Fuyoo ! Segalanya di sini !

by - Khamis, Mac 08, 2012

-Ini adalah sticky post entry. Sila rujuk entri terbaru di bawah entri ini.-



Apa tu ? Pernah dengar ke FUYOO ni ? Haaa .. Meh aku nak bagitau korang eh .. 

image

APA ITU FUYOO

FUYOO.CO atau FUYOO ni adalah sebuah laman web yang terbaru serta terkini dalam dunia maya ni . Mudah je laman web ni .. Konsepnya  sangat mudah , seperti pasar ( marketplace ) . Apa yang kita nak cari atau nak beli , g je sana dan ‘luahkan’ saja. Nanti akan ada yang akan buat tawaran kat korang ! Contoh la kan , aku nak cari kamera DSLR yg secondhand . Jika ada penjual yang berdaftar di situ memilikinya , dia akan tawarkan kat korang ! Haa.. maka berlakulah tawar menawar dan jual beli.. Cam tu laa lebih kurang ..

Tapi tak semestinya hanya berjual beli jer .. Bagi mereka yang bukan buat bisnis , mereka berpeluang juga buat duit kat sini .. Sapa tau kan ? haa ..

Konsep begini mmg berbeza dari yg biasa . Yelah kan , biasanya kita g kedai cari sampai dapat atau cari je melalui search engine .Kalau jumpa pon , lom tentu boleh percaya kan ? Melalui Fuyoo ni , korang sendiri terus deal dgn penjual tu dan mintak la berapa harga yg korang nak .. Kalau kena ada 3-4 penjual barang yang sama dan mereka saling berebut nak jual murah , sapa untunng ? Ehehhe ..

Ini cara terbaru dan mudah ..  Boleh tawar menawar dan punya pilihan . Apa saja yang kita nak cari , bagi tau je kat web FUYOO ni .. Caranya ? 

Bagaimana ianya berfungsi ? 

image

Langkah 1 : Nyatakan apa yg korang nak .Ini termasuklah berapa budget , jangkamasa dan lokasi. Bagi aku , ni penting jika kita nak deal barang yang mahal harganya .. Mana tau nak amik sendiri ke .. kan ? Hehe ..

Langkah 2 : Penjual yang berdaftar dengan FUYOO akan memberi tawaran kat korang .. Jika barang yang diminta tu punya ramai penjual , maka bolehlah membuat tawaran .

Langkah 3 : Pilih penjual yang benar-benar memikat hati korang . Kalau takde yang sesuai , korang boleh cuba buat lagi tapi kali ni tukar tajuk post serta keterangan dan juga harga untuk mendapatkan tawaran yang lebih menarik .

Contoh  ..
image

Cam ni je .. Tak susah pon kan ?  Nak try ? Klik POST A TASK .

Untuk Pembeli
Jimat masa anda woo ! Kenapa ? Korang tak perlu susah payah bertanya atau tercari cari kerana penjual yang akan cari korang ! Dan jika tak tau nak tulis apa , korang boleh tgk task yg ada dan COPY TASK je …pastu edit je skit skit .. haaa.. senang kan ?

Untuk Penjual
Buat bisnis yang kekurangan customer , nilah masanya .. Korang boleh terus pergi pada pembeli dan tawarkan pada mereka bantuan yang mereka perlukan tanpa perlu tunggu mereka mencari korang ! Menarik kan ?

Buat duit dengan FUYOO ? 
Selain dari menjadi penjual ( seller ) yang pastinya boleh memberi pulangan yang berbaloi , korang boleh tawarkan skill yang korang ada . Contoh , mak andam ke .. Jurumekap , jurugambar .. haa .. Bukan susah pon .. Bila ada orang yang mencari skil skil begini , FUYOO akan email kat korang ! Waaa.. siap email bagitau tuu ..

Tapi ingat , bukan korang je dapat .. Ramai lagi yang akan dapat dan inilah masanya korang buat tawaran menarik pada mereka yang berminat tu ..

Segalanya berbeza di FUYOO ! Minta apa saja di situ dan pasti tidak dikecewakan ! Dan jangan lupa , kuasa membeli di tangan anda .  Begitu juga dengan penjual , anda pasti bijak mengendalikannya !

RM10,000 untuk dimenangi

image

Jom sertai FUYOO BUZZ CONTEST .. Mudah jer .. Klik SINI

Hubungi FUYOO

Untuk mencuba atau mengetahui dengan lebih lanjut , sila ke www.fuyoo.co atau www.fuyoo.com.my . Jika punya pertanyaan , sila ke FACEBOOK FUYOO , klik SINI

You May Also Like

14 comments

  1. fuyoooo....nak kena selidik sikit ni..

    BalasPadam
  2. assalam, menarik jugak tu....rugi kalau tak cuba.

    BalasPadam
  3. wah..... terbaek nieh... thankzx bro Ben

    BalasPadam
  4. macam dah pernah jumpa je web berasaskan konsep ni.

    BalasPadam
  5. Thanks for the info..boleh try2 jenguk ni...

    http://teratakniagaku.blogspot.com

    BalasPadam
  6. Fuyoo!

    I dah join sebab nak post rumah flat I tuh untuk dijual... tapi nampaknya ia hanya untuk pembeli yang mencari penjual, bukannya penjual mencari pembeli.

    Ker I yang tak paham website nih?


    Terbaru dari Logokoko:

    [U] Anjing jiran yang garang tapi lawak

    [U] Flat untuk dijual

    [13SX] Toilet signage yang nakal (Part 2:2)

    BalasPadam
  7. fuyoo! info bergune,..thank you abg ben,..

    BalasPadam
  8. Hai. Ada dijemput sertai komuniti blogger kami www.bloggerpower.tk

    BalasPadam
  9. Salam semua, selamat pagi..
    wow!..first time dengar Fuyoo ni..rupenye based in malaysia..bagus jugak website ni..dah dapat sorg, tengah usha2 line..memang mudah la..mudah?adakah semudah mudah.my hehehe..yg ni inovatif sikit dengan penggunaan script dan GUI yg sangat cantik dan sleek!..jom singgah fuyoo.co skrg..

    Entri terkini:Memasarkan produk INI di fuyoo.com?Wajarkah?

    BalasPadam