Bila manusia gila nak cantik , uri pun sanggup dia makan !

by - Ahad, Mac 25, 2012

 

Macam macam laaaa manusia ni sanggup buat terutama bila melibatkan kecantikan ! Ada yang sanggup buat botox , pasang susuk , melakukan pembedahan semata mata nak cantik !

Ada seorang artis ni di Hollywood mengakui bahawa antara tips bagi mengekalkan kecantikan wajah adalah dengan memakan plasenta dari rahimnya.

Artis ni mula mengamalkan plasenta sejak melahirkan bayinya,  pada September tahun lalu dan percaya dengan memakan organ tersebut, dirinya akan lebih sihat.

"Saya mempunyai semangat yang tinggi apabila berbicara tentang hal-hal kesihatan dan akan memastikan pengambilan makanan kesihatan seperti, vitamin, teh serta plasenta yang telah dikapsulkan wajib dimakan.

"Memang bunyi plasenta agak menggelikan tetapi ia telahpun dikering dan dijadikan kepada bentuk vitamin," kata selebriti tersebut.

Katanya lagi cara pemakanan plasenta tersebut dianggap mistik seperti ingin melakukan sesuatu ritual, tetapi dia menegaskan hal itu tiada kaitan langsung, sebaliknya menyarankan kepada ibu-ibu di luar sana untuk menjadikan plasenta sendiri sebagai makanan tambahan.

Aduhh … sampai gitu sekali ?? Haihhh … jangan laaa ada antara kita yang punya akal fikiran  buat kerja gile semata mata nak nampak cantik dan mantap !

Dalam masyarakat Melayu , yang makan uri ni  .. kita tau  sapa kan ? Huhuh.. Ni mungkin spesis moden kot ?

 

Sumber – Mstar

You May Also Like

8 comments

  1. tak sanggup nak mkn uri utk cntk...no no no no no... tak sggp .. tak nak..plasenta walaupn dh dikergkn ia ttp plasenta..no no no no no no..jgnlh hana jd mcm mereka yg gila cntk dn sggp mkn bnda tu..tak nak

    BalasPadam
  2. Bila nafsu menguasai diri..segala kejadian ALLAh snggup diubah


    http://kerjakosongterkini2012.blogspot.com/

    BalasPadam
  3. Bila nafsu menguasai diri segala kejadian ALLAH sanggup diubah..


    http://kerjakosongterkini2012.blogspot.com/

    BalasPadam
  4. plasenta... (=_=)" cm nk vomit jer ieeyeeekkkk

    BalasPadam
  5. Tmpat kami d sbah org yg mkn uri tu namanya 'B kuasa 2'..means balan2...mgkin dorg adik bradik hehe..geli oh..

    BalasPadam