Antara penyakit rakyat Malaysia termasuk aku ..

by - Khamis, Mac 22, 2012

 

 

 

IMAG2054

Pihak bertanggugjawab dah sediakan tempat letak kereta bertutup di dalam bangunan dan terbuka di luar untuk kemudahan kakitangan mahupun pelawat. Alhamdulillah ..

IMAG2055

Tapi mengapa masih ada yg berminat nak meletakkan kenderaan mereka di tempat yang tak sepatutnya ? Dari 4 lorong ni , tinggal 2. Dan satu lorong lagi ni , akan ada kereta berhenti untuk menurunkan orang..

Menariknya , ada jugak yang menentang arus semata-mata untuk parking sebelah sini dan malas untuk buat u-turn ! Apa yg berlaku sebenarnya mampu mengakibatkan kemalangan jika tidak berhati-hati.

Kalau kena saman , marah ! Kalau berlaku kemalangan , marah ! Tapi sendiri punya silap , kasi buta mata .. Apa cerita ? Kasi cerita sikit ! Suruh berjalan sedikit pon malas .. haih…

You May Also Like

12 comments

  1. Penyakit rakyat Malaysia majoritinya...MALAS dan NAK MUDAH je

    BalasPadam
  2. Takde tmpt parking or parking penuh?

    BalasPadam
  3. rakyat malaysia sayangkan lemak dalam badan.. termasuk lah saya tapi saya tak pernah lagi parking di tempay yg tak dibenarkan.. takot kene saman.. hehehe

    BalasPadam
  4. @Prince kalau parking penuh atau takde tempat parking , maka entri ni isunya pasti lain :) ..

    BalasPadam
  5. parking penuh...xpun malas nak parking kat atas tu..

    BalasPadam
  6. Parcel C , Xrasa ada parking , saling block , Xtrik hand break / tinggalkan no fon. Ruang pelawat , pelawat guna juga menjadi masalah pada penjawat di Parcel C.

    BalasPadam
  7. stamina tak cukup abg ben.kalau yg tak berapa sihat mcm sy nie, susah gak.huhu~

    BalasPadam
  8. hurmm..malas nk pusing jejauh kot.. dh tu je dekat dgn tmpt dituju.. pastu mostly parking kt putrajaya berbayar... Putarajaya sentral, jpm, kompleks e..

    BalasPadam
  9. tapikan nape ek mas bila g putrajaya jrg la nmpak polis.

    n bukan kat sana bnyk cctv ke?xtakut ke ambik no plat?

    BalasPadam
  10. haha biasela.. manusia..buka dekat Malaysia je penyakit ni.. tapi pelik, dekat EUrope, Jepun, Singapore ke.. ok la plak. Mungkin education negara tu sendiri tak ckop tegas.
    -I'm just saying-

    BalasPadam