Malaysia kaya dengan kontroversi tapi kualiti ?

by - Isnin, Jun 11, 2012

 

Tamat dah beberapa pertandingan melibatkan manusia dan juga populariti . Aku , terlibat sama tapi malas nak amik tau sebab dah tau ‘nasib’ aku berdasarkan pemerhatian aku terhadap juri juri yang dipilih berdasarkan kelayakan memberansangkan mereka dalam bidang masing masing .. Tergaru ? Aku pon ..

Cam biasa , bila dah abis satu satu pertandingan walaupun Piala Dunia , kontroversi atau ‘pahat mula berbunyi’ tu biasa laa . Nak lagi best , bila tidak melibatkan kita , kita pon turut mempersoalkannya .. Contoh cam , Belanda patut menang malam tu !! Apa guna kan ? Dah kalah , dah laa.. Terima je hakikat .. Kalau tak boleh terima hakikat , jangan masuk bertanding .. Mudah kan ?

Bagi aku mudah je cam ni .. Ianya satu pertandingan yang dicipta manusia dan juga dinilai oleh manusia .Sebab itulah Allah Maha Adil kerana diletakkan dua malaikat di bahu kita untuk mencatatkan segala perbuatan kita dan juga setiap saksi ditubuh kita akan memberitahu segala tingkahlaku kita di akhirat kelak .. Persoalkan lagi ?

Cam satu pertandingan untuk blog baru baru ini .. Bila aku tengok senarai juri , awal awal lagi aku kata , aku takde harapan dan mmg tahu pon takde harapan sbb blog aku ni tk la bagus sangat ( ada yang ia kan tapi masuk juga baca kan ? pelik aihh .. ) tapi aku masuk juga atas tujuan promosi .. Selainnya adalah bonus ..

Sekarang lak EURO .. Macam macam sok sek yang ada .. Negara kita tak terlibat tapi rakyatnya terlibat ! Tak kira la keje ke tak keje ke , layan tetap layan. Bila kalah pasukan kesayangan , sok sek la mereka di pejabat nanti dan juga kedai kopi .Prestasi kerja jadi mengarut.. kan kan ? Jangan terasa kalau tak buat yer ..

Mentor 6 pon dah berakhir dengan protege Ella jadi juara. Aku malas nak tonton sbb tak nak terlibat bersubahat .. Atau nak tambahkan dosa aku dengan mengumpat diorang .. hehe .. Banyak nak diumpatkan kalau nak , tapi lantak dia la.. Mentor dan penganjur la bertanggungjawab kelak .. hehe ..

Jadi , itulah kata aku tadi .. Kontroversi , mmg dasat di Malaysia ni .. Tu tak masuk bab politik lagi .. mmg menyampahkan .. hehe .. Baik angkat besi lagi best .. Badan cun otak pon cargass ..

Silap silap , apa yang aku tulis ni pon boleh mencetus kontroversi .. hahaa …

You May Also Like

6 comments

  1. betul tu bro Ben. Setiap yang berlaku semua salah. tak adanya yang betul. semua nak dijadikan kontroversi. isk2.

    From,

    Nasz

    MOHD NASER.COM

    BalasPadam
  2. Abang ben, tu lah pasal..
    Kepoh sebentar pasal macam-maca..
    Dengan bola, dunia hiburan, blogger sekarang pun dah pandai wat kontroversi..
    Ok..
    Ary nak cakap pasal digi wwwow awards tu..
    Tapi kalau ary cakap kontra dengan blogger-blogger yang otai yang tewas, nanti orang kata ary lebeyh-lebeyh la plak..
    Da lah tak join tapi cakap banyak plak..
    Conclusion is: Diam-diam saja..

    *sorry komen mengarut sebab xtdo lagi sejak malam tadi.
    hahahahaXD
    saje nak nyemak sini:P

    BalasPadam
  3. setuju sangat. memang tergaru la.

    BalasPadam
  4. Oh saja nak bagi tau....makcik tengok ben kat Nona TV3 kemarin......

    BalasPadam
  5. Hehehe.. MAcam dah jadi trend plak skang ni kan kontroversi mak nenek bagai nih..

    BalasPadam
  6. ntah bile la xjd kontroversi.kntroversi sokmo..hoho

    BalasPadam