Dapur Tanpa Sempadan...

Jumaat, 27 April 2012

BERSIH 3.0 ++

 

image

Yearghhhh … Jom buat kat depan umah Ambiga lakk .. Mesti dia okeh punya .. Ada sponsor makan lagi .. Minum sendiri yer .. Cuma kali ni baju tamo kuning .. Kasi guna warna merah putih .. Baru Man United !!

Pastu lepak je la .. Baru BERSIH 3.0++ .. Kan kan ? Alahai .. Sampai masa , pangkah jer ..  Selagi nama manusia zaman ni , mana ada bersih 100% .. Semua menda tak kena kat mata punya laaa ..

Banyak jalan di KL akan ditutup esok yer .. Jadi jangan gatal gatal g masuk KL .. Menangis kang sbb jalan jammed .. huhuh ..

Ben : Buka mata .. Diri sendiri kotor ..

10 komen :

Haruno Hana 하나 berkata... [Reply to comment]

nobody's perfect.. jgn kutuk org len sbb wat salah sbb kita pon bukannya sempurna sume hal.. be neutral.. jgn tunjuk sgt kita sokong sapa.. hahahaha XD

Lady Milo berkata... [Reply to comment]

memasing kotor dengan daki dunia..

selagi duit bawah meja masuk poket sendili...wuwuwuw

Hadi berkata... [Reply to comment]

macam mana nak pangkah kalau pengerusi dan ahli spr pun ahli parti politik?? teluskah SPR?? ustaz azhar dan mufti perlis kata pergi bersih fardu kifayah,bukan kita dengar dari ustaz n ikut buta tuli tapi kita kaji ikut nas alquran n sunnah.. rasanya tak salah pergi bersih tu,,atas niat masing2.. g bersih bukan bermakna sokong ambiga,sasterawan a samad said pun pengerusi bersih.. marina mahathir pun sokong>>.. saya bukan nak bodek kerajaan cuma cakap apa yang rasa perlu.. tak suka nak merapu :)

Hadi berkata... [Reply to comment]

kita dengar dari ustaz n ikut buta tuli tapi kita kaji ikut nas alquran n sunnah.. rasanya tak salah pergi bersih tu,,atas niat masing2.. g bersih bukan bermakna sokong ambiga,sasterawan a samad said pun pengerusi bersih.. marina mahathir pun sokong>>.. saya bukan nak bodek kerajaan cuma cakap apa yang rasa perlu.. tak suka nak merapu :)

Umi Salamah berkata... [Reply to comment]

Salam :)

Ben, pada pndangan sy mungkin sudah tiba masanya untuk ben mula membaca karya2 dari para asatiz berkenaan isu politik negara ni. Sebagai misal sy bawakan contoh ustaz Hasrizal, ustaz Zaharuddin, Dato' Tuan Ibrahim bin Tuan Man, Ustaz Zahazan atau anak-anak muda seperti Hilal Asyraf( yang mane sy yakin berkenaan isu Tun meminta pandangan Hilal tentang hudud telah ben ketahui, blh baca di websitenya), syabab musafir kasih atau sekarang menggunakan nama Muhammad Radhi di fb dan Rusydee Art di blog, atau blog solihin Zubir. Ada ramai lagi sebenarnya, tp setakat yg terlintas inilah.

Kita bebas untuk menyatakan pendapat selagi mana kata-kata itu kerna ingin menegakkan syariah Allah. Sebagaimana Rasulullah yg tidak melawan apabila dihina namun apabila melibatkan soal hukum Allah, syariah Allah, tiada kompromo! Dan inilah yang berlaku apabila golongan muda, lebih berusia, belajar agama, dan tugas org belajar agama lebih terbeban dr org yg tidak tahu. Tiada nilai ilmu sekiranya hanya pada teori dan terperap sebagai pekasam, siapa yg mahu tegakkan agama Allah jika tidak kita? Apa sumbngan kita pd Islam!? (Saya juga..)

Isu riba bukanlah hal yg dipandang enteng, sedang Allah telah berfirman bahawa tidak masuk syurga orang yang mengambil riba? Pandangan? Golongan agamawan telah berusaha bermuzakarah agar peratusan dikurgkan kepada 1% tetapi sebaliknya berlaku, namun usaha, masih berterusan.

Kita mestila mengkaji sejarah Islam ben, membuka kitab-kitab ugama, sy yakin anda begitu. Kita lihat, apa suruhan Allah dan larangan dia. Kita bandingkan pula. Tegakan kita melihat agama hanya diambil pd urusan yg memberi keuntungan sdg yg sebaliknya? Allahua'lam. Nyatakan usaha kita, sebagaimana kisah burung yg membawa air untuk memadamkan kebakaran yg membakar nabi Ibrahim. Apabila ditanya oleh haiwan lain yg memperlekehkan dia, jawabnya; semoga dengan usaha aku kelak di padang mahsyar aku punya jawapan buat Tuhanku. (Itu burung..kita?)

Kaji sejarah said Nursi, mengenal Islam membuatkan jiwa kita bugar. Buat hati makin cerna :') saya hanya anak muda, masih mentah, tp berdasarkan setakat setitis air di lautan ilmu agama yg ada, sy yakin dengan pegangan sy.


Iya pembangkang tidak semua betul. Tiada yg sempurna kan, tp usaha untuk menuju kesempurnaan itu yg matter. Oh ya, mungkin ben patut usha buku Hlovate(novel) juga, dan Ramlee Awang Murshid lyk ADAM, Mikhail, Sunan etc. Kesemua nama tersebut, banyak membantu. Sorry for my words :) wssalamualaikum.

Faizul Osman berkata... [Reply to comment]

btl tu... sibuk nak bersihkan org tp diri sendiri tak nampak...

logorithm berkata... [Reply to comment]

Ala... ingatkan nak gi jenjalan kat KL esok...

Hehe... :-p


Terbaru dari Logokoko:

[18SX] Tips membesarkan anu...

[U] Tandas terbuka

[U] Parking lama sangat

AQtYno_88 berkata... [Reply to comment]

jemput masuk kat sini. .apu aper yang bersih tu..

Sis AI berkata... [Reply to comment]

Bg sy, ada klebihan, ada kburukan. Yela bro, klu dh kotor tu.. At least kena lah ada usaha kasi sental skit kan? Takkan nk biar berdaki, brlumut? Usaha diorg dh ada, kita doa'kn yg trbaik utk pihak yg benar..

Sy ni lbih kpada pemerhati bab politik, takde la sokong satu pihak kaw2. Smua ni bkannya btul sgt. Nnti kita jdi lembu pulak.

Yg penting, mana yg kita prhati dan fkir wajar dbuat, buat. InsyaAllah, kita akn tgk sapa yg betul, sapa yg salah. Kita doa'kan yg terbaik demi ngara kita.

Ummi Anie berkata... [Reply to comment]

semak kepala la dgn hal politik ni ben.sampai masakita pangkah la apa yang kita suka.kalau semua tak betul,kalau tukar pemerintah akan pasti ke mereka juga akan betul?yakin ke mereka akan bersih?takyah la cite politik dalam blog ben ni....tak best la baca hal2 yang berat ni....cite qhaliff lagi best.....

Related Posts with Thumbnails

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI