Dua pusar kepala ? Abis laa ..

 

Ternampak pusar kat kepala Qhaliff tadi , terus teringat kisah seorang lelaki di sebuah klinik kesihatan yang menceritakan mengenai anaknya yang nakal mempunyai dua pusar…

Terus dia tengok Qhaliff .. Dia kata nasib baik Qhaliff ada satu pusar.. Kalau tak , mesti nakal ! Dan , toksah la manja sangat ngan budak budak ni .. Nanti besar mesti pijak kepala kita punya ..

Hurm.. Aku mampu tersenyum jer .. Apakah pusar menentukan perangai seseorang ?  Kalau orang dulu dulu , mungkin la ada cerita  mereka sendiri ..

Bagi aku, aku tak percaya semua ni .. Bukan kemahuan mereka pon kan ? Semua ni anugerah Allah ..

33 ulasan:

  1. hehehe.. anak saya ada dua pusar kat kepala.. memang nakal la.. tapi tu tak semestinya kerana ada banyak pusar kat kepala tu menentukan kenakalan mereka kan.. kan kanak2 ni sedang mengembangkan otak mereka tu sebab la mereka nakal.. ada jer benda nak dibuat.. sebab otak mereka tengah berkembang..

    BalasPadam
  2. 2 pusar ? macam aku ....degil !!

    BalasPadam
  3. betol la tuh. ade la cerite disebalik pusar ni, ad yg ckp tido mate terbukak pn nakal la, huuu.. tp x sebenarnye, ikot org, mayb mijoriti je, huuu ..


    * comel pulak qhalif dri belakang. he =)

    BalasPadam
  4. memg xnak percaya tp kebanyakkannya la.. dan org tua ckp kalo ada dua pusar kalau bela binatang memg menjadi..

    BalasPadam
  5. memg xnak percaya tp kebanyakkannya la.. dan org tua ckp kalo ada dua pusar kalau bela binatang memg menjadi..

    BalasPadam
  6. haha.pernah jugak dengar.geram je kalau tengok dua pusar ni

    BalasPadam
  7. sama larh~ kurang prcaya sket~ adeq cikmisi pom ad 2 pusar, tak de lah nakal pom~ insyaALLAh =)

    BalasPadam
  8. asas sebuah kehidupan adalah dengan cinta kepada-Nya... :)

    BalasPadam
  9. Arwah nenek saya pun pernah cakap kalau ada 2 pusar maknanya nakal

    BalasPadam
  10. xdelar..my nephew baik je dan bijak,org tua kata kalau ada 2 pusar sesuai bela kambing..semua pasti menjadi.

    BalasPadam
  11. salam en ben
    dlm keluarga kak ilah ada 2 org pusar 2..suami kak dan anak sulung kak..alhmdllah tak de pa2..org melaka ckp BELA KAMBING MENJADI..org belah kg akak di kedah ckp yg tak baik jer..degil lah keras hati lah nakal lah.. semua tu nasib masing2...

    BalasPadam
  12. betul tu. perangai kanak-kanak itu kita yang bentuk dari kecil lagi. nakal tak apa lagi. jangan jahat sudahlah. kan?

    From,

    Nasz

    MOHD NASER.COM

    BalasPadam
  13. org tua2 suka tgk pusar di kepala.. 2 ker 1 ker.. heeeee
    mmg selalu juga dikaitkan dengan degil dan kurang degil.

    BalasPadam
  14. tak percaya juga..sebab sy ada 2 pusar..tapi tak nakal pun..hee :p

    BalasPadam
  15. kalau takde pusar, dah degil, degil jugak......

    BalasPadam
  16. Fiqah ade 3 pusar...ok je, x nakal pun...heeee

    BalasPadam
  17. kepercayaan atau kebetulan.. kite mmg x nak percaya tp kdg2 benda tu mcm btul... tp btul mcm dikata, smuanya anugerah Allah... kalau budak x nakal tak best pulak... slow jer nmpak...

    BalasPadam
  18. judgemental yang tidak relevan...apalah kaitan pusar di kepala dengan perwatakan anak2..mental block yang perlu dipecahkan..

    BalasPadam
  19. haha.. my baby brother ada 2 pusar..
    memang nakal dan panas baran sangat2 waktu kecil.. habis semua binatang peliharaan kt rumah nanny mati disebabkan dia..
    hanya nanny yg tahu jinakkan dia.. :D
    now he's already 18 and tak nakal dah pun..smpai sekarang jadi cucu paling nanny sayang..

    BalasPadam
  20. saya,suami dan 3 anak..semua dua pusar..ada apa dgn pusar yer???..nak kata anak2 nakal,sememang perangai anak2 kecil kan..saya/suami??..ermmm..ada gak yg tegur..eh anak2 puan semua dua pusar,lps tu ada yg kata..nih mesti bijak pndai/pintar-alhamdulillah lah kan,lepas tu ada yg kata..dua pusar nih org yg xdgr cakap..ermmm..ntah lah..saya/suami?..dua pusar gak..

    BalasPadam
  21. rasanya tak boleh percaya sangat kot..sebab adik saya pun ada dua pusar atas kepala tapi dalam ramai2 adik beradik, dia la yang paling bagus.tak pernah nak menyusahkan orang. ;>) kami selalu panggil dia anak soleh.

    BalasPadam
  22. pernah dengar org ckp budak nakal biasanye bijak belajar...kawan-kawan jom FOLLOW blog saya...uolls memang best: rawsoulart-photos.blogspot.com

    BalasPadam
  23. Ha... anak daku yg sama berat ngan Qhaliff 2pusar, lagi plak lahir hari selasa! perhhh... Bukan nakai, tp dia mmg mahukan perhatian lebih dr yg biasa. Agak sukar sikit nak kawal. Tp part yg best, budak 2pusar ni bleh jaga ternakan tau... jgn tak cayo ank buah ada yg 5pusar! bentuk w plak tuh! hehehehe... Tepuk dada tnya iman jelah

    BalasPadam
  24. Tak jugak. . Aku ada 2 pusar xnakal pun. Anak mak lg hihi

    BalasPadam
  25. anak lelaki saya ada 3 pusar, selamba je orang yg saya tak kenal tegur tentang pusar dia. saya senyum je...

    BalasPadam
  26. anak perempuan saya ada 2 pusar kepala....ada yang tegur budak ni nanti besar pintar...ok saya terima sebab setiap perkataan itu adalah doa kan...tapi ada yg dengan selamba cakap...emm budak ni nanti besar melawan ni cakap uminya.....ada kah cakap begitu pula.....itu terpulang kepada ibu bapa yang mendidiknya bukan di sebabkan oleh 2 pusaran tu....

    BalasPadam
  27. terpulang pada doa lah..kalau doa degil, degil lah jadinya.
    Kalau doa anak soleh...insya Allah soleh :)

    BalasPadam
  28. Saya pulak pernah terdengar citer makcik2 kt kampung dulu...kata mrk, kalau ada 2 pusar kt kepala tu tandanya esok2 ada 2 orang isteri!<== mereka yang kata, bukan saya yang kata! hehehe!!

    BalasPadam
  29. anak sy ada 2 pusar...sakit hati bila suke2 hati org kata nakal...kita mak nye yg mengandung dan melahirkan nye die boleh lak ckp cmtu kan...klu kita didik betul dan doa yg baik2,in sya Allah baik la dia...apa la mulut org2 ni kan...

    BalasPadam
  30. Aku pusar 2.mse kcik mang nkl plik dri org len ske munah org.ak ingt lg time kcik ske bling btu kt org.tp da besa matang dri org len.hehe

    BalasPadam
  31. Aku ni ad pusar 2.ak ingt ag time kcik ak ske sakat org .bling btu kt org.kcau org tue.tp pkirkn blk mlu plak prngai cm 2.hehe..tp da bsar ak mtang la dri mmbr2 ak..hege

    BalasPadam
  32. Aku pusar 2.mse kcik mang nkl plik dri org len ske munah org.ak ingt lg time kcik ske bling btu kt org.tp da besa matang dri org len.hehe

    BalasPadam
  33. Aku pusar 2.mse kcik mang nkl plik dri org len ske munah org.ak ingt lg time kcik ske bling btu kt org.tp da besa matang dri org len.hehe

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI