Harga kabinet dapur tu ?

by - Rabu, September 26, 2012

 

Ada kawan tanya kenapa sampai perlu nak email untuk mengetahui lebih lanjut mengenai kabinet dapur yang aku buat tu ..

Terus terang , kalau aku nak cerita .. aku cerita dari A sampai Z .. Kira alamat rumah semua la aku masukkan .. Baru la cool kan ? Takde rahsia antara kita .. haaa .. kan kan ? Tapi kenapa aku tak buat begitu ? Aku rasa ada antara korang dah tau kan jawapannya ?

Faktor paling utama ialah KESELAMATAN ! Bila kita cerita dalam blog terlalu lengkap hingga cerita pasal $$ , bayangkan cerita cerita begini jadi perbualan dari mulut ke mulut. Dan , akhirnya sampai ke telinga penyangak . Dia sangka kita banyak duit sebab mampu buat itu ini .. Maka jenayah boleh terjadi bila syaitan mula membisik ….  Nauzu billahi min zalik ( Kami berlindung dengan Allah daripada perkara tersebut )

Sebab tu kebanyakkan entri aku , aku tak bagitau lokasi , harga atau apa saja secara details. Kalau nak tau sangat , email jer dan insyaAllah .. aku menjawabnya.

Antara faktor lain adalah untuk mengelakkan dari kes kes mengata. Walaupun ada yang tetap mengata , tu terpulang la pada pemahaman masing masing. Tak terdaya untuk menahan mereka . Kita jaga bahagian kita dan mereka jaga bahagian mereka.

Tujuan penulisan aku dalam blog adalah untuk berkongsi. Ada yang patut tahu dan ada yang tak perlu tahu..

You May Also Like

12 comments

  1. betul tu Abg Ben. ada yang kita boleh kongsi dan ada yang tak boleh dikongsi.. contohnya kes macam ni kan.. utk keselamatan diri sendiri malah keluarga kita yang paling penting..

    BalasPadam
  2. setuju dgn ben . Zaman skrg ni , dalam laman sosial xblh terlalu detail mengenai peribadi kita . bahaya . Mata-mata penjenayah ada dimana2 kan .

    BalasPadam
  3. kak ilah setuju semua cakap en ben tu oppss tulisan ...hehe.. hati2 dunia zmn ini mcm2 ada... lagi canggih...lagi depa 10x canggih....perangai dan perbuatan..

    BalasPadam
  4. nk gelak plk..op koz la nk secure kan.x kan semua nk all out d blog.mst jujur yg bertny tu..sy pun sll suruh org emel je klu nk tny pape..

    BalasPadam
  5. betol tu..tp mmg ade setengah org tu, cam bangge sgt bgtau harge brg2yg die beli..smpai bil hospital pon nak habaq kt FB..berpada2 lah..jgn smpai jtuh thap riak plak..

    BalasPadam
  6. betul.. terpulang pada orang yang membacanye menerima macam mana.. kita bkn nak riak atau berbangga dengan apa yang kita ada..

    BalasPadam
  7. kdg2 xperlu nk bg harga.. sendiri tgk gambo bentuk dan design dah boleh agak dah berapa harganya.. xde pun g survey sendiri kalau kabinet mcm tu brp harganya.. :)

    BalasPadam
  8. betul tu abg ben...tak semua perlu diberitahu secara terang-terangan..kang tak pasal2 dirampok *mintak dijauhkan*

    BalasPadam
  9. buat rilek dapat balasan rilek .. buat jahat dapat balasan jahat ..

    BalasPadam
  10. Salam Tuan Ben,
    Cantik KC Tuan ni. Klu bule tak sy nk tau kat mana tuan buat ngan anggaran kos utk KC ni? Bule email kat sy di madihaha83@gmail.com
    Tq tuan ben

    BalasPadam