100 ribu UV blog sebulan ? Mustahillah !

by - Sabtu, Oktober 20, 2012

 

image

Diam tak diam , masa berlalu begitu saja .. Tahu tahu dah lebih 3 tahun aku berblogging.. Mula tahun 2009 , September. Dan entri diatas adalah antara entri menguatkan semangat aku untuk terus berjuang dalam dunia blogging ni ..

Bercerita mengenai cita cita aku dlm dunia blog pada waktu mmg membuak buak nak buktikan yang aku mampu pergi jauh dalam dunia blog ini ..

image

Ranking ALEXA yang tak banyak perubahan yang mana dulu adalah satu kegilaan para blogger saling kejar mengejar untuk membuktikan sapakah yang terhebat dikalangan terhebat .. Hahaha .. Lawak gak masa tu tapi secara tak langsung , ramai blogger rapat pada ketika itu ..

Tak dinafikan cita cita aku masa tu nak pastikan aku dapat trafik bulanan melebihi 100 ribu UV ! Pada waktu tu , adalah mustahil untuk mendapatkannya . Tapi orang kata , pengalamanan akan mematangkan kita. Sedikit demi sedikit , kita tau apakah cara untuk tingkatkan lagi trafik pembaca di blog kita ..

Dan alhamdulillah .. Sekarang , setiap hari aku maintain 5 ribu hingga ke 6 ribu pembaca sehari dengan lebih 10 ribu pageviews sehari .. Memadai bagi aku kerana aku hanya bercerita mengenai diri aku dan anak aku. Tanpa gossip hangat setiap hari .. Seo panas meletup .. Sesekali boleh tapi jangan sampai hilang identiti .. Lainlah kita mmg blog ‘berita panas’ .. tu tak leh kata apa la kan ..

Lain orang , lain caranya .. Cara aku , aku berpuashati sekarang ni . Dan aku masih lagi teruskan mempromosi blog aku .. Maklumlah , blog makin banyak. Cabaran pun makin tinggi. Tu yang buat bertambah menarik kan ?

You May Also Like

12 comments

  1. Assalam, betul tu abg Ben... blog pun makin banyak, jadi cabaran juga makin besar... banyak juga blogger hebat diluar sana tu...

    BalasPadam
  2. Wahh! Tahniah! Ben Ahaari dan Qhaliff the best! dan juga isteri abg ben :)

    BalasPadam
  3. tahniah abg Ben! :D teruskan berblog.. suka bc entri dlm blog ni ^^

    BalasPadam
  4. blog ben ni dah jadik one of a kind, so no worries lah..

    BalasPadam
  5. blog ben memang terbaik pun dari dulu kan ? huuhu . Congratez ^_^

    BalasPadam
  6. Tahniah..blog yg byk info mcm ni akan trus bjaya.

    BalasPadam
  7. blog hang ben dah jadi ' the spesial one '

    BalasPadam