Buat duit melalui blog ..

by - Selasa, September 25, 2012

 

Sekadar perkongsian ..

Salam en ben.Selama nih sy mengikuti blog en ben  dari jauh.. malu nak dekat2.. kalau boleh en ben kongsi rahsia en ben buat duit melalui blog boleh? sy teringin nak cuba.. tapi x tahu caranye.. lagi pun sy suri rumah patutnye lagi byk masa sy ada untuk berbelog..  mohon jasa baik en ben jika  mempunye masa terluang untuk memberi tunjuk ajar pada saya..

 

Ampun maaf dari aku yang kekurangan ilmu ini untuk berkongsi seciput ilmu yang aku kutip dari pengalaman berblog selama dah masuk 4 tahun ..

Tapi memandangkan ada yang berkali kali tanya soalan yang sama , aku kongsikan ( lagi dan lagi dan lagi .. ) apa yang aku tahu . Yang aku tak tau , maaf la yer .. Aku terlalu cetek dalam bidang ni ..

Buat duit dari blog ni ada banyak cara . Tapi aku gunakan cara yang aku minat iaitu melalui penulisan santai yang mana format penulisan aku tu  jauh sekali dari cara cikgu ajar menulis karangan di sekolah . Lebih pada monolog la gitu .. hehe ..

Duit masuk adalah dari pengiklanan syarikat , blogshop mahupun individu. Berapa tu , tak perlulah tau . Tapi yg pasti , kaya tu tidak la. Cukup la untuk lepas makan aku ngan wife dan bayar hutang gitu ..

Aku rasa tu semua orang tau kan ? Mudah je sebenarnya tapi yang sukar sedikit ialah camana nak kasi up blog kita untuk orang mai singgah seterusnya mampu menjana pendapatan dari situ bila dah mula ada trafik ..

Itu cara mudah la .. Nak lagi best , buat bisnis dan jual dalam blog. Haaa.. macam tu je la.. Ini secara umum je .. Nak lagi details , aku rasa ada blog yang ajar menda menda gini . Bukannya aku kedekut ilmu tapi ini je yang aku tau … Bukan teror mana pun .. 

You May Also Like

18 comments

  1. Huhuhu 4 tahun ceburi bidang blogging... Memang patut pon abg ben terkenal.. 4 tahun kot bukan 4 bulan timba pengalaman.. Semoga abang ben dimurahkan rezeki

    BalasPadam
  2. sy baru berjinak2 membaca blog nie sejak ben ashaari kuar kosmo la. belum tergerak nak menulis mungkin sbb masa sgt cemburu kat sy. InsyaAllah satu ari nanti. :)

    BalasPadam
  3. suka cara abg ben. still rendah diri even dah btul2 jd blogger berjaya...heee....

    BalasPadam
  4. info terbaik .. pedoman bersama bloggers

    BalasPadam
  5. assalam, perkongsian yang amat berguna daripada seorang yang telah berjaya dalam dunia blogger....nak lebih lanjut mungkin Ben boleh buat kursus khas, bayarpun mgkn ramai yang sanggup hadir.

    BalasPadam
  6. apa pandangan abang ben dengan nuffnangx .. cambest je .. info lah kalau tak keberatan

    BalasPadam
  7. saya amat kagum dengan abg ben tau..
    teruskan usaha ya, jangan jadi hangat2 tahi ayam macam saya ni..=p

    BalasPadam
  8. how to naik kan rtaffic n follower???been blogging almost a year,tp xde org nak baca kot..huhuhuhu

    BalasPadam
  9. saya pun dah nk masuk 4 tahun jugak tapi pendapatan takde..kakakakaka..

    BalasPadam
  10. tips macam ni pun dah cukup bagus Abg Ben.. sangat2 berguna utk saya juga yang bakal berhenti keja dan menjadi surirumah sepenuh masa ni

    BalasPadam
  11. assalamualaikum en.ben ....memang tip2 yg menarik ni mekacih berkongsi info...:)

    BalasPadam