PEUGEOT 408 – Gaya golongan eksekutif

by - Rabu, Mei 23, 2012

 

Kelmarin aku ke pelancaran PEUGEOT 408 .. Hurm .. Ni kali pertama la aku pergi ke pelancaran kereta .. Dan rasa bertuah sekali sbb kereta ni antara kereta buatan Eropah  yang aku minati ..

IMAG0512

Pelancaran oleh  Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Seri Mustapa Mohamed. Turut hadir ialah  Ketua Pegawai Operasi Nasim, Datuk Samson Anand George.

IMAG0526

Harga atas jalan yang ditawarkan bagi model 408 Turbo adalah RM125,888 dan 408 2.0  RM109,888.. Kira bagi aku , harganya adalah amat berpatutan ..Siap 5 tahun warranty tanpa limit mileage woo ..

Kereta ni mmg berbaloi untuk dimiliki ..

IMAG0528

Aku dah try masuk dan duduk .. Huhuhu .. Kalau aku ada duit dan bujang kan , inilah kereta yang aku nak cari dan berlagak ! Hehehe .. Best wooo ..

Tapi jangan salah sangka lak ini kereta untuk si bujang saja yer ! Mereka yang dah berkeluarga juga sesuai menggunakan kereta ni ..

Console Silver

Ciri ciri mewah sederhana yang mampu menawan sapa sapa saja memandangnya .. Tu belum duduk dan menikmati perjalanan yang jauh tapi selesa dan nyaman  .. Waaaa.. nak try guna balik Kelantan boleh ?  Huhu..

rear air conditioning

Back With Child Seat

Si anak kecil , pasti nyenyak tidur sbb penyaman udaranya yang begitu dingin dan nyaman je rasanya .. Adeh .. Driver , jangan tidur yer ..

Boot

562 litres ruang boot .. Luas dan selesa kan ? Haaa .. Tu la aku kata .. Kalau aku cuba baring dalam ni pon confirm lepas punya laa .. Huhu ..

6 Speed Auto Adaptive Transmission with Tiptronic & Sport Mode

6 Speed Auto Adaptive  Trasmission with Tiptronic & Sport Mode

Dashboard 1.6

ABS EBD EBA ASR ESP

ABS+EBD+EBA+ASR+ESP

3.4 Front without bodykit

Kesimpulan ? Kalau ada duit , g tengok dan rasa dulu .. Dah beli nanti , bagitau aku eh .. Huhu .. Nak rasa naik lagi ..

Amacam ? Rasa rasa nak beli tak kalau ada duit ?

 

* Sekadar pendapat amatur

You May Also Like

7 comments

  1. wah...ni stu2 nya kereta peugeot yg cun hbis..

    BalasPadam
  2. berbaloi yg ni lagi ker dari civic???

    BalasPadam
  3. berbaloi kalau beli...tapi, mampu ke aku.haha lain la kalau abg ben ni...hee

    BalasPadam
  4. kalau sebut bab kalau nih...memang macam2 dalam kepala otak kalau banyak duit...masalahnya dok takat tuh je lah...jom usaha gigih lagi...chaiyok2...hehehe

    BalasPadam