Anak bukan hakmilik ibu bapanya ..

by - Isnin, Oktober 15, 2012

 

Suatu perkongsian yang aku jumpa di Internet ..

 

Hurm.. Satu yang amat berguna untuk aku bagi membesarkan si Qhaliff .. Paling sukar nak jaga anak lelaki , bila mereka tahu berkawan ! Panjang kaki .. Hurm..

Antara yang aku rasa takkan beli untuk anak aku ialah motosikal .. Kalau nak bergerak ke mana mana , aku hantar ! Hinggalah dia berjaya miliki lesen dan beli motor tapi aku tak galakkan dia beli motor..

Kalau nak jugak  , beli je kereta .. Bila dah ada kerja ! Guna duit sendiri ! Kejam ? Nanti bila dah tahu fikir , maka fahamlah tindakan aku ni kenapa dan mengapa ..

Aku akan cuba besarkan dengan sebaik mungkin .. InsyaAllah ..

You May Also Like

10 comments

  1. tq sharing en ben, bagus sgt2 info ni for KA

    BalasPadam
  2. Betul Tu... Ain ada 3 anak lelaki... Umur 6 bulan hingga 6 tahun... Dah terasa cabarannya sekarang dan yang akan datang...

    BalasPadam
  3. lagi mencabar nak besarkan anak perempuan.. pernah dengar satu petikan ni..

    "10 ekor lembu senang nak handle berbanding seorang anak dara".. zaman sekarang kan zaman mencabar..

    BalasPadam
  4. Thanks abg ben sbb share article tu..pedoman dlm mendidik anak-anak ^-^

    BalasPadam
  5. betul tu, anak ialah anugerah Allah yang dipinjamkan kepada kita, dalam doa, selalu lah mohon, panjangkan pinjamanNya itu agar kita dapat didik dia menajdi manusia soleh dan solehah yang akan mendoakan kita suatu hari nanti....

    BalasPadam
  6. semua ibu bapa mahukan yang terbaik buat anak masing2..
    dengan arus peredaran zaman yang semkin canggih dan mencabar.. agak susahkan nak mendidik anak2.. kalau kita latih dirumah itu ini di sekolah lain pulak tambhan pulak pengaruh rakan sebaya yang amat kuat... sy sendiri pon pda zman remaja kuat memberontak bila dah besar ada tangungjawab sendiri yg terpaksa di pikul baru terfikir knpa mama sy marah dan buat begitu pada sy :)..
    tak sempurna namun alhamdulillah apa yang ada melengkapi hidup sy.. im proud with my mom.. hihihi..

    BalasPadam
  7. Good ilmu... hehehe

    macamlah Nurul dah ade anak..

    BalasPadam
  8. ada juga yg kata, jaga lembu lagi senang dr jaga seorang anak perempuan.. hihihi. Tp semuanya bergantung pada mcm mana anak2 dididik waktu kecil kot. ape pun, insyaAllah Qhaliff bakal jadi insan yg soleh, begitu juga untuk semua anak2 skrg dn akan dtg. moga2 mereka semua berjaya dunia dan akhirat. Amin... :)

    BalasPadam
  9. info yang sangat berguna utk kita mendidik anak2 kita.. terima kasih abg ben

    BalasPadam