Kebersihan orang gaji ..

by - Jumaat, Ogos 03, 2012

 

Kita kita yang ada orang gaji ni , bernasib baik sebab byk kerja diselesaikan oleh mereka. Tang kurang nasib baik tu , bila orang gaji lari atau banyak songeh .. kan kan ?

Biasanya yang amik orang gaji ni , ada anak kecil yang perlukan perhatian terutama bab makanan dan keselamatan .. kan kan ? Camana pulak bab kebersihan ?

Kes member aku semalam yang mana anaknya dijangkiti kuman Rotavirus dan doktor memberitahu ada kemungkinan dari air yang tercemar. Dan babynya tu diuruskan oleh orang gajinya ..

Soalan pertama aku pada dia , apakah orang gajinya mandi terlebih dahulu sebelum menguruskan anak kecilnya tu ? Hehe.. Bayangkan dengan tak mandi , pastu sediakan susu lagi .. Aiyoo… Kebersihan botol susu bila tiada pengawasan dari majikannya lagi .. Hurm.. Dan dia jwb mmg tak jaga kebersihan diri ..

Diorang ni apa kisah sangat kan ? Maklumlah , macam kita gak.. Bila bos tak de , ada yang buat kerja sambil lewa .Tau tau , gaji hujung bulan .. Haaaa.. kan kan ?

Pastu kalau kita marah orang gaji kita lak , mesti dia bengang kan ? Ada la kes anak majikan didera .. Atau majikan sendiri mendapat balasannya. Kalau yang kita tak perasan contoh cam bila diorang bersihkan tandas , diorang guna berus gigi kita untuk bersihkan jamban .. Perghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh .. Lazaat gituu ..

Apa pilihan kita kita ada eh ? Dapat orang gaji yang ok , selamat la.. Tu pon berapa peratus selamat pon tak tau laaa ..

You May Also Like

13 comments

  1. Saya pernah ada orang gaji... Memang menyakitkan hati... Nak marah lebih takut nanti anak plak dikerjakannya... Dan sekarang tak de orang gaji senang hati....

    BalasPadam
  2. wah bab mandi pagi sebelum uruskan anak keciltu kadang diri sendiripun tak sempat nak buat.. time cuti kadang lewat sikit mandi, kemas rumah bersih2 yang mana dulu.. kecuali kalau dh memang wajib kene mandi pagi sebelum sembahyang subuh :)

    BalasPadam
  3. hmmm orang gaji.. ada yg baik, mmg betul2 baik...

    BalasPadam
  4. ermm takut pulak nak ambil org gaji. Nak hantar baby ke nurseri pun mcm2 kes. ni yg rasa nak berhenti kerja ni.

    BalasPadam
  5. oh tidakkkk.. kalau ima,memang tak sampai hati nak biar anak dijaga oleh org gaji.paling terpaksa pun minta tlg mak jaga.hehe

    BalasPadam
  6. Nice blog :)
    salam kenal sobat :)
    di tunggu kunjungan balik.nya ya !terimakasih ...

    BalasPadam
  7. xpayah la guna orang gaji..pening kepala je :)


    http://tutorialbloggerserius.blogspot.com/

    BalasPadam
  8. lebih baik cari saudara sendiri/ guna khidmat mak sendiri untuk jaga anak..
    dapat juga membantu saudara tu (dr segi kewangan)..
    juga lebih selamat..=)

    BalasPadam
  9. takut nak amik orang gaji sekarang ni..mcm2 boleh terjadi..huhuhu..

    BalasPadam
  10. rasanya kalau mampu atau terpaksa anak org jaga...xnak ambil org gaji yang jenis fulltime serumah dgn kita...huhuh
    x selesa la ada org asing rumah
    melainkan kalau jenis org gaji dtg half day...

    BalasPadam
  11. tak mampu la.. i la orang gaji kat rumah sendiri.. heheee

    BalasPadam
  12. dulu memang terfikir nak ambik orang gaji.. tapi takut juga dengan kebersihan mereka 2 ni.. sebab saya ni lebih pentingkan kebersihan dalam segala hal.. apa lagi kalau melibatkan soal anak...tu sebab saya lebih rela upah mak saya jaga anak saya yang memang mengutamakan kebersihan juga.. tengok kat taska2 kat labuan ne pun macam adui...

    BalasPadam