Mungkin kita dah cukup bijak tapi ..

by - Ahad, Jun 03, 2012

 

Kelmarin kan , sewaktu wartawan TV3 tu datang untuk rakaman segmen HARI BAPA di NONA , TV3 nanti  tu , ada la aku berborak ngan dia .. Panjang gak la ceritanya .. Apa yang menyebabkan dia tertarik hingga nak temuramah aku ? Katanya , entri aku yang pernah aku buat satu tika dulu membuatkan dia mencari aku ..

Hurm .. Sebenarnya kan , bukan mudah nak bagi tips pada rakan rakan blogger ni  terutama yang senantiasa rasa dirinya dah cukup cemerlang .. Bukan pe , diorang baca .. terasa pastu mulalah membahaskan untuk ‘memenangkan’ apa yang mereka rasa . Tapi satu hari nanti , akan terasalah kebenarannya tips tips tu kerana tips tu bukan sorang dua yang bagitau ..

Mungkin betul dan tak salah pon apa yang dia rasa tu tapi kata tambahkan lagi dengan tips tips dari rakan blogger yang mungkin berguna untuk dia jika benar nak berblog secara serius ..

Sebab itulah kita dapat lihat , banyak blogger senior ni jarang nak berkongsi tips . Mereka lebih selesa berbicara mengenai hal mereka saja .

Sapa rugi bila ilmu ni tidak dikongsikan atau bila dikongsikan maka mulalah kutuk mengutuk secara diam , berlangsung ..

Hurm ..

You May Also Like

6 comments

  1. Ya !! Kita ni kalau dah kena muka sendiri susah sangat nak mengakunya.Ya2 je ngelak sane sini , ada saja alasan nak menangkan diri sendiri .

    Sentiasa menerima dan memberi nasihat ! :)

    BalasPadam
  2. aiyoooo....apa telah jadi sebenarnya abg ben..haish

    BalasPadam
  3. emmm....setiap orang ada hak mereka masing-masing...ikut pendirian dan cara masing-masingkan...but sharing is caringkan....

    BalasPadam
  4. mmg realiti ada yg tidak sudi berkongsi ilmu. itu biasa.. mana2 ada saja manusia spt ini.

    Sbb tu jadirnya ungkapan:
    Jadilah pewangi yang mampu mengharumkan org lain.
    Jadilah tisu untuk membersihkan kekotoran sekeliling, bukan tisu yang hanya untuk membersihkan diri.

    tah apa leeza merepek ni.

    BalasPadam
  5. erm.. betul gak.. hais!

    lama tak dtg komen sini.. tapi selalu gak jenguk..

    BalasPadam