Blogger ‘lalang’ ..

by - Ahad, Jun 17, 2012

 

Mengpa ramai nak jadi blogger ? Walau duit adalah agenda mereka tapi sebenarnya ramai nak menulis di dunia maya ini adalah untuk berkongsi pendapat mengenai apa saja yang mereka tau .. Yang penting , utk menulis di laman blog ni kena ada ilmu dan infomasi .. Bukan main saukk jer ..

Bila berkaitan dengan politik negara , kita pasti tau akan ada kawan dan lawan .. Blogger macam aku ni , akan berdiri atas pagar dan tunggu masa untuk melompat saja.. Kenapa begitu ? Apakah aku ini tiada pendirian ?

Aku tidak berminat untuk taksub pada mana mana parti .. Bukan apa , penat nak bersorak walaupun dibayar .. Bosan .. Bukannya kita tak tau hakikat sebenar permainan ahli politik zaman ini .. Masing masing punya agenda peribadi .. Boring .. Nak jumpa yang benar benar kerana negara dan agama , perghhh … Korang pon tau sendiri kan ?

Nasib baik ada blog ni .. Dengan ada blog , blogger yang macam aku ni akan meluahkan pendapat , perasaan di dalamnnya . Takkan nak bercerita kat kedai kopi kan ? Dulu boleh laaa .. Bercerita kat kedai kopi , abis kat situ jer .. Tak pon , confirm bermasam muka. Tapi dengan ada blog  ni , ramai yang akan membacanya ..

Zaman ni , bukan blogger je dah jadi lalang .. Ramai dah .. Malas nak beria benar .. Lantak korang la.. Janji jangan sampai negara tergadai akibat pertelingkahan ‘korang’ dah ..

Rakyat diam tak bererti tak amik tau .. Tau tapi wat wat tak tau .. Cuma yang tak tahan tu , mmg confirm meletus laaa gunung berapinya ..

Cam aku , tunggu PRU je laa .. Dan medan perjuangan aku , di dunia maya ni ..

You May Also Like

5 comments

  1. ye, betul sgt lah tu abg ben.. kitorg yang muda-muda ni lagi lah bosan nk tengok fenomena politik yg ada skg ni, tak abis-abis..tunggu & lihat jelah.. dhlah 1st nk mengundi nanti ni, tak tau mau pilih mana satu.. owh,owh,owh..

    BalasPadam
  2. aku kan ben senang je bila aku mengundi ni.. memul sekali aku tgk sapa yg pimpin kawasan aku, aku mula select dgn melayu, pastu klu 2-2 melayu aku select sapa bg kawasan aku benda yg baik, jaga kebajikan semua, klu semua x, aku select parti yg bg aku kebaikan klu semua pown x, aku pergi tick je memana yg berkenan time tu.. sbb mengundi pown salah klu tersalah pilih... xmengundi lagi la salah... huhuhu...

    BalasPadam
  3. intai dan buat penilaian yang
    BIJAK. hehehhe ^^

    BalasPadam
  4. Hm,,politik ni macam2 ragam la...sampai sy sendri pun takut nak mengundi untuk kali pertamanya nanti..huhu...:P

    BalasPadam