Nasib baik Kelantan jauh !

by - Jumaat, Ogos 31, 2012

 

Berkat berkawin dengan ore Kelate dan dah biasa dengan perjalanan jauh untuk pulang ke kampung yang biasa mengambil masa 8-10 jam ( paling awal ) dan ada yang hingga ke 16 jam dalam perjalanan sbb ikut jalan jauh untuk jalan jalan cari makan , perjalanan ke Sedenak Johor yang mengambil masa 4 jam , tidak terasa langsung ..

Tipulah tak  penat , kan ? Penat tetap ada tapi yang paling tak tahan ada pedih mata yang menyebabkan mengantuk yang teramat sangat.. Kena berenti untuk rehatkan mata .. Namun , 4 jam tu tak terasa ..

Bayangkan .. Ke Kelantan , jarak perjalanan adalah 487km dan ke Sedenak , Johor cuma 290 kmj . Jadi , tak hairanlah aku sekeluarga boleh pergi balik dalam masa sehari jer… Kira tak perlu tidur la kat mana mana .. G sana , beraya pastu balik Putrajaya balik .. Hehe.. Keja giler ? Hehe .. biasa dah buat .. huhu ..

Bukan la riak atau nak berlagak tapi itulah kelebihan mereka yang dah biasa memandu berjam jam lamanya. Takde apa nak dihairankan seperti ada kawan yang hairan camana kitorang leh buat gitu ..

Dulu , aku mmg hairan gak .. Tapi sekarang , tak dah .. Sebab dah tauu .. Alhamdulillah , pengalaman sememangnya mengajar kita pelbagai kenikmatan hidup yang kita tak sangkakan langsung ..

Aktiviti hari ini di Sedenak , Johor .. di rumah Mat Gebu aka www.tiffinbiru.com

 

Best apa kawin dengan orang jauh .. memang la akan berperang tapi tetap ada kelebihan .. hehe .

You May Also Like

7 comments

  1. kawen ngn org jauhh baru ade challenge kan abg benggg ehehehe ^^

    BalasPadam
  2. untungla kahwin dgn org jauh.. hehe.. saya ni, ayah orang melaka mak org negeri sembilan pastu tinggal kat selangor... dekat2 je.. hehe

    BalasPadam
  3. duduk dekat pun kdg2 berperang gak kan abg ben =) alah bisa tegal biasa kan. erm, saya kalau drive atas highway plus utara selatan ni okey tp kalau timur barat ni memang surrender awal2.. hehe

    BalasPadam
  4. Bagaimana bila berkahwin dgn gadis pilihan drpd Kelate, ada suasana hari raya yg betul2 hebat. Balik kampung tulah yg menjadi lebih menarik, lihat bertapa ramainya dari kelate mencari rezeki di KL atau Johor? Tahniah buat anda, jln2 cari pengalaman. Ben Ashaari Eizil, anarm, dan rami lg yg dah berkahwin dgn gadis kelate.

    BalasPadam
  5. Sangat kagum dgn pemanduan ko Ben! Aku klu blk KL< sampai je simpang Senai tu isi minyak, dh tukar driver, aku plak yg bwk sampai ke KL,huhuhu
    Tpi klu jln lama ke Trengganu, abg aku mmg pro, mmg x ngantuk, jln highway yg da ngantuk!..huhuhu

    **Gambar 'macho maintain encem' tu jgk ko masukkan..kekekekeke

    BalasPadam