Kenapa si isteri yang kawal perbelanjaan rumah ?

by - Khamis, Mei 17, 2012

 

 

“ Bang , saya okeh je.. Nak letak apa pon kat rumah ni , saya ok .. Tapi yang tak ok , orang rumah .. Dia yang kawal keluar masuk duit . Jadi , apa apa ,abang berurusan je la ngan dia . Kang kalau saya yang pilih , dia tak berkenan , satu hal lagi kan ?  “.

 

Kenapa gitu ? Apakah si suami yg bergelar pemimpin tidak mampu buat keputusan ? Rata-rata lelaki yang bergelar suami ni , akan menyerahkan keputusan bab beli membeli ni ke tangan si isteri kerana mereka yakin si isteri lebih bijak berkata-kata serta tau nak menawar berbanding suami ..

Ye kot ? Aku mmg malas nak tawar menawar … Bukan pe , aku pon dikategorikan juga sebagai peniaga .. hehe .. Jadi tau la camana situasi tu ..

Tapi bukan la semua lelaki akan menyerahkan bab ni pada orang perempuan. Ada yang tak nak orang perempuan pegang duit .. Mungkin sebab dia tau orang rumah dia boros ?  Huhuh..

Cuma satu masalah yang boleh timbul .. Ada si isteri mula berkira nak keluar duit terutama bila si suami mintak untuk berikan pada mak ayah .. Yup , ianya satu realiti ..

Hurm.. sbb tu ada lelaki , punya akaun simpanan sendiri kot .. hehe .. Tau tau , ada je benda dia beli .. Tau tau , dah nikah lagi .. hahahaha ..

You May Also Like

6 comments

  1. org perempuan kdg byk kecoh..so, mls nk bertekak..bg chance je la..hahaha

    BalasPadam
  2. kalau saya bab memilih, mmg serah kat sayalah, tp bab tawar menawar biasanya suami, saya tak pandai tawar menawar, bila saya dah pilih mana berkenan, serah kat suami untuk urusan tawar menawar, dia kalau menawar mmg kaw2 punya sampai saya pun takut....huhu

    BalasPadam
  3. x semua wife gitu..sy x kisah pn dia nk bagi duit kt mak ayah dia..

    BalasPadam
  4. biasanya perbelanjaan rumah memang isteri yang uruskan sebab dia lebih tau apa yang ada yang tiada, apa yang dah habis..

    BalasPadam
  5. Org perempuan lg terror kot bab2 ni BA..hehe

    BalasPadam