Dapur Tanpa Sempadan...

Ahad, 15 April 2012

Keliru aku ngan umur Qhaliff ..

 

image

Kalau orang tanya aku , berapa umur dia . aku tergagap nak jawab .. Erk .. berapa hari eh ?? Sebab bila tengok dia macam tak rasa beberapa hari tapi dah masuk bulan .. Gaya tidur dia .. gaya renung orang .. gaya dia mengelamun .. mmg tak nampak pon baru 13 hari ( termasuk hari ni )

Kalau tengok dia tidur , hurmm .. mcm mcm laa gaya dia buat .. Nasib baik tak bantai style terjun tiruk .. Kalau tak , mau naya gak aku … heheh ..

Qhaliff , baru nak tidur .. Sejak terjaga tengah malam semalam dengan tidur jap jap tu , mmg buat wife pening kepala terus .. Sian .. Aku bangun gak .. kekadang jaga , dukung bawak berjalan dalam rumah sampai dia terlena balik .. Walaupun orang kata jangan ajar tapi camana lagi nak aku buat.. Kang kalau asik dok tepuk bontot dia , abis leper bontot dia .. huhu ..

Qhaliff dah lena balik .. Nak g jogging ke tak ? Ke aku pon sambung tidur cam Qhaliff .. Ngantuk ni .. Tapi kalau layan ngantuk , sampai kiamat takkan ilang ngantuk ni .. Hurmm

15 komen :

Haruno Hana 하나 berkata... [Reply to comment]

olo... comel la Qhaliff.. haha... baik g joging, lepas joging akn rasa segar sket.. kurang dh mgantuk..

namiacinta berkata... [Reply to comment]

alahai tomeyyy nyer qhaliff tido ....

@Nurul_Aini berkata... [Reply to comment]

abg ben, sy nk qhaliff yg comel tu..!!! pipi dia mcm nk cubit je!!

hanieliza berkata... [Reply to comment]

anak sulong kkliza dulu sepanjang dlm pantang jam 12 mlm jer dia nganga nangis sampai jam 8pagi..semua org tsk boleh tidur..pastu bila dia (anak sulong kkliza) dpt anak..anak dia pun gitu..jenuh dukung sambil brrjalan..le ni anak dia (cucu kkliza) dh setahun..ok jer...dh besau dn normal jerr...jgn bimbang...yg penting bykkn bersabar...cabaran menjadi ibubapa yang baik...

Ohsenyum berkata... [Reply to comment]

waaaa banyak lah entri mu ini ben.........ada anak sudah.....

sya blog baru..... jom p blog saya! ohsenyum.......

Haris Khairuddin berkata... [Reply to comment]

sama la cam anak kawan saya. umur baru 2 bulan tapi dah cam baby umur 6 bulan. kdg2 kalau tgk tu cam x caye je.. tapi baby mmg cute.

kawan saya ckp budak2 bila menangis, paru2 dorang nanti jadi kuat. so, biarkan dorang nangis (tapi ikut masa n keadaan). ;D

NHF berkata... [Reply to comment]

comeiiii nye qhaliff...

pg jog x td? mai singgh 14e..hehe~

Satu perkongsian yang menarik dari Prof Dr Muhaya:

"Saya berkesempatan utk bertemu dgn ibu kepada seorang ilmuwan agama (ustaz) yang tersohor pada masa kini. Melihatkan kpd kebolehan anaknya dalam menyampaikan dakwah, maka saya bertanya kepada ibunya, apakah rahsia beliau dalam mendidik si anak? Jawab si ibu, sewaktu si anak (ustaz) dilahirkan, beliau telah mengambil keputusan utk berhenti kerja bagi menumpukan sepenuh perhatian beliau utk menyusukan anaknya selama genap 2 tahun. Selain itu, pada setiap malam, apabila mereka suami isteri dikejutkan si anak utk menyusu, suami beliau akan turut sama bangun. Suaminya akan menyediakan susu kepadanya utk minum sambil beliau menyusukan anaknya itu. Suaminya tak benarkan beliau menyusu sambil baring. Sebaliknya, suaminya akan menyediakan belakang badannya utk beliau bersandar menyusukan anak sambil duduk dan memastikan keselesaan semasa menyusu. Bayangkan bagaimana emosi si isteri apabli setiap malam dilayan sebegitu oleh si suami"

SUBHANALLAH...indahnya alam rumah tangga jika bersandarkan amanah dan kasih sayang kerana Allah. Tak mustahil jika mereka dapat melahirkan generasi yang baik akhlaknya.

Sharing is caring. =)

Sis AI berkata... [Reply to comment]

Haha! Takkan leper bro punggung dia!
Apapun, layan jela joging tu klu bro dh tau bro klu tdur tak hingat waktu, hehe!

Arina Shamsul berkata... [Reply to comment]

alhamdulillah..qhaliff nampak sihat dari umur sebenar,mana tak nya lahir2 je dah besar.hihi

baby kalau umur2 camni,mmg nak kena perhatian lebih,takpe berkorban demi qhaliff.ben kan nak jadi daddy terbaik..ahaks..

hahaha,adakah pulak sampai leper bontot..ada2 saja..keke.


takpe jogging dalam mimpi je pun boleh,takpun jogging sambil tidur.haha.boleh ke?

Pwincess sarah berkata... [Reply to comment]

comel je qhalif.. pandai..

etuza berkata... [Reply to comment]

Alhamdulillah..nampak dah berubah Qhalif ya, semoga bahagia hendaknya.Bersyukurlah memilik Qhalif, anak adalah anugerah terhebat dari Allah ya..

miss inna berkata... [Reply to comment]

semoga qhaliff membesar jd anak yg soleh..:)

Ana Farhana berkata... [Reply to comment]

haha, xkan leper nyeee.. comelnye qhaliff, bile dpt jumpe nii..

Aina Nadhirah berkata... [Reply to comment]

atototo.. tomeynyaaa Qhaliff Iman tidur. Nyenyak betul. geramm je tengok. hahaha

No Lan berkata... [Reply to comment]

(berair mate terkedu syahdu bace komen NHF...)

ya betul..suami patot tolong sama membantu isterinya dan alhamdulillah suami No xlupa tanggungjawab klo anak2 merengek tengah2 malam..sama2 bangun dan bantu..syukor sangat2 dijodohkan dengan lelaki bernama ruslan bin daud..alhamdulillah..

lagipun lame lam ben dan zila tunggu peluang ni jadi masa ni la kita nak korban kan segala kasih sayang kite..tapi jangang terlalu dimanjakan sangat..bia Qhaliff slow2 berdikari..PESANAN AWAL..jangan beli walker yeeeeeeee....

http://nopija.blogspot.com/2010/12/tidak-cukup-menjulur-anak-mudah-kencing.html

Related Posts with Thumbnails

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI