SELAMAT HARI GURU buat GURU yang benar-benar GURU !

by - Rabu, Mei 16, 2012

 

 

Teringat dulu dulu .. Dulu tu maksudnya waktu aku pernah bergelar guru laa .. Walaupun tak layak digelar guru waktu tu , aku tetap berbangga dapat menabur bakti dengan sebaik mungkin tanpa harapkan balasan kecuali gaji di hujung bulan walaupun kecik jer .. Syukur , Alhamdulillah ..

HARI GURU , adalah hari di mana anak murid akan menghargai guru guru kesayangan mereka .. Tang ni ada isu skit .. Maaf la yer .. bukan nak cetus kontroversi tapi inilah hakikat ..

ADA GURU MEMILIH HADIAH YANG MENARIK SAJA UNTUK DISIMPAN !

Hakikat kan ? Tak perlu marah kerana inilah realitinya jika mengajar tidak ikhlas dan memilih kasih ..

Aku cuma hormat mereka yang bergelar guru yang benar benar mengajar anak murid mereka tanpa memilih kasih .. Guru yang benar benar guru adalah guru yang dapat menukarkan batu kepada emas !

SELAMAT HARI GURU !

You May Also Like

9 comments

  1. Betul tu abg Ben. Saya akui sendiri walaupun msih bglar pelatih kat ipg. Tapi banyak pengalaman yg dah saya lalui dan melalui pemerhatian saya sewaktu SBE (school based experience) kita masih kekurangan guru yang betul2 berkaliber dan ihklas dalam profession keguruan. Sedih dan kecewa apabila mengetahui realiti sebenar especially kalau jumpa children with special needs. Lain yg diajar di ipg, lain pula cara dan layanan yang diberikan oleh segelintir guru yang mengajar mereka di sekolah. Saya cukup terkilan dan truthfully, I dont want to be that kind of teacher to our future generation. It saddens me :(

    BalasPadam
  2. kita semua adalah guru dan pemimpin untuk diri sendiri dan keluarga... selamat Hari Guru 2012...

    BalasPadam
  3. betul tu. ada sesetengah guru sekarang lebih pentingkan gaji yg tinggi drpd pelajaran pelajar. hadiah hari guru pun memilih. Tapi, selamat hari guru juga kepada guru yg sebenar2nya guru.

    From,

    Nasz

    MOHD NASER.COM

    BalasPadam
  4. ada cikgu x tahan di uji tu yg jadi gitu..

    apapun hari guru juga la bagi guru-guru yg terpilih...hehe

    BalasPadam
  5. doakan mereka yang terbaik...moga ada yang berubah...Selamat Hari Guru...

    BalasPadam
  6. happy teacher's day to me & to cikgu2! apa sekalipun...we are human being also, not perfect but trying to be a gud teacher & truly deeply goody teachers. peace yo!!!
    (=_=)

    BalasPadam
  7. happy teacherss day..! hari guru tahun ni uncle ben tak buat segmen sempena hari guru macam tahun lpas ke

    BalasPadam
  8. tak semua guru mcm tu BA.. semua hadiah yg diberi waima sehelai kertas yang tertulis saya sayang cikgu denga tulisan yg herot2x pun saya tetap nak simpan... & kalau boleh nak laminate.. it is a history in the future.. Allahurabbi... cantik kan, kita menyimpan semuanya untuk menjadi sejarah peribadi hidup kita sendiri di masa hadapan...

    BalasPadam