Hasil kerja seni seorang isteri ..

 

Sebelum doktor mengistiyharkan wife aku mengandung , inilah kerja dia setiap hari Sabtu .. Bercucuk tanam .. apa saja leh dia cucuk , dia cucuk .. apa saja leh dia tanam , dia tanam.. Nyaris gak la nak tanam aku .. huhu ..

 

image

Setelah doktor bagitau dia mengandung , tugas ni dia serah kat aku .. Dan aku MALASSSS nak amik tau sebab aku dah bagitau , yang aku takde masa nak nak bercucuk tanam .. Lagi pon ni kan tanah orang .. malas , malas dan malaaaaass !!

Maka terhasillah satu seni halus yang mana jiran jiran pon tak buat .. Hasil dari LEONARDO DA LAMA AKU BENCI . Adik kepada LEONARDO DA VINCI ..

Balik dari Kelantan malam tadi , aku terus snap gambar ni , dan kasi kat wife ..

“ Wowwwww.. suburnya .. Bila musim menuai ! “

Ooo.. menuai yer … ok ok .. Dan pagi tadi , selepas aku berjogging .. aku dapat idea dan semangat !!! Maka terhasillah satu lagi seni halus yang selalu kita dapat lihat ..

IMAG0392

Haaa.. pasu pasu ni pon nanti aku nak rembat buang dalam tong sampah !! Grrr…. Lega kepala otak aku skang .. huhuh…

Leh sambung tidur ..

17 ulasan:

  1. sampai nak tanam laki abg ben?kikiki.. :D

    BalasPadam
  2. hahaha...lawaklah Ben....

    orang lelaki mmg macam tu...:)

    BalasPadam
  3. dah menuai yer ? hahaha . .

    BalasPadam
  4. kejamnyer abg ben. Aish. Membazir buang pokok2 tu. kalau nak masak kan senang semua dah ada. Boleh petik je.

    BalasPadam
  5. 'sedih' melihat hasil seni yang sangat halus itu... haha.!

    BalasPadam
  6. mesti dia 'terharu' tengok hasil seni y sangat halus tu. keh3

    BalasPadam
  7. hahahah.. menuai le sangat sampai botak di trimnyer...

    BalasPadam
  8. haha habis layu di tasek madu dah !

    BalasPadam
  9. mak ai samapi jadi mcm tu hahaha
    siram la ckit abg ben baru elok pokoknya:)

    BalasPadam
  10. dah clear...abg ben menyabit rumput pagi2....itu salah satu senaman tuk kuatkan otot lengan dan peha

    BalasPadam
  11. tanam laa pokok daun kari, pokok limau purut atau pokok2 yang boleh buat masak.. jimat skit, tak payah p market..

    BalasPadam
  12. @Al Kisah itulah pokok pokok yg di tanam .. takde sapa nk maintain ..

    BalasPadam
  13. Sedih!!! Siram pokok pon malas ek! org laki ni.... :P

    BalasPadam
  14. haha...adushh..kesian kat puan zila..mati kutu la die nak tanam balik ..xpe,nnt Qhaliff tolong yek..papa nye dah 'baham' dah awal2..heheheh

    BalasPadam
  15. Laaa...takpe2...esok dtg Sedenak, mat gebu bagi pokok pisang ok...

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi. Tidak terkait dengan mana mana parti politik walaupun ada artikal berbaur politik secara ringan. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog iaitu, Ben Ashaari. Saya tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli , sengaja atau tidak sengaja. Amaran dah diberikan. Sapa suruh tak baca !

Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah bila ada maklumat tambahan yang punya bukti atau fakta yang lebih sahih.

Jika ada sebarang pertanyaan atau penambahbaikan , boleh hubungi saya melalui email.

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI

Blogger Sejak 2009