Aparaaa .. Dah abis modal ke nak cari gambar aku yang dah tunggu masa nak expired ! Eh , tu pon ada gak yang kata gambar aku poyo .. Pelik kan ? Hahaha .. Gambar kat gym pon poyo.. Tunduk lak tu ..

image

Poyo ke ? Haahah.. Kalau poyo , maaf la yer .. Bukan mudah nak dapat posing gambar gini . Pelbagai ‘kenangan’ yang aku kena lalui .. Dari umur 24 tahun aku start workout hingga sekarang . Takkan nak bergambar duduk dan tundukkan muka tu poyo kan ?

Kalau yang bawah ni , mmg poyo ! Hahahahah ..

image

Kadang-kadangkan , kita jangan tengok apa yang kita nampak depan mata kita . Kita kena lihat apa yang telah dia capai dan bagaimana semangatnya untuk dia mencapainya.

Aku tak kata aku ni dah bagus . Aku amik contoh pelakon filem 300 yang mana badan dia biasa jer… Dengan semangat untuk mendapatkan badan yang diminta oleh pengarah bagi memantapkan lagi filem mereka tu , dia membuat latihan keras selama 8 bulan ( tak silap aku ) .  Bukan mudah weh ! Teruk ok ! Kena diet . Disiplin. Lalu , kenapa kita kena tengok kepoyoan dia ? Bukan apa yang telah dia capai lalu kita amik untuk dijadikan semangat ?

Aku amik contoh sorang lagi la yer .. Idola aku dalam dunia perfileman HollyWood.

image

Kering mamat ni dulu ! Aku minat dia sewaktu dalam sitcom Fresh Prince of Bel Air. Siap beli album dia lagi ..hahaah.. Tapi tak la terkinja kinja cam beruk kena belacan tu kan.. Heheh ..

Dan tengok badan dia sekarang .. ‘ Simple dan kemas ’ ..

image

Ada aku kata poyo ? Sama gak ngan Jehan Miskin. Dulu kering dan sekarang berotot .. Bukan sebab nak poyo atau berlagak macho tapi seperti perempuan , menjaga penampilan dan kesihatan. Dari dok buang masa kat kopitiam atau merempit tak tentu hala , baik g gym kan ?

Bagi aku , kalau kita tak mampu mencapai apa yang orang lain capai , kita jangan perbodohkan diri dengan mempersenda orang itu sebaliknya cari kekuatan dan keunikan diri kita sendiri lalu gunakan untuk mempertingkan diri kita. Kita sama sama manusia .. Takde beza. Setiap manusia tu ada kelebihan dan kekurangan. Jangan asik nak berhasad dengki saja. Hitam hati kita tu .. okeh ?

You May Also Like

8 comments

  1. Ala en ben tak payah semakkan kepala dengan apa yang orang lain kata yang penting kepuasan yang kita perolehi selepas apa yang diimpikan menjadi kenyataan berkat usaha gigih kita sendiri.

    BalasPadam
  2. haha!! sape la agaknye org yg cri 2 kn...hoho ~ bahaya 2 abg ben... xD

    btw, wan perlukan pertolongan abg ben..wan ade buat contest..contest biasa2 je..

    klau bleh abg ben gtau la kt follower abg ben klau sudi join contest wan ni..

    http://rizwanewan.blogspot.com/2012/02/new-contest-2012-contest-i-love-you.html

    BalasPadam
  3. waw...seksi hahahhahahaha

    BalasPadam
  4. fuh...tinggi gak market abg ben ni kan...huhu

    BalasPadam
  5. abg ben ni mmg ahli tetap gym la kan ? untunglaaa..adik lelaki saya pon minat pergi gym..daripada melepak tak tentu pasal baik jaga kesihatan kat gym :P

    BalasPadam
  6. hah , sudahh lahhhh . gay yg search tu a.ben :P

    BalasPadam
  7. hah , sudahh lahhhh . gay yg search tu a.ben :P

    BalasPadam
  8. wahh.ganas betol pencarian mereka..hehe.. nampaknye ad jugk yg bermint nk tgok 6pack en.ben kot..hehe

    stuju sgt.. xperlu nk cri kepoyoon org laen..itu hya menunjukkan dri sdri yg sbnarnya poyo..

    BalasPadam