Kegilaan pada cincin batu ..

by - Rabu, Mei 23, 2012

 

IMAG0594-1-1-1

IMAG0589-1-1-1

Batu Jarum Emas .. Yang ni member aku punya .. Dia beli batu tu dan tempah sendiri bingkai dia ..  Kira buatan tangan sendiri la … Bagi yang berminat tu , mmg dia ada amik tempahan .

Berkenaan ngan batu ni , aku tak tau la khasiat mengenainya .. Ada yang percaya dan ada yang tidak . Bagi aku mudah jer .. Batu ni mmg cantik .. Sejak kecik lagi aku mmg gilakan batu yang cantik cantik .. Kalau g sungai , mmg aku akan cari batu batu sungai yang pelbagai bentuk dan warna dan diletakkan dalam akuarium ..

Cantik kan ? Ada banyak lagi.. Haa.. tengok kat bawah ni ..

IMAG0577

IMAG0585

Delima dan Zamrud yang punya harga tersendiri mengikut gred .. Menurut kawan aku tu , kalau zamrud colombia mahal harganya diikuti dengan zamrud brazil .. Wallahualam ..

IMAG0581

Macam macam kepercayaan ada terhadap cincin ni terutama buat mereka yang ‘berisi’ .. Dan ada lak yang kata cincin tak sesuai dengan mereka .. Macam macam la leh dengar .. Antara korang nak percaya atau tidak ..

Aku ? Asal cantik dan mampu beli dah .. Nak dijadikan koleksi tu , tak mampu la..  Huhu ..

You May Also Like

6 comments

  1. uiksss!cincin....cantekk...:-)

    BalasPadam
  2. jeles mata memandang .. hoho . Zamrud ni memang mahal .. x mampu nak beli , ~

    BalasPadam
  3. Salam tn ben ashaari. Saya berkenaaan sgt dgn cincin jarum mas bujur (dlm gambar bersebelahan cincin batu jarum mas petak tu). Kalu nk tempah camtu brp harganya ye? Pls reply to noxman4241@gmail.com. Tq. Wasalam.

    BalasPadam
  4. Assalam tn ben ashaari. Maaf mengganggu. Saya amat tertarik dgn design cincin batu jarum mas bujur (dlm gambar sebelah cincin batu jarum mas petak di atas tu). Berapa harga kalu nk tempah yg mcm tu? Pls reply to noxman4241@gmail.com. Tq. Wasalam.

    BalasPadam