Mimpi jadi kenyataan ..

by - Ahad, September 23, 2012

 

Photo: Bila mimpi jadi kenyataan ..

Teringat kata kata aku pada wife satu tika dulu sewaktu aku awal awal lagi dalam dunia blog .. Waktu tu aku sibuk amik gambar makanan untuk dijadikan entri di blog aku ..

“ Mana la tau kot kot satu hari nanti , dapat email jemputan untuk makan freeeee .. hehehe .. “

Dan aku pun buat la entri review makanan sebagai permulaan .. Mana la tau kan.. Rezeki dari ALLAH ..

Bermula dari tahun 2009 dan skang 2012 , syukur pada ALLAH berkat kesabaran aku dalam dunia blog , mengharungi pelbagai dugaan .. byk jemputan persendirian aku terima … Terharu dan bangga atas segala usaha yang aku lakukan berjaya membuka mata mereka yang memandang rendah pada aku dari mula dulu ..

Terbaru , aku dapat jemputan dari pemilik restoran D’ Kayangan Steambot untuk g menjamu selera di situ … Terharu sehhh ..

Aku harap rakan rakan blogger yang ada diluar sana, berbloglah dengan ikhlas dan jika ingin berjaya , jangan sesekali menindas rakan lain dan paling penting adalah semangat persaudaraan dalam dunia blog bagi menjamin kejayaan bersama !

Ingat , segalanya bermula dari bawah untuk mengecapi manisnya kejayaan ..

You May Also Like

12 comments

  1. Waa..best kn..sy pun tulis hanya utk suka2 dan kadang rs puas ati bila dpt berkongsi dialm maya...tp sejak pakai android ni...dh tak pndai nk berblog...rs rugi sgt..skrg sy cume membaca antry2 bloger je la..dh tak dpt nk berblog...

    BalasPadam
  2. wah........abg ben mmg terbaik!
    saya d blog abg ben drpd blog lama lagi....after closed my blog still lagi bc blog abg ben and then skrg dah ada blog baru masih juga membaca blog abg ben..sbbnyaaa blog abg ben banyak mmebantu saya suatu masa dulu ketika sy down sangat2 dgn blogging nim...Tiapkali rasa down sy akan buka blog abg ben sbb blog abg ben sentiasa bg sy semangat, manafaat..dan sentiasa akan bg saya positive thinkinggg..!! thanks abg ben.....betul cakap abg ben...berblogging lah dgn hati yg ikhlasss kan!!~


    BalasPadam
  3. tuah ayam nampak di kaki
    tuah bro ben ashaari nmpk di jemari
    (ye la kan, jari duk ketuk keyboard utk tulis entri kat blog ni....HI Hi Hi)

    terbaik x komen ni tuan tanah?

    makan jgn x makan! mkn steamboat lolll

    BalasPadam
  4. wah bestlah.. teruskan bblog bro

    BalasPadam
  5. betul lah kata sesetengah orang tu. seseorang yang berjaya, pasti akan melalui detik2 orang memandang rendah kepadanya suatu masa dulu. ada je yang nak kondem. tapi, kalau kita biarkan je dan terus berusaha, InsyaAllah akan dapat hasilnya. bukti paling dekat ialah bro.

    BalasPadam
  6. Alhamdulillah...rejeki dari Allah
    bertuah awak..

    BalasPadam
  7. yes! yg penting adalah IKHLAS.Alhamdulillah,rejeki bang ben.

    BalasPadam
  8. tahniah ben , aku pun nak mula serius lah berblog ni tapi kekadang down sangat, tapi bila baca blog hang , semangat nak berblog mula naik , keep it up bro...

    BalasPadam
  9. Alhamdulillah berkat kesabaran Abg Ben dalam dunia blog la tu kan.. juga rezeki keluarga dan Qhaliff. hehehe (^_^)

    BalasPadam